Ik heb zelf ook Tramadol HCl gehad en dat klapte met een cap vrij snel in vond ik. Erg leuk spul! Maar HCl betekent gewoon dat het een zout is, wat is daar dan vertraagd aan? Deed ik zo'n cap open, zat er gewoon poeder in, moest niets fijn maken ofzo. Volgens mij is de cap het enigste wat vertraagd, als het al vertraagde is. Gewone Tramadol is misschien de vrije base? Geen idee of Tramadol base bestaat, maar als er een HCl variant is en een "gewone" zou dat zomaar kunnen. Basen kun je wel gewoon innemen of roken maar niet snatzen ofzo. Zeker als er nog andere caps zijn die wel zorgen voor een vertraagde afgifte buiten de HCl-variant om. In de HCl die ik had zaten geen bolletjes. Ik heb er ook wel gezien met bolletjes, dat waren blauw/roze caps, deze waren gewoon wit. HCl wilt niet zeggen dat het daarom vertraagde afgifte is hoor. Zelfde verhaal met Morfinesulfaat (MS Contin) hele harde tabletten met het witte zout erin. Ligt meer aan het omhulsel denk ik eigenlijk?
Nu, dat gezegd zijnde, ik denk dat als je dat poeder in je cap gewoon door je drinken gooit en opdrinkt het snel zal werken en dan ben je iig af van die retard shit, als die er al is.. Wat ik eigenlijk betwijfel.
Ritalin, bijvoorbeeld, is ook Methylfenidaat HCl. Terwijl de vertraagde XR of Concerta is. En daar zit waarschijnlijk ook gewoon de HCl-vorm in, net zoals in de meeste drugs of medicatie, omdat dat stabiel en wateroplosbaar is. Benzo's heb ik geen idee van, maar ik denk niet dat dat zouten zijn.