Tramadol

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb van iemand twee bruistableten Tramadol 50 mg gekregen. Volgens haar lijkt het gevoel op xtc en blijf je er lang wakker op.... Voordat ik en Tyler besuiten dit te gaan proberen, iemand hier ervaringen mee??

Spor

Wijs gebruiker
He marla.

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met tramadol, maar heb ze wel hier liggen en dus ook research naar gedaan zelf.

Voor zover ik had begrepen is het een "synthetische opiaat" in zijn beste omschrijving. Opiaten zijn natuurlijk niet synthetisch, dus eigenlijk is het dat niet, máár het is een synthetische stof, die verwant is aan opiaten :P

Mijn grootste reden waarom ik het niet pak is de kans op serotoninesyndroom aangezien ik ook al AD gebruik. Zó graag wil ik het dus ook niet proberen, ligt daar goed zij houdbaar tot 2010 ofzo dus ik heb nog wel even :sunglasses:

Over de effecten kan ik dus weinig zeggen, maar zover ik begrepen had, zou het compleet anders zijn als xtc. Het is tenslotte bedoeld als pijnstiller, en verwant aan opiaten dus ik zou niet verwachten dat je er echt veel energie van krijgt. Dat komt ook wel overeen met de dingen van erowid. Pain relief en Sense of well being. Ik stel me er dus min of meer een soort benzoroes, met diclofenac pijnstiller bij voor, alleen dan een tandje sterker.

Let dus op in combinatie met andere middelen ! Dit is een van de vele middelen waarvan je er 2 nodig hebt om kans te lopen op een serotoninesyndroom, en daar zit niemand op te wachten natuurlijk

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat het op je serotoninesysteem werkt, had ik ook al gelezen. Ik ben daarom een beetje huiverig om het te nemen, omdat ik na xtc gebruik ook altijd zo'n last heb van "electrische schokjes" in mijn hoofd...

caatje

Badass junkie
Zelf kreeg ik tramadol zetpillen als pijnstiller en ik kan niet zeggen dat ik er het effect van xtc van kreeg. Eerder een beetje suffig.

Flameon

Badass junkie
Tramadol wordt voorgeschreven als (zware) pijnstiller, werkt inderdaad op het serotine gehalte. Het staat een trap onder de pijnstiller morfine. Een bijwerking van tramadol is dat je er behoorlijk suffig / gesedeerd van kunt worden. Slapen kun je er heel goed op. Tramadol wordt vaak versterkt door andere medicatie, bijvoorbeeld alcohol / kalmeringsmedicatie.
Effecten van XTC lijkt mij niet eerlijk gezegd.

zommes

Badass junkie
Die elektrische schokken krijg ik ook van XTC. Heel erg vervelend.

Bij tramadol heb ik daar geen last van gehad, volgens mij had ik 100 mg genomen. Het leek ook helemaal niet op xtc.

Drientje

DF-koning
Wromtrax zei:
Tramadol lijkt me ook wel leuk.
Ja leuk joh! Doen!

OT: ik heb vorig jaar heel veel tramadol geslikt omdat opiaten bijna de enige pijnstillers zijn die inwerken op het centrale zenuwstelsel. Ik was erg huiverig om te nemen, voornamelijk omdat er een enorme waslijst aan bijwerkingen aan vast kleeft die niet prettig zijn, en waarvan misselijkheid en obstipatie nog de meest vreedzame zijn. Het kan in ernstige gevallen zelfs verlammend werken op je ademhaling en is bij langdurig gebruik verslavend.

Ik heb nooit enige bijwerking gehad, werd ook niet moe of suf, het stilde de pijn, en dat is waar ik ze voor had.

Ik zou oppassen hiermee Marla, medicijnen die van dit kaliber moet je serieus nemen!

Frisko

Badass junkie
Drientje zei:
Wromtrax zei:
Tramadol lijkt me ook wel leuk.
Ja leuk joh! Doen!

OT: ik heb vorig jaar heel veel tramadol geslikt omdat opiaten bijna de enige pijnstillers zijn die inwerken op het centrale zenuwstelsel. Ik was erg huiverig om te nemen, voornamelijk omdat er een enorme waslijst aan bijwerkingen aan vast kleeft die niet prettig zijn, en waarvan misselijkheid en obstipatie nog de meest vreedzame zijn. Het kan in ernstige gevallen zelfs verlammend werken op je ademhaling en is bij langdurig gebruik verslavend.

Ik heb nooit enige bijwerking gehad, werd ook niet moe of suf, het stilde de pijn, en dat is waar ik ze voor had.

Ik zou oppassen hiermee Marla, medicijnen die van dit kaliber moet je serieus nemen!
ik heb de druppels

ik heb contramal en tramadol.beide dezelfde flesjes!
krijg er een beetje een roes van als je genoeg ervan neemt en idd,helpt heel goed tegen de pijn!!
word voorgeschreven voor pijn na operaties en is vergelijkbaar met morfine.
ik mocht 3x per dag 15 druppels nemen maar dan heb je geen merkbaar effect!
bij 45 druppels kreeg ik wel merkbaar effect,beetje tintelingen in je lijf maar voor de rest niets bijzonder!! :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drientje zei:

Dat doe ik ook, anders had ik dit topic niet aangemaakt... :wink: De bruistabletten liggen ook nog steeds onaangeroerd in mijn "drugsbakje".

speeseend

Wijs gebruiker
zommes zei:

Bij tramadol heb ik daar geen last van gehad, volgens mij had ik 100 mg genomen. Het leek ook helemaal niet op xtc.

Zelf heb ik die schokjes ook ervaren, na het gebruik van diverse middelen. Dit lijkt mij gerelateerd aan oververmoeidheid. Het komt namelijk bij het inslapen opzetten , na een paar nachten niet (goed) te hebben geslapen. Af en toe leek het net een kortsluiting, waarbij ik met heel veel moeite uit de schemerwereld van waken en slapen kon stappen.

Gelukkig heb ik er nu niet zo vaak meer last van.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
speeseend zei:
zommes zei:

Zelf heb ik die schokjes ook ervaren, na het gebruik van diverse middelen. Dit lijkt mij gerelateerd aan oververmoeidheid. Het komt namelijk bij het inslapen opzetten , na een paar nachten niet (goed) te hebben geslapen. Af en toe leek het net een kortsluiting, waarbij ik met heel veel moeite uit de schemerwereld van waken en slapen kon stappen.

Gelukkig heb ik er nu niet zo vaak meer last van.

In mijn geval zijn het geen vermoeidheidsschokjes, maar is het echt mijn serotoninehuishouding die ernstig verstoord is geraakt... Ik heb namelijk wel eens om professioneel advies gevraagd omtrent mijn klachten en ben zo te weten gekomen wat ik heb.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zolang ik geen mdma gebruik, heb ik die schokken niet. Daarom gebruik ik het dus ook nog maar zeer sporadisch! :wink:

Maar goed, omdat tramadol dus ook op het serotoninesysteem werkt, ben ik een beetje huiverig om het te proberen...

zazzoo

Bewuste gebruiker
Tramadol werkt bij mij omgekeerd, ik kan er niet van slapen en eens ik genomen heb kan ik niet meer stoppen met nemen :) na 250 mg kots je echt de darmen uit je lijf :kots: en een paar dagen nadien kan je je behoorlijk slecht voel (depri). Dit is bij iedereen natuurlijk verschillend.

Psilo

Bewuste gebruiker
Op vakantie en keer heel veel pijn aan mijn tandvlees (opkomende verstandskies)
Paracetamol........geen effect.....
Ibuprofen..........geen effect....

....en daar was Tramadol in het EHBO-koffertje....

Binnen een half uur volledig van de pijn af.

Voelde me ontspannen (waarschijnlijk door het ontheffen van de pijn)

Recreatief zou ik het niet weten maar als bedoelde pijnstiller werkt het voor mij prima.

jellies

Experimenterende gebruiker
zazzoo zei:
Tramadol werkt bij mij omgekeerd, ik kan er niet van slapen en eens ik genomen heb kan ik niet meer stoppen met nemen :) na 250 mg kots je echt de darmen uit je lijf :kots: en een paar dagen nadien kan je je behoorlijk slecht voel (depri). Dit is bij iedereen natuurlijk verschillend.

dat klopt ik heb hetzelfde ik word juist vrolijk en opgewekt en idd misselijk,ik ben er ook echt verslaafd aan want het afbouwen en afkickverschijnselen vind ik een hel!
dus zou ze niet te lang gebruiken!
dan word je depri je krijg het heet en allemaal stroomstootjes door je zenuwbaan,geirriteerd etc
mijn god echt een hel..!
maar eenmalig is het best leuk,ik zou dan 2 capsules van 50 mg nemen dan voel je wel iets!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
jellies zei:
zazzoo zei:

dat klopt ik heb hetzelfde ik word juist vrolijk en opgewekt en idd misselijk,ik ben er ook echt verslaafd aan want het afbouwen en afkickverschijnselen vind ik een hel!
dus zou ze niet te lang gebruiken!
dan word je depri je krijg het heet en allemaal stroomstootjes door je zenuwbaan,geirriteerd etc
mijn god echt een hel..!

Precies! Toch dus bij sommige mensen een soort van "xtc-effect": vrolijk, opgewekt, misselijk en bij afkicken van die (vreselijk irritante) "stroomstootjes'. Ik heb zo het idee dat ik - waarschijnlijk door in het verleden veels te overmatig xtc/mdma te hebben gebruikt - dit medicijn niet recreatief ga trekken. Als ik (tegenwoordig steeds sporadischer) mdma gebruik, moet ik in 99% van de gevallen verschrikkelijk kotsen. Het lijkt zelfs wel dat hoe ouder ik word, des te meer ik er ontiegelijk van moet kotsen. Daarnaast lijken die elektrische schokken, na afloop van mdma, ook steeds heftiger te worden en langer aan te houden. Mijn lichaam kan er gewoon echt niet meer tegen denk ik en middelen die enigszins gerelateerd zijn aan mdma, kan ik dus beter ook niet meer nemen.

Zit een beetje in dubio om het nu te toch gaan nemen. Heb namelijk een beetje pep gebruikt vanavond en zou nu best eens willen slapen, maar ik durf het risico gewoon niet te nemen. Ik denk dat ik mezelf dus maar nog eens bedwelm met nog een extra wodka'tje.... De kater die ik daar morgen van krijg, neem ik maar voor lief (ik heb daar dan wel wat speed tegen :rolleyes: ) God, wat zou ik nu eigenlijk graag een valiumpje, seresta of themazepammetje willen hebben!!

jellies

Experimenterende gebruiker
marla ik heb in het verleden ook hoop xtc en speed gebruikt,en ik heb ook dat ik v xtc meteen moet kotsen zodra zo n ding gaat werken!
ik trek het ook niet zo goed meer...
tramadol werkt dan toch anders de misselijkheid is anders,en je bent uiteraard niet knetterwaus ofzo :xtc:
maar gewoon wat opgewekter en meer zin in dingen,,,soms bij de 1e keer of met hyoge dosering word je wat suffer dat klopt!
valium werkt idd beter bij speed tramadol heeft daar 0 effect op.
en nog een beetje kunnen slapen?? :wave:

likmekut

Newbie
Tramadol, my great love <3

Ik ben via-via in een vakantie in Egypte aan de Tramadol geslagen en het is echt een goede euforiserende pijnstiller. Geen pijn, geen gezeik en vooral erg blij!

Zo blij dat ik nu eindelijk ben gestopt, na zo'n maand gebruik van 300-600mg/dag (200mg Retard versie). Gewoon bij de tandarts zeggen (na een kleine ingreep met veel kiespijn) dat je niet tegen paracetemol, ibuprofen en aanverwante stoffen kan. :)

Voor mij was het echt een supermiddel, maar ben nu maar gestopt. Het geeft wat afhankelijkheid als het goed valt, maar nu ik geen meer heb hoeft het voor mij ook niet meer.

Wel een aanrader dus!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
jellies zei:
valium werkt idd beter bij speed tramadol heeft daar 0 effect op.
en nog een beetje kunnen slapen?? :wave:

Een paar wodka's en uurtjes later, ben ik als een blok in slaap gevallen. Wel inderdaad met een vervelende alcoholkater als gevolg, maar ik wilde vrijdag perse wat uurtjes slaap pakken, want ik had gister namelijk ok nog een verjaardagspartijtje van een goede vriend en daar zat ik me al erg op te verheugen. Die kater was gisteravond gelukkig grotendeels weer verdwenen, zodat ik toch nog enigszins fit naar mijn gezellige feestje kon gisternacht.

Telpeva

Belezen gebruiker
Grappig, herkende de naam inderdaad van mijn ziekenhuis opname...
Prima pijnstiller, maar euforisch werd ik er niet van hoor

HoneyC

Belezen gebruiker
Ik nam gisteren om 13:23 een pil van 100 mg.
14:52 ik voelde nog steeds niets toen nam ik er 2
Een paar uur later volgens mij nog 2. Toen pas werd ik een beetje vaag. Ik had superhonger maar kreeg met moeite 1 boterham met kaas moeilijk weg. Toen ging ik douchen. Kwam ik er fucked up uit. Ik voelde me zo dood, misselijk, vaag en vooral niet fijn.
Tijdens het diner rond een uur of 18 met moeite salade gegeten. En toen even een kopje warm water met stukjes citroen erin tegen de misselijkheid, had al mijn tanden gepoetst want mijn ogen kon ik niet meer openhouden. Ik liep naar mijn bed toe, en rende snel terug naar de wc en ja hoor. Alles wat ik met moeite binnen kreeg ging er zo weer uit.
Ik voelde me gelukkig wel opgelucht.
Maar slapen lukte nog steeds niet? Terwijl ik mijn ogen echt niet open kon houden. Had zo een verdomme slaap. En ik had daarvoor ook het gevoel dat mijn ogen naar links en rechts gingen, heel vaag allemaal. Maar ik zag er wel zoals gewoonlijk eruit. Denk dat iedereen het anders ervaart maar ik zou het niet nog een keer gebruiken.

Oja ! Vannacht ook super slecht geslapen. Half wel half niet, op werk viel ik zowat in slaap. Was een beetje depri/chago. Maar voel me nu inmiddels weer beter. Fijn dat het niet dagenlang blijft aanhouden net zoals bij andere drugs/medicatie

HoneyC

Belezen gebruiker
Oja, ik werd er ook zwaar emotioneel van. Ineens allemaal dingen lopen ouwehoeren waar ik normaal geen ene flikker om geef. Dacht de volgende ochtend. Loop toch niet zo te zeiken joh, zeikwijf! Haha kutmedicijn

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
HoneyC zei:
Denk dat iedereen het anders ervaart maar ik zou het niet nog een keer gebruiken.
Dat het zo'n nare ervaring was komt natuurlijk gewoon doordat je veel te veel hebt genomen. Je mag overigens nog van geluk spreken want boven de 300mg loop je een groot risico op een beroerte met tramadol. Lees je alsjeblieft beter in een volgende keer als je wat nieuws probeert want dit soort geintjes kunnen enorm gevaarlijk zijn.

HoneyC

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
HoneyC zei:
Denk dat iedereen het anders ervaart maar ik zou het niet nog een keer gebruiken.
Dat het zo'n nare ervaring was komt natuurlijk gewoon doordat je veel te veel hebt genomen. Je mag overigens nog van geluk spreken want boven de 300mg loop je een groot risico op een beroerte met tramadol. Lees je alsjeblieft beter in een volgende keer als je wat nieuws probeert want dit soort geintjes kunnen enorm gevaarlijk zijn.

Wow. Ik had al het één en het ander gelezen. Maar soms heb ik van die idiote impulsieve acties. Binnenkort word ik hierbij ook professioneel geholpen, want ik heb vaak net tegen het randje aangezeten met verschillende dingen. Maar op één of ander manier trekt dit mij, of kick ik hier op.. Ik snap dit/mezelf soms ook echt niet. Dacht eerlijk gezegd ook dat ik gister dood zou gaan, zo beroerd voelde ik me

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed dat je erbij geholpen gaat worden, want als je maar lang genoeg de grenzen opzoekt en overschrijdt gaat het een keer echt fout.

HoneyC

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Goed dat je erbij geholpen gaat worden, want als je maar lang genoeg de grenzen opzoekt en overschrijdt gaat het een keer echt fout.

Helemaal gelijk hebbie! Hoop echt dat ik wat dit gebied betreft zal veranderen en echt geholpen kan worden. Wil echt niet aan een OD overlijden of in de goot eindigen en mijn lichaam verkopen voor een beetje dope of weet ik het wat

jam

Bewuste gebruiker
Heb ooit ook eens 100mg genomen,
de avond zelf werd ik er aangenaam rustig van en was in bed liggen heerlijk.
De dag erna leek het echter nog steeds heel hard door te werken en voelde ik me echt high, dit was helemaal niet zo aangenaam omdat ik moest werken en dit natuurlijk niet goed lukte.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
De dag erna leek het echter nog steeds heel hard door te werken en voelde ik me echt high, dit was helemaal niet zo aangenaam omdat ik moest werken en dit natuurlijk niet goed lukte.
Tramadol heeft een bizar lange werkingstijd inderdaad, daar werd ik de eerste keer ook enigszins door overvallen. Gelukkig had ik toen niet echt iets belangrijks te doen.

jam

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
jam zei:
Tramadol heeft een bizar lange werkingstijd inderdaad, daar werd ik de eerste keer ook enigszins door overvallen. Gelukkig had ik toen niet echt iets belangrijks te doen.

Ik werkte destijds in een instelling in de verslavingszorg, wat geen aangename setting was om 'high' rond te lopen, opzich kon ik functioneren, maar de gedachte dat het nog niet uitgewerkt was bezorgde me al paniek :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
jam zei:
Psychedelibee zei:
jam zei:

Ik werkte destijds in een instelling in de verslavingszorg, wat geen aangename setting was om 'high' rond te lopen, opzich kon ik functioneren, maar de gedachte dat het nog niet uitgewerkt was bezorgde me al paniek :)
Onder invloed op het werk rond lopen lijkt me uberhaupt niet relaxt, wat je werk ook is. Heb het ook nooit begrepen dat mensen kunnen blowen en dan naar het werk.

HoneyC

Belezen gebruiker
[/quote]Onder invloed op het werk rond lopen lijkt me uberhaupt niet relaxt, wat je werk ook is. Heb het ook nooit begrepen dat mensen kunnen blowen en dan naar het werk.[/quote]

Iedereen is anders hé, voor sommige die al jarenlang blowen is het zo'n gewoonte geworden dat ze zonder niet normaal functioneren of niet zichzelf voelen. Blowen is nog wel het meest minst 'erge' wat je op je werk kunt gebruiken. Bouwvakkers als voorbeeld snuiven vollop voor/tijdens en na het werk. En zo heb je nog tig voorbeelden van drugsgebruikers en arbeiders

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
HoneyC zei:
Iedereen is anders hé, voor sommige die al jarenlang blowen is het zo'n gewoonte geworden dat ze zonder niet normaal functioneren of niet zichzelf voelen. Blowen is nog wel het meest minst 'erge' wat je op je werk kunt gebruiken. Bouwvakkers als voorbeeld snuiven vollop voor/tijdens en na het werk. En zo heb je nog tig voorbeelden van drugsgebruikers en arbeiders
Iedereen is anders inderdaad, maar ik heb zelf jaren dagelijks geblowd en vond het toen niet eens relaxt om te blowen op werk.

Snuiven tijdens het werk lijkt me niet eens echt vervelend persoonlijk, maar als je daar aan gaat beginnen is het einde wel zoek denk ik.

HoneyC

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
HoneyC zei:
Iedereen is anders inderdaad, maar ik heb zelf jaren dagelijks geblowd en vond het toen niet eens relaxt om te blowen op werk.

Snuiven tijdens het werk lijkt me niet eens echt vervelend persoonlijk, maar als je daar aan gaat beginnen is het einde wel zoek denk ik.

Achja ieder z'n ding he. Het beste is inderdaad dat je gewoon nuchter naar je werk gaat

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Ik weet het weer een oud topic , maar las dit en vraag me dan gelijk af of je de xr (vertraagde afgifte) had toen ? Die werken wel rond de 15+ uur. De caps die ik krijg (instant release) werken nog geen 8 uur namelijk.
Anyway ik ga naar wat zwaardere dingen toe als dit zo doorgaat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet het weer een oud topic , maar las dit en vraag me dan gelijk af of je de xr (vertraagde afgifte) had toen ? Die werken wel rond de 15+ uur. De caps die ik krijg (instant release) werken nog geen 8 uur namelijk.
Anyway ik ga naar wat zwaardere dingen toe als dit zo doorgaat.
Voor zover ik weet had ik toen gewoon instant release, maar het is alweer 7 jaar geleden dat ik voor het eerst tramadol probeerde. Later nog meerdere keren gedaan, altijd in verschillende landen gekocht en dus ook sowieso verschillende merken/batches, maar wel altijd een werkingsduur van ruim 12 uur. Uiteraard was de piek wel weg na zo'n uur of 8, maar de naeffecten bleven altijd zeer lang hangen.

Ik denk echter dat het verschil in werkingsduur tussen wat jij ervaart en ik toen ervaarde vooral met de dosis te maken heeft. Jij gebruikt het voor medische doeleinden en gebruikt waarschijnlijk niet overdreven veel in 1 keer. Ik gebruikte het altijd recreatief en met doseringen tussen de 200 en 300mg in 1 keer.

Bovenaan