Tramadol

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
In andere landen weet ik niet wat de standaard is. Gebruik het zelf niet in 1x veel , gister wel 150mg in paar uur tijd genomen. Zo slaap ik ook beter , maar het verschil is groot tussen recreatief of medische doeleinden. Voor mij is het na de piek (die na 2-3 uur na inname is) 6 tot 8 uur voor ik een nieuwe dosis nodig heb.

Voor Tramadol geld vaak capsules zijn instant release en pil/tablet xr.

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Er bestaan op het web bepaalde websites met online dokters. Is dit een veilige manier om aan tramadol te geraken, of is het veeleer een scam?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er bestaan op het web bepaalde websites met online dokters. Is dit een veilige manier om aan tramadol te geraken, of is het veeleer een scam?
Ik geef je nog even het voordeel van de twijfel aangezien je niet specfiek naar een bepaalde website vraagt maar je vraag algemeen stelt. Maar je vraag neigt naar het overtreden van forumregel 1, waar een permanente ban op staat. Oppassen dus, want als het iets concreter wordt dan volgt er een ban.

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik ken de regels, en ben bewust vaag gebleven, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Om het misschien wat beter te duiden waarom ik dit vraag: het valt op dat velen hier medicijnen in bezit hebben die enkel op voorschrift te verkrijgen zijn. Vandaar de vraag, om te weten te komen of dokters gewoonweg voorschrijven wat door patiënten wordt gevraagd, of dat mensen hun medicijnen vinden via het web, wat wil zeggen dat het geen scams zijn

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Om het misschien wat beter te duiden waarom ik dit vraag: het valt op dat velen hier medicijnen in bezit hebben die enkel op voorschrift te verkrijgen zijn. Vandaar de vraag, om te weten te komen of dokters gewoonweg voorschrijven wat door patiënten wordt gevraagd, of dat mensen hun medicijnen vinden via het web, wat wil zeggen dat het geen scams zijn

Enige wat ik kan zeggen is dat mijn meds door de dokter(s) worden voorgeschreven. Ik vermoed dat men grotendeels hier het via de legale weg verkrijgt.
Wat handig is is als je dokter inderdaad voorschrijft wat je wilt:innocent:
Kwestie van verstandig je dokter (of ziekenhuizen) uitkiezen..

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Mijn arts wou me destijds zelf niet de lichtste slaappillen geven na een periode van heel slechte nachtrust :(

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als het eenmalig was dat je een paar dagen minder sliep snap ik je arts. Als het langer is en je overdag veel last hebt of lijd dan pas komen de slaap middelen kijken. Je wilt er niet afhankelijk van zijn. Wat dat betreft een fijne dokter tenzij je je echt niet geholpen of gehoord voelt.
Dan een 2nd opinion of naar de HAP in het weekend.

Het is (vind ik) erg belangrijk om je dokter te kunnen vertrouwen. En hij of zij je goed kan helpen.

Sterkte

Ps mocht je denken waarom hun wel en ik niet , ik loop al maanden 24/7 met pijn en daarbij een slaapstoornis ik mis de rest slaap elke dag weer.. In dat opzicht is het toch fijn dat je het niet 'echt nodig' hebt. Ik slik al de troep niet voor mijn plezier: (

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In de basis is het alleen maar goed natuurlijk dat dokters niet zomaar opiaten of benzo's voorschrijven. Enkel wanneer de klachten aanhoudend of zeer ernstig zijn vind ik dat het legitiem wordt om sterke medicatie voor te schrijven.

En ja er zijn ook illegale manieren om aan medicatie te komen, zowel via het zichtbare web als het niet zichtbare web. Zelf geen ervaring met drugs kopen via het zichtbare web. Je hoort nog wel eens dat je inderdaad gescamd wordt ofwel omdat je nooit wat ontvangt ofwel omdat je niet het daadwerkelijke medicijn krijgt wat je besteld had. Via het niet zichtbare web heb ik al wel vaker drugs besteld en daar eigenlijk altijd goede ervaringen mee gehad. Ook daar komen scams voor, maar als je een beetje goed onderzoek doet is die kans klein. Meer kan ik er niet over zeggen verder.

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Ik krijg van Tramadol juist anti-euforisch gevoel. Eerder geïrriteerd. Herinner me dat ik buiten liep en t liefst iedereen om me heen weg wou duwen of schoppen. (deed ik niet hoor). T hielp ook niet tegen mn hoofdpijn (was de reden dat ik t nam) Maar ik reageer wel vaker raar op meds (Dus zal wel aan mij liggen) en heb t al helemaal niet zo op opiaat-achtigen. Xtc vond ik trouwens wel geweldig, maar dat is dan ook iets totaal anders.

Echt geen idee meer van de dosis trouwens. Was één of andere capsule.

Mijn vader heeft helse pijn aan zijn rug en heeft Tramadol voorgeschreven gekregen van de huisarts. Ik lach me kapot op het moment. Hij heeft amper drugs gebruikt in zijn leven en is nu heel triomfantelijk door het huis aan het wandelen, omdat ie eindelijk van die pijn af is. Ook is ie erg licht in zijn hoofd en heeft ie een (lichtelijk) euforisch gevoel. Prachtig spul, zou bijna zelf een paar pilletjes achterover willen slaan, maar ga ik niet doen, omdat het herstel van mijn vader uiteraard voorop staat.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mijn vader heeft helse pijn aan zijn rug en heeft Tramadol voorgeschreven gekregen van de huisarts. Ik lach me kapot op het moment. Hij heeft amper drugs gebruikt in zijn leven en is nu heel triomfantelijk door het huis aan het wandelen, omdat ie eindelijk van die pijn af is. Ook is ie erg licht in zijn hoofd en heeft ie een (lichtelijk) euforisch gevoel. Prachtig spul, zou bijna zelf een paar pilletjes achterover willen slaan, maar ga ik niet doen, omdat het herstel van mijn vader uiteraard voorop staat.

Haha kan me voorstellen dat het er dan raar uitziet ineens. Het werkt ook in op je stemming en als de pijn compleet weg is is het een fijn middel.
Ik ga naar oramorph of ms contin tot een pijn blokkade mogelijk is.

Geniet van je vrolijke pa:yum:

Hehe thanks! Hij probeert zichzelf een beetje bij de les te houden, maar ik merk dat ie een beetje aan het 'spacen' is. Hij wil dat alleen mij niet laten zien. Haha, heel mooi. Ik heb hem aangespoord een glaasje wijn erbij te drinken omdat ie dat graag doet en ik denk dat het een interessante twist voor hem kan opleveren. Wat is jouw ervaring met Tramadol icm alcohol en is het verantwoord? Ik praat dan over een aantal wijntjes, dus het wordt zeker geen zuippartij.

Edit: Af en toe komen er van die loze kreten uit hem. Dan kijk ik hem aan met een big-smile en dan zie ik hem denken: "WTF zei ik zojuist??!:astonished::astonished:" :tearsofjoy:

Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft vandaag dus toch de kracht gevonden om wat alcohol icm zijn Tramadol te nuttigen. Zijn bevinding was dat de pijn heviger werd naarmate hij meer drankjes achter zijn kiezen had. Dus het heeft een averechts effect volgens hem. Jammer wel...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn vader heeft vandaag dus toch de kracht gevonden om wat alcohol icm zijn Tramadol te nuttigen. Zijn bevinding was dat de pijn heviger werd naarmate hij meer drankjes achter zijn kiezen had. Dus het heeft een averechts effect volgens hem. Jammer wel...
Waarom zit je hem aan te sporen om alcohol bij zijn tramadol te nemen? Als hij baat heeft bij tramadol voor zijn pijn en zich er ook nog een beetje lekker bijvoelt, waarom zou hij er dan nog alcohol bij moeten hebben?

Iemand aansporen tot onnodig drugs gebruik is echt niet ok. Het kan enkel de risico's vergroten. Maar goed ook dat het een averechts effect heeft in deze.

Btw, mijn zus heeft een tijdje tramadol gebruikt en die ging echt slecht op alcohol erbij. Alcohol combineert vaak niet lekker met andere downers, of vergroot de risico's aanzienlijk.

Waarom zit je hem aan te sporen om alcohol bij zijn tramadol te nemen? Als hij baat heeft bij tramadol voor zijn pijn en zich er ook nog een beetje lekker bijvoelt, waarom zou hij er dan nog alcohol bij moeten hebben?

Iemand aansporen tot onnodig drugs gebruik is echt niet ok. Het kan enkel de risico's vergroten. Maar goed ook dat het een averechts effect heeft in deze.

Btw, mijn zus heeft een tijdje tramadol gebruikt en die ging echt slecht op alcohol erbij. Alcohol combineert vaak niet lekker met andere downers, of vergroot de risico's aanzienlijk.

Omdat het mijn vader is en ik hem een glaasje alcohol gun, dat doet hij graag. En daarbij dacht ik dat het wellicht een extra verdovend effect teweeg zou kunnen brengen. Mijn moeder vond het ook belachelijk. Maar goed, de beste man heeft de afgelopen dagen heel veel pijn gehad. Ik zei dat ie dat ie het gewoon kon proberen en heb vervolgens een paar glazen wijn voor hem ingeschonken. (Natuurlijk wel even vluchtig een check gedaan op internet of het niet dodelijk zou kunnen zijn ofzo.:grin:) Die heeft ie opgedronken! Hij leek in eerste instantie wel wat joliger te worden, maar de pijn kwam juist meer aan de oppervlakte te liggen. Geen succes dus. Wijze les voor de volgende keer.

Laatst bewerkt:
werkt zeer goed met alcohol samen, hoeft niet eens veel te drinken gewoon 2 pintjes en 100 mg en je bent superchill :wink:
heb wel gelezen dat het op sommige mensen beter werkt dan andere iig ik hou ervan! gewoon niet te veel doen

Drugslover43

Belezen gebruiker
Zijn er nog meer mensen die geen reactie hebben op tramadol , en wat zou de reden zijn?
Heb toen 350mg in een keer genomen en merkte werkelijk niks.
Komt t soms omdat ik Oxycodon gewend ben?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Zijn er nog meer mensen die geen reactie hebben op tramadol , en wat zou de reden zijn?
Heb toen 350mg in een keer genomen en merkte werkelijk niks.
Komt t soms omdat ik Oxycodon gewend ben?

Oxy werkt anders, Tramadol 200-300mg waar ik nu ook ervaring mee heb zorgt bij mij voor een subtiele 'high'. Als er iets gebeurt waar ik normaal boos van wordt is het met Tramadol zo'n ramp niet allemaal. Bij oxy heb ik dit effect niet.

Tegen pijn werkt het redelijk hoewel oxy beter is ertegen is mijn ervaring.

Dus ik denk dat het daar inderdaad door komt. Hoe hoge dosering neem je van Oxy? En is dat insta release of retard?

Bovenaan