Tramadol

jellke

Newbie
hoelang blijft tramadol in je lichaam?
aangezien ik over een paar dagen een aantal tests moet doen en ik niet wil dat ze Tramadol vinden in mijn bloed.

Flameon

Badass junkie
Het duurt toch enige tijd voor dat de tramadol (soort opiaat) voor 100 procent uit de bloedbaan is. Het is met name ook afhankelijk welke tablet je hebt genomen, bij retard duurt het vele male langer dan bij een gewone tablet.

Welke test moet je ondergaan als ik vragen mag?
Indien het geen drugstest is mogen ze niet zonder jou toestemming testen op drugs / medicatie

Flameon

Badass junkie
Bij een routine bloedonderzoek zal er niet specifiek gezocht worden naar dit soort middelen.
Dan heb je het meer over ijzergehalte, eiwitgehalte, zuurstof in het bloed etc.

jellke

Newbie
oke, in ieder geval bedankt voor de hulp en informatie.
oh en mischien een rare vraag maar hoe weet jij dit soort dingen allemaal?

Spor

Wijs gebruiker
^Jaja niet alleen maar junkies op het forum :grin:

Kan zo snel geen bron vinden met hoe lang tramadol werkt maar als hij het zegt zou ik het gewoon geloven :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Om aan te tonen dat je een bepaalde drug hebt gebruikt in bloedsamples heb je zeer specifieke stoffen nodig die binden met de metabolieten (afvalstoffen) van die drug. Deze bepalingen zijn vaak zeer kostbaar en worden dus absoluut niet bij elk bloedonderzoek ingezet. Indien artsen echt op zoek zijn naar drugsgebruik kunnen ze deze bepalingen uitvoeren.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
en anders is het te duur ..... dus bij heel veel medische testen die je bijvoorbeeld krijgt als je binnenkomt in de eerste hulp, na een ongeluk bijvoorbeeld, of bij opeens ziek worden thuis, zit dus geen drugstest. gewoon omdat die afbraakstoffen die je lichaam aanmaakt als ze in contact komt met dope alleen met relatief dure tests aantoonbaar zijn. En dus willen ze eerst andere mogelijke problemen uitsluiten, die relatief goedkoper zijn aan te tonen, voordat ze aan de vrij dure drugstesten beginnen...

De medische testen en bloedafnames bij sollicitanten van het leger en politie enzo, die bevatten wel drugstests volgens mij, maar dat weet ik eigenlijk niet eens zeker... iemand die dat wel weet ?

:wave:

ps
aan de topicstarter ....
waarom neem je eigenlijk zo'n risico? je weet dat alle drugs een vrij lange tijd na inname nog aantoonbaar kunnen zijn in je urine en in je bloed. En toch neem je enkele dagen voordat je een (blijkbaar voor jou belangrijke) test krijgt, nog iets dat niet gewoon een beetje fout is, zoals wiet aka softdrugs, maar je neemt echt een paardenmiddel waar met enorme stempels harddrug op staat.
Ik zou bijna vragen waar je zo bang voor bent, waarom dat je hetgeen waarvoor je die test krijgt, niet in je leven wil hebben. In mijn simpele optiek zou je bij zoiets tenslotte, als je datgene echt oprecht in je leven wilde hebben, bergen verzetten als dat zou moeten, ik zou niet alleen alles ervoor doen, maar er ook alles voor laten om datgene te verkrijgen waarvoor ik solliciteerde :wink: .
Opiaten gebruiken lijkt mij daar nou niet echt bij horen zeg maar. Opiaten gebruiken lijkt mij zelfs totaal tegenwerkend voor hetgeen je zou willen verkrijgen .. in dit geval misschien een baan of wat dan ook ... maar wat zegt het eigenlijk dat je zomaar voor een test drugs hebt gebruikt, wil je die baan ( of wat het dan ook is natuurlijk) eigenlijk wel? Is dat drugsgebruik niet een vorm van proberen te ontsnappen omdat je eigenlijk iets anders wilt .... Joost mag weten wat natuurlijk, maar dat zou je dan zelf wel weten lijkt me :)

bij een routine bloed onderzoek bij de huisarts ofzo, hoef je je in mijn ogen absoluut geen zorgen te maken, alhoewel ik nou ook weer geen bloed zou willen doneren lijkt me :wink:

Flameon

Badass junkie
ArieKanariE zei:
De medische testen en bloedafnames bij sollicitanten van het leger en politie enzo, die bevatten wel drugstests volgens mij, maar dat weet ik eigenlijk niet eens zeker... iemand die dat wel weet ?

Zover ik weet gaat dit steeksproefsgewijs. Je tekent geloof ik wel iets dat je verklaart geen drugs te hebben gebruikt, en als je dan een controle krijgt en je hebt het wel gedaan dan ben je het haasje. Tijdens het werk krijgt men ook regelmatig bloedcontroles op drugs.
Uit betrouwbare bron weet ik echter dat het in het leger lang niet allemaal zo clean is als het zou moeten zijn.

Pikachu

Wijs gebruiker
Flameon zei:
ArieKanariE zei:

Zover ik weet gaat dit steeksproefsgewijs. Je tekent geloof ik wel iets dat je verklaart geen drugs te hebben gebruikt, en als je dan een controle krijgt en je hebt het wel gedaan dan ben je het haasje. Tijdens het werk krijgt men ook regelmatig bloedcontroles op drugs.
Uit betrouwbare bron weet ik echter dat het in het leger lang niet allemaal zo clean is als het zou moeten zijn.

Er is wel een drugstest bij de 'poorten' zeg maar. Als je binnen wilt komen bij een opleiding dan moet je idd een gesprek voeren en moet je geloof ik ook een test doen.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Mijn dokter verdenkt mij van blowen en toen ik een zware keelontsteking had wou hij bloed afnemen..
Ik was ook bang maar je moet daarmee accoord gaan ofzo als ze daarachter willen zoeken.
Het zijn ook dure testen.
Ze hadden gewoon gekeken of ik geen leverziekte had, m'n pancreas inorde was en m'n neutrofielgehalte en witte bloedcellen enzo inorde was.

Het kwam erop neer dat ik te weinig neutrofielen had en teveel witte bloedcellen ofzo :wave:

Flameon

Badass junkie
Klopt, indien je vrijwillig een drugtest moet doen dan kun je ze weigeren. Moet je juridisch een test doen (bijvoorbeeld na een ongeval) dan ben je wel verplicht om mee te werken. Dus je kan niet altijd een test weigeren, maargoed in bovenstaande gevallen wel.

Drientje

DF-koning
ArieKanariE zei:
aan de topicstarter ....
waarom neem je eigenlijk zo'n risico? je weet dat alle drugs een vrij lange tijd na inname nog aantoonbaar kunnen zijn in je urine en in je bloed. En toch neem je enkele dagen voordat je een (blijkbaar voor jou belangrijke) test krijgt, nog iets dat niet gewoon een beetje fout is, zoals wiet aka softdrugs, maar je neemt echt een paardenmiddel waar met enorme stempels harddrug op staat.
Ik zou bijna vragen waar je zo bang voor bent, waarom dat je hetgeen waarvoor je die test krijgt, niet in je leven wil hebben. In mijn simpele optiek zou je bij zoiets tenslotte, als je datgene echt oprecht in je leven wilde hebben, bergen verzetten als dat zou moeten, ik zou niet alleen alles ervoor doen, maar er ook alles voor laten om datgene te verkrijgen waarvoor ik solliciteerde :wink: .
Opiaten gebruiken lijkt mij daar nou niet echt bij horen zeg maar. Opiaten gebruiken lijkt mij zelfs totaal tegenwerkend voor hetgeen je zou willen verkrijgen .. in dit geval misschien een baan of wat dan ook ... maar wat zegt het eigenlijk dat je zomaar voor een test drugs hebt gebruikt, wil je die baan ( of wat het dan ook is natuurlijk) eigenlijk wel? Is dat drugsgebruik niet een vorm van proberen te ontsnappen omdat je eigenlijk iets anders wilt .... Joost mag weten wat natuurlijk, maar dat zou je dan zelf wel weten lijkt me :)

bij een routine bloed onderzoek bij de huisarts ofzo, hoef je je in mijn ogen absoluut geen zorgen te maken, alhoewel ik nou ook weer geen bloed zou willen doneren lijkt me :wink:

Ik wist dat Tramadol een hele sterke morfine achtige pijnstiller is. Ik heb het zelf heel lang gebruikt toen ik verging van de pijn toen ik last had van mijn schouder(zenuwpijn(plexis-neuritis))

Misschien moet je vragen aan de ts waarom zij de pillen geslikt heeft. Misschien was het wel om pijn te onderdrukken en wil ze niet dat er mensen achter komen(al vraag ik me af waarom).

Is paracetamol met codeïne sulfaat ook net zo erg? Niet dat ik dt ooit geslikt heb maar ik vrag me af waarom het slikken van een morfine zo erg is?

x :wave:

jellke

Newbie
nee het was eigenlijk gewoon een domme fout.
ik was op een feestje en normaliter zou ik nooit zomaar pillen slikken die ik in me handen krijg gedrukt maar ik had enorm veel gedronken en toen kreeg dus een stuk of 7 van die pillen ik stopte ze zonder erbij na te denken in mijn mond en daar heb ik later enorm veel spijt van gehad en die jongen die mij die pillen gaf ook, want van die pillen werd ik enkele dagen enorm ziek en toen ik weer een beetje beter was moest ik naar de dokter om er achter te komen wat er aan de hand was
en daarom moest ik ook een bloedtest doen.
die jongen heb ik daarvoor weer even opgezocht en toen heeft hij me onder druk verteld wat hij me gegeven heeft, ja het is natuurlijk niet alleen zijn schuld ik had ook beter moeten nadenken voor dat ik zoiets doms deed, maarja wie neemt er nou ook zulke pillen mee naar een feestje.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
nou ik terug lees wat ik schreef, klonk ik wel heel belerend, maar ik heb wat dat betreft precies hetzelfde gedaan hoor. dus ik ben de laatste die wie dan ook iets zou kunnen verwijten op drugsgebied.
Ik kan me de tijd nog heugen dat ik bij wijze van spreken alles zonder te bekijken mn bakkes instopte. Gewoon om te kijken of het een vette kick zou geven. Drinken deed ik niet en dat gebruikte ik als excuus om zoveel mogelijk soorten medicijnen en drugs te kunnen gebruiken.

Ik was daarbij niet dom, ik wist over het algemeen dus echt wel wat ik naar binnen werkte en wat er kon gebeuren. Alleen dat boeide me nooit zo. Lang leve de lol en party till you die enzo :)

Achteraf gezien heeft het me best heel veel lol opgeleverd. En indirect ook heel erg veel ellende, maar zo werkt het nu eenmaal :rock:

trouwens wel lullig van zo'n gozer zeg .. en dan nog onder druk gezet moeten worden om toe te geven wat voor zooi hij je heeft gegeven/aangedaan :wink:
maar goed dat het redelijk goed is afgelopen :)

Bovenaan