Toppunt Tolerantie ?

mvematthaus

Belezen gebruiker
Beste Forumleden,

1 van mijn vrienden heeft iets opmerkelijks en (vervelends) ondervonden, betreft speed.

Hij gebruikt regelmatig (doordeweeks dus ook weleens) (nog niet heel lang, dus verslaving is nog niet, wel is het een beginnende verslaving)

echter, hij heeft onlangs 2 gram gekocht (welke getest is op 70-73 %) en hij besloot gisteren 1 grote dosis te pakken en pas bij te pakken wanneer het uitwerkte (dosis was ongeveer 400mg)

hij heeft mij verteld dat hij letterlijk NIETS voelde van deze dosis, de honger was lichtelijk onderdrukt, maar verder geen enkel effect als meer energie, alertheid, e.d.

hij heeft vervolgens research gedaan op internet, en hij vond een uitleg waarin staat

"als je amfetamine tolerantie erg hoog is, kun je een punt bereiken waarop Amfetamine geen werking meer heeft op het lichaam, door te vake uitputting van bepaalde neurotransmitters waar onder Dopamine.

Het is dus zo dat wanneer je het tevaak / teveel hebt gedaan dat het dus gewoon niet meer werkt ?"

Wat ik graag wil weten is : na hoelang totale staking van amfetamine (NIETS meer nemen) zullen de effecten teruggekeerd zijn ? Of betekent dit dat hij nooit meer de effecten kan voelen van speed hoelang hij erook mee wacht vanaf nu ?

Ik vond het best schokkend om dit te horen, want amfetamine is rommel voor je lichaam, en dat zijn tolerantie nu ZO hoog is liet mij echt even nadenken, en daarom stel ik deze vraag op dit top-forum.

Ik hoop echt dat iemand me meer kan vertellen, zodat ik hem hierbij kan helpen...

Alvast echt ontzettend bedankt voor degenen die hierop willen reageren, dit zal ons zeker helpen.

mvematthaus

Belezen gebruiker
P.S.

Gebruiker heeft al 3x korte psychoses ervaren (wegens te grote doseringen)

meerdere keren paranoïde geworden (wegens te grote doseringen)

en heeft de afgelopen 3 maand minstens vaker dan 1x per week gebruikt. (elke keer gebruik vaak ook een relatieve dosering)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Heb ik ook wel gehad. Halve gram bommen en dan een powernap doen. Dan weet je dat het tijd is voor een pauze.

Of zoals Herman het zei:

mvematthaus

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
Heb ik ook wel gehad. Halve gram bommen en dan een powernap doen. Dan weet je dat het tijd is voor een pauze.

Of zoals Herman het zei:

Bedankt voor je reactie !

Betekent dat dan ook dat je echt hersenschade bijv. hebt opgelopen ? Het lijkt me namelijk behoorlijk schadelijk als Amfetamine gewoon echt niet meer werkt.

En blijft dat dan voor altijd ? Dus dat over 2-4 weken alsnog amfetamine niks meer met hem doet ?

Hoe was dit bij jou het geval ? Heb je gewoon een tijd niet meer gebruikt en daarna waren de effecten terug ?

Fool

Badass junkie
Zal wel een combinatie zijn van te vaak gebruiken en op dat moment al de reserves opgemaakt zijn. Dikke kans dat het na een nacht of twee goede slaap en fatsoenlijk eten al weer een stuk beter werkt. Zonder reserves kan je lichaam zelfs met pep niets doen.

Of het echter verstandig is om dan weer te pakken is de tweede vraag...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
mvematthaus zei:
Betekent dat dan ook dat je echt hersenschade bijv. hebt opgelopen ? Het lijkt me namelijk behoorlijk schadelijk als Amfetamine gewoon echt niet meer werkt.
Daar mag je wel vanuit gaan, ja. Maar daar zou ik niet zo zwaar aan tillen hoor. Ik ben nu vier jaar verder, bijna afgestudeerd en alles functioneert nog redelijk naar behoren.

mvematthaus zei:
En blijft dat dan voor altijd ? Dus dat over 2-4 weken alsnog amfetamine niks meer met hem doet ?
Neuh, na twee tot vier weken zou alles weer gewoon moeten werken. Ik kan natuurlijk niets garanderen, al mijn reacties zijn gebaseerd op eigen ervaring.

mvematthaus zei:
Hoe was dit bij jou het geval ? Heb je gewoon een tijd niet meer gebruikt en daarna waren de effecten terug ?
Een pauze duurde bij mij meestal een week, misschien twee. Het mag voor zich spreken dat ik dit niet aanraad, maar ik weet ook hoe het is als je dagelijks wilt gebruiken, dus daar zal ik verder niet over zeuren. Na begin 2012 heb ik drie jaar niet gebruikt en sinds begin dit jaar heb ik het weer een keer of vijf gedaan. Alles werkt nog steeds zoals het hoort.

mvematthaus

Belezen gebruiker
Fool zei:
Zal wel een combinatie zijn van te vaak gebruiken en op dat moment al de reserves opgemaakt zijn. Dikke kans dat het na een nacht of twee goede slaap en fatsoenlijk eten al weer een stuk beter werkt. Zonder reserves kan je lichaam zelfs met pep niets doen.

Of het echter verstandig is om dan weer te pakken is de tweede vraag...

Helden, Fool ook bedankt voor je reactie.

Ik wil sowieso ook dat hij tenminste een maand of 2-3 helemaal ermee kapt ook vanwege verslaving, ik heb zelf ook al gemerkt dat het best slecht is (doe het nu eigenlijk alleen nog afentoe in weekenden) ben wat meer terug op het blowen :stoned:

Ik dacht ook al dat het miss kwam door zijn reserves uitgeput begonnen te raken.

Ik hoop hem hiermee voldoende te informeren, en de begindagen zonder speed zijn hem al gelukt, nu nog even 2 maand volhouden :grin:

(Is het zo dat wanneer hij vaak wiet rookt de periode na stoppen met speed, dat de wiet het herstel van de stoffen (die speed effecten geven) verstoren ?) Dus als hij de speed met wiet vervangt, of wordt alles dan alsnog herstelt en kan hij alsnog over een tijdje opnieuw speed pakken of werkt het dan nog steeds niet omdat hij de laatste tijd veel blowt ?)

Hartelijk bedankt.

Fool

Badass junkie
mvematthaus zei:
(Is het zo dat wanneer hij vaak wiet rookt de periode na stoppen met speed, dat de wiet het herstel van de stoffen (die speed effecten geven) verstoren ?) Dus als hij de speed met wiet vervangt, of wordt alles dan alsnog herstelt en kan hij alsnog over een tijdje opnieuw speed pakken of werkt het dan nog steeds niet omdat hij de laatste tijd veel blowt ?)
Zal geen gigantisch verschil geven, al wordt je ook niet de meest scherpe persoon van vaak blowen. :')

mvematthaus

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
mvematthaus zei:
Daar mag je wel vanuit gaan, ja. Maar daar zou ik niet zo zwaar aan tillen hoor. Ik ben nu vier jaar verder, bijna afgestudeerd en alles functioneert nog redelijk naar behoren.

mvematthaus zei:
Neuh, na twee tot vier weken zou alles weer gewoon moeten werken. Ik kan natuurlijk niets garanderen, al mijn reacties zijn gebaseerd op eigen ervaring.

mvematthaus zei:
Een pauze duurde bij mij meestal een week, misschien twee. Het mag voor zich spreken dat ik dit niet aanraad, maar ik weet ook hoe het is als je dagelijks wilt gebruiken, dus daar zal ik verder niet over zeuren. Na begin 2012 heb ik drie jaar niet gebruikt en sinds dit jaar heb ik het weer een keer of vijf gedaan. Alles werkt nog steeds zoals het hoort.

Super !

Bedankt voor je goede uitleg, hier komt hij wel verder mee.

Nu weet hij weer wat beter waar die aan toe is, ik ben blij te horen dat er niet persé hersenschade hoeft te zijn (nja persoonsgebonden natuurlijk)

maar geeft in elk geval opluchting :beer:

Groeten,

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
mvematthaus zei:
Super !

Bedankt voor je goede uitleg, hier komt hij wel verder mee.
Hij moet wel :)

mvematthaus zei:
Nu weet hij weer wat beter waar die aan toe is, ik ben blij te horen dat er niet persé hersenschade hoeft te zijn (nja persoonsgebonden natuurlijk)

maar geeft in elk geval opluchting :beer:

Groeten,
Ik hoop alleen dat het hem niet aanmoedigt om op dezelfde manier door te blijven gebruiken. Want het houdt een keer op. Kijk maar naar Herman.

Learn from my teachings, not by my example.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Neem 2 apparte zakjes met goede speed vermeng 1 zakje mee iets ma zijt ma zeker dak de goeie eruit haal hoor..ik merk dat direct.!

lotske1984-

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
Zal wel weer een Belgendingetje zijn. Weet je wat tolerantie betekent?
Ja dat ge meer moet pakken na en tijdje voor het zelfde effect..maar als ik goeie heb blijft het mij goed gevoel geven en da blijft zo..en moet daar nie meer voor pakken..van slechte speed pak maat zoveel als je wil..word je alleen ma slechter van..als hij niet goed werkt is dat zo..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
Ja dat ge meer moet pakken na en tijdje voor het zelfde effect..maar als ik goeie heb blijft het mij goed gevoel geven en da blijft zo..en moet daar nie meer voor pakken..van slechte speed pak maat zoveel als je wil..word je alleen ma slechter van..als hij niet goed werkt is dat zo..
En heb je bijvoorbeeld wel eens een jaar lang dagelijks, let's say, een gram gebruikt?

lotske1984-

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
En heb je bijvoorbeeld wel eens een jaar lang dagelijks, let's say, een gram gebruikt?
Heb 1 keer wel eens gehad dat hij zo goed was jamie jamie..kon er niet afblijven en die 5 gram waren wel snel op..echt top kwaliteit toen..maar was wel vrij nat..dus als je het laat drogen verdwijnt er veel natuurlijk..ja als het goede is pak ik wel meer..maar dat is omdat het zo goed doet..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lotske1984- zei:
Heb 1 keer wel eens gehad dat hij zo goed was jamie jamie..kon er niet afblijven en die 5 gram waren wel snel op..echt top kwaliteit toen..maar was wel vrij nat..dus als je het laat drogen verdwijnt er veel natuurlijk..ja als het goede is pak ik wel meer..maar dat is omdat het zo goed doet..
Het is dat je een Belg bent, anders zou ik denken dat je dit expres deed.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
lotske1984- zei:
Wat expres zeg gewoon hoe dat is..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
lotske1984- zei:
Exceptional Insight zei:
lotske1984- zei:
Wat expres zeg gewoon hoe dat is..
Ok, je hebt gelijk.

MeejheM

Badass junkie
ik kan persoonlijk bevestigen dat na minstens een jaar 6 of 7 dagen in de week speed gebruik ik nog elke snuif merk. jullie theorie over tolerantie klopt dan voor racemisch amfetaminesulfaat niet volgens mij. speed blijft werken.

wat betreft topic starter mag hij van mij ondertussen zijn fantasietopics wel eens stoppen. hij heeft teveel rare vrienden met gewone gewoonten, en weet wel erg veel van hun achtergrond.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
MeejheM zei:
ik kan persoonlijk bevestigen dat na minstens een jaar 6 of 7 dagen in de week speed gebruik ik nog elke snuif merk. jullie theorie over tolerantie klopt dan voor racemisch amfetaminesulfaat niet volgens mij. speed blijft werken.
Zeg dat maar tegen Herman.

Fool

Badass junkie
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het kan haast niet anders dan dat er wel in beperkte mate tolerantie optreed. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het kan haast niet anders dan dat er wel in beperkte mate tolerantie optreed. :P
'Getest'

Heb jij ooit bij een testcentrum een interval uitkomst gekregen? :P

Fool

Badass junkie
Van de meeste pillen krijg je inderdaad een interval, maar hoezo is dat een reactie op wat ik vertel? :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Van de meeste pillen krijg je inderdaad een interval, maar hoezo is dat een reactie op wat ik vertel? :P
Oh ja goed punt haha, geen idee. Moest niet richting jou inderdaad :P

Het ging erom dat onze bekende topicstarter beweerd dat zijn SWIM persoon de boel getest had en een uitslag kreeg van 70-73%. Het testcentrum geeft geen interval voor poedertjes, voor pillen is het mogelijk.

Edit: wat toch erop kan duiden dat de mvemattheus wat achterhoudt (niet getest?) wat weer dit hele topic kan verklaren.

ooscaar

Wijs gebruiker
Maar misschien als mvemattheus nog drie keer zegt dat dit een topforum is, dat wij allemaal helden zijn en nog even wat alinea's in dikgedrukte letters neergooit, dat ik dan overtuigd ben om hem weer van advies te voorzien. :beer:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Het ging erom dat onze bekende topicstarter beweerd dat zijn SWIM persoon de boel getest had en een uitslag kreeg van 70-73%. Het testcentrum geeft geen interval voor poedertjes, voor pillen is het mogelijk.
De laatste keer dat ik heb laten testen, heb ik 3 samples van dezelfde batch ingeleverd en ik kreeg 3 verschillende uitslagen. Dus blijkbaar kan dat wel.

ooscaar

Wijs gebruiker
Exceptional Insight zei:
ooscaar zei:
De laatste keer dat ik heb laten testen, heb ik 3 samples van dezelfde batch ingeleverd en ik kreeg 3 verschillende uitslagen. Dus blijkbaar kan dat wel.
Ohw okay, dat geloof ik wel inderdaad. Alleen ik denk dat de kans heel klein is dat mvemattheus het meerdere keren heeft laten testen, met het niveau van hem zou me het al verbazen als hij een keer heeft laten testen. En ik bedoelde dat je bij het inleveren van een batch geen interval uitslag krijgt. Bij meerdere batches kan het natuurlijk verschillen door wat onnauwkeurigheid.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik weet sowieso niet meer hoe betrouwbaar dat testen nou is. De spreiding was 63, 65, 68. Een verschil van 5% vond ik al veel, maar iemand die ik ken heeft ook van diezelfde batch ingeleverd (bij een ander inleverpunt, maar ik ga er vanuit dat het naar hetzelfde lab gaat) en die kreeg een uitslag van ergens in de 50. Dat is dus een verschil van +/- 10%. Dat hoort toch niet te kunnen..

Fool

Badass junkie
Nouja, als hij niet goed gemixt heeft zal het geheel niet te vertrouwen zijn. :P

Bovenaan