Ja laten we het er gewoon over eens worden dat die datingapps echt afgrijselijk zijn, en vooral de intentie hebben om je onzeker te maken zodat je door de mensen heen blijft scrollen op zoek naar wie je nog kunt krijgen voor een stukje zelferkenning.Graag zelfs, altijd interessant om iets van meerdere kanten te bekijken!
Ik denk dat heel veel mensen, mannen én vrouwen, zitten met onzekerheid over zichzelf.
Klopt zeker. Dat zijn valide zorgen en mensen die je wilt vermijden.
Maar het verschil is:
Als een vrouw een man zoekt, kan zij die in principe binnen no-time krijgen. Maak bijvoorbeeld een account op een Tinder of een datingsite en je zult overspoeld worden met reacties, ongeacht of je heel aantrekkelijk bent, gemiddeld aantrekkelijk, of zelfs minder dan dat.
Het blijkt dat 80% van de vrouwen achter 10-20% van de mannen aan zit. Meer dan 80% van de mannen, maakt tenminste online (waar de meeste dating plaatsvindt) geen tot weinig kans. Die verhoudingen liggen dus krom, omdat de meeste vrouwen (niet alle!) hele (te) hoge eisen stellen.
Wat is bijvoorbeeld een "leuke man"? Een vrouw zal in de regel een hele waslijst aan dingen opnoemen, omdat een vrouw in de regel die keuze hééft. Mannen hebben doorgaans veel minder eisen wat betreft een vrouw: lief, zorgzaam, vrouwelijk en om voor mezelf te spreken: ja, ik moet me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot haar. Maar that's it...
Zoals gezegd: mannen hebben in de regel een veel lagere standaard dan dat vrouwen hebben. Vaak eigenlijk: een te lage standaard.
Kijk maar eens naar van die mannen die voor de grap fake accounts aanmaken op Twitter of zo met een profielfoto van een hele lelijke vrouw die daarnaast ook nog absurde eisen stelt. Binnen no time wordt zelfs zo'n account overspoeld met reacties van mannen. Óók succesvolle, niet onaantrekkelijke mannen. Dan kun je je natuurlijk wel afvragen wat die intenties van die mannen precies zijn... Maar voor een vrouw is er keuze.
Wellicht is het zo dat over het algemeen de standaard die mannen voor vrouwen stellen te laag is en de standaard die vrouwen voor mannen stellen te hoog is. Eigenlijk moet ik dit er niet steeds bij zeggen, maar omdat dit bij sommigen heel gevoelig ligt: natuurlijk zijn er uitzonderingen en als deze dingen niet gelden voor jou, voel je dan niet aangesproken.
Vind ik een goede instelling ja!
Heel belangrijk! Dat die aanwezig is en ook overeenkomt!
Daar zeg je wel wat. De vrouw in kwestie die zich dus "om liet bouwen" tot man en toen vrouwen aan ging spreken, was nou niet bepaald het type "mannelijke man". Eigenlijk meer een sulletje. Maar dan nog: de reacties van vrouwen op haar avances waren echt kil gewoon. Dit, terwijl toen ze nog "vrouw was", ze altijd heel hartelijk contact had met vrouwen, puur omdat ze een vrouw was. Hier is ze heel erg van geschrokken en ontwikkelde ze een empathie voor mannen door, voor hoe moeilijk het is voor veel mannen om contact te maken met vrouwen, omdat vrouwen heel makkelijk en snel mannen afwijzen. Ze had verwacht dat de dating game vergelijkbaar zou zijn, maar kwam bedrogen uit. Maar goed, als "man" leek ze dus ook nogal een sulletje. Maar dan nog, de kille reacties van vrouwen op haar/hem, maakten echt impact en droegen eraan bij dat zij/hij dus een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.
Ik zou zo graag haar naam willen weten, maar kom er niet op en kan die docu of whatever niet vinden. Als ik erop kom, zal ik hem hier even neerzetten.
Ja precies. De man is van nature degene die initiatief neemt. Dat is voor veel mannen alsnog moeilijk, mede ook omdat ons dat niet altijd zo geleerd wordt in deze moderne maatschappij waarin mannelijke waarden aan het eroderen zijn. Maar het is denk ik prettig voor beide partijen dat de man over het algemeen assertiever en meer alpha is hierin.
Betekent niet dat een vrouw geen initiatief mag nemen voor bijvoorbeeld een kus natuurlijk. Dat wordt juist zeer gewaardeerd door mannen! En daarnaast: een vrouw heeft echt heel weinig kans om afgewezen te worden.
Zo hoort het te zijn ja! Anders ben je eigenlijk met de "verkeerde"... De verkeerde voor jou that is.
Denk dat je daar zeker gelijk hebt, als je veel stelletjes ziet.
Yup, ook vrijgezellig de jaarwisseling doorgemaakt.
Zat alleen bij mijn ouders dit jaar for god's sake... Dat is toch te triest voor woorden? Ik zou me moeten schamen...
Grapje Ik ben oké met single zijn. Veel beter dan weer in een relatie zitten waar alles een opgave lijkt te zijn. Dat andere beekje, dat komt misschien nog weleens op een natuurlijke manier samen met mij en dan worden we samen die stromende rivier. Ik heb zoiets van: if it's meant to be, it's meant to be. En anders niet.
Edit: oeps... Realiseer me dat dit allemaal in jouw topic is @Walterego. Was niet de bedoeling om je topic te kapen...
Ondertussen zit er een kapot cynisch verdienmodel achter wat je seksuele voorkeuren met kunstmatige intelligentie analyseert om dat soort kennis over jou volledig te kunnen uitmelken in marketingpraktijken.
Ik vind het oprecht knap dat mensen het in zo'n context alsnog lukt om liefde te vinden. Snap niet hoe ze het doen 😂