Toch maar weer een pilletje?

Jol

Newbie
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en weet niet helemaal goed wat ik ermee aanmoet.

Ik heb al redelijk wat ervaring met xtc. De laatste jaren vooral thuis op een after. Ik ben ermee begonnen op feestjes. Helaas eindigde dit voor mij vaak in overgeven bij inslag. Daardoor ben ik overgegaan op pep. Inclusief de nacht erna niet slapen. Ik weet het het hoort erbij, maar daarom niet meer rot.

Nu ben ik toch weer erg in twijfel om komend feestje toch weer een pilletje te gebruiken. Nu is het zo dat ik er thuis altijd heel erg lui van werd de laatste tijd. Dit resulteerde in veel zetten en liggen. Ik weet dus niet zo goed of ik er goed aan ga doen en vind het spannend.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet dat dit met de set en setting te maken kan hebben, maar ben benieuwd of iemand dit herkend?

Ik vind het nu toch wel weer spannend om te gebruiken op een feestje, ook omdat ik niet weet hoe ik er dan op kan reageren.

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen :)

Misfit

Belezen gebruiker
Hey Jol,

Set en setting zijn zeker belangrijk voor een goede xtc ervaring. Nu klinkt het voor mij alsof je in het verleden misschien teveel hebt gebruikt of juist te kort op elkaar. Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoeveel je op zo'n avond neemt?
Indien je dus teveel of te snel op elkaar neemt zal het loving effect van xtc afnemen wanneer je een volgende avond gebruikt.
Mijn advies is om de xtc op het feestje te laten liggen, tenzij je steeds je lichaamsgewicht x 2 als maximale dosis op de avond hebt genomen en minstens 2 a 3 maanden tussen gebruik hebt gehouden. Indien je die regels hebt gehanteerd kun je als je het echt wilt xtc gaan gebruiken.

Rosie

Bewuste gebruiker
Ben je weer bang te moeten overgeven?
Sommige mensen hebben het standaard bij inkicken.

Hoeveel is je start dosis?

Ik heb een keer de tip gekregen om hem in te nemen met melk. Melk zorgt voor een beschermend laagje in je maag. Waardoor je wellicht er wat beter mee omgaat.

Je kan het overgeven ook accepteren. Ik vond het lang niet zo erg als bij alcohol. Moest 2x achter elkaar. En de 2e keer proefde het als zoete kersen kauwgum :tilttearlaugh:

Als Je je er druk om maakt dat het kan gebeuren, ben je er zo mee bezig dat het wellicht juist gaat gebeuren

Bas

Wijs gebruiker
.
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en weet niet helemaal goed wat ik ermee aanmoet.

Ik heb al redelijk wat ervaring met xtc. De laatste jaren vooral thuis op een after. Ik ben ermee begonnen op feestjes. Helaas eindigde dit voor mij vaak in overgeven bij inslag. Daardoor ben ik overgegaan op pep. Inclusief de nacht erna niet slapen. Ik weet het het hoort erbij, maar daarom niet meer rot.

Nu ben ik toch weer erg in twijfel om komend feestje toch weer een pilletje te gebruiken. Nu is het zo dat ik er thuis altijd heel erg lui van werd de laatste tijd. Dit resulteerde in veel zetten en liggen. Ik weet dus niet zo goed of ik er goed aan ga doen en vind het spannend.

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik weet dat dit met de set en setting te maken kan hebben, maar ben benieuwd of iemand dit herkend?

Ik vind het nu toch wel weer spannend om te gebruiken op een feestje, ook omdat ik niet weet hoe ik er dan op kan reageren.

Groetjes en alvast bedankt voor het lezen :)
Waarom niet: "Toch maar weer een lijntje pep?"...

Jol

Newbie
Ben je weer bang te moeten overgeven?
Sommige mensen hebben het standaard bij inkicken.

Hoeveel is je start dosis?

Ik heb een keer de tip gekregen om hem in te nemen met melk. Melk zorgt voor een beschermend laagje in je maag. Waardoor je wellicht er wat beter mee omgaat.

Je kan het overgeven ook accepteren. Ik vond het lang niet zo erg als bij alcohol. Moest 2x achter elkaar. En de 2e keer proefde het als zoete kersen kauwgum :tilttearlaugh:

Als Je je er druk om maakt dat het kan gebeuren, ben je er zo mee bezig dat het wellicht juist gaat gebeuren

Het is vooral de angst om te moeten overgeven in het bijzijn van iedereen haha. Thanks voor de tip van melk! Dat verkopen ze alleen volgens mij niet op een festival denk ik. Maar misschien is het idee van s’ ochtends een glas melk al genoeg.

Startdosis verschilt. Ik heb het soms bij een kwart, en pas nam ik thuis een halve omdat ik dacht dat het lichte pillen waren (ja stom hahah ik weet het) en toen gebeurde het pas nadat ik had bijgenomen. Niet echt een pijl op te trekken.

Jol

Newbie
.

Waarom niet: "Toch maar weer een lijntje pep?"...

Ja dat is voor mij ook een beetje het dubio nu. Ik zie altijd zo op tegen dat wakker zijn. Ik kan het ivm werk niet meer permitteren om te gaan afteren. En zie dan echt de muren op me afkomen als ik niet kan slapen .

Jol

Newbie
Hey Jol,

Set en setting zijn zeker belangrijk voor een goede xtc ervaring. Nu klinkt het voor mij alsof je in het verleden misschien teveel hebt gebruikt of juist te kort op elkaar. Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoeveel je op zo'n avond neemt?
Indien je dus teveel of te snel op elkaar neemt zal het loving effect van xtc afnemen wanneer je een volgende avond gebruikt.
Mijn advies is om de xtc op het feestje te laten liggen, tenzij je steeds je lichaamsgewicht x 2 als maximale dosis op de avond hebt genomen en minstens 2 a 3 maanden tussen gebruik hebt gehouden. Indien je die regels hebt gehanteerd kun je als je het echt wilt xtc gaan gebruiken.

Ik weeg rond de 60 kilo en ik denk dat ik ongeveer 1 pil nam gedurende zo’n avond. Dit deed ik 1 keer in de 2 a 3 maanden. Dus opzich was dit wel ongeveer volgens de “regels”.

Misfit

Belezen gebruiker
Ik weeg rond de 60 kilo en ik denk dat ik ongeveer 1 pil nam gedurende zo’n avond. Dit deed ik 1 keer in de 2 a 3 maanden. Dus opzich was dit wel ongeveer volgens de “regels”.
1 pil is tegenwoordig circa 180 a 280 mg. Met jouw gewicht zou je dus op de 90 tot 120mg komen op een avond in totaal, waarbij je met 1 hele pil dus overdoseert. Mijn tip is om je pillen te laten testen en aan de hand daarvan te nemen. Ik heb zelf de laatste keer ongeveer 70% van die totale dosis als begindosis genomen en de laatste 30% bijgenomen. Was voor mij een top avond met hetzelfde gevoel als de eerste keer.
Ik denk dat het effect bij jou wat minder is omdat je iets teveel neemt op een avond. Bij mij was dat ook een keer het geval toen ik 1 hele pil van 280mg had genomen. Ik stond wel strak, maar had geen enkel blij gevoel en had ook niet zo'n zin om dingen te ondernemen. Mijn tip is om op het feestje dus max 90mg te nemen. Denk dat je daarmee wel een topavond zal hebben. :)

Pollewop

Bewuste gebruiker
Overgeven hoort erbij. Ik heb dat vaker bij inslag maar ook de grote boodschap zeg maar. Zou daar niet zwaar aan tillen zeker niet omdat er mensen bij zijn. Als je nu op je piek moet overgeven weet je dat je gewoon veel te hard gaat en je dus overdosseert.
Set en setting hangt veel af, ik doe thuis met chille muziekjes omdat op een feest me teveel prikkels geeft. Miaschien is een tripsitter iets? En iig je pillen laten testen.
Laat je niet gek maken, doe rustig aan en geniet er een beetje van!

Chillax

Bewuste gebruiker
Naast wat er al gezegd is zou ik ook aanraden om minstens 3 uur niet gegeten te hebben. Ook is het af te raden om alcohol of andere drugs te nemen (wiet?). Als je dat niet doet en het op een lege maag neemt is de kans op misselijk worden het kleinst.

Je schrijft dat je het vooral op afters genomen hebt dus ik vermoed dat je dan al wel wat anders genomen hebt vooraf

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Wat is jullie ervaring hiermee?
Energie wordt met MDMA minder geforceerd dan met Amfetamine. Mijn ervaring is dat als ik mij fit voel dit ook te merken valt tijdens een tripje. Je geeft aan dat je er niet echt de tijd voor hebt ivm werk waar denk ik wel eens de kern van het verhaal zou kunnen liggen.

Wat betreft het overgeven, ik heb een persoon of twee voorbij zien komen die standaard wat moest overgeven na MDMA inname. Online zie ik het ook wel eens genoemd worden zoals door Rosie. Persoonlijk heb ik in mn leven enkel moeten overgeven van alcohol, truffels/paddo's en opioiden. Ook heb ik er niet zoveel moeite mee een vinger in mn strot te steken om misselijkheid te doen afnemen.

Ik gok dat er toiletten op locatie zullen wezen maar het is lastig inschatten voor een ander hoe vervelend dit is natuurlijk. Alle MDMA pil batches die ik ooit heb laten testen kwamen uit op 200mg gemiddeld, ik had de indruk dat dit de modus is. Wellicht is een hele pil wat stevig voor iemand van 60kg wat je wellicht ook op de maag merkt.

Bas

Wijs gebruiker
Als je dat niet doet en het op een lege maag neemt is de kans op misselijk worden het kleinst.
Ja maar als je dan toch moet overgeven, sta je de hele tijd gal te kotsen lijkt me? Ook niet echt prettig voor je maag, etc.

Misfit

Belezen gebruiker
Ja maar als je dan toch moet overgeven, sta je de hele tijd gal te kotsen lijkt me? Ook niet echt prettig voor je maag, etc.
In mijn ervaring is 2-3 uur van te voren niet eten best belangrijk voor de mate waarin je trip verloopt. Toen ik een uur van te voren goed had gegeten en een uur later een kwartje naar binnen had gewerkt duurde het zeker 1,5 uur voordat ik heel lichtjes iets merkte.
De andere keren toen ik 3 uur van te voren een goede avond maaltijd op had kwam t effect met 30-45 minuten goed opzetten en zat ik na een uur goed opweg naar de piek.
Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je op een nuchtere maag een sneller inwerkende, intensere space hebt die circa 5-6 uur duurt, en op een volle mag een wat langere trip die minder intens is. Of dit daadwerkelijk zo is durf ik dan niet te bevestigen.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dat heb ik ook zo ervaren! Ik heb een keer een flinke maaltijd gehad en een uur later xtc genomen. Het duurde superlang voor ik wat voelde, wel 2,5 uur. Daarna ben ik er niet meer goed ingekomen, was inderdaad minder intens.

Chillax

Bewuste gebruiker

Nou ik denk dat het allebei niet prettig is maar wat gal/spuug is toch wat minder opvallend dan een pizza die naar buiten komt. Het geluid hoort niemand door de muziek waarschijnlijk. Maar los van dat het minder opvalt, is de kans om misselijk te worden denk ik ook kleine als je een lege maag hebt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Alle MDMA pil batches die ik ooit heb laten testen kwamen uit op 200mg gemiddeld, ik had de indruk dat dit de modus is. Wellicht is een hele pil wat stevig voor iemand van 60kg wat je wellicht ook op de maag merkt.

Gemiddeld zit er 171 milligram MDMA in een xtc-pil. De sterkste pil die werd aangetroffen bevatte 296 milligram. Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram =)

Volgens het DIMS dan.

https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/bericht/dims-jaarbericht-2018-xtc-pillen-opnieuw-sterker

Bas

Wijs gebruiker
Gemiddeld zit er 171 milligram MDMA in een xtc-pil. De sterkste pil die werd aangetroffen bevatte 296 milligram. Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram
Ja dat was toen ja. Tegenwoordig zit er sowieso minimaal 240mg in een pil, uitlopend tot 330mg. Pillen van 400 tot 450mg heb ik het afgelopen half jaar ook steeds vaker voorbij zien komen. Deze pillen zijn echt een stuk groter vergeleken met die van 240 en kosten ook iets meer. 200mg is tegenwoordig beneden de standaard.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Maar slechts 3 procent van de pillen bevat meer dan 200 milligram =)
Ik dacht dat de supermannen, dominos, goudstaven, heinekens, etc wel iets meer dan 3% van de markt omvatten maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. I don't know man. :P

Rosie

Bewuste gebruiker
Ja dat was toen ja. Tegenwoordig zit er sowieso minimaal 240mg in een pil, uitlopend tot 330mg. Pillen van 400 tot 450mg heb ik het afgelopen half jaar ook steeds vaker voorbij zien komen. Deze pillen zijn echt een stuk groter vergeleken met die van 240 en kosten ook iets meer. 200mg is tegenwoordig beneden de standaard.

Nee joh. Dat is echt niet waar.
Je zegt nu dat ALLE pillen sowieso 240mg of meer bevatten. Ik heb toch echt pilletjes thuis met 167mg en 200mg.

Gewoon altijd je pillen laten testen.

Krullen

Belezen gebruiker
Zelf merk ik dat de meeste pillen tussen 165 en 220 zitten(getest) maar je hebt natuurlijk altijd uitschieters beide kanten op. 300+ ook gezien maar meer ook niet, zullen er vast tussen zitten.

Meten is weten dus testen!!!!!

Jol

Newbie
Thanks allemaal voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Een vriend van mij heeft pillen rond de 140 Mg (getest). Hoe zou ik deze kunnen doseren?

Nu was het vaak overgeven en misschien inderdaad wel van de hoeveelheid.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik in mijn hoofd vaak een heel “nuchter” gevoel houd. Lichamelijk heb ik dan wel zware benen en armen, maar mijn lijf en hoofd krijgt niet dié kriebels. Ook niet na overgeven op zo’n moment.

Wat blijft het toch raar spul

Jol

Newbie
Ergens blijf ik de keuze ook lastig vinden.

Of veilig en vertrouwd bommetjes speed, een perfect feestje maar vervolgens heel de nacht balen.

Of spannend weer een keer een pilletje op een feest en niet weten hoe hij valt.

Toch is het elk feest weer zo’n dubio om deze 2 dingen dat ik erover na blijf denken.

Misfit

Belezen gebruiker
Thanks allemaal voor de reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Een vriend van mij heeft pillen rond de 140 Mg (getest). Hoe zou ik deze kunnen doseren?

Nu was het vaak overgeven en misschien inderdaad wel van de hoeveelheid.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik in mijn hoofd vaak een heel “nuchter” gevoel houd. Lichamelijk heb ik dan wel zware benen en armen, maar mijn lijf en hoofd krijgt niet dié kriebels. Ook niet na overgeven op zo’n moment.

Wat blijft het toch raar spul
Doseren van een pil van 140mg met jouw lichaamsgewicht van 60kg komt in mijn ogen neer op iets minder dan een halfje, en daarna nog een kwartje bijnemen na circa 1,5 uur. Die 1,5 uur is een richtlijn, dus mocht jij het idee hebben dat je na die 1,5 uur nog steeds aan het stijgen bent zou ik nog even wachten.

Rosie

Bewuste gebruiker
Je zou 60 tot 90mg moeten hebben over de hele avond. Ik zou dan gaan voor een halfje. Of eigenlijk iets minder. En evt een kwartje bijpakken.

Of niks bijpakken. In dat geval gewoon een halfje doen en niks bijpakken. Aangezien je aangeeft dat je moet overgeven van bijpakken

Bas

Wijs gebruiker

Of veilig en vertrouwd bommetjes speed, een perfect feestje maar vervolgens heel de nacht balen.

Toch is het elk feest weer zo’n dubio om deze 2 dingen dat ik erover na blijf denken.
Als je dan toch zo twijfelt, waarom probeer je een combinatie niet uit? Pak 1/3 van je pil op het feest, wacht op de inslag en kijk of dit goed verloopt. Zodra hij aan het werken is, neem een lijntje pep erbij (liefst geen bommetje, vanwege de aanslag van xtc al op je maag) en kijk een uur later verder hoe en wat. Of iets bijnemen van de xtc (zelfde dosering) of overgaan op de pep de rest van de avond. Wel rustig aan doen met beiden als je combineert, het zijn beiden uppers met zo goed als dezelfde negatieve bijwerkingen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik dacht dat de supermannen, dominos, goudstaven, heinekens, etc wel iets meer dan 3% van de markt omvatten maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. I don't know man. :P

Ik zat ook veel te vroeg te reageren. Ik was nog niet wakker en las verkeerd.

Zoals je in mijn bron kon lezen (die ik gelukkig wel gewoon netjes had vermeld) bevat 17% van de xtc-pillen meer dan 200 milligram MDMA. :sweatsmile: Die 3% was in 2014.

In my defense was die zin ook behoorlijk krom opgeschreven.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zoals je in mijn bron kon lezen (die ik gelukkig wel gewoon netjes had vermeld)
Het wordt je vergeven hé, ik zal die 1P-LSD onderzoeken nog eens linken in de toekomst, ik vond ze terug op Bluelight na een google search. :tongueout:

Van wat ik begreep is de propylgroep een beetje de allylische / basische tegenhanger tegenhanger van de acetylgroep. In algemene context worden beiden na enkele minuten meestal van hun ouder molecuul gescheiden in het menselijk lichaam.

Ik haalde laatst aan dat diacetylmorfine naast morfine wordt gemetaboliseert waarop iemand reageerde dat diacetylmorfine eerst gemetaboliseert wordt naar 3-monoacetyl-morfine en 6-monoacetylmorfine waar 3-monoacetylmorfine aanzienlijk sneller wordt afgebroken tot inactief bestandsdeel en 6-monoacetylmorfine zich laat metaboliseren tot morfine. Maar dat zelfs eenmaal gemetaboliseert naar morfine deze zich anders verdeelt in het lichaam met betrekking tot guconoride.

Afhankelijk van waar de acetylgroep zich bevind op het ouder molecuul kan deze dus een sneller metabolisme faciliteren. Ook kan de toevoeging van een propyl of acetylgroep de verdeling van een psychoactieve substantie over de receptoren beïnvloeden.

Het verlagen van PH waarde heeft dus in algemene zin vaak ook invloed op de biobeschikbaarheid. In het geval van de propylgroep ten opzichte van de acetylgroep is het nog maar de vraag in welke mate dit van invloed is en in welke mate de reactiviteit van de propylgroep zelf mee speelt. Op PNW staat kort benoemd dat dit niet bekend is.

Al dat gezegd hebbende gaat dit wel over processen die plaats vinden in de paar minuten voordat metabolisatie naar LSD plaats vindt. Relevant om te benoemen ook is dat de moleculaire massa van LSD zo'n 85% is van die van 1P-LSD waardoor LSD dus ook sowieso meer potent in gewicht is wat in de praktijk wellicht al meer relevant is dan al het voorgenoemde.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Bas
Nee inderdaad nog niet, maar ik kan dit wel laten doen, ook om er echt zeker van te zijn dan.
Mja, je weet hoe er over het slikken en of beweringen over de sterkte van niet geteste pillen wordt gedacht, dus lijkt me zeker verstandig om toch eens langs het testcentrum te gaan. Gelukkig schat je ze te hoog in in plaats van te laag (zal wel ingefluisterd zijn door de dealer of zo) dus is de kans op overdosering wat minder in deze.

Je kan natuurlijk nooit van die uitspraken doen over sterkte als je geen betrouwbaar referentiekader hebt en wel het testcentrum. Voor de rest zou ik iedereen die dingen roept over de sterkte van ongeteste pillen met een flinke korrel zout nemen, zoals ik nu ook bij jou doe.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het wordt je vergeven hé, ik zal die 1P-LSD onderzoeken nog eens linken in de toekomst, ik vond ze terug op Bluelight na een google search. :tongueout:

Chill! Ik ben heel benieuwd naar de bron!

Alsnog blijf ik dan sceptisch hoor want ik snap de theoretische onderbouwing wel als je het zo uitlegt, maar naar mijn weten garandeert niets ons ervan dat het daadwerkelijk zo werkt met LSD-derivaten. Dusja dan blijf ik wetenschappelijk mierenneuken over dat we het niet zeker weten :sweatsmile:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Chill! Ik ben heel benieuwd naar de bron!
"On the topic of Psilocybin and Psilocin, one of the most frequent questions I am asked is, “Isn’t it true that psilocybin is immediately converted to in the blood stream, and so the two chemicals are in essence identical, molecule for molecule?” At this moment I always suppress a brief sense of mental fragmentation, with the automatic reply, “Where is the evidence that psilocybin is converted to in man?” If it exists, I certainly do not know of it. This clears my conscience. I really do not know the answer. But I have a tremendously strong suspicion that it really does." - A. Shulgin
https://isomerdesign.com/PiHKAL/read.php?domain=tk&id=16

Heuheuheu, ik zal nog weer eens moeten zoeken naar dat 1P-LSD artikel.

Techneut

Bewuste gebruiker

Ik heb ook altijd die nare misselijkheid met mdma, daarom zou ik eerder voor pep kiezen.

Ik snap dat ‘heel de nacht balen’ niet zo goed. Je kan toch als je thuis komt lekker een muziekje opzetten, drankje of jointje er bij pakken en lekker gaan chillen. Ik ben altijd nog wel in een goede mood na een festival, helemaal als ik pep gebruikt heb. Je moet sowieso niet in bed gaan liggen als je weet dat je toch niet kan slapen.

Wellicht is snuiven ook een beter idee als bommetjes want volgens mij duurt het effect veel langer als je het oraal neemt. Als je niet te laat bijpakt op het festival (lees: na 15.00) val je tegen het eind van de nacht misschien zelfs wel in slaap.

Succes met je keuze iig :)

Laatst bewerkt:

Tevil19

Bewuste gebruiker
Ik heb ook altijd die nare misselijkheid met mdma, daarom zou ik eerder voor pep kiezen.

Ik snap dat ‘heel de nacht balen’ niet zo goed. Je kan toch als je thuis komt lekker een muziekje opzetten, drankje of jointje er bij pakken en lekker gaan chillen. Ik ben altijd nog wel in een goede mood na een festival, helemaal als ik pep gebruikt heb. Je moet sowieso niet in bed gaan liggen als je weet dat je toch niet kan slapen.

Wellicht is snuiven ook een beter idee als bommetjes want volgens mij duurt het effect veel langer als je het oraal neemt. Als je niet te laat bijpakt op het festival (lees: na 15.00) val je tegen het eind van de nacht misschien zelfs wel in slaap.

Succes met je keuze iig :)

Oraal duurt het effect inderdaad langer. Het wordt langzamer in je bloed opgenomen dan wanneer je het snuift. Dus ook de high is minder heftig, wat voor sommigen prettiger voelt.

Ik zou zelf ook eerder voor pep gaan dan mdma. Ik vind dat minder overweldigend en beter onder controle te krijgen. Met mdma snap ik er soms niks meer van. En voel me minder verrot en down de dagen erna. Het duurt langer voor mij om van mdma te herstellen. Serotonine wordt langzamer aangemaakt dan dopamine. Met pep ben ik wel sneller geneigd om door te blijven gebruiken. Dat blijft ook effect hebben en mdma werkt na paar dagen gebruik niet meer.

Jol

Newbie
Nou even een update na mijn festival afgelopen zaterdag!

Via via kreeg ik de tip om een maagbeschermer te slikken. Ik heb vooraf mijn maximale dosis afgesneden en niet meer meegenomen naar het feest. Alleen bij inslag voelde ik een heel licht zuur gevoel in mijn maag, maar dit verdween erg snel!

Op het feest voelde ik mij de helft van de dag wel weer moe en ik vond de mensen om me heen wel heftig. Tegen het eind van het feest, had ik een opleving.

Eenmaal thuis aangekomen, toch eigenwijs weer een kwartje genomen. Ik twijfelde al een beetje. Toen ineens erg misselijk en het voelde helemaal niet chill.

Voortaan toch maar stoppen bij twijfel haha.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Heb je het verder wel leuk gehad??
Jammer dat je toch nog iets hebt gepakt ondanks dat je al niet lekker ging. Misschien omdat je er teveel bij stilstaat dat je misschien niet lekker gaat? Kan natuurlijk ik gooi ook maar wat op.. Wel fijn dat je bij de eerste drop niet hebt hoeven overgeven.

Volgende keer idd maar bij eentje houden dan :wink:

Bovenaan