Info Tips om af te kicken

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
autysd zei:
ik drink 0.5 to 1L 37% vodca per 4-6 uur, altijd gemixt tot snoepdrankjes, per dag

Dat is best veel vind ik.. Wat minderen zou wel goed voor je zijn als dat lukt. Ik hoop wel oprecht dat je nooit aan het verkeer deelneemt, vooral niet met auto, motor of brommer. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
autysd zei:
ik drink 0.5 to 1L 37% vodca per 4-6 uur, altijd gemixt tot snoepdrankjes, per dag
Dat is wel veel zeg. Als je 's ochtends wakker wordt, heb je dan niet standaard een kater? Kijk wel uit mocht je ooit gaan stoppen, cold turkey kan best wel eens gevaarlijk zijn met die hoeveelheden. :(

autysd

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
autysd zei:
Dat is wel veel zeg. Als je 's ochtends wakker wordt, heb je dan niet standaard een kater? Kijk wel uit mocht je ooit gaan stoppen, cold turkey kan best wel eens gevaarlijk zijn met die hoeveelheden. :(
mss was ik onvolledig
-dit doe ik maar een keer per dag
-en omdat ik steeds 33% to 50% per glas alcohol doe, de rest fruitsap, heb ik nooit een kater, en smaken die snoepdrankjes lekker, je kunt er meer van nemen in langer tijd, het is leuk...niemand nadoen hoor!

autysd

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Nu snap ik je helemaal niet meer :grin:
dat kan en ik heb een vermoeden waarom:

1. dat 'blok van 4-6 uur' is het tijdsframe waarin ik dagelijks alle drugs neem

2. mijn advies 'niet nadoen hoor' leek gepast, omdat een andere alcohol-combo ooit van het forum gehaald werd, terecht omdat die te gevaarlijk was

was dit voldoende toelichting ? :beer:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja dan snap ik je. Maar je hebt dus geen kater van elke dag een halve liter wodka plus ander soep? Ik zou daar doodziek van worden...

Ik ben toch wel nieuwschierig hoe jij je voelt als je dat een poosje niet meer doet :tongueout:

autysd

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Ja dan snap ik je. Maar je hebt dus geen kater van elke dag een halve liter wodka plus ander soep? Ik zou daar doodziek van worden...

Ik ben toch wel nieuwschierig hoe jij je voelt als je dat een poosje niet meer doet :tongueout:

geen kater, ik denk echt dat het komt omdat altijd mix met sappen :beer:

en ik moet zeker een tijd stoppen om te zien of en hoe erg ik misschien verslaafd ben :stoned:

• Like
Waarderingen: Lizz

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
autysd zei:
en ik moet zeker een tijd stoppen om te zien of en hoe erg ik misschien verslaafd ben
Pas daar aub mee op, want cold turkey stoppen met alcohol als je het dagelijks drinkt kan gevaarlijk zijn.

Wat niet wilt zeggen dat dagelijks alcohol drinken goed voor je is natuurlijk, maargoed.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
autysd zei:
geen kater, ik denk echt dat het komt omdat altijd mix met sappen :beer:

Elke dag zoveel sapjes is ook erg ongezond. Zitten bordevol suikers, vaak nog meer dan in cola oid. Dikmakers dus... Plus dat het zuur samen met de suiker je tanden erg aantast. Zeker als je in 4 tot 6 uur steeds slokjes sap neemt. Is een zuur aanval van 6 uren op je gebit.
Is gewoon een tip he, geen aanval! Velen denken namelijk gezond te doen met sapjes maar dat is het zeker niet.

Lazarel

Experimenterende gebruiker
Nou nou mr 'Derks" is het niet ook een beetje verhulde commercie wat je schrijft of ben je een verhulde moeder theresa? Of moet zeker boekje gaan kopen? tja denk beetje treurig verhaal en opeens anders? waardoor is onduidelijk misschien leuke vrouw ontmoet en hobby van luchtbuks schieten? of opeens ei van columbus he ligt aan zelfdiscipline?
Merkwaardige conclusie sinds dat juist teruggaat naar eeuw of zo geleden dat het lag aan je karakter, beetje vermannen, dat is dus onzin.
Prima dat je je leven op orde gebracht hebt maar ja blijft een indivuduele ervaring en denk niet te repliceren, ook nergens op gebaseerd, buiten wat vage statements over discipline,
waar je ook fout in gaat, misschien waren je omstandigheden verandert of had je een moment of surpreme, nou dit wil ik niet meer wat een puinhoop; oftewel je conclusie is erg ego gebaseerd terwijl er meer factoren meespelen, misschien materie voor volgende boek?
Wel slim uitgevonden van 25life maar denk hij bedoeld het goed en ja laten we wel wezen niemand heefd echt wijsheid in pacht, en verslavingszorg is in feite al zo beetje 80 jaar aan stagneren af en toe wat tickering aan de bijlijnen andere medicatie of andere therapy, of een omnious gedoe over karakter en discipline, nou ja dat slaat de plank dus helemaal mis en out of date, is nu al aardig bewezen dat er gewoon iets gaande is in hersenen die anders gevormd zijn plus genen, en ja denk betere verklaring en dan beetje hoepla van discipline zet niet echt veel zoden aan de dijk.
Meester.

Ketaruiker

Newbie
Verslaving heeft meestal te maken met onderliggende problemen zoals onzekerheid, eenzaamheid of een slechte jeugd. Het beste middel om af te kicken is het delen van je problemen met een vertrouwenspersoon. Zelfs de meest persoonlijke en beschamende onderwerpen. Ook hulp vragen aan naaste is een goede manier. Ik zelf gebruik het 12 stappen plan en elke dag ga ik naar een meeting van de NA OF CA maar voor alcoholisten is er ook een AA meeting. Deze meetings zijn voor iedereen toegankelijk en zijn overal in de wereld te vinden. Maar voordat je dit gaat doen zou ik wel eerst naar een afkick kliniek gaan want van sommige drugs of alchohol Kun je dood gaan als je ineens stopt.

De Zandman

DF-koning
Enige maanden verder, maar toch nog even een reactie van een ouwe stomp met ervaring op alcohol gebied....
Clean zijn, of worden, moet je in 2 gedeelten splitsen.
1. Geestelijk
2. Lichamelijk.
Alcohol geestelijk: dit duurde bij mij meer dan 2 jaar. Wat dat betreft is het een duivels middel, wat zeer zeker in het begin bij heel veel gebeurtenissen cravings oplevert, die zwaar zijn.
Ik ging 3 jaren lang iedere week naar de AA. En: dit heeft me erdoorheen getrokken.
Want daar tijdens een meeting gebeuren er een soort wonderen.
2. Lichamelijk clean worden van alcohol duurt 5 dagen tot een week.

Ik raad iedereen af, om vooral bij deel 2, hulp te zoeken. Dit, omdat het in 1 x stoppen gevaarlijk is.
Ga naar je huisarts daarna naar een verslaving arts.
Het gedeelte onder 1 is het zwaarst. Cravings, nachtmerries, de duivel alcohol geeft zich niet zomaar gewonnen!
De AA daar zijn lotgenoten die uit eigen ervaring precies weten waar jij mee zit, en je een goede hulp kunnen bieden.
Ik raad de AA aam iedereen aan, die clean wil worden en.....dat ook wil blijven.

AdeeHadee

Newbie
Na 10 dagen stoppen met speed, kan je mentaal al beter met jezelf om ? Bv het gevoel dat je het nodig hebt om te functioneren

De Zandman

DF-koning
Ik heb geen ervaring mbt stoppen met speed. Gelukkig maar. Ik heb al genoeg andere middelen afgezworen.. speed os niet mijn middel...
Lichamelijk afkicken duurt niet erg lang naar het schijnt (cold turkey) in een week of twee zou je met de meeste middelen al ver clean moeten zijn.
Geestelijke afkick duurt veel, echt veel langer.
Mijn alcohol afkick vwb het geestelijke gedeelte, duurde meer dan 2 jaar.
En zelfs tegenwoordig, als het heet weer is, en ik dorstig ben, dan moet ik hierbij terdege oppassen. Want wat is er dan lekkerder, dan een koud glaasje bier?
Dat is: twéé glaasjes. En.dan: 3. En vervolgens: 20.
Ja. Want zo gaat dat dan bij mij.
Altijd alert blíjven dus!

AdeeHadee

Newbie
Ik heb geen ervaring mbt stoppen met speed. Gelukkig maar. Ik heb al genoeg andere middelen afgezworen.. speed os niet mijn middel...
Lichamelijk afkicken duurt niet erg lang naar het schijnt (cold turkey) in een week of twee zou je met de meeste middelen al ver clean moeten zijn.
Geestelijke afkick duurt veel, echt veel langer.
Mijn alcohol afkick vwb het geestelijke gedeelte, duurde meer dan 2 jaar.
En zelfs tegenwoordig, als het heet weer is, en ik dorstig ben, dan moet ik hierbij terdege oppassen. Want wat is er dan lekkerder, dan een koud glaasje bier?
Dat is: twéé glaasjes. En.dan: 3. En vervolgens: 20.
Ja. Want zo gaat dat dan bij mij.
Altijd alert blíjven dus!
Bij alcohol voel ik na een tijd een gewoonte om te drinken. Ik drink meestal dagelijks voor een paar weken en blijf er dan een tijd van.
Ik heb een vader die in geen geval mag drinken en genoeg miserie hiermee gezien met hem toen ik jong was.
Eenmaal ik die drang/gewoonte voel om te drinken denk ik terug aan wat ik en mijn gezin meegemaakt hebben en voel ik me letterlijk te kwaad op alcohol om te drinken.
Speed is een ander geval. Ik doe alles in het geniep en niemand in mijn omgeving weet het, met uitzondering van mn levenslange beste vriend die zeer lang verslaafd is geweest. Die herkende de kleinste dingen zoals lippen die kapot gaan en mijn gedrag en zo.

Ja mag zeer trots zijn op je weerhouding. Een impuls die afkomstig is van een verslaving weerstaan vergt een extreme hoeveelheid wilskracht. Feit dat je dit kan maakt je alleen sterker.
Zoals gezegt geen ervaringen met alcoholverslaving maar wel een kettingroker (tussen 40-50 sig per dag). Dit zou een vergelijkbare verslaving zijn kwa afkick en heb nog nooit langer kunnen stoppen dan 1 week. Ik heb geen wilskracht jammer genoeg. Ik geef zeeeer snel op

De Zandman

DF-koning
Met tabak kan ik niet stoppen. Ik houd het bij 1 a 2 sigaren. Stoppen...laat dit dan maar zo zijn...qua andere zaken hanteer ik een soort van zero tolerance.
Zodra ik ook maar ietsie voel, wat op verslaving lijkt, kap ik ermee.
Met dissociatieven betekent dit; weinig aanschaffen. Nooit meer als 1 gram.
Verslaafd zijn is afschuwelijk.
Je bent je vrijheid kwijt.
Je bent overgenomen door een stof, een middel goddome.
Je bent gedwongen tot gedrag, waar je zelf niet achterstaat. Erger nog, wat je haat, want het hoort niet bij je, zoals je bent.
Dat dilemma alleen al handelen, drijft tot extra gebruik. En jaagt je midden in de draaikolk van van allerlei shit.
Ontzettende shit!
Ik zeg nu: nee. Zover laat ik het niet meer komen.
Dat houdt dan idd in, dat ik sommige stoffen nooit meer kan nemen.
Zoals: alcohol op nummer 1.
Hash of wiet op nr 2.
Sommige benzodiazepines op nr 3.
Zware pijnstillers op de laatste plaats.
Zo weinig mogelijk, en....alert blijven .
Altijd.

De Zandman

DF-koning
""Om goed van uw alcohol verslaving af te komen moet dit echt gebeuren binnen de muren van een verslavingskliniek""
Nou ja moet! is een aanrader, maar kan ook prima thuis met medicijnen!

Met medicijnen en thuis?
Dat gaat in 9 van de 10 gevallen vrij snel alweer mis.
Omdat je niet leert om gebruikersmomenten te herkennen, en te vermijden.
Zoals: blijf weg uit de kroeg.
Geen vervangers gaan zoeken.
De ene verslaving springt zo over naar een andere!
Zoals gokken. Of vrouwen. Of ...ach er zijn er zoveel...
Alcohol?
Ik drink al meer dan 15 jaar niets meer, dat Alcohol bevat.
En toch, vanmiddag, cravings naar een glas koud bier goddome!
Ik herken dit, en laat me vollopen met....koffie (licht) en water.
Dat helpt echt.
Medicijnen tegen Alcohol zijn er, 2.
Refusal en Antrabus.
Dat zijn 2 medicijnen die absoluut niet samen gaan met alcohol.
Je wordt dood en doodziek.
Voor de eerste paar dagen detox is librium een mogelijkheid.
En verder:
Handen af van alles, waar alcohol in zit!
Geen puddinkjes, gluhwein, niets meer!
Zelfs geen " alcohol vrij"!

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Met tabak kan ik niet stoppen. Ik houd het bij 1 a 2 sigaren. Stoppen...laat dit dan maar zo zijn...qua andere zaken hanteer ik een soort van zero tolerance.
Zodra ik ook maar ietsie voel, wat op verslaving lijkt, kap ik ermee.
Met dissociatieven betekent dit; weinig aanschaffen. Nooit meer als 1 gram.
Verslaafd zijn is afschuwelijk.
Je bent je vrijheid kwijt.
Je bent overgenomen door een stof, een middel goddome.
Je bent gedwongen tot gedrag, waar je zelf niet achterstaat. Erger nog, wat je haat, want het hoort niet bij je, zoals je bent.
Dat dilemma alleen al handelen, drijft tot extra gebruik. En jaagt je midden in de draaikolk van van allerlei shit.
Ontzettende shit!
Ik zeg nu: nee. Zover laat ik het niet meer komen.
Dat houdt dan idd in, dat ik sommige stoffen nooit meer kan nemen.
Zoals: alcohol op nummer 1.
Hash of wiet op nr 2.
Sommige benzodiazepines op nr 3.
Zware pijnstillers op de laatste plaats.
Zo weinig mogelijk, en....alert blijven .
Altijd.
Respect voor jou man. Hou vol 👍

De Zandman

DF-koning
Ik ben nu 10 dagen gestopt met roken.
Scheelt ook weer 60 euro per maand.
Die tabak is duuuurrrrr.....
Nou nog een tijdje volhouden en dan heb ik na 50 jaar deze slechte gewoonte ontwend...
Het valt me best wel mee!
Ik heb voor veel hetere vuren gestaan.
jazeker!

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben nu 10 dagen gestopt met roken.
Scheelt ook weer 60 euro per maand.
Die tabak is duuuurrrrr.....
Nou nog een tijdje volhouden en dan heb ik na 50 jaar deze slechte gewoonte ontwend...
Het valt me best wel mee!
Ik heb voor veel hetere vuren gestaan.
jazeker!
Hoe gaat het hier mee btw?
Ik merk zelf dat ik eigenlijk met steeds meer tegenzin mn peukjes opsteek, mischien wordt het tijd...

• Like
Waarderingen: Juun

De Zandman

DF-koning
Vandaag een terugval gekregen mbt sigarenroken.
Ik werd nogal depressief.
En 3 trekjes, het helpt me toch erdoorheen te raken.
Ik weet nog niet of ik doorga met stoppen.
Mooie zegswijze eigenlijk
Doorgaan met de stoppen...wat een tegenstelling in één zin!

• Like
Waarderingen: Juun

De Zandman

DF-koning
Wat met alcohol en weed gelukt is, volledige abstinentie, is met men sigaren niet gelukt.
1 tot 2 per dag....het zij zo.

Chill

Newbie
Heb jij tips/opmerkingen? Ik hoor ze graag!
Ik ben afgekickt van heroine speed en coke, maar mijn psychiater vervangde alles door medicatie. Nu heb ik gewoon zo gestopt met fentanyl gewoon door te beseffen wat een Ellendale die verslaving meebrengt. Ik zit nu al enkele dagen me sterk te houden, maar ik weet dat ik volgende week wel een ga roken... das dan gecontroleerd gebruiken dit bestaat wel ook al zeggen ze dat dit niet bestaat. Als je een beetje zelfrespect hebt en gezond verstand kan je dit.

De Zandman

DF-koning
Deze uitspraak waag ik te betwijfelen.
Met dat soort middelen gaat het vroeg of wat later gewoon ( weer) fout.
Daar kan je op wachten.
Deze stoffen zijn niet gecontroleerd te gebruiken.
Ik heb veel respect voor het stoppen met smack, perico en speed, maar ik meen dat je jezelf voor de gek houdt, als je denkt fentanyl " gecontroleerd te gebruiken " mogelijk is.
Naast het feit dat dit een zeer gevaarlijk spullen is.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
iedereen heeft minimaal wel 1 verslaving
mijn grootste verslaving is roken die zal er wel altijd in blijven zitten
maar elke andere verslaving probeer ik te vervangen voor een andere in de zoveel tijd (goed of slecht)
want op het eind moeten we tog ergens aan verslaafd zijn of het nu chocolade ,drug of wat dan ook is
het zit gewoon in de menselijke aard om verslaafd te zijn aan iets
zolang je de mede mens en er niet mee schaadt ,is er niks ergs aan om aan dingen verslaafd te zijn
Ik zit nu al enkele dagen me sterk te houden, maar ik weet dat ik volgende week wel een ga roken... das dan gecontroleerd gebruiken dit bestaat wel ook al zeggen ze dat dit niet bestaat. Als je een beetje zelfrespect hebt en gezond verstand kan je dit.
gecontroleerd gebruiken
is denk ik meer iets dat betekent ,
een maximum stellen en het inplannen van een verslaving

mvg ricorieks

Packjam

Belezen gebruiker
Afkicken is niet de kunst. En dat zeg ik nederig. Ik verkoop geen boeken of wat dan ook. Geen Ego die even kwijt moet wat ik allemaal weet. Of het Alcohol, Hero, of een Coke of speed comedown met zware depressie is ( en niet te vergeten de killer nu: GHB: afbouwen met GHB), Je komt telkens weer over je punt heen. bij alcohol met vaak een benzo. heroine met een coma-afkick optie in 1 dag, dan is er voor de rijken het prometa protocol die je meth en coke fucked up brain resetten.

DAARNA begint dus Craving. Ik slik Baclofen en dat werkt als de brandweer. off label en niet toegestaan bij de meeste klinieken. so what.. komt overigens wel van een legitieme kliniek in NL

De meesten redden het niet om in 1 keer te stoppen met de verslaving. dat levert teleurstelling en tegenslag op en op een gegegeven moment dus onmacht...

Ik hoop , en het is al gezegd in dit forum, dat iedereen zich beseft dat stoppen met gebruik niet gebaseerd is op puur discipline. je moet geluk hebben met een sterk genenpakket en met een drive en ja een beetje zelfkritiek moet ook. vechten soms tegen die zucht. Spreek uit te willen stoppen en neem je zelf ook serieus,neem het middel weg, dan de zucht en blijf aware. en heb geluk, dat helpt ook. Het is niet voor niets een klote ziekte.

En to 25tolife: binnen de muren en niet ambulant kan beter zijn. zeker als je nog veel geld, pushers en twijfels hebt. voor je het weet sta je weer bij de Gall of is de speeddial naar de dealer gebeld....

mijn nederige 5 cents
Baclofen bracht mij van 1 krat pils per dag naar 2 pilsjes per dag, de craving is weg, je neemt je dosis baclofen en *poof* de zucht is weg, (100 mg per dag) werkt hetzelfde voor ghb en coke (mijn coke verslaving is al 11 jaar over en ghb zag ik de zin niet van in, maw zou anders kunnen werken Baclofen met deze middelen), nu de rest van de stoffen nog waar ik hooked aan ben, maar ik denk nu nog dat ik het echt nodig heb. De Baclofen krijg ik van mijn verslavingsdeskundige ergens in Friesland.

Laatst bewerkt:

604

Newbie
ik zou graag massas pep en dan wat ghb nemen , rijkelijk overgoten met bij voorkeur vodka redbull, rum, gin in die volgorde
en dan alle lekker wijve hier, liefst blond en e heerlijk stel paar lekkere dikke geile tiete,
in jullie reet nemen
en ik weet nu al dat ik dit zoooooooooooooo leuk zou vinden, dat ik dit vast noges e keertje zou willen doen
wie kan me van mn verslaving helpen?

PS: ik word tegen mijn wil gehouden, iemand heeft ofwel me accout gehacked of iets in me drankje gedaan
mijn naam is haas baas
nog nooit rrrugs gehoord

viespeuken

MDMAZIING

Badass junkie
hardlopen. En dan niet 10 minuten. Die runners high wat ze noemen die endorphines die dan vrij komen, komen pas na 45 tot n uur opzetten. in het begin rustig aan en dan een tijd ren je 10/15km en voel je je heerlijk door die runners high. Lekker goed zweten en bekaf zijn als je thuis bent, dan lekker douchen en voel je je heerlijk. Op een gegeven moment word het een verslaving omdat je steeds betere tijden neerzet, sneller rent, en langere afstanden in kortere tijden, wel goede hardloop schoenen en houding, met een blessure kan je er makkelijk 3/4/5 maanden uit liggen, en begin je kwa conditie en alles weer bij 0

Randle M

Experimenterende gebruiker
Vanwege omstandigheden ben ik verslaafd geraakt aan cocaïne. Dit was enigszins makkelijk afkicken. Vervolgens ben ik verslaafd geraakt aan de amfetamine. Ik nam de nodige voedingsstoffen tot me om de verslaving lang vol te houden. Een paar keer geprobeerd cold turkey te stoppen wat meerdere malen is mislukt.

Op een gegeven moment leerde ik meer en meer over dopamine, desire, triggers etc. Dit was blijkbaar de informatie die ik nodig had om echt te stoppen. 4 dagen 16 uur per dag geslagen. Na ruim 1 week kon ik weer een dag functioneren zonder overdag te slapen.

Ik voel me beter dan ooit.

Ik ben niet de grootste gebruiker. Soms veel, soms minder, afhankelijk van omstandigheden, maar 1 jaar heb ik prima volgehouden.

Ik laat deze informatie hier achter omdat ik er veel aan heb gehad, mocht je meer informatie willen of hierover willen praten dan sta ik daarvoor open.

Succes.

Packjam

Belezen gebruiker
Heroineverslaafden krijgen methadon omdat ze lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijgen als ze geen heroine hebben. En die methadon neemt d ergste afkickverschijnselen weg maar stoned wordt je er niet van. Maar geestelijk neemt het de drang naar heroine niet weg. Van Cocaine krijg je geen lichamelijke afkick,dus daarom dat ze niks ter vervanging krijgen.
Baclofen zou goed kunnen helpen

De Zandman

DF-koning
Van methadon kan je wel degelijk een soort van positieve rush krijgen.
Neem maar eens een dubbele dosis.
En zie, en voel wat er gebeurt.....naast het krijgen van een loopneus!

Packjam

Belezen gebruiker
Dat is best veel vind ik.. Wat minderen zou wel goed voor je zijn als dat lukt. Ik hoop wel oprecht dat je nooit aan het verkeer deelneemt, vooral niet met auto, motor of brommer. :wink:
Tjeezus mina, ik denk dat zij ook wel weet dat wat minderen beter zou zijn, denk je niet? Maar dat is het fucking geraffineerde van een verslaving je merkt het niet meer zoals de eerste vodka die je dronk, nu wordt je normaal van 0.7 liter, drink je niet dan ben je zo ziek als een hond, je hebt geen keus, welkom in verslavingsland, iemand die verslaafd is daar zie je het niet aan dat ie een fles gedistilleerd op heeft, je ziet het pas als hij/zij het niet neemt.

Packjam

Belezen gebruiker
Van methadon kan je wel degelijk een soort van positieve rush krijgen.
Neem maar eens een dubbele dosis.
En zie, en voel wat er gebeurt.....naast het krijgen van een loopneus!
Positieve rush, methadon is een nachtmerrie die niet stopt, ik heb me er bij neergelegd, bij de verslavingszorg ben ik een succesverhaal, in my mind denk ik: "Zit ik nu nog steeds aan de opiaten?" Ja zeggen ze, je ziet het verkeerd, het bezet alleen maar de receptoren die heroine ook deed, dus zeggen ze het is een medicijn, nou neem maar eens 200 mg en zie of je dat overleeft, medicijn me reet

Teddy88

Wijs gebruiker
Afkicken van Alcohol. Doe het nu!

Alcohol afkicken is nodig en het afkicken is moeilijk. Het afkicken is een proces die de alcoholist echt moet ondernemen om weer nuchter te worden en te blijven. Het afkicken van alcohol is oncomfortabel, maar iedere alcoholist kan geholpen worden met alcohol afkicken en de afkick klinieken maken het zo comfortabel mogelijk!

Om goed van uw alcohol verslaving af te komen moet dit echt gebeuren binnen de muren van een verslavingskliniek. De reden hiervoor is dat het dodelijk kan zijn om af te kicken van alcohol. Alcohol heeft al zo lang in het systeem gezeten van de alcoholist dat het lichaam agressief gaat reageren wanneer de alcohol wordt weggenomen. Het lichaam gaat zich dan verzetten en je wordt erg misselijk. Dit kan allemaal erg oncomfortabel worden en het beste is daarom om van alcohol af te kicken binnen een afkick kliniek.

Er zijn veel verschillende aspecten bij het afkicken van alcohol. de eerste is het medische aspect. De meeste afkickklinieken hebben een dokter in de staff, zodat deze kan assisteren bij het afkicken. Dit zorgt ervoor dat de patient veilig is. Een voordeel hieraan is dat de patienten meestal beter afkicken wanneer ze gerust gesteld zijn dat er een dokter in de buurt is.

Het tweede aspect van alcohol afkicken is fysiek. Afkickklinieken hebben vaak een voedingsdeskundige in de staff. Deze deskundige zal patienten vaak een voedingsschema geven, zodat het lichaam optimaal kan afkicken en dat het zo comfortabel mogelijk is.

Het derde aspect van afkicken is het emotionele aspect. Hiervoor hebben afkickklinieken maatschappelijk werkers en dergelijke in dienst. Deze maatschappelijk werkers helpen de patienten op het emotionele vlak. Een van de grootste redenen dat alcoholisten veel drinken is omdat ze moeite hebben met het omgaan met bepaalde emoties. Wanneer een maatschappelijk werker ze daarmee helpt, dan komt hun geest tot rust wat het afkicken weer vergemakkelijkt.

Al deze aspecten van het alcohol afkicken zijn even belangrijk. Daarom is het belangrijk om aan alle aspecten evenveel aandacht te besteden, omdat anders de behandeling uit balans is. nuchter worden is de eerste stap in het afkicken van alcohol. Je kunt niet beginnen met het afkicken van alcohol voordat je volledig nuchter bent.

Omdat een alcohol verslaving een kwestie van leven en dood is is het belangrijk om meteen in te grijpen. Als je iemand kent die verslaafd is aan alcohol, of je bent zelf verslaafd, onderneem dan meteen actie en zoek een goede afkickkliniek! zie ook Alcohol Verslaving

Afkicken van wiet. Doe het nu!

Van wiet afkicken wordt steeds populairder, omdat er steeds meer van wiet afhankelijk zijn geworden. Als u van uw wiet verslaving af wilt komen, neem dan nu actie en zoek een afkick behandeling. Een wiet verslaving komt voor bij alle leeftijden, bevolkingsgroepen, rijk arm en ga zo maar door. Wanneer u gaat wiet afkicken, dan is dit een gevecht tegen lichaam en geest. Het lichaam bouwt een tolerantie op tegen wiet en wordt er zo afhankelijk van. Hierbij moet u niet denken aan de drang om high te worden, maar echt een fysieke drang, zoals honger en dorst. Als toevoeging aan de fysieke drang worden de chemicalien in het brein aangetat en worden er nieuwe neuro-verbindingen aangelegd dankzij de wiet. Deze nieuwe verbindingen hebben invloed op het plezier gedeelte van de hersenen en kunnen depressie en angst veroorzaken wanneer u gaat wiet afkicken. Tijdens het afkicken moet u dus zowel aandacht besteden aan het lichaam als aan de geest om effectief te kunnen afkicken van deze drug.

In veel afkickcentra zijn ze gespecialiseerd in cognitieve gedragstherapie en als het goed is hebben ze zowel groepssessies als individuele sessies. Verder is het vaak belangrijk om een persoonlijk afkick programma te laten opstellen wanneer u gaat wiet afkicken, omdat standaard fit-for-all programma's voor wiet verslavingen vaak niet goed werken.

Wanneer u gaat afkicken zijn er geen speciale medicijnen voor het afkicken van wiet. Wel wordt er bij afkickklinieken vaak wel gebruik gemaakt van anti-angst medicijnen en vitamines en dergelijk. deze combinatie van medicijnen en therapie zorgen voor een effectief wiet behandelingsprogramma. Tijdens afkickprogramma's krijgt men vaak opleiding om gedragspatronen en situaties te herkennen waarbij men normaalgesproken wiet zou gaan gebruiken. Wanneer de verslaafde deze patronen herkent, dan is dat al een grote stap in de goede richting. Verder kan psycho therapie erbij helpen om te achterhalen welke pijnpunten er zitten die ervoor zorgen dat men wegvlucht in wiet. Al deze inzichten helpen veel bij wiet afkicken.

Onderzoek toont aan dat het afkicken van wiet ook nog gewoon kan werken wanneer de verslaafde zelf niet helemaal achter het afkicken staat. Wanneer het hoofd weer helder is, omdat de verslaafde niet meer onder invloed is van wiet, dan krijgt de wiet verslaafde vaak weer hoop en een glimps van een beter leven trekt ze dan toch wel aan. Dit kan er dus voor zorgen dat de wiet verslaafde toch nog volledige inzet gaat tonen en de behandeling een succes wordt.

Heeft u of een kennis van u een wiet verslaving? Zoek dan zo snel mogelijk hulp bij een afkickkliniek. Daar kunt u snel een persoonlijk afkick programma krijgen om te starten met uw nieuwe leven. Zie ook Wiet Verslaving - Advies en informatie waar u meer informatie vindt over de effecten van wiet op het menselijk lichaam

U heeft geen moment te verliezen in de strijd tegen coke!

Van Coke afkicken is een essentieel onderdeel van het herstellen van een drugs verslaving en door het ondergaan van coke afkicken hebben de verslaafden nieuwe kennis om uit de verleiding te blijven om de drugs weer te gaan gebruiken. Veel cocaine gebruikers hebben de drang om te stoppen met het coke gebruik, maar velen hebben niet de juiste hulpmiddelen om zich daarbij te helpen, zodat het afkicken uiteindelijk niet lukt.

Het coke afkicken programma betreft alle aspecten van een coke verslaving. Hierbij wordt gefocust op het geestelijke, emotionele en fysieke component. Om met de cocaine behandeling te kunnen starten moet de gebruiker eerst detoxen van de drug. De detox vindt meestal plaats in een gecontroleerde omgeving en het is belangrijk dat het afkicken in deze periode goed in de gaten wordt gehouden door artsen. Ook al is het clean worden van cocaine een vervelende ervaring, vanwege de afkickverscheinselen, het is belangrijk om uiteindelijk helemaal te kunnen afkicken. Start dus met een detox.

Wanneer de verslaafde clean is van coke, dan worden de volgende stappen gezet in het behandelingsprogramme voor het coke afkicken. Wanneer de afkicker clean is, dan is het ook belangrijk om aandacht te besteden een het weer gezond maken van het lichaam. Dit kan al door wandelingen te maken op het strand, of door lekker te gaan eten na een meditatiesessie. veel afkickklinieken geloven dat het belangrijk is om eerst het fysieke deel aan te pakken, voordat men zich stort op het emotionele behandelprogramma bij het cocaine afkicken.

Nadat het fysieke deel van de behandeling aan bod is geweest, is het belangrijk om het emotionele metale aspect als top prioriteit te stellen. binnen klinieken worden vele methoden gebruikt om de gebruiker mentaal te behandelen. Zo zijn één op één sessies erg effectief, maar groepsessies zijn ook zeer belangrijk. Met name deze mentale behandeling bij het coke afkicken moet plaatsvinden in een veilige omgeving waarin de gebruiker zich niet bedreidg voelt.

Door deze behandelprogramma's, groepen en continu therapie krijgt de verslaafde steeds meer grip op zijn eigen leven en het afkick proces.

een coke verslaving is echt een ziekte en moet behandeld worden. Als jij of iemand waar je van houdt een cocaine verslaving heeft en niet weet waarheen hij of zij moet voor hulp. Neem dan meteen contact op met een afkickkliniek of programma. Coke is dodelijk en zorg dus dat je clean wordt om zo weer een nieuw leven te beginnen. Win de strijd tegen drugs en ga afkicken van coke!

Lees ook Coke Verslaving - Advies en informatie waarin wordt uitgelegd wat coke is en wat de bijwerkingen en dergelijke zijn van deze gevaarlijke drug.

Voer de strijd tegen speed en win!

Speed afkicken is mogelijk. Speed afkickprogramma's zijn ontwikkeld om speed gebruikers te helpen met het overwinnen van hun emotionele verslaving aan speed. Hoewel een speed verslaving vernietigende effecten kan hebben op het lichaam van de gebruiker en ook op de emotionele staat van de gebruiker is het niet een drug waaraan je lichamelijk verslaafd kunt worden. van speed afkicken is dus echt een mentale strijd.

Speed is een drug soort wat de hersenen stimuleert, door seintjes te sturen van dankbaarheid naar het gedeelte van het brein wat plezier registreert. Door toenemend gebruik beginnen de hersenen eigenlijk te verwachten dat ze deze plezier seintjes zullen ontvangen en gaat het brein deze seintjes echt nodig hebben om normaal te kunnen functioneren. De meeste mensen gebruiken speed, omdat het een plezierig effect heeft op individuen. De gebruiker voelt zich er goed wanneer deze speed heeft gebruikt en zal daardoor ook blijven zoeken naar manieren om zich zo goed te voelen als wanneer deze drugs in het lichaam zijn. Zo begint dus de speed verslaving. Alleen door speed afkicken kunnen gebruikers van deze drang afkomen en zelfs dan blijft het nog steeds gevaarlijk.

Omdat speed niet lichamelijk verslavend is duurt het in veel gevallen ongeveer vierentwintig tot achtenveertig uur voordat de genomen speed door het lichaam verwerkt is en dat de speed dus ook uit het lichaam is. Dit betekent niet dat het afkicken van speed gemakkelijk is en dat je een speciaal programma moet vermijden. De emotionele/mentale effecten van speed op de mensen kunnen echt vernietigend zijn en dit moet direct behandeld worden door een afkickprogramma te volgen. Hoewel afkickverschijnselen van speed erg intens kunnen zijn, zijn deze dus met name van geestelijke aard. Mensen die gaan speed afkicken krijgen veelal last van symptomen zoals angst, geiriteerdheid, slapeloosheid en intense verlangens naar de drug. Deze speed afkickverchijnselen kunnen aangepakt worden door het gebruik van medicijnen, praat therapie, rust en een gezond voedingspatroon. Terwijl de echte symptomen in verband met speed afkicken binnen 3 dagen weggaan blijft de verslaafde steeds periodes krijgen wanneer hij/zij een sterke drang heeft naar speed tot 10 dagen na het laatste gebruik.

Door de zeer grote drang om speed te nemen wanneer de gebruik wil gaan afkicken is het absoluut noodzakelijk om af te kicken in een afkickkliniek. Wanneer je dus verslaafd bent aan speed is het echt noodzakelijk om hulp te zoeken! Om alleen af te gaan kicken van speed is bijna onmogelijk.
Dit is de pure waarheid ook. Top om deze verslavingen aan te halen. Zelf 20jaar speedgebruiker waarvan 17jaar dagelijks en inderdaad , het lukt niet alleen. Ik heb ook hulp gezocht en nu gebruik zeer af en toe wel eens maar praat therapie is al veel rust en gezond voedingspatroon ook zeker. Heb nu meer rust maar toch nog af en toe de neiging om meer te gebruiken. Maar nu bekijk ik de coating voor speed zoals golven in de zee...ze komen regelmatig in de hoogte maar uiteindelijk dalen ze ook. En vooral positief denken en vrijwilligers werk of dergelijke zodat je een goede dagbesteding hebt. Maar alles klopt als een bus hoe je het beschrijft. 👍

roesjunkie

Belezen gebruiker
Met wiet ben ik vorig jaar, voor de tweede keer cold turkey gestopt. De keer daarvoor was in 2018, geloof ik. Is goed te doen, hoor.

Cocaïne idem dito.

Beide paar dagen ongemak, maar daarna voel je jezelf stukken beter.

Voor alcohol krijg je tegenwoordig enkele dagen benzodiazepines voorgeschreven.

De echte moeilijke om vanaf te komen zijn ghb en benzodiazepines op langere termijn.

Dat kun je thuis allemaal zelf doen met hulp van een arts of psychiater.

Quetiapine helpt bij coke verslaving, diazepam en eventueel baclofen en/of gabapentine of pregabaline bij ghb. Ook kun je afkicken met ghb zelf door elke dag 0.1ml te minderen, maar prettig is dat echt niet.

Verder moet je wel alle contacten en dealers blokkeren als je eenmaal af wil gaan kicken. Een opname is zelden nodig.

Een opname is zelden eigenlijk nodig.

Bovenaan