Tips afkicken van bruin

scorpioaddict

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben man 37 jaar en 21 jaar actief gebruiker en verslaafd mijn middelen waren altijd Drank dan Coke en dan alles wat maar voor handen was. dit is jaren zo gegaan zonder dat ik echt serieuse pogingen ondernam om te stoppen. tot begin 2009 ik stond op het punt mijn leven voor de zoveelste keer weg te gooien en heb eindelijk aan de bel getrokken. heb alles opgebiecht aan mijn beste vriendin heb iedereen in mijn sociale kring gebeld en vertelt dat ik verslaafd ben en dat ik er wat aan wilde gaan doen. Voor de meeste was het niet echt nieuws natuurlijk maar dat ik er wat aan wilde doen wel. ik ben toen opgenomen in de detox en na 10 dagen voelde ik me top en dacht dat was het dan 12 weken niks gebruikt en ging weer voor gaas.

daarna nog enkele malen de detox gedaan en enkele malen zelf afgekickt.
Via een behandeling in een kliniek in monster van 14 weken in het programma van de NA terecht gekomen en dat ging met vallen en opstaan redelijk goed. de 1ste keer 45 dagen 2de keer 89 dagen 3de keer 160 dagen ennu was ik goed op weg naar een half jaar en ben ik voor gaas gegaan met bruin. dit speelt nu een week of zes heb twee keer geprobeerd thuis te stoppen ben super ziek geworden en schrikbarend veel afgevallen. ik heb nu net een derde poging gedaan maar ik kan het zo niet meer wordt er gek van maar kan het niet alleen.

nu las ik over afkicken onder narcose wie kan me daar meer over vertellen??

En mocht dat het niet zijn en de gewone detox heeft geen plaats wil ik het nog wel een keer proberen maar heeft iemand dan nog tips en trucs om het wat dragelijker te maken?

Mijn dank is groot

R

Liesette

Bewuste gebruiker
is nu te laat:

zonder de heroine had je nu een beter leven... en meer kans op een goede afkick.

Zoek toch maar serieuze hulp niet hier maar bij de verslavingszorg

:hearteyes:

trippelh

Bewuste gebruiker
Wat een hulp van onze mede DF leden:(
Hij vraagt of we iets weten van het afkicken onder narcose.
Ik weet dat men het in Israel doet en daar kun je snel terecht.
Hier in Nederland weet ik het niet.

Je geeft zelf al aan dat je na het afkicken zo weer op zoek gaat naar andere verslavingen , volgens mij moet je een hele goede begeleiding zoeken en.... ergens helemaal opnieuw beginnen.

Heel veel succes en sterkte

scorpioaddict

Inderdaad trippelh beetje lauwe reacties. Ik vroeg alleen maar om wat tips professionele hulp heb ik alweer 1,5 jaar zoals ik schreef. Maar vanmorgen gelijk gaan bellen en morgen heb ik een intake in Amersfoort voor afkicken onder narcose.

heb ook wel gemerkt nu dat bruin echt niet mijn ding is dus ik hoop dat ik het daarna kan laten voor wat het is ik geef toe dat ik het zwaar heb onderschat.

thx anyway

R

scorpioaddict

Goede avond medeverslaafde/geïnteresseerde,

Ik heb gisteren dus mijn intake gesprek gehad over afkicken onder narcose ik moet zeggen snap het nu veel beter en het bestaat in Nederland inderdaad nog niet zo lang en de reguliere verslavingszorg (brijder, parnassia) doen het niet volgens mij.

De bedoeling is dus dat je eerst medisch wordt onderzocht bloed en hartfilmpje longfoto etc. vervolgens krijg je een psychische analyse en je gebit moet 100% in orde zijn.
vervolgens brengen ze je 6 uur onder narcose en krijg je medicatie toe gediend 6 uur narcose is al niet goed voor je lichaam en de versnelde afkick is helemaal een aanslag zeggen ze.
Na deze behandeling krijg je een implantaat welk je zelf moet betalen =/- 300 euro met naltrexon of zo iets zodat je niet kan gebruiken anders wordt je ziek en je ondervind er geen plezier meer van.

Dit was optie 1

de tweede mogelijkheid omdat ik nog maar kort aan het bruin zit maar wel aan gemiddeld 4 gr per dag is afkicken met soboxtone een half opiaat als ik het goed begrepen heb. eerst weer medische onderzoeken vervolgens stoppen met bruin en zodra ik ziek wordt opbouwen met soboxtone om die na 10 dagen weer af te bouwen. wel met begeleiding van thuis (moeder en vriendin) dit is de optie die ik ga doen onder narcose is meer bedoeld voor diegene die al 20 jaar aan bruin zitten.

Als jullie willen zal ik hier gaan vertellen hoe ik het vind en of het slaagt ik merk zelf dat er weinig te vinden is aan goede ervaring verhalen dus wie weet help ik nog iemand hiermee.

ik moest verplicht twee dagen nadenken en morgen is de tweede dag dan vertel ik wat ik besloten heb en dan wordt ik zaterdag gekeurd.

tot zo lang gebruik ik zo min mogelijk en probeer gewoon de dag door te komen, ik heb me lelijk vergist in bruin en hoop dat ik er zo vannaf kan komen ben zeker wel gemotiveerd.

bedank voor het lezen

R :(

scorpioaddict

Zo maar weer de D :smilingimp: bellen begin weer te zweten en te trillen zou wel weer eens lekker willen slapen en eten eten onder invloed gaat redelijk lijkt alleen niet te blijven zitten ben nu in ongeveer vier weken van 95 kilo naar 79 gegaan broek valt gewoon van mijn reet af ben in jaren niet zo dun geweest. hoop echt dat dit de oplossing wordt ik zou willen dat we al twee weken verder zijn.

R

speeseend

Wijs gebruiker
Volgens mij is het afkicken niet zozeer de moeite.. Eerder het clean blijven, de rest van je leven.

Mijn advies is als volgt; neem de tijd om de periode tot je clean zijn af te sluiten. De een doet dit in een week, de ander in drie jaren. Beter trek je er voldoende tijd voor uit.

Bouw een volledig 'nieuw leven' op, all inclusive, behalve je 'oude leven'. Zo zal je het clean blijven kunnen vereenvoudigen.

Heel veel succes,

Eend

scorpioaddict

Bedankt Eend je hebt gelijk hoor clean blijven is de oplossing het is ook wel enkele malen gelukt en ik weet inmiddels ook wat voor mij werkt baal alleen als een stekker dat ik aan dat bruin ben begonnen alle receptoren in mijn hoofd stonden gelijk een feestje te bouwen. Ik moet nu afkicken met medische begeleiding lukt niet zonder en is ook gevaarlijk. heb dat 1 keer met alcohol onderschat en heb toen twee insult gehad ook geen pretje. ga het deze week gewoon doen met de suggesties die ik heb gehad en de hulp die ik krijg en dan ga ik me er 110% voor inzetten dat het voorgoed over is.

R

speeseend

Wijs gebruiker
Voor mij werkte Buprenorfine wel heel erg goed. De trek verdween als sneeuw voor de zon. En na drie jaar ken ik het gevoel vrijwel niet meer.

Tegenwoordig leveren ze geen Buprenorfine meer boven de 0,2 mg. per pil. Zodoende zal jij dan inderdaad voor Suboxone moeten kiezen.

Naltrexon heb ik geen ervaring mee..

trippelh

Bewuste gebruiker
Ik wens je heeeeel veel succes en blijf vooral posten hier zodat we mee kunnen maken hoe het gaat .
Denk in tussentijd ook goed na over je valkuilen en probeer daar voor op te zijn.

Sterkte :)

scorpioaddict

Goede avond mede verslaafden en geïnteresseerde,

Vandaag zondag rustige dag gehad zo min mogelijk gebruikt al moet ik wel de drang om een goed afscheid feestje te bouwen in de hand houden. Ik heb gisteren de medische keuring gehad die er voor nodig is om te starten en daar ben ik doorheen. morgen krijg ik voor de zoveelste keren een psychische intake verloopt dat goed dan krijgt mijn moeder de medicatie en kan ik stoppen met bruin. Dan is het afwachten tot ik ziek wordt volhouden en als het niet meer gaat opbouwen suboxone. stabiliseren om vervolgens weer af te bouwen dit alles in een tijdsbestek van 14 dagen. vervolgens gaan we aan de revia en is gebruik nutteloos.

Ik hoop dat i9k het vol ga houden dit keer ben wel heel erg gemotiveerd zelfs nu nog als ik weer alleen thuis zit achter mijn pc.

Morgen weer meer

gegroet

R :openmouth:

scorpioaddict

Ben maandag inderdaad gestart afkick sloeg al vrij snel in en ben dus gaan opbouwen met de suboxone dat hielp wel al heb ik eigenlijk gewoon drie dagen in een soort coma rondgelopen in huis en vooral op bed gelegen gisteren kreeg ik een hogere dosis volgens schema van de suboxone en ik ging eigenlijk gelijk out voor mijn gevoel lag ik tv te kijken op bed maar ik nam de dosis in om 11:00 en ineens was het 18:00 uur gelijk gebeld en gevraagd of we de op-afbouw konde3n aanpassen vandaag nog zo'n zelfde dosis gehad dat ging veel beter ik ben vandaag weer bij gekomen gedoucht geschoren en veel gegeten vannacht zal ik waarschijnlijk niet slapen maar als je dat weet van te voren valt het wel mee heb ik vaker aan de hand gehad.

morgen mag ik al suboxone gaan afbouwen en zondag/maandag is dan mijn eerste 0-dag na 8-10 dagen mag ik starten met natrexone(revia) en dan heb ik het ergste gehad ik moet zeggen dat het me tot nu toe erg bevalt deze manier van thuis detoxen het is wel nodig dat je goede begeleiding hebt in mijn geval mijn moeder

Ben blij dat ik deze stap genomen heb en op deze manier vroeg van die rotzooi af ben.

R

scorpioaddict

Vandaag Zondag de eerte nul-dag ik nog een tablet van 2mg sobutone liggen maar geen behoefte geen trek ook nog komt in komende dagen wel denk ik. vandaag voel ik me goed. de komende zeven dagen heb ik een plan gemaakt om mezelf bezig te houden tot ik weer de naltrexon mag slikken. Morgen ga ik eerst voorlichting geven daarna komt een hele goede vriendin langs waarna ik sávonds een meeting heb dus die dag kom ik wel door.

thx
all
R :P

scorpioaddict

0-dag vijf vergis je niet afkicken van suboxone is bijna net zo erg als afkicken van bruin ik heb het zwaar onderschat en heb de afgelopen dagen doodziek van de afkick op bed gelegen nu dag vijf begin ik een beetje bij te trekken maar ik ben koud van binnen uit tot op het bot. Ik heb mezelf gedwongen te eten elke dag al was het telkens maar een beetje alles helpt. De trek is bij tijd en wijlen ongelooflijk sterk aanwezig maar ik heb alle telefoonnummers gewist heb geen bankpas geen geld in huis. mijn eigen gevangenis gecreëerd. ik weet verstandelijk dat het ergste voorbij is en dat ik me met het uur beter zal gaan voelen maar ik wens niemand deze hel in wat is het 8 weken 4 keer afkicken wat een hel zeg de tijd gaat maar en ik lig nog in de kreukels. morgen nog een dag en dan zaterdag het ziekenhuis en aan de naltrexon.

bedankt voor het lezen hoop dat niemand dit na hoeft te doen bedenk je twee keer voor je aan deze zooi begint.

R :rolleyes:

scorpioaddict

einde nul-dag vijf met het uur voel ik me nu beter de kou gaat langzaam weg morgen dag zes dan ziekenhuis morgen niet alleen gellukig.

gr
r

scorpioaddict

nuldag 6 nog even geen dagen meer maar uren lichaam maakt het redelijk weinig energie en een ontzettend leeg gevoel net onder het midden van mijn ribbenkast. af en aan nog heel koud van binnen vandaag niet alleen geweest net thuis en de volgende visite staat voor de deur. morgen half een ik zal laten weten hoe was en is

R

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
scorpioaddict zei:
nuldag 6 nog even geen dagen meer maar uren lichaam maakt het redelijk weinig energie en een ontzettend leeg gevoel net onder het midden van mijn ribbenkast. af en aan nog heel koud van binnen vandaag niet alleen geweest net thuis en de volgende visite staat voor de deur. morgen half een ik zal laten weten hoe was en is

R
Probeer vol te houden,en dat gevoel onder de ribbenkast dat ken ik.Dat gaat over,heb nog even geduld.En goed van je om mensen om je heen te hebben,dat kan verleiding schelen.En probeer niet overmoedig te worden,dat je denkt dat je er bent.Houd jezelf rustig,dan komt die dag wel dat je denkt;-Hee,het gaat beter met mij,ik voel me lichamelijk en geestelijk sterk. :wave:

scorpioaddict

Ben nu enkele dagen verder mijn lichaam is vrijwel herstelt van de schade die ik heb aangericht moet nog wat aankomen en ben nog niet rustig. Mis ook nog wel wat maar wat is niet helemaal duidelijk geeft ook niet. naltrexon werkt wel geen last meer van in ieder geval. Dinsdag ochtend nog wel even geschrokken stond op uit bed en viel gelijk weer op de vloer een soort van flauw vallen later gebeurde dat nog een keer toen maar even gebeld en bleek dat mijn lichaam het nog niet kon hebben om vannuit liggende positie in een keer op te staan. iets met zuurstof en bloed. nu is dat wel over.

Het was een hel de afgelopen tijd ben blij dat ik er doorheen ben en zoe het nooit meer willen doen.

ik haat die zooi

Roger :wave:

T-men

Bewuste gebruiker

Goed bezig, respect!

scorpioaddict

Nu alweer heel wat dagen verder ik ben weer zeer actief in het programma van NA en dat bevalt prima, ik ben clean en sober en gezind bezig nog geen sproten opgepakt maar dat staat wel in de planning.

Ben inmiddels weer 85 kilo dus van de 95 naar de 77 en nu weer normaal als dieet is er geen betere dat staat als een paal boven water.

energie is nog niet optimaal evenals de depressies ook die komen en gaan de naltrexon gaat er s'morgens gewoon in met de citalopram en wat vitamine preparaten eens in de drie dagen een tablet antabus en dat houd me wel clean voorlopig.

Ik hoop dat mensen wat aan de bovenstaande informatie hebben en dat meerdere mensen de weg terug mogen vinden er is uiteindelijk geen beter bestaan als een clean bestaan.

R
:rock: :wave: :)

scorpioaddict

nu weer wat dagen verder voel me nu weer de oude gelukkig, zal hier dan ook niks meer posten ik ben blij dat ik het heb doorstaan ik gun het niemand maar als je moet doen wat ik heb gedaan wens ik je veel sterkte en wijsheid. en ben dankbaar er komt een einde aan de hel en je gaat er als het goed is niet dood aan

bedankt
Roger :sunglasses:

Drientje

DF-koning
Roger that. :grin:

Knap dat je vol gehouden hebt! Blijf vooral volhouden. Omring je met mensen die van je houden en die je de waarheid durven zeggen.

Succes!

seth

Gast
nuchter nu, heb wel nog veel zin maar heb de komende weken goed gevuld, zo weinig mogelijk tijd voor verveling, en een paar adresjes waar ik altijd tijd mag gaan verdoen...

scorpioaddict

@ Sebatian: Stichting Miroyo is Amerstfoort doen inderdaad afkicken onder narcose let wel dit is voor lang verslaafde (heroine en andere opiaten. Zodra ze met je aan de slag gaan ga je zes uur onder narcose waarna je kan kiezen voor nabehandeling met implantaat of medicijnen.

Scropioaddict
NA 4 life

scorpioaddict

@ the rest; Het gaat prima nu loop tegen de 60 dagen clean lichaam en geest zijn hestelt nu komt alleen de moeheid eruit vaak lusteloos en weinig energie maar ik weetb gelukig dat het ook een fase is en deze ook weer voorbij gaat.

Ben nog steeds dik tevreden met de keuze om met die rotzooi te stoppen mis het soms en heb af en toe wel eens trek maar ook dat zal slijten. Ik heb wel geaccepteerd dat ik verslaafd ben en dat 1 teveel is en duizend nooit genoeg.

succes allen ik kom af en toe eens kijken en teruglezen wat een hel het ook alweer was.

Roger
scorpioaddict
:rock: :wave:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
scorpioaddict zei:
@ the rest; Het gaat prima nu loop tegen de 60 dagen clean lichaam en geest zijn hestelt nu komt alleen de moeheid eruit vaak lusteloos en weinig energie maar ik weetb gelukig dat het ook een fase is en deze ook weer voorbij gaat.

Ben nog steeds dik tevreden met de keuze om met die rotzooi te stoppen mis het soms en heb af en toe wel eens trek maar ook dat zal slijten. Ik heb wel geaccepteerd dat ik verslaafd ben en dat 1 teveel is en duizend nooit genoeg.

succes allen ik kom af en toe eens kijken en teruglezen wat een hel het ook alweer was.

Roger
scorpioaddict
:rock: :wave:
quote-Ben nog steeds DIK tevreden met de keuze om met die ROTzooi te stoppen. :rock: Heel goed van je.En blijven volhouden. :wave:

Bovenaan