Hmmmm ik denk niet per se dat het risico in het middel zit. Ik denk echt dat dit vooral afhankelijk is van de persoon, hoe/met welke intentie die gebruikt en hoe verslavingsgevoelig die is. Je moet echt compleet eerlijk tegen jezelf kunnen zijn voor het geval je gebruik uit de hand loopt. Maar als iemand een paar keer paar jaar het heerlijk vindt om lekker te stimmen op een upper en je het ook echt bij die paar keer kan laten, dan is dat toch hartstikke prima. Leuk zelfs…
Als ik alleen gebruikte zorgde ik bijvoorbeeld wel dat áltijd iemand het wist, meestal mijn beste vriendin. Ook gewoon bij wijze van tripsitter op afstand, maar ook om shit dus niet uit de klauwen te laten lopen. Mijn gebruik is dus nooit echt uit de hand gelopen (behalve misschien met blowen, maar dat doe ik juist voornamelijk met mn partner en/of vrienden en we versterken elkaars gebruik juist dus inderdaad: samen met anderen is ook niet alles). Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen nog maar in sociale settingen.
Toch snap ik de andere reacties ook. Hier kennen we natuurlijk vooral veel voorbeelden waarin het wel op een verslaving uitliep, en je ziet ook gewoon wel dat het vaker voorkomt bij bepaalde middelen tov andere middelen.