Thuis gebruik

Tinus_III

Newbie
Sinds enige tijd ben ik weer een beetje aan het experimenteren sinds ik weer alleen woon. Veilig thuis. Tenminste.. doe ik daar goed aan? Wat zijn de ervaringen hier? Ik hou van lekker chill wat gebruiken alleen, of is dat raar?
Lekker muziekje aan, filmpjes kijken op m'n telefoon en bloed geil worden uiteraard

Doet hier het iedereen enkel met meerdere of alleen?

Laatst bewerkt:

Damius

Bewuste gebruiker
Sinds enige tijd ben ik weer een beetje aan het experimenteren sinds ik weer alleen woon. Veilig thuis. Tenminste.. doe ik daar goed aan? Wat zijn de ervaringen hier? Ik hou van lekker chill wat gebruiken alleen, of is dat raar?
Lekker muziekje aan, filmpjes kijken op m'n telefoon en bloed geil worden uiteraard

Tja, slippery slope. Geen sociale controle op je gebruik en bovendien werkt het isolerend. Vanaf het moment dat ik alleen ging gebruiken, ging het bij mij in ieder geval direct mis (te veel, te vaak, op ongewenste momenten).

Je maakt dit topic niet voor niets aan. Dat doe je omdat jouw gebruikspatroon je waarschijnlijk ergens niet helemaal lekker zit. Vervolgens hoop je op externe ontkrachting van dat ongemak. Ik zou zeggen: blijf bij je zelf; en op het moment dat het voor jou eigenlijk diep van binnen niet goed voelt, dan luister daar vooral naar en stop ermee.

CuriousExplorer

DF-koning

Mijn eerste vraag is, was je aan het gebruiken toen je dit postte?
Gezien het uur dat je het bewerkte (3.20u) vermoed ik van wel.

Persoonlijk was dat altijd een no-go voor mij. Gebruiken op een weekdag.
Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande post.
Het moment van gebruiken besef je inderdaad niet dat je je onbewust isoleert.

Purplext

Badass junkie
Het moment van gebruiken besef je inderdaad niet dat je je onbewust isoleert.

Nou, ik kies er heel bewust voor me te isoleren als ik gebruik...

En ja, in je eentje gebruiken is niet perse verstandig. Maar wees je ook bewust, dat als je denkt dat je beter bezig bent door in gezelschap te gebruiken, je moet waken dat je niet steeds mensen gaat opzoeken om mee te gebruiken.
Want een kring van gebruikers om je heen en samen gebruiken kan ook 'normaliserend' werken.

CuriousExplorer

DF-koning
Nou, ik kies er heel bewust voor me te isoleren als ik gebruik...
Ja, maar dat is een persoonlijke keuze.
Heel veel mensen beseffen niet dat ze zich isoleren.

Zoals mezelf.
En ja, in je eentje gebruiken is niet perse verstandig. Maar wees je ook bewust, dat als je denkt dat je beter bezig bent door in gezelschap te gebruiken, je moet waken dat je niet steeds mensen gaat opzoeken om mee te gebruiken.
Want een kring van gebruikers om je heen en samen gebruiken kan ook 'normaliserend' werken.

Kordie

DF-koning
Ik ben het met mijn voorgangers eens dat alleen gebruik vaak moeilijker beheersbaar is. Er is toch niemand of voorlopig niemand in huis.
Anderzijds, herken ik ook wel het fijne gevoel van alleen thuis zijn. Even in die bubbel en wat gebruiken. Nu stuk minder als vroeger overigens.
Wat mijn rem is en altijd is geweest is een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Ik kan me bv overdag niet lam drinken of de neus kapot snuiven, als ik de dag erna vroeg op moet voor een afspraak of op de dag zelf 's avonds met mijn kind naar de atletiek moet.

Wat ik vroeger vaker deed was met verlof van werk weekenden terug trekken.
Vrijdags thuis, maandags pas weer beginnen. En dan gewoon 2 a 3 dagen los.
Dat is het andere uiterste, en als het zo was doorgegaan was het problematisch afgelopen denk ik.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod

Het hangt ervanaf welk middel je dan gebruikt vind ik en vooral ook...hoe vaak.
Ketamine bv doe ik namelijk altijd het liefst alleen, ik vind het absoluut niet fijn om ketamine samen met andere personen te gebruiken, ieder zit in z´n eigen verfrommelde realiteit, je snapt elkaar niet meer en communicatie word veel te ingewikkeld. Ik merk een enorme afstand tussen elkaar.
Terwijl als je het alleen doet dan ben ik helemaal in sync met mezelf en de muziek, en je kan liggen, dansen of kruipen waar je wil.
Het feit dat je het gevoel hebt dat je ´aan´ moet staan om een gesprek te volgen of een vraag te beantwoorden vind ik heel lastig onder ketamine.

Snoepiemonster

Belezen gebruiker
Ik heb tijden alleen gebruikt (omdat ik soms geen mensen kende die gebruikten) en ook wel met mensen. Ik persoonlijk kan prima alleen gebruiken en stoppen als ik wil. En met andere mensen heb ik juist dat ik sneller beinvloed word door het gebruik van anderen. "Oow jij neemt er ook nog eentje, dan moet ik natuurlijk ook eentje nemen". Maar dat ligt dus heel erg aan de persoon, als er mensen zijn die vroeg stoppen dan zal ik zelf ook eerder stoppen.

ljuv

DF-koningin
Hmmmm ik denk niet per se dat het risico in het middel zit. Ik denk echt dat dit vooral afhankelijk is van de persoon, hoe/met welke intentie die gebruikt en hoe verslavingsgevoelig die is. Je moet echt compleet eerlijk tegen jezelf kunnen zijn voor het geval je gebruik uit de hand loopt. Maar als iemand een paar keer paar jaar het heerlijk vindt om lekker te stimmen op een upper en je het ook echt bij die paar keer kan laten, dan is dat toch hartstikke prima. Leuk zelfs…
Als ik alleen gebruikte zorgde ik bijvoorbeeld wel dat áltijd iemand het wist, meestal mijn beste vriendin. Ook gewoon bij wijze van tripsitter op afstand, maar ook om shit dus niet uit de klauwen te laten lopen. Mijn gebruik is dus nooit echt uit de hand gelopen (behalve misschien met blowen, maar dat doe ik juist voornamelijk met mn partner en/of vrienden en we versterken elkaars gebruik juist dus inderdaad: samen met anderen is ook niet alles). Inmiddels gebruik ik eigenlijk alleen nog maar in sociale settingen.

Toch snap ik de andere reacties ook. Hier kennen we natuurlijk vooral veel voorbeelden waarin het wel op een verslaving uitliep, en je ziet ook gewoon wel dat het vaker voorkomt bij bepaalde middelen tov andere middelen.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Tja, je vindt hier toch vooral de ervaringen van anderen en dat hoeft niet voor jou te gelden. Zoals @ljuv ook zegt, het is afhankelijk van de persoon en ook de achterliggende reden dat je alleen gebruikt. Denk dat je inderdaad heel eerlijk bij jezelf moet nagaan. Dat je hier post zegt natuurlijk wel wat…

Alleen gaan gebruiken is wel een gevaarlijke stap om te nemen. Je grenzen vervagen snel maar jij denkt nog steeds de controle te hebben. Maar langzaam krijgt het middel steeds meer grip op je.

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
Alleen thuis gebruiken houd een groot risico in op verslaving. Ik drink al alcohol van in mijn pubertijd tijdens het uitgaan en op café. Dat is 20 jaar geen probleem geweest tot ik 's avonds voor de tv bier begon te drinken. Het heeft niet lang geduurd voor ik elke dag begon te drinken. Pas ermee op.

Bovenaan