Testuitslag 6-apb. Is dit zorgwekkend?

Een tijdje geleden heb ik via een RC-vendor 6-apb gekocht. Succinaat, poedervorm.
Ik wil het gebruiken op een festival over een paar weken in plaats van X.
Het zou de eerste keer zijn dat ik 6-apb gebruik.
‘Zou’, want ga ik dit gebruiken of weggooien?
Ik heb het laten testen en wat betreft de uitslag heb ik hulp nodig. Scheikundig ben ik een nul en misschien is dit wel heel normaal. Echt geen idee.

Uitslag test:

Ja, het is 6-apb. Dat is het hoofdbestanddeel
Daarbij zijn in kleine hoeveelheden ook aangetroffen:
- 5-apb (nu begrijp ik uit andere posts hier op DF dat dat niet ongewoon is bij 6-apb);
- 2 onbekende stoffen.

En dat laatste geeft vragen.
Ik vroeg aan de dame van het testcentrum of zij dit alarmerend vonden, daar reageerde ze eigenlijk wat vaag over. Ze gaf aan dat het kan dat het om zouten of andere onschuldige bijproducten gaat, maar aangezien ze de stof niet hebben geïdentificeerd, kunnen ze er eigenlijk niets over zeggen. Aangezien ze niet kwantificeren, kunnen ze ook niet zeggen hoeveel van deze 2 onbekende stoffen erin zitten.

Kortom geen idee
Eerst dacht ik: hup weggooien, maar nu na een paar weken ligt het nog steeds in mn laatje. Toch eerst hier vragen.

Is het normaal dat er bijproducten gevonden worden? Is dat niet te vermijden? Of zou dat niet moeten? Is dit een te groot risico?

Het gaat om een vendor die al lang en veelvuldig goed wordt beoordeeld op Trustpilot. Iets anders van deze vendor dat ik onlangs heb laten testen was puur wat het behoorde te zijn.

Twijfel alom en een gebrek aan scheikunde kennis

Alvast dank voor het meedenken!

_shikantaza

Badass junkie
Een tijdje geleden heb ik via een RC-vendor 6-apb gekocht. Succinaat, poedervorm.
Ik heb het laten testen en wat betreft de uitslag heb ik hulp nodig. Scheikundig ben ik een nul en misschien is dit wel heel normaal. Echt geen idee.

Uitslag test:

- 5-apb (nu begrijp ik uit andere posts hier op DF dat dat niet ongewoon is bij 6-apb);
- 2 onbekende stoffen.

Ik vroeg aan de dame van het testcentrum of zij dit alarmerend vonden, daar reageerde ze eigenlijk wat vaag over. Ze gaf aan dat het kan dat het om zouten of andere onschuldige bijproducten gaat, maar aangezien ze de stof niet hebben geïdentificeerd, kunnen ze er eigenlijk niets over zeggen. Aangezien ze niet kwantificeren, kunnen ze ook niet zeggen hoeveel van deze 2 onbekende stoffen erin zitten.

Kortom geen idee
Eerst dacht ik: hup weggooien, maar nu na een paar weken ligt het nog steeds in mn laatje. Toch eerst hier vragen.

Is het normaal dat er bijproducten gevonden worden? Is dat niet te vermijden? Of zou dat niet moeten? Is dit een te groot risico?

Het gaat om een vendor die al lang en veelvuldig goed wordt beoordeeld op Trustpilot. Iets anders van deze vendor dat ik onlangs heb laten testen was puur wat het behoorde te zijn.

Aangezien het onbekende stoffen zijn die niet gekwantificeerd zijn valt er weinig concreets over te zeggen. De verstandigste optie is toch om het weg te gooien, of je zou kunnen overwegen om een sample naar Energy Control te sturen. Maar of zij de stoffen wel herkennen is de vraag. En het gaat je geld kosten. Waarschijnlijk meer dan je voor je 6-APB hebt betaald.

Dank voor je reactie.
Het testcentrum wat je noemt kende ik niet, dus dank, maar dat geld is het me niet waard.
Weggooien is geen probleem. Het kostte geen drol en ik heb zo weer nieuwe besteld bij andere vendors. Alleen, vraag ik me af, of ik bij testen van andere 6-apb niet iedere keer weer bijproducten te zien krijg, omdat dat normaal is?
Laten testen vraagt best wat planning, organisatie en tijd.
Ik ga dat maar eens proberen en meteen elders bestellen nu. Voor ik het weet is het festival 🤩 en dan hoop ik toch echt 6-apb te kunnen proberen.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik begreep dat het testcentrum test op toxische stoffen. Als die niet geïdentificeerd worden, zijn het waarschijnlijk onschadelijke bijproducten. Maar 100% zekerheid krijg je nooit.

Wellicht ook een idee om het aan de vendor te vragen of in elk geval te melden
Dat heb ik inderdaad vanochtend gedaan. Berichtje via hun contactformulier . Ben benieuwd wat ik terug ga krijgen. Ik zal laten weten.

Voel me wel heel keurig haha
Hoeveel jaren van alles gebruikt zonder me ergens druk om te maken (ook wel eens fout gegaan), maar inmiddels ouder en wijzer (een beetje dan) en nu keurig alles checken 🤓

Ik begreep dat het testcentrum test op toxische stoffen. Als die niet geïdentificeerd worden, zijn het waarschijnlijk onschadelijke bijproducten. Maar 100% zekerheid krijg je nooit.
Ja, zoiets zei de dame van het testcentrum ook, maar ze ontkrachtte het ook weer door te zeggen dat ze er niets over konden zeggen. Ze klonk helemaal niet gealarmeerd, maar wat je daar dan uit op kan maken 🤷🏼‍♀️

mick swagger

Belezen gebruiker
10 jaar terug kwam de lokale testcervice hier wel altijd met een melding erbij: gebruik afraden!

Stond er dan achter... Als je het niet vertrouwt zou ik het links laten liggen. YOLO is niet altijd lang leve de lol.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Uitslag test:

- 2 onbekende stoffen.

Kortom geen idee

Bij onbekende bijproducten gooi ik eigenlijk altijd het sample weg. Je weet gewoon niet wat die stoffen zijn, dus zijn ze potentieel heel giftig. Dat lijkt me de veiligste aanname :wink:

Ja, dank voor de reacties! Dat lijkt me inderdaad het beste. Benieuwd of ik nog een reactie krijg van de verkoper.
Inmiddels bij een andere aanbieder besteld en binnen gekregen. Dus weer een bezoekje aan het testcentrum en in spanning afwachten 😏

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, dank voor de reacties! Dat lijkt me inderdaad het beste. Benieuwd of ik nog een reactie krijg van de verkoper.
Inmiddels bij een andere aanbieder besteld en binnen gekregen. Dus weer een bezoekje aan het testcentrum en in spanning afwachten 😏
Waarschijnlijk wist de verkoper dit al lang maar de 6-APB was al ingekocht.
Wat dat betreft snap ik niet dat niemand een rechtszaak aanspant tegen dit soort bedrijven. Want letterlijk de enige garantie die ze op hun websites geven is '99% zuiver' en '6-APB'. Dat is gewoon oplichting, zeker als je het weet of kan weten.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Waarschijnlijk wist de verkoper dit al lang maar de 6-APB was al ingekocht.
Wat dat betreft snap ik niet dat niemand een rechtszaak aanspant tegen dit soort bedrijven. Want letterlijk de enige garantie die ze op hun websites geven is '99% zuiver' en '6-APB'. Dat is gewoon oplichting, zeker als je het weet of kan weten.
Ik denk ook dat iedereen weet dat zon zaak 0 zin heeft met mensen(advocaten ed) aan t roer die psychonauten, geïnteresseerden en verslaafden, gelijk in het riool willen smijten als ze horen van “drugs”.

je hebt overigens gelijk. Maar het blijft dealer-werk. Winst maken.

zo ook al die jongeren die trappen in de valkuil: “ik heb echt pure miauw maat” terwijl deze generatie nooit 4-methylmethcathinone überhaupt gekend heeft, en dus van alles lekker naar binnen nakken. Met gevolgen van dien.

Dirkdirk

DF-koning
6-(4-aminopropylbenzofuran)
4-(2-Aminopropyl)Benzofuran, excuus.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk ook dat iedereen weet dat zon zaak 0 zin heeft met mensen(advocaten ed) aan t roer die psychonauten, geïnteresseerden en verslaafden, gelijk in het riool willen smijten als ze horen van “drugs”.
Dat zeg ik ook niet, want het product wordt geadverteerd als 'not for human consumption'. Maar dan alsnog kan je wel klagen over dat je opgelicht wordt. Stel je gebruikt dit materiaal om je meetapparatuur mee te kalibreren. Dan gaan alle andere metingen compleet fout. In zo'n scenario is de verkoper ook verantwoordelijk voor de kwaliteit. Ik weet ook wel dat niemand zo de research chemicals gebruikt en dat iedereen het als drugs gebruikt. Maar dat betekent niet dat de verkoper dan alles kan maken. In een rechtszitting kan die verkoper ook niet zeggen van 'ja maar jij wilde dit als drugs gebruiken', want dan incrimineert de verkoper zichzelf. Dus even los van drugsgebruik ja/nee kun je als koper nog aanspraak maken op je recht om geleverd te krijgen wat is afgesproken.

De Zandman

DF-koning
Sowieso geloof ik niets van die zogenaamde zuiverheid van de rc's, van 98 tot 99 % .
Volgens mij is deze aangegeven zuiverheid niets meer of minder dan verkoop propaganda. Ik heb te vaak verschil in effect gemerkt bij verschillende samples....bij verschillende vendors die allemaal die hoge percentages pretenderen te verkopen.
Als die zuiverheid idd zo hoog zou zijn, dan moet het effect ook gelijk zijn en dat is dus niet zo.

Hebbenze?

Bewuste gebruiker
Ik heb uiteindelijk de testuitslag van 6-apb die ik gekocht heb bij een andere vendor. Dat is gewoon wat ze zeggen dat het is.
De eerste weggegooid en helaas nooit antwoord gekregen van de vendor op mijn vraag of ze meer kunnen vertellen over de twee onbekende stoffen. Dus die streep ik van mijn lijst.

Binnenkort voor het eerst 6-apb. Spannend!
Have fun! Hoe ga je het nemen

Have fun! Hoe ga je het nemen
Ik heb het in poedervorm, dus weeg het af en maak er 80 mg capsules van.
Ik neem zelf de eerste keer niet meer dan 80 mg. Ga ook niet bijdoseren.
Ik weet er is een bepaalde threshold en als ik daaronder zit is dat zonde, maar wil niet te hard gaan. Laatste keer X nam ik niet veel, maar belandde in een uur durende extreme opvlieger 🥵. Ben al een oudje 🤷🏼‍♀️ Echt oververhit zonder überhaupt te dansen. Dat wil ik niet weer triggeren, lijkt me niet heel gezond.
Dus voorzichtig beginnen en als ik niks voel neem ik na een uur of 3 nog wat phenibut, dat pakt altijd goed uit voor me. En dan mijn mindset de rest laten doen. De muziek maakt sowieso alles goed 😁

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb het in poedervorm, dus weeg het af en maak er 80 mg capsules van.
Ik neem zelf de eerste keer niet meer dan 80 mg. Ga ook niet bijdoseren.
Ik weet er is een bepaalde threshold en als ik daaronder zit is dat zonde, maar wil niet te hard gaan. Laatste keer X nam ik niet veel, maar belandde in een uur durende extreme opvlieger 🥵. Ben al een oudje 🤷🏼‍♀️ Echt oververhit zonder überhaupt te dansen. Dat wil ik niet weer triggeren, lijkt me niet heel gezond.
Dus voorzichtig beginnen en als ik niks voel neem ik na een uur of 3 nog wat phenibut, dat pakt altijd goed uit voor me. En dan mijn mindset de rest laten doen. De muziek maakt sowieso alles goed 😁
Niet te hoog doseren als je pure 6-apb heb kunnen vinden. Zou proberen met 130mg en niet echt hoger gaan dan 150mg om eerst even te wennen aan het psychedelicsche aspect dat het kan brengen. Veel plezier alleszins en mooi dat je hebt laten testen!

Niet te hoog doseren als je pure 6-apb heb kunnen vinden. Zou proberen met 130mg en niet echt hoger gaan dan 150mg om eerst even te wennen aan het psychedelicsche aspect dat het kan brengen. Veel plezier alleszins en mooi dat je hebt laten testen!
Zoals ik hierboven schrijf wordt 80mg dus de max. voor mijn 1e keer. Maar bedankt voor de waarschuwing 🙏🏼
Wel ervaring met psychedelica overigens, maar alleen in thuissetting. Visuals zal ik vast niet krijgen op deze dosering.
Heel benieuwd hoe 6-apb gaat (be)vallen 😊

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Zoals ik hierboven schrijf wordt 80mg dus de max. voor mijn 1e keer. Maar bedankt voor de waarschuwing 🙏🏼
Wel ervaring met psychedelica overigens, maar alleen in thuissetting. Visuals zal ik vast niet krijgen op deze dosering.
Heel benieuwd hoe 6-apb gaat (be)vallen 😊
Zo te lezen ben je wel verantwoord bezig.
Laat het ons alsjeblieft weten hoe het was? Ben wel benieuwd. Veel plezier. :thumbsup:

KoningToto

Bewuste gebruiker

Uitslag test:

- 2 onbekende stoffen.

Kortom geen idee

*Modknip*

Laatst bewerkt door een moderator:

KoningToto

Bewuste gebruiker
Aangezien het onbekende stoffen zijn die niet gekwantificeerd zijn valt er weinig concreets over te zeggen. De verstandigste optie is toch om het weg te gooien, of je zou kunnen overwegen om een sample naar Energy Control te sturen. Maar of zij de stoffen wel herkennen is de vraag. En het gaat je geld kosten. Waarschijnlijk meer dan je voor je 6-APB hebt betaald.

Dan moet ik mn pillen (of waarschijnlijk 1 pil) naar Spanje sturen, begrijp ik dat goed? Heb je enig idee wat de kans is dat zij wel weten welke onbekende stoffen er in zitten? Het geld interesseert me niet, maar als de kans heel klein is dat zij het wel weten dan kan ik me die moeite wellicht besparen.

_shikantaza

Badass junkie
Dan moet ik mn pillen (of waarschijnlijk 1 pil) naar Spanje sturen, begrijp ik dat goed? Heb je enig idee wat de kans is dat zij wel weten welke onbekende stoffen er in zitten? Het geld interesseert me niet, maar als de kans heel klein is dat zij het wel weten dan kan ik me die moeite wellicht besparen.
Nee dat weet ik niet, maar je zou ze even kunnen mailen daarover.

KoningToto

Bewuste gebruiker
Nee dat weet ik niet, maar je zou ze even kunnen mailen daarover.

Top, ga ik doen.

Bestaat er überhaupt een stof die - zoals bij mij afgelopen zaterdag - 10 a 12 uur na inname het lichaam nog zo doet laat kotsen? Ik hoop nog steeds dat het een soort van griepje was ofzo die is getriggerd door de 6-apb ipv iets giftigs.

Wellicht weet jij dit Shikantaza of wellicht onze scheikunde nerd (als compliment bedoeld) @Neo-Shulginist

KoningToto

Bewuste gebruiker
Bekijk bijlage 58923

kidding aside er kunnen heel veel stoffen zijn die je ziek maken

wat dacht je van Antabuse? Disulfram? Dat maakt je doodziek na het drinken van alcohol maar je gaat niet echt dood

Bedankt voor de geruststellende woorden... Haha nee hoor ik kan een grapje wel waarderen en je hebt natuurlijk ook gewoon gelijk.

Ik had trouwens geen druppel alcohol op, wel 2 g',tjes maar de 3e die ik al wel had klaar staan door de gootsteen gegoten want toen voelde ik me al zo beroerd dat het me niet wijs leek die nog te nemen. Had helaas geen helende werking want ik heb me daarna nog zeker 6 uur lang meer dood dan levend gewaand.

Gelukkig ben ik nu weer boven Jan.

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Als je zeker weet dat het echt aan de RC lag dan zou ik wel een review plaatsen op de site, ter bescherming van anderen.

KoningToto

Bewuste gebruiker
Als je zeker weet dat het echt aan de RC lag dan zou ik wel een review plaatsen op de site, ter bescherming van anderen.

Helemaal zeker weten kunnen we het nooit, drugs kan ook verkeerd vallen om talloze redenen. Maar nu ik er aan terug denk ik had ook een heel warm gezicht, gloeiend zelfs. En ik kreeg een melding van mn Fitbit dat mn hartslag gedurende lange tijd verontrustend hoog was. Die heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet bij grote hoeveelheden 3mmc. Ik was zo in de veronderstelling dat het kwam omdat 200mg te veel was dat ik niet met een andere mogelijkheid heb rekening gehouden (gelukkig maar, want het zou me op dat moment niet goed hebben gedaan dat wel te beseffen).

Maar ik ga het wel laten testen. Eerst maar in Nederland.

OtherShore

Badass junkie
Bestaat er überhaupt een stof die - zoals bij mij afgelopen zaterdag - 10 a 12 uur na inname het lichaam nog zo doet laat kotsen?
Ja, die stof heet 6-apb 😉

Misselijkheid is een veelvoorkomende bijwerking bij 6-apb (bron), zeker bij hoge dosissen, en 6-apb heeft van zichzelf al een lange werkingsduur van 7 tot 10 uur (en het kan zeker een uur duren voordat je iets merkt) dus het is volkomen normaal om daar 10 a 12 uur na inname nog last van te hebben.

Dat neemt niet weg dat jou 6-apb vervuild kan zijn — dat kan — maar jouw symptomen zijn prima uit te leggen door je 6-apb gebruik. Je dosis was gewoon te hoog en dan krijg je dat, zo simpel is het.

Laatst bewerkt:

je hebt overigens gelijk. Maar het blijft dealer-werk. Winst maken.

zo ook al die jongeren die trappen in de valkuil: “ik heb echt pure miauw maat” terwijl deze generatie nooit 4-methylmethcathinone überhaupt gekend heeft, en dus van alles lekker naar binnen nakken. Met gevolgen van dien.
Die valkuil klinkt heel bekent, veel jongeren gaan er ook standaard van uit dat miauw 4mmc is?!

Toen ik mijn dealer vroeg wat van de 2 het was, zei hij eerlijk dat het altijd 3m is omdat 4 gewoonweg bijna niet aan te komen is.
Krijg van hem altijd heldere kristallen die bij t pletten gelijk poeder worden, top!

Laatst dus via iemand anders, jaa echte 4mmc.. Nou vieze gele natte troep, laten testen.. 2mmc en allemaal zooi!

Naja, gelukkig is m'n eigen dealer wel eerlijk 🙃
Dan maar 3mmc!

Bovenaan