Temazepam als slaapmedicatie

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik loop nu onder strikte behandeling bij een instelling. Omdat ik naast verslaving ook psychisch erg last heb hebben ze mij veel medicatie voorgeschreven.

Temazepm 20mg om te slapen. Nu had ik al verteld dat dit niet veel zou uithalen bij mij. Ik heb voorheen ook flink met medicijnen gespeeld. En ja ik had gelijk die 20mg doen mij niets. Als test heb ik 40mg geprobeerd en nog steeds sliep ik een enkel uurtje.

Wat voor een medicijn zou de dokter mij voor kunnen schrijven om goed op te slapen? Iemand enige suggesties zodat ik dit zou kunnen bespreken van de week. Alvast bedankt!!! :)

Fool

Badass junkie
Midazolam is een vrij stevige inslaper, anders zit je al snel richting de barbiraturen (zoals pentobarbitol) te denken, maar dat is gevaarlijke shit met hoog overdoseringsgevaar. :|

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Je zou ook zolpidem of zopiclon kunnen vragen. Lorazepam word ook relatief vaak voorgeschreven.

Temazepam doet bij mij ook niks.

Succes en slaap lekker vast :)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik krijg al Lorazepam voorgeschreven om angsten te onderdrukken en om wat kalmer de dag door te komen.

Zopiclon had ik zelf ook voorgesteld. Alleen de dokter wilde alleen Temazepam voorschrijven. Ik slik dan 20mg. Maar het werkt niet altijd optimaal. Zal ook met mijn psychische toestand te maken hebben. :wink:

Temazepam is dit om in te slapen of om goed door te slapen? En voor Zopiclon?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
dubbel0seven zei:
Temazepam is dit om in te slapen of om goed door te slapen? En voor Zopiclon?

Beide zijn inslapers (zopiclon is ook een doorslaper tot uur of 8 ) Dacht dat temazepam voornamelijk gebruikt word om in te slapen.
Zopiclon lijkt erg op zolpidem, alleen bij zolpidem geen last van vieze smaak in de mond door medicatie wat veel mensen hebben met zopiclon.

De arts weet jou gezondheid en situatie, die zal vast een reden hebben dat ze temazepam voorschrijft.

Als iets niet werkt, direct melden bij je huisarts!

Heb zo zelf een hele lijst benzo's genomen vroeger. Van sommige werd ik moe zonder dat ik slapen kon erop, erg frustrerend.

Lorazepam staat het meest bekend om de angst verminderende werking. Anders zou je op iets als diazepam uitkomen als het ook gedurende de dag moet werken.

Maar goed dat hoort de arts je uit te leggen :)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
De voorgeschreven Temazepam gaven mij ook nare bijwerkingen. Ik sliep er al weinig op. Maar had dan ook nog eens vreslijke nachtmerries van Temazepam. Echt gruwelijke. Is een sporadisch gehoorde klacht.

De dokter heeft mij nu Midazolam 15mg voorgeschreven. Ik moet zeggen dat ik daar goed op inslaap. Doorslapen doe ik ook hierop niet echt goed. :rolleyes: :wave:

transformated

Badass junkie
Voor mij slaapprobleem krijg ik nu Lysanxia (prazepam) bij mij helpt het wel een beetje maar niet zoveel. Heb nu 3 dagen 1 pilletje s'avonds genomen. Zal eens 2 proberen voor te zien hoe dat gaat.

Bovenaan