Te laat?

TrippyShit

Badass junkie
Ik heb een tijd aardig wat xtc gedaan. 1x in de maand met soms een uitschieter als er een mooi moment was en soms ook wat langer. Gemiddeld nam ik 2 pillen. Na 1x 600mg mdma speed en keta (niet slim i know) was het opeens iets minder gevoel al 3/4x ( wel 2maanden ofzo) dit kan ook komen omdat ik toen drank ophad wat bij mij het love gevoel toch duidelijk stuk minder maakt. Omdat het halve waren EN minder goede pillen. Nu DE vraag.. Ben ik te laat? Is het voor mij gwn verkloot en een aflopende zaak? Of is het nog hoop :P Mijn plan is op 31dec bij QrimeTime pas weer te doen en daarna bij sensation black pas weet, aardige tijden tussen dus. Ook met de oude vertrouwde kangeroes van 130mg.. geen halfjes gekloot EN geen drank? EN op mn favoriete muziek op mdma tijdens uitgaan HARDSTYLE. Zal ik dit keer het wel gewoon goed genoeg voelen of na al de maanden nog niet en is het gwn klaar. Ik hoop het niet daarom nog maar 2x per jaar nu ongeveer om nog lang van te genieten.. Nou lange vraag maar hoop op goeie antwoorden :P

Alvast dankeshön

:xtc:

Wakkoe

Belezen gebruiker
Ik denk wel dat je er raar van wordt ja :) Wel gewoon het MDMA gevoel, maar ik denk geen love gevoel, mocht je daar op hopen..

Beetje wazig, maar denk je dat wel weet wat ik bedoel :)

TrippyShit

Badass junkie
No-Claim zei:
Ik denk wel dat je er raar van wordt ja :) Wel gewoon het MDMA gevoel, maar ik denk geen love gevoel, mocht je daar op hopen..

Beetje wazig, maar denk je dat wel weet wat ik bedoel :)

Nou het love gevoel is dus niet helemaal weg ofzo. Ik voel me nog steeds top alleen het ECHTE love gevoel is minder. Maar kan ook door minder goede pillen, alcohol, andere sfeer komen.
Daarom ga k met goede geteste pillen, zonder alcohol en pas 31dec weer proberen. Bij QrimTime. Denk wel dat het goed komt. Niet meer zoals eerst maar zeker flink love :hearteyes:

Hollywood

Experimenterende gebruiker
Voor zover ik weet krijg je het :hearteyes: gevoel niet meer terug.

Je zal er in ieder geval nog wel flink waus van worden :xtc:

Solidius

Badass junkie
Het is nooit echt te laat (tenzij je een serotonine syndroom hebt).
Een 5-HTP kuur is wel aan te raden als je 31 dec. met een volle lading serotonine wil knallen.

Miss J

Bewuste gebruiker
Hollywood zei:

Dat is ook leuk, zolang je jezelf niet al te erg voor schut zet :grin:

Hollywood

Miss J zei:
Hollywood zei:

Dat is ook leuk, zolang je jezelf niet al te erg voor schut zet :grin:

Zekers.... jezelf voor schut zetten heb meestal dan toch niet zelf door op dat moment :grin:

wel jammer dat het echte love gevoel verdwijnt na een tijdje.

TrippyShit

Badass junkie
Solidius zei:
Een 5-HTP kuur is wel aan te raden als je 31 dec. met een volle lading serotonine wil knallen.
Bedankt dit is een goeie tip. Moet he echt 5-htp zijn? Of werkt L-tryptofaan ofzo ook goed??
Wat raden jullie aan 5-htp en L-tryptofaan?

Hollywood

TrippyShit zei:
Solidius zei:
Bedankt dit is een goeie tip. Moet he echt 5-htp zijn? Of werkt L-tryptofaan ofzo ook goed??
Wat raden jullie aan 5-htp en L-tryptofaan?

ik heb allebei geprobeerd en mij bevalt 5-htp beter. Volgens mij daar je van 5-htp ook geen serotonine syndrome krijgen en van L-Tryptofaan wel, maar dit weet ik ook niet zeker.

steelpad

als ik xtc op heb met drank is het love gevoel ook heel wat minder,
daarom gebruik ik nu alleen nog nuchter X

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je te veel en te vaak MDMA gebruikt kan het zijn dat er minder snel serotonine wordt aangemaakt in je hersenen. Dit kan verklaren dat het love gevoel weg is. Ik zou dan ook idd wachten tot 31 December wachten tot je weer MDMA neemt.

Ik zou eerder 5-htp nemen omdat dit gelijk wordt omgezet in serotonine. L-tryptofaan wordt eerst omgezet in 5-htp en dan pas in serotonine. 5-htp is dus effectiefer.

Daarnaast kan je wat vaker banaan eten ipv andere fruit soorten (niet overdrijfen). Want in bananen zit L-tryptofaan.

Daarnaast kan je ook Rhodiola extract kopen. Dit verbeterd namelijk het transsport van 5-htp naar de hersenen.

TrippyShit

Badass junkie
Ok bedankt voor de tips. Voortaan laat ik er een langere tijd tussen zitten en voor en na het feest een 5-htp kuurtje :) Nog 1 vraagje. Moet je 5-htp altijd gebruiken of gewoon 2weken voor en na de avond van gebruik? Denk zelf het 2e maar ff voor de zekerheid :P

EDIT: Waar is 5-htp te verkrijgen? Ook gewoon bij de smartshop? Want volgensmij hebben ze in utrecht alleen L-tryptofaan.. En wat is de prijs van 5-htp?

EDIT 2: Ik heb het gevonden op internet. Als iemand weet waar je het ook in utrecht kan halen graag. En ik zie capsules van 50mg en 200mg. Welke raden jullie aan

pretender

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
Ok bedankt voor de tips. Voortaan laat ik er een langere tijd tussen zitten en voor en na het feest een 5-htp kuurtje :) Nog 1 vraagje. Moet je 5-htp altijd gebruiken of gewoon 2weken voor en na de avond van gebruik? Denk zelf het 2e maar ff voor de zekerheid :P

EDIT: Waar is 5-htp te verkrijgen? Ook gewoon bij de smartshop? Want volgensmij hebben ze in utrecht alleen L-tryptofaan.. En wat is de prijs van 5-htp?

EDIT 2: Ik heb het gevonden op internet. Als iemand weet waar je het ook in utrecht kan halen graag. En ik zie capsules van 50mg en 200mg. Welke raden jullie aan

gewoon azarius..die bezorgt..

sterkte ermee

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TrippyShit zei:

Je kan beter niet altijd 5-htp gebruiken aangezien je lichaam dan zelf minder serotonine gaat aanmaken. Ik zou daarom om de aantal dagen zo capsule nemen, zodat je lichaam ook gewoon serotonine gaat aanmaken.

Ik heb zelf 50mg en dit werkt gewoon goed bij mij. Ik heb wel eens 3 tegelijk genomen, en dat voelde je goed (voelde niet echt gezond aan). Ik neem daarom liever 50mg.

TrippyShit

Badass junkie
ok, bedankt voor alle reacties.. gaat goed komen :) Zin in 31dec :P Tot die tijd eens wat psychedelische ervaringen ondernemen...

Hollywood

Ik heb altijd die van Smartchoice, en die bevalt goed.
zoals al eerder werd gezegd, niet teveel in 1 keer nemen. Je bloeddruk stijgt dan nogal en het voelt idd ook niet goed aan.

Doktor

Newbie
Petrovic zei:
Ik zou eerder 5-htp nemen omdat dit gelijk wordt omgezet in serotonine. L-tryptofaan wordt eerst omgezet in 5-htp en dan pas in serotonine. 5-htp is dus effectiefer.

Daarnaast kan je ook Rhodiola extract kopen. Dit verbeterd namelijk het transsport van 5-htp naar de hersenen.

Bovendien is er meer concurrentie als je L-tryptofaan neemt, want het enzym dat L-tryptofaan omzet tot 5-HTP heeft ook een functie bij het omzetten van andere aminozuren. Als gevolg kan dit hebben dat er bv. een hele kleine hoeveelheid 5-htp wordt gecreëerd.

Uit onderzoek is ook gebleken dat rhodiola en vit b6 etc. niet echt veel invloed hebben op transport, er wordt altijd 1 à 2% opgenomen door de hersenen. Ook zijn extra's zoals rhodiola en b6 vaak bij de meeste 5-htp supplementen inbegrepen.

Dus gewoon lekker 5-htp, max 200mg per dag en niet langer dan een jaar(onderzoeken tonen aan dat er dan geen gevaar is voro ser.syn. etc.). Niet i.c.m. anti-depressiva etc. raadpleeg een arts :wink:

ps. vergeet ook niet je andere vitamientjes in te nemen en een gezonde levensstijl te lijden.

TrippyShit

Badass junkie
Nogmaals bedankt voor de tips. Ik ben van plan om tijdje voor en na mdma gebruik de 5-htp in te nemen en verder niet elke dag ofzo. dankeshön voor tips :wave:

Bovenaan