Tabak Roosteren?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nu heb ik hier zitten zoeken of er ergens een topic over het roosteren van tabak is. Kan niks vinden alleen de uitleg maar dat had ik zelf ook al bedacht. Nu vraag ik mij af heeft het uberhaubt wel zin om tabak te roosteren. Verdampen dan daadwerkelijk de schadelijke stoffen aangezien teer meestal vrij komt bij verbranding, met nicotine weet ik het niet maar teer verdampt niet zomaar dat is een smerig zwaar goedje. Als ik de tabak verdamp zo noem ik het liever aangezien er een intense tabaksdamp te ruiken is terwijl je er snel met de aansteker onderdoor gaat op folie. Voel het vocht eruit gaan en de aroma's ga het nu roken kijken of het ook anders smaakt of werkt. Zou fijn zijn als de tabak zo minder schadelijk zou zijn maar in hoeverre klopt dit ook vraag ik me af. Ik hoop dat iemand bevestigen dat het roosteren van tabak echt verschil maakt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmm, in feite zou je met het roosteren geen stoffen verwijderen gok ik. Je verdampt grotendeels alleen water.
Maar het wassen van tabak schijnt het wel echt schoner te maken. Maar voor de smaak moet je het niet doen schijnt..

Het beste is gewoon geen tabak roken..Zijn tabaksvervangers op de markt en wiet is ook prima te roken zonder tabak.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Echt ik meen dat de tabak nog harder aankomt als je het roostert echt, paar joints gerookt op deze manier en heb een schorre keel eraan overgehouden. Dus tabak roosteren heeft in mijn ogen geen baat en al helemaal geen voordeel het irriteert zelfs mijn longen. Dus ik denk dat ik inderdaad maar puur ga roken wil tabak verbannen uit mijn leven het levert totaal geen voordeel op en het risico om er iets aan over te houden is niet de moeite. Voor wiet krijg ik nog een roes terug bij tabak alleen nicotine wat niks doet voor mij.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Probeer eens te wassen.. Daarna niet zover laten drogen dat je echt droge tabak overhoud, dat denk ik namelijk dat de reden is voor een schorre keel. Wanneer ik op het laatste zit van m'n pakje shag (duurt wel even, word alleen gebruikt voor jointjes) is het erg droog. Merk dan echt dat het harder aankomt op de keel.

Wassen doe je door het (en dit recept kan ik verkeerd hebben maar even geen tijd om te googlen) het een week lang in water te laten liggen, waarbij je het water elke 24u verschoont.
Aan de geur en kleur van het water weet je al wel wat voor letterlijke kankerzooi je uit de tabak wast.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Snap wat je bedoelt zit nu zelf te denken mss kan je teer en nicotine met een simpele handeling met een chemisch stofje wel van tabak scheiden. Heb zelf ook het probleem dat met shag kurkdroog wordt omdat ik zelf bijna geen sigaretten rook 2 of 3 per dag en de rest gebruik ik het alleen voor joint. Merk wel als ik droge shag heb deze veel meer schuurt in de keel.. Straks even googlen hoe het precies allemaal moet. Zal nog wel laten weten of ik mijn shag ga bewerken om het een interessantere naam te geven..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Teer kun je er nooit uithalen, teer is namelijk geen stof.
Teer is gewoon een verzamelnaam voor allerlei plakkerige afvalstofjes die pas vrijkomen bij verbranding.

Nicotine moet er vrij makkelijk uit te halen zijn, maar waarom wil je dit?
Rook dan puur of pak tabaksvervangers..?

Wassen schijnt echt een boel te helpen, maar nog nooit gedaan. Zit niet zo op dat stinkwater te wachten, weet al hoe een laagje water in een asbak kan meuren.. :rolleyes:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is niet echt zo van ik ga het uitvoeren maar vroeg het me gewoon in zijn geheel af of dat net zoiets makkelijks is als roosteren en dat je het zo even hop hop kan doen. Maar eerlijk gezegd zou ik niet eens willen dat alles uit de tabak zou zijn want ben van mening dat het effect zeker met de tabak en de stoffen die daar inzitten te maken heeft, en zal de tabak niet gauw weglaten en anders draai ik wel puur...

Bovenaan