NorthernLightBE
Bewuste gebruiker
.nvm
Lord Herbal zei:Ik heb een klein beetje onderzoek voor je gedaan. In Belgie wordt drugsbezit door een minderjarige tot 3 gram niet vervolgd, behalve dan als je op school wordt betrapt, maar toen had je niets bij je.
Wat betreft die vuurwapensmsjes, Ik denk dat vooral die schoolsmsjes klootn zijn, want wat ik weet van wapens in belgie is dat je ze gewoon bij de sport- of visserszaak kan kopen, in ieder geval jachtgeweren. Het enige wat je hierbij kan doen is het bestempelen als geouwehoer, en zonder meer benadrukken dat je nooit van plan bent geweest het echt te doen.
En verder, eventuele straf, dit valt onder overtreding of wanbedrijf.
Overtreding:Een overtreding is in het Belgisch strafrecht een politiestraf uitgesproken door de Politierechtbank.
Een politiestraf varieert van een geldboete (bv. de verkeersboete) via een werkstraf tot een gevangenisstraf. De geldboete bedraagt €1 tot €25, maar vermeerderd met de variabele opdeciemen. Een overtreding kan maximum een werkstraf van 20 tot 45 uur en een gevangenisstraf van 1 tot 7 dagen opleveren.
Wanbedrijf: Een wanbedrijf wordt bestraft met volgende straffen:
Gevangenisstraf van 8 dagen tot 5 jaar
Geldboete van meer dan 26 euro (+ de opdeciemen, die momenteel, in het jaar 2009, 45 bedraagt)
Werkstraf van 46 tot 300 uren
In principe is de correctionele rechtbank bevoegd voor deze misdrijven. Door middel van contraventionalisering kan een wanbedrijf gelijkgesteld worden met een overtreding, waarvoor de politierechtbank bevoegd is.
Lord Herbal zei:Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
alsof ons gedoogbeleid nog onnozeler kan xDAgustin zei:Lord Herbal zei:Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk.![]()
Delcasa88 zei:alsof ons gedoogbeleid nog onnozeler kan xDAgustin zei:Lord Herbal zei:Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD
Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk.![]()
NorthernLightBE zei:Toch bedankt voor de reacties dan maar?
Mod mag deze verwijderen
pascal828 zei:Waarom posten opeens allemaal mensen, daarmee bedoel ik 16-jarige tsjappies uit op geld, links naar hun crappy gemaakte site, met allemaal nepkleding en andere afzetterij.![]()
Wacky zei:Wow, stoer verhaal man !![]()
Immo zei:pascal828 zei:Waarom posten opeens allemaal mensen, daarmee bedoel ik 16-jarige tsjappies uit op geld, links naar hun crappy gemaakte site, met allemaal nepkleding en andere afzetterij.![]()
Dat was een grap, die site is fake...
Bo02 zei:Ik ben geen 16 jarig tjappieHet was een grapje jongens.
Lord Herbal zei:Ik ben ook niet van plan om een bankoverval te plegen, of iemand om te leggen, maar als ik een kalashnikov kan krijgen, zou ik het doen.
Ten eerste omdat die dingen er leip uitzien, ten tweede omdat er hier in Almelo zoveel huishoudelijke apparatuur, die ik graag kapot wil zien gaan, bij het vuilnis staat.
Misschien zit er wel iets destructiefs in mij, maar ach dat zit in iedereen, en ik doe er niemand pijn mee![]()
Wacky zei:En daarom toch blij niet in amerika te wonen waar elke idioot een wapen in handen kan krijgen.