Strafmaat drugs?

Seatbelt

Belezen gebruiker
Okee, dat over het telefoon gedeelte is voor mij niet helemaal te volgen, maaruhm:
Je was wel serieus van plan om vuurwapens aan te schaffen? :confused:

Ehv

Newbie
Als ze hun werk goed doen, lijkt het me duidelijk dat je er nog iets van hoort.

Smeuiig onderwerp; mensen neerknallen.

....

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Ik heb een klein beetje onderzoek voor je gedaan. In Belgie wordt drugsbezit door een minderjarige tot 3 gram niet vervolgd, behalve dan als je op school wordt betrapt, maar toen had je niets bij je.

Wat betreft die vuurwapensmsjes, Ik denk dat vooral die schoolsmsjes klootn zijn, want wat ik weet van wapens in belgie is dat je ze gewoon bij de sport- of visserszaak kan kopen, in ieder geval jachtgeweren. Het enige wat je hierbij kan doen is het bestempelen als geouwehoer, en zonder meer benadrukken dat je nooit van plan bent geweest het echt te doen.

En verder, eventuele straf, dit valt onder overtreding of wanbedrijf.
Overtreding:Een overtreding is in het Belgisch strafrecht een politiestraf uitgesproken door de Politierechtbank.
Een politiestraf varieert van een geldboete (bv. de verkeersboete) via een werkstraf tot een gevangenisstraf. De geldboete bedraagt €1 tot €25, maar vermeerderd met de variabele opdeciemen. Een overtreding kan maximum een werkstraf van 20 tot 45 uur en een gevangenisstraf van 1 tot 7 dagen opleveren.

Wanbedrijf: Een wanbedrijf wordt bestraft met volgende straffen:

Gevangenisstraf van 8 dagen tot 5 jaar
Geldboete van meer dan 26 euro (+ de opdeciemen, die momenteel, in het jaar 2009, 45 bedraagt)
Werkstraf van 46 tot 300 uren
In principe is de correctionele rechtbank bevoegd voor deze misdrijven. Door middel van contraventionalisering kan een wanbedrijf gelijkgesteld worden met een overtreding, waarvoor de politierechtbank bevoegd is.

Agustin

Experimenterende gebruiker
Lord Herbal zei:
Ik heb een klein beetje onderzoek voor je gedaan. In Belgie wordt drugsbezit door een minderjarige tot 3 gram niet vervolgd, behalve dan als je op school wordt betrapt, maar toen had je niets bij je.

Wat betreft die vuurwapensmsjes, Ik denk dat vooral die schoolsmsjes klootn zijn, want wat ik weet van wapens in belgie is dat je ze gewoon bij de sport- of visserszaak kan kopen, in ieder geval jachtgeweren. Het enige wat je hierbij kan doen is het bestempelen als geouwehoer, en zonder meer benadrukken dat je nooit van plan bent geweest het echt te doen.

En verder, eventuele straf, dit valt onder overtreding of wanbedrijf.
Overtreding:Een overtreding is in het Belgisch strafrecht een politiestraf uitgesproken door de Politierechtbank.
Een politiestraf varieert van een geldboete (bv. de verkeersboete) via een werkstraf tot een gevangenisstraf. De geldboete bedraagt €1 tot €25, maar vermeerderd met de variabele opdeciemen. Een overtreding kan maximum een werkstraf van 20 tot 45 uur en een gevangenisstraf van 1 tot 7 dagen opleveren.

Wanbedrijf: Een wanbedrijf wordt bestraft met volgende straffen:

Gevangenisstraf van 8 dagen tot 5 jaar
Geldboete van meer dan 26 euro (+ de opdeciemen, die momenteel, in het jaar 2009, 45 bedraagt)
Werkstraf van 46 tot 300 uren
In principe is de correctionele rechtbank bevoegd voor deze misdrijven. Door middel van contraventionalisering kan een wanbedrijf gelijkgesteld worden met een overtreding, waarvoor de politierechtbank bevoegd is.

Wikipedia, motherfucker.

Agustin

Experimenterende gebruiker
Lord Herbal zei:
Ja, hoe moet ik als Nederlander anders wat te weten komen over Belgisch strafrecht?XD

Gewoon de Nederlands strafmaat nemen en die wat onnozeler maken natuurlijk. :wink:

Seatbelt

Belezen gebruiker
Mhm zou die nou een gun gaan kopen of niet?

Als je het doet vertel het me dan, je kan me bereiken op 112 jwz

Oom Klaas

Badass junkie
Wat is nu de toegevoegde waarde van dat plaatje?

De rest snap ik nog wel enigszins en ik kan er alleen maar om lachen, ga vooral door met je stoere pipa kopen

Seatbelt

Belezen gebruiker
NorthernLightBE zei:
Toch bedankt voor de reacties dan maar?
Mod mag deze verwijderen

Waarom? Ik zie hier een mooi levensverhaal naar buiten komen!

En vertel eens, waarom was jij precies van plan een vuurwapen aan te schaffen?

Wat denk je hier mee te bereiken?

Hoe zou je je daarbij voelen?

Zullen we er anders een tekening over maken?

pascal828

Badass junkie
Waarom posten opeens allemaal mensen, daarmee bedoel ik 16-jarige tsjappies uit op geld, links naar hun crappy gemaakte site, met allemaal nepkleding en andere afzetterij. :openmouth:

Immo

Badass junkie
pascal828 zei:
Waarom posten opeens allemaal mensen, daarmee bedoel ik 16-jarige tsjappies uit op geld, links naar hun crappy gemaakte site, met allemaal nepkleding en andere afzetterij. :openmouth:

Dat was een grap, die site is fake...

L

Lid 6909

Gast
wat een apen lopen hier ook rond op drugsforum.

Wacky zei:
Wow, stoer verhaal man ! :rolleyes:

de intentie van deze jongen is misschien helemaal niet opscheppen, en dat hij een gun wou aanschaffen, ze kunnen toch ook eentje aanschaffen om op blikjes te schieten, of voor paintballen? Waarom vult iedereen direct alles in, waarom bepalen jullie wat de bedoeling is van deze post? Geef gewoon een reactie waar de topic starter wat aan heeft, of reageer gewoon niet?

en trouwens, waarom zou hij stoer willen doen op een internetforum met allemaal onbekende personen waar hij zich niet tegenover hoeft te bewijzen?

//

Topicstarter,

Ik denk dat die grinder je geen problemen gaat geven. Wel denk ik dat het smsje waarin staat dat jullie van plan zijn guns te kopen nog wel eens tegen je gebruikt zal kunnen worden. Dat met die kalasnikov gebeuren, het zou als een grap gezien kunnen worden.
Maar als ze een probleem gaan maken van het smsje dat jullie guns wouden kopen, kunnen ze dit tweede smsje bijvoorbeeld gebruiken als licht bewijsmateriaal om jullie plannen met de guns te beschrijven. Dat wil dus zeggen dat ze gaan zeggen. "Deze jongens waren van plan een wapen aan te schaffen en hiermee op school te gaan schieten".

Je moet het allemaal maar op je af laten komen, want je weet gewoon nog niet wat de andere partij gaat ondernemen in deze zaak.

Succes ermee!

Vigilante

Wijs gebruiker
Immo zei:
pascal828 zei:

Dat was een grap, die site is fake...

Serieus? Ik heb allemaal shit besteld bij pipashop en er stond toen dat het vanzelf zou worden afgeleverd bij een neger bij mij in de hood.
Wij hebben nog niks ontvangen..

Bored

Belezen gebruiker
Bo02 zei:
Ik ben geen 16 jarig tjappie :( Het was een grapje jongens.

Ik vond hem goed hoor :grin:

ben toch ook wel benieuwd waarom ts misschien wapens wilde aanschaffen? Al kan ik het me wel een beetje voorstellen misschien, ik heb ook een keer een vlindermes gekocht, terwijl ik daar nooit van plan was ook maar iets slechts mee te doen. Ik heb hem 2 keer mee naar buiten genomen denk ik. Eén keer toen ik nog wiet schuldig was aan een gozer die me dagelijks daarmee lastig viel en ik me niet zo veilig voelde, de andere keer was om mijn tricks te showen ^^ Tegenwoordig doet mijn vlindermes prima dienst als drugs-hakker :grin: .

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Ik ben ook niet van plan om een bankoverval te plegen, of iemand om te leggen, maar als ik een kalashnikov kan krijgen, zou ik het doen.

Ten eerste omdat die dingen er leip uitzien, ten tweede omdat er hier in Almelo zoveel huishoudelijke apparatuur, die ik graag kapot wil zien gaan, bij het vuilnis staat.

Misschien zit er wel iets destructiefs in mij, maar ach dat zit in iedereen, en ik doe er niemand pijn mee:)

Wacky

Badass junkie
Lord Herbal zei:
Ik ben ook niet van plan om een bankoverval te plegen, of iemand om te leggen, maar als ik een kalashnikov kan krijgen, zou ik het doen.

Ten eerste omdat die dingen er leip uitzien, ten tweede omdat er hier in Almelo zoveel huishoudelijke apparatuur, die ik graag kapot wil zien gaan, bij het vuilnis staat.

Misschien zit er wel iets destructiefs in mij, maar ach dat zit in iedereen, en ik doe er niemand pijn mee:)

En daarom toch blij niet in amerika te wonen waar elke idioot een wapen in handen kan krijgen.

de GT

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
En daarom toch blij niet in amerika te wonen waar elke idioot een wapen in handen kan krijgen.

volgens mij is het hier niet veel moeilijker. Oke, je kan het niet in de winkel kopen, maar al die drugs ook niet...
Ik denk dat veel mensen er wel eens over hebben gefantaseerd, maar dat het daarbij is gebleven. Als je even rondvraagt en je best doet weet ik vrij zeker dat je betrekkelijk eenvoudig aan een vuurwapen kan komen.

Bovenaan