Stoppen

Wat kan ik verwachten als ik stop met het gebruik van speed?
Ik ben van plan ermee op te houden, maar weet niet wat ik kan verwachten.
Iemand hier ervaring mee?

JewCookie

Wijs gebruiker
Daar kan niemand zo één twee drie een antwoord op geven. Zonder extra informatie kan het om een tijdje dagelijks een aantal kleine lijntjes gaan of om iemand die de laatste 4 jaar gemiddeld 2 uur slaap gehad heeft, daar zit een enorm verschil in als dan wil stoppen.. Met de antwoorden op vragen zoals hieronder is een antwoord op jou vraag ook te beantwoorden..

Hoe lang gebruik je dagelijks?
Hoeveel slaap je gemiddeld per nacht?
Hoe zit je verder in je vel? (Dus buiten je verslaving maar gewoon bij alledaagse dingen)
Gebruik je normale speed of dextro-amfetamine?

Succes ermee iig.

ik gebruik nu ongeveer 5-6 gram p/week en slaap erg onregelmatig....de ene nacht slaap ik 5-6 uur, maar soms ook helemaal niet...
voorderest ga ik gewoon naar school en doe m'n ding, maar altijd onder de speed...

Delirium

Badass junkie
Nasty, gewoon kappen met die shit. Alles wat je nog hebt door de plee spoelen, en niks meer kopen. Verder veel bezig gaan met andere dingen (hobby's en werk enzo) om de drang naar drugs te onderdrukken :)

JewCookie

Wijs gebruiker
Hoe lang doe je dat nu al?

Ik denk dat het het verstandigst is om eerst bij te slapen, slapen slapen slapen. Wel speed gebruiken als je wakker bent, maar maak een periode echt lange nachten. Let er wel op dat je hoe meer je bij slaapt hoe minder speed je nodig hebt voor 'hetzelfde' effect. Pas dus op dat je niet doordat je minder vermoeidheid weg-snuift gewoonweg weer lange avonden maakt omdat je nog teveel speed in je mik hebt. Het grootste probleem word de gewoonte om niet of heel even te slapen te breken. Mijn ervaring is, als je echt het ritme begint te krijgen of eventueel hebt om enorm laat of niet te slapen, in plaats van elke avond netjes om 10 uur naar bed en om 8 uur dr weer uit om naar je werk te gaan, dan is, hoe sterk je ook van plan was op tijd naar bed te gaan, het gewoon onmogelijk om naar bed te gaan. Bewust weet je 'ik MOET naar bed' maar onbewust vinden je hersenen het nog lang geen tijd om naar bed te gaan, waarna het gewoon weer een latertje word... Waarschijnlijk herken je het wel..? De beste manier hiertegen is geen of zo min mogelijk speed gebruiken die dag, je hersenen willen maar wat graag onder wol!
Als je normale speed gebruikt is veel slapen echt het belangrijkste, je lichaam zal behoorlijk uitgeput zijn.

Veel vitamines, mineralen, groente en fruit vezels, suiker en ander voedsel eten. Na zo'n periode smaakt eten opeens onvoorstelbaar lekker! Ik heb nog nooit zo genoten van eten als de eerste paar dagen na stoppen..

Wat je kan verwachten als je stopt is afhankelijk van de hoeveelheid van gebruik en je persoonlijke verzorging tijdens deze periode. Natuurlijk vermoeidheid, eigenlijk beter gezegt oververmoeid. Het gevaar is dat je hiervoor besluit weer te gebruiken, terwijl dat echt niet nodig is vaak. De eerste dag (2de eigenlijk, eerste dag teer je nog redelijk door op de speed van gister) dat je helemaal geen invloed meer hebt van speed is gelijk de zwaarste. Volkomen lusteloos, nergens zin in en totaal geen energie, het liefste slaap je de hele dag. De dag hierna is het al stukken beter en dag naar dag knap je verder op. Hoe meer je bij slaapt hoe sneller je opknapt.
De speed heeft een flinke klap aan je dopamine systeem gegeven, eigenlijk heeft de speed tijdens die periode het werk van je dopamine systeem over genomen. Dit neemt vaak een 'emotionele dip' met zich mee. De periode na het stoppen moeten je dopamine receptoren opeens zelf alles weer regelen. Net als ieder mens na een vakantie weer even op gang moet komen op het werk of sport moet je dopamine systeem ook weer even op gang komen. Dit is de oorzaak van de lusteloosheid / nergens zin aan hebben. Dit word met de dag beter, het tempo waarin dit zich herstelt is afhankelijk van je gebruik etc. Als je zoveel mogelijk toch je normale leven weer op pakt dan merk je al snel dat het steeds beter en gemakkelijker gaat.
Ik raad je verder aan om vanaf de eerste dag meteen te beginnen met een ritme op te bouwen. Je hele biologische klok, je dagelijkse routines (ritmes) en gewoontes zijn waarschijnlijk verstoort (weg?). De reden dat je zoveel bent gaan gebruiken zijn gewoontes en ritmes, dit zijn ook de dingen die je hier weer uit kunnen halen.

Ik moet ff weg dus tot zo ver.. Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Mocht je nog iets willen vragen, een toevoeging aan deze tekst willen of iets anders PM maar ofzo.

Nogmaals succes ermee!

JewCookie

Wijs gebruiker
Delirium zei:
Mozes... :openmouth:... 5 à 6 gram

Sterkte :P

5 à 6 Gram per week is nog best te overzien. Je kunt een dagelijks gebruiker totaal niet vergelijken met een weekend gebruiker, dagelijks gebruik is totaal iets anders als sporadisch gebruik. 5-6 Gram geeft wel aan dat het tijd is om te stoppen, maar als je het bekijkt vanuit een dagelijks gebruiker is 1-2 gram per dag vaak al aan de 'lage' kant. Je hebt ze er ook tussen zitten die zo een gram of 5 per dag weg werken.

Delirium zei:
Nasty, gewoon kappen met die shit. Alles wat je nog hebt door de plee spoelen, en niks meer kopen. Verder veel bezig gaan met andere dingen (hobby's en werk enzo) om de drang naar drugs te onderdrukken

Zo gemakkelijk ligt het niet. Op deze manier (willen) stoppen met drugs zal (bij een serieuzere verslaving iig) leiden tot een terugval en daarmee een hervatting van het gebruik. Dit is ook weer het verschil tussen weekend gebruik en dagelijks gebruik. Speed is een onderdeel geworden van z'n dagelijkse routine, een dagelijkse gewoonte dus. Ëéntje die onmisbaar is omdat je anders de hele dag niet eens wakker zou kunnen blijven..

Een voorbeeld om een idee te geven van een situatie als deze:

Stel: Je hebt 2 jaar lang iedere dag je tanden gepoestst voordat je naar bed gaat. Vandaag heb je het enorm druk gehad op je werk. Je zit op je kamer om naar bed te gaan, je besluit om meteen naar bed te gaan zonder je tanden te poetsen, omdat echt totaal geen zin en puf meer hebt om naar beneden te lopen en je tanden te poetsen..

Toch slaap je niet voordat je je tanden gepoetst hebt. Vanaf dat je in bed ligt begint het te knagen dat je je tanden nog moet poetsen. Dit blijft net zo lang in je hoofd rondspoken tot je uit bed gekomen bent en je tanden hebt gepoetst. Als je dat gedaan hebt dan slaap je in mum van tijd....

Je hersenen zorgen er op deze manier voor dat de gewoontes die ze zich aangeleerd hebben ook gewoontes blijven.

Als je zo'n gewoonte bewust breekt dan neemt de waarde die je hersenen eraan koppelen ook snel weer af, na een aantal dagen slecht slapen althans.. xP

ok...ik weet niet echt goed wat ik ervan moet zeggen..
maar iig bedankt voor je tips, en ik hoop dat 't gaat lukken :)

^_^

Bewuste gebruiker
Zorg maar dat je de komende dagen geen verplichtingen hebt dan want je gaat wel flink down denk ik :cry:

Dline

Experimenterende gebruiker
Ik wens je heel veel sterkte !
Het systeem van direct kappen en alles wegpleuren en zorgen dat je niet aan iets kan geraken dat is de beste methode,Je kan speedverslaving niet afbouwen of iedere dag proberen een paar lijntjes minder te nemen,ook het proberen van vandaag wel en morgen niet en overmorgen dan weer wel,kortom om "rustdagen"in te lassen werkt niet,geloof me ik heb dit allemaal geprobeerd,maar die craving,het hunkeren,dat oh zo immens grote verlangen naar een lijntje kan je niet in bedwang houden als je speed in huis hebt liggen.Je denkt steeds ah één klein lijntje maar ,en eentje worden er 2 etc..tot je dag weer lekker chemisch verlopen is.
Ik gebruik nu nog 3 dagen(door mijn extra weekend werk )op 7 ,waar ik tot vorige maand gedurende 4 jaar 7/7 nam en het is fuckin moeilijk,het gaat iedere x wel een stukje beter en er zijn zelfs al dagen geweest dat ik niet eens eraan gedacht heb,wat op zich al een hele prestatie is,ik begin ook steeds meer en meer dingen te doen zonder de speed,maar het is hard,keihard,het is een vieze psychische verslaving waar je niet zomaar byebye tegen kunt zeggen,slaap heb ik niet echt bij moeten halen,wel dagen op de bank liggen en zelfs geen zin hebben om zeg maar iets te halen om te drinken,je een nietsnut voelen zonder,denken dat het je nooit niet zal lukken,niemand willen zien of horen,dat hoort er allemaal bij en daar moeten we door....en uiteindelijk en daar ben ik rotsvast van overtuigd lukt het jou en lukt het mij en al die anderen om die poederdoos voorgoed uit ons leven te bannen.Pas wel op dat je door deze stop geen andere verslaving in de hand werkt(waar ik denk aan alcohol)
Sterkte!! :)

pitbullspikey

re

hey hey iedereen na alles even doorgelezn te hebben en na veel tobben en denken zou ik toch even mijn situatie willen schetsen aan jullie om er even toch tegen iemand erover even te praten.Ik heb dus de leeftijd van 29 en ben op weg naar de 30.Mijn verleden houd niet zoveel in dan gebruiken en crapuul zijn zeg maar.Gelukkig is het een beetje zoals ze zeggen verstand komt met de jaren ma goed ik gebruik al sedert mijn 16 jaar en ben nu al een 3 tal jaar dagelijks gebruiker van de speed.Speed is tot nu toe mijn leven geweest door de speed ben ik van beschaamde jongen uitgegroeid tot een buitenwipper van 110kg.Nu zal je mischien denken hmm niet slecht toch ?? wel ja zo denk ik nu ook eenmaal magoed na vele relaties te hebben gehad en een poging tot huisje tuintje boompje enz ben ik nu terug sedert 2 weken mijn vriendin verloren door de pep.Ik heb mijn dagelijkse snuif ritme opgenomen toen ik zelfstandige was als pizzeria echter begonnen met mijn ex vriendin maar 2 maand later was ze het bos in tarara dus ik stond er aleen voor en het gebruik kwam natuurlijk goed uit want ik moest alles aleen doen en een dag uit 24u was voor mij tekort.Na een nogmaal zovele faling in mijn leven heb ik moeten stoppen met mijn zaak en ben ik geeindigd met een hoop schulden enz echter mijn job als portier/bewakingsagent heb ik gelukkig vlug kunnen hervatten en zit ik tot op heden nog steeds in .Mijn probleem nu echter is en was ook met mijn ex dat ik dus aleen woon en telkens de gedachten heb slapen ??? ja waarom zou ik ?? voor wie??maar jullie weten ook dat een mens moet slapen want anders gaje eraan kapot.Ik durf dit eerlijk bekennen dat ik een haat heb gekregen tot slapen mijn bed staat daar in de kamer maar ik kan mij niet meer herinneren waneer ik er het laatst in geslapen heb.Slapen doe ik waneer het echt moet en dan wel in mijn sofa.Na aandringen van mijn ex heb ik natuurlijk wel pogingen gedaan om te stoppen maar dan het alles of niks systeem waardoor je natuurlijk in een zak valt tot en met en zeker danog als je dan een teef van een vriendin hebt die speciaal op deze eerste dagen wilt naar zee gaan of wandelen enz nu mijn vraag tot jullie is aangezien ik telkens s'nachts werk hoe ik het best zou aanpakken om er redelijk door te geraken?? minderen in hoeveelheid ja ok al goed en wel maar zoals al eerder werd vermeld is het vlug van 1 word 2 enz Zou ik best een paar dagen verlof nemen want zonder geraak ik de nacht niet door en angezien ik zo een 300 kilometer per nacht afleg is het niet zo aan te raden even je oogjes te sluiten geloof mij maar.Ook zit ik nu wat in een deprimoment omdat ik juist verhuisd ben en mijn ex er vandoor is enz ge kent dawel e je denkt aha een nieuwe start jaja maar terug overal herinneringen eraan wie kan mij wat raad geven aub want ik ben echt teneinde raad.Mijn gedachten waren altijd "aleen een relatie kan mij redden" omdat je zo terug wat in het normale systeem kan geraken slapen opstaan eten werken enz wat zijn jullie ervaringen hierin en alvast bedankt voor de raad thx

Dline

hum stevig verhaal..;
lees is mijn topic "morgen stop ik ermee",loopt een beetje gelijk alleen heb ik geen vaste relaties,denk eigenlijk niet dat ik dat zou kunnen,al in mijn vriendschapsrelaties is het moeilijk ,er moet op sommige momenten maar een tik verkeerd gaan of niet volgens mijn gedachte gaan en het zit er voor 200% tegen.Daarom ook dat er velen in een sociaal isolement geraken,omdat ze juist die aanvallen willen vermijden,voor mij is dat toch zo..soit je moet er zelf uitkomen uiteindelijk,maar ik denk niet dat een relatie aangaan om je van de drugs af te houden verstandig is ,de relatie begint vanuit jou oogpunt al volledig verkeerd en is gedoemd tot mislukken als je het enkel en alleen daarvoor zou doen,denk gewoon dat je eerst is voor jezelf alles op een rijtje moet zetten,met jezelf in het reine komen en afkicken van de speed,pas daarna kan je je openstellen voor een relatie!
Sterkte en je mag me altijd pm'en als je is je hart wilt luchten :wave:

mattskovic

Wijs gebruiker
dr.pepper veel sterkte met het stoppen met pep het zal een moeizame lijdensweg zijn maar die zal het waard zijn als je eenmaal het licht aan het eind van de tunnel hebt gevonden

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
mattskovic zei:
dr.pepper veel sterkte met het stoppen met pep het zal een moeizame lijdensweg zijn maar die zal het waard zijn als je eenmaal het licht aan het eind van de tunnel hebt gevonden
Als je dat punt eenmaal bereikt hebt is er geen weg terug denk ik hoor.

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Stoppen met speed

Daar kan ik op 1.2.3 een antwoord op geven
Ik heb van 1995 tot en met 1999, 4 jaar lang dagelijks speed genomen - ik vond het opdat moment gewoon de zaligste drugs. Toen in het jaar 1999 kreeg ik een hond, de eesrte maanden dat ik die hond had, snoof ik nog lekker door, maar toen kwamen de verplichtingen, ik moest gaan wandelen met de hond en daar had ik soms geen zin in omdat ik te paranoia was. Ik liet men hond binnen pissen en binnen kakken omdat ik gewoon niet meer buiten durfde te komen van de paranoia, ik kuiste die viezigheid wel op, maar ik kwam niet buiten. M'n hond kwam echt voor mij zitten, zovan allez baazeke gaan we niet wandelen? Waardoor ik heeel emotioneel werd en bedacht, ja m'n schat ik moet met u gaan wandelen. Ik heb al m'n krachten bijeengespaard ik ben met m'n hond gaan wandelen ben terug thuisgekomen, ik heb speed in t wc gekieperd, ben beginnne slapen en ben er nooit nog aan geweest, met de hulp van m'n hond ben ik van de speed afgeraakt, nu paar maand geleden heb ik nog es na 8 jaar, nog es gesnoven, maar ik weet dat het nooit meer dagelijks zal voorvallen, zo es op 'n feestje om goed door te gaan mag nog wel es, maar nooit meer dagelijks.
Van afkick toen heb ik geen last gehad, toen ik duie week heb bijgeslapen, dat nuchter worden van de speed is van een leien dakje gegaan.

MerryMeet&BlessedBe

Bubblepunk :)

pitbullspikey

re

Dan heb jij ongelooflijk veel geluk gehad als je daar zo in 123 kan vanaf geraken zelfs al kan je voldoende slapen.Maar wat ik niet echt snap aan je verhaal wat was het dan dat je bent tegengekomen op uw wandeling daje zo ben gekeerd dan?? het inzien van de normale wereld dan of??

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Idd dat is ongeloofelijk van m'n eigen, op m'n wandeling is er niets gebeurt - de blik in de ogen van m'n hond vertelde dat ik verkeerd bezig was, ik heb toen alle krachten bijeen geraapt, om te gaan wandelen. Ben thuisgekomen en heel die boel weggesodemiedert. Misschien het inzien dat ik verantwoording had af te leggen tegenover m'n hond ipv van mezelf paranoia te snuiven.

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
Gewoon in jezelf geloven en het lukt je wel, en laat me weten wanneer het je aan het pogen bent, we kunnen je alleen steunen en motiverende feedback geven! Da's het belangrijkste, de motivatie dat erachter zit!

Groentjes :wave: Bubblepunk

dr. pepper zei:
ik vind het echt een mooi verhaal..!!!
Heb respect voor je.. :)
Nou hopen dat 't mij ook zo makkelijk afgaat :(

MindTraveler

Belezen gebruiker
mattskovic zei:

een beetje peptalk (héhé) mag altijd wel maar is dit niet wat overdreven?
relatief gezien valt zoals eerder gezegd 5 gram in de week echt goed mee en hieruit valt ook af te leiden dat dr.peppers' dagelijks gebruik nog best wel jong is. ik heb dit vroeger allemaal ook meegemaakt en zien gebeuren, en ik denk dat voor dr.pepper het moeilijkste gedeelte van het stoppen met speed voorbij is en dat is het toegeven.

hoe gaat het er ondertussen mee dr.pepper? al geminderd/gestopt ondertussen?

speedkills

Verruil je speedverslaving voor een andere, gezondere.
Telkens als je wiilt gebruiken en je trekt het niet meer, ga je hardlopen.
Stel een minimale afstand, ergens een lantaarnpaal, of een straathoek.
Jog die afstand en terug, als moet je 10 keer stoppen, maakt niet uit.
Je maakt dan van jezelf weer es wat stofjes aan (nor-adrenaline, endorinfe, serotonine), je conditie gaat erop vooruit en doordat je jezelf dwingt tot dat hardlopen leer je jezelf om weer een sterke wil te krijgen, waardoor je weer makkelijker ervanaf kan blijven.
Heeft bij mij geholpen :)
Succes he

Supervlieg

Wijs gebruiker
vind bovenstaande reacties vrij misplaatst.. maargoed wie ben ik om daarover te oordelen he..

en voor de mensen die willen stoppen succes! Mijn gebruik loopt ook behoorlijk uit de hand en ben er voorlopig echt klaar mee.. Nu maar kijken of ik de verleiding ook kan weerstaan op de momenten dat het erop aan komt, dat is bij mij altijd de killer :(

Supervlieg

Wijs gebruiker
dr. pepper zei:
met de pep al 2 wken helemaal gestopt, maar de sos is nog niet weg...
Ik zou zeggen drop die shit man.. Nu val je alsnog van de ene in de andere verslaving en heeft t dus eigenlijk geen reet zin. Sterker nog, sos doet die extra schade aan je bankrekening :wave:

TAWL

Ik snap da nie zo goed hoor, dat kan toch nooit prettig zijn.
Waarom doe je jezelf dat aan! Je raakt lijkt me ernstig in de war..
Totaal geen bioritme meer, man oh man. Tja ik heb de laatste tijd van die verdomd goeie speed!, Het is niet normaal als ik vrijdag om 6 uur gewoon 2 forse lijne neem ben ik die complete zaterdag nog compleet fierlfjep, ja nah dan moet ik dus aan het werk, schildere en dan wor ik zo mieren neukerig dat ik zonder het door te hebben gewoon 4 uur aan 1 kozijntje zit te piele. Kom ik erachter, ga ik ff door zodra er zegmaar weer 1 opstakeltje opdoemt blijf ik weer hangen, maarre da's nie ut ergste ik weet echt nie hoe ik me moet gedrage in de pauze, echt zo van busted weetgewel, en krijg vazeleuf= (natuurlijk) geen hap door me keel.
Nee ik snap echt niet waarom je 6 gram speed per week zou gebruike..
Dan vraag ik me af, want dat zou ik zeker hebben, ben je dan soms niet bang of verward of depri, of vervreemd van de normale mens, want in zo'n roes verander je. Nou veel succes met je leven zoek jezelf op man. later. Tawl= handdoek

TAWL

Is dat trouwens wel normaal, op 2,3 lijne pep gewoon 24 uur wakker zijn?
Dr pepper voel je je al beter. of slechter op dat je nu geen knoete=geld meer yhebt van die minstens zo gore coke, en wat zeggen ze op school? ze moete toch verschil merke. Ik zou zegge ook geen coke, zeker niet in zo'n periode weetjewel ben je aan het afkicken ga je iets anders doen, op die manier zit je binne een maand weer aan de speed. WEDDE!!
HANDDOEK

de coke is niet een vervanging van de speed....ik gebruikte eerste lange tijd coke en speed door elkaar...de speed heb ik nu laten vallen, en met de sos ben ik oook bijna gestopt....

PePhenkie___//

dr. pepper als het een keer tegenzit denk dan 10 x achterelkaar wat ben ik een debiel dat ik zo zwak ben makkelijk gezegt weet ik maar het help mentaal wel een beetje.

succes...

Bovenaan