Hoe lang doe je dat nu al?
Ik denk dat het het verstandigst is om eerst bij te slapen, slapen slapen slapen. Wel speed gebruiken als je wakker bent, maar maak een periode echt lange nachten. Let er wel op dat je hoe meer je bij slaapt hoe minder speed je nodig hebt voor 'hetzelfde' effect. Pas dus op dat je niet doordat je minder vermoeidheid weg-snuift gewoonweg weer lange avonden maakt omdat je nog teveel speed in je mik hebt. Het grootste probleem word de gewoonte om niet of heel even te slapen te breken. Mijn ervaring is, als je echt het ritme begint te krijgen of eventueel hebt om enorm laat of niet te slapen, in plaats van elke avond netjes om 10 uur naar bed en om 8 uur dr weer uit om naar je werk te gaan, dan is, hoe sterk je ook van plan was op tijd naar bed te gaan, het gewoon onmogelijk om naar bed te gaan. Bewust weet je 'ik MOET naar bed' maar onbewust vinden je hersenen het nog lang geen tijd om naar bed te gaan, waarna het gewoon weer een latertje word... Waarschijnlijk herken je het wel..? De beste manier hiertegen is geen of zo min mogelijk speed gebruiken die dag, je hersenen willen maar wat graag onder wol!
Als je normale speed gebruikt is veel slapen echt het belangrijkste, je lichaam zal behoorlijk uitgeput zijn.
Veel vitamines, mineralen, groente en fruit vezels, suiker en ander voedsel eten. Na zo'n periode smaakt eten opeens onvoorstelbaar lekker! Ik heb nog nooit zo genoten van eten als de eerste paar dagen na stoppen..
Wat je kan verwachten als je stopt is afhankelijk van de hoeveelheid van gebruik en je persoonlijke verzorging tijdens deze periode. Natuurlijk vermoeidheid, eigenlijk beter gezegt oververmoeid. Het gevaar is dat je hiervoor besluit weer te gebruiken, terwijl dat echt niet nodig is vaak. De eerste dag (2de eigenlijk, eerste dag teer je nog redelijk door op de speed van gister) dat je helemaal geen invloed meer hebt van speed is gelijk de zwaarste. Volkomen lusteloos, nergens zin in en totaal geen energie, het liefste slaap je de hele dag. De dag hierna is het al stukken beter en dag naar dag knap je verder op. Hoe meer je bij slaapt hoe sneller je opknapt.
De speed heeft een flinke klap aan je dopamine systeem gegeven, eigenlijk heeft de speed tijdens die periode het werk van je dopamine systeem over genomen. Dit neemt vaak een 'emotionele dip' met zich mee. De periode na het stoppen moeten je dopamine receptoren opeens zelf alles weer regelen. Net als ieder mens na een vakantie weer even op gang moet komen op het werk of sport moet je dopamine systeem ook weer even op gang komen. Dit is de oorzaak van de lusteloosheid / nergens zin aan hebben. Dit word met de dag beter, het tempo waarin dit zich herstelt is afhankelijk van je gebruik etc. Als je zoveel mogelijk toch je normale leven weer op pakt dan merk je al snel dat het steeds beter en gemakkelijker gaat.
Ik raad je verder aan om vanaf de eerste dag meteen te beginnen met een ritme op te bouwen. Je hele biologische klok, je dagelijkse routines (ritmes) en gewoontes zijn waarschijnlijk verstoort (weg?). De reden dat je zoveel bent gaan gebruiken zijn gewoontes en ritmes, dit zijn ook de dingen die je hier weer uit kunnen halen.
Ik moet ff weg dus tot zo ver.. Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Mocht je nog iets willen vragen, een toevoeging aan deze tekst willen of iets anders PM maar ofzo.
Nogmaals succes ermee!