Stoppen

GotCaught

Newbie
Hey mensen ik heb al een ander topic geopend hier dat ik gepakt bent met meerdere pillen, maar dit heeft mijn leven veranderd.. Het gesprek met de man die me verhoord heeft heeft me doen inzien dat het zo niet langer kan.. Dus ik ga er mee stoppen.. Ik weet niet zeker of ik verslaafd ben maar ik ben bang dat ik het wel erg ga missen.. Vooral de feesten. Het is niet zo dat ik niet zonder xtc kan feesten maar ben bang dat als ik er ben, ik me misschien niet kan inhouden of dat ik toevallig er mee in aanraking kom en het mis gaat dat ik dan wordt opgepakt en mijn strafblad definitief wordt.

Ik weet dat dit misschien niet het juiste (sub)forum is om dit te posten maar wou het even van me afschrijven, ik voel me gewoon echt kut nu. Bijna het hele dorp/stad weet dat ik gepakt ben, iedereen kijkt anders naar me dan voorheen denk ik, ik voel me een schim van mezelf :(. Ben zeer droevig en kan echt elk moment in huilen uit barsten. Ik schaam me zo erg dat ik gepakt ben, dat ik gebruik, en dan ook nog zo zit te zeuren dat ik nooit meer mag gebruiken :(.

Nogmaals sorry voor deze post moest het even allemaal kwijt

Tufnut

Badass junkie
Wat heeft gepakt worden met al dan niet gebruiken te maken. Je had blijkbaar pillen op zak en dat mag niet nee, dan kun je straf krijgen. Die straf die onderga je en dan ben je er van af. Of je ooit nog wil gebruiken is wat anders. Tuurlijk loop je dan weer het risico 'gepakt te worden' maar als het om gebruikshoeveelheden gaat zal de straf niet heel ernstig zijn. Dat is een risico dat je wil lopen of niet. Persoonlijk vind ik dat een verwaarloosbaar risico.
Wat veel belangrijker is, is hoe je gebruikt en of je daar tevreden mee bent. Recreatief gebruik is gebruik waarbij de voordelen de nadelen overtreffen en dan is het de moeite waard. Dat is enkel iets wat je zelf kan beoordelen.
Verslaafd aan XTC zijn kan, maar is wel erg knap en is in principe een geestelijke verslaving. Dat je dus niet meer zonder kan feesten. Als dat zo is en je wil er van af dan moet je snel een paar keer zonder gaan feesten en dan zie je dst je dat wel kan.

Maar inderdaad loop niet zo te piepen. Je bent betrapt met iets wat mensen vinden dat niet mag, so be it. Je hebt geen moord gepleegd hoor. En als jij je laat overtuigen door een meneer dan vraag ik me af hoe erg je er zelf achter staat.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tuffie...! :grin:

OT:

Het klinkt alsof je erg geschrokken bent en daarom nu wil stoppen. Net als wanneer je wakker wordt na een avond doorzakken met een zware kater en besluit nooit meer te drinken. Vaak pakt dat anders uit. Verslaafd zul je ook niet zijn schat ik zo, je geeft zelf al aan zonder XTC te kunnen feesten. Laat gewoon de hele situatie bezinken en kijk dan hoe je er dan tegenover staat. Je komt er pas echt achter als je weer gezellig op een feestje staat en iemand vraagt of je ook een pilletje wil.

Ben zeer droevig en kan echt elk moment in huilen uit barsten. Ik schaam me zo erg dat ik gepakt ben, dat ik gebruik, en dan ook nog zo zit te zeuren dat ik nooit meer mag gebruiken

Goed zo! :) Niet verkeerd bedoeld of zo, maar dat zijn gewoon hele goeie leermomenten. Doe er wat mee!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou sowieso schijt hebben aan wat die mensen van je denken, ook al is dat wel moeilijk. Maar ik bedoel, jij maakt je eigen keuzes, daar heeft niemand wat mee te maken toch? Als je voor jezelf maar weet dat wat jij doet goed is voor je. Als jij besluit nu om geen xtc meer te nemen, is dat prima, maar als je besluit het af en toe nog eens te doen ook. En die andere mensen hebben daar niks mee te maken. Dat jij toevallig met die pillen bent gepakt is ook gewoon pech.

Bovenaan