stoppen zinloos

hej zou het normaal niet moeten zijn dat als je stopt met blowen je opnieuw minder verstrooid bent? ik ben nu al enkele weken gestopt maar ik ben nog verstrooider als anders . ik smoor wel nog in het weekend maar jah een jointje in het weekend zal nu toch niet veel invloed hebben op het geheugen? pff

Trippelicious

Experimenterende gebruiker
Mijn geheuge is ook ram naar de kl*te en ik rook dan ook nog eens op school. Je kan wel raden wat het resultaat is :mrgreen:

eckies

Belezen gebruiker
Ben zelf ook aan het stoppen, 16 dagen schoon nu (na langdurig en veel gebruik). Ben nog net zo verstrooid als eerst. Hoop dat het bij trekt.

BacingsPen

Badass junkie
eckies zei:
Ben zelf ook aan het stoppen, 16 dagen schoon nu (na langdurig en veel gebruik). Ben nog net zo verstrooid als eerst. Hoop dat het bij trekt.

Ik heb het dus ook. Het is heel fijn om doordeweeks niet in die roes te zitten, maar als ik in het weekend ook niet blow, dan ben ik die hele week wel zo verstrooid, dat ik me echt niet meer normaal kan gedragen..

Osi`

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
Als je HEEL veel geblowd hebt komt het nooit meer helemaal goed :wink:
Wat versta jij onder HEEL veel blowen? Ik denk niet dat veel blowers weten wat veel blowen is. Elke dag u ter plette roker? Elke dag 1? Alleen weekends te pletter roken? ETC ...

eckies

Belezen gebruiker
Veel naar mijn mening is elke dag en dan een stuk of 5 of meer. Of is dat wat extremer? Dat was ongeveer mijn tempo hield wel af en toe een dagje pauze en heb me naar deze stop toegwerkt. Eindigde met aanzienlijk minder dan dat voor ik cold turkey ging.

Hype

Bewuste gebruiker
eckies zei:
Veel naar mijn mening is elke dag en dan een stuk of 5 of meer. Of is dat wat extremer? Dat was ongeveer mijn tempo hield wel af en toe een dagje pauze en heb me naar deze stop toegwerkt. Eindigde met aanzienlijk minder dan dat voor ik cold turkey ging.
poeh trek je dat nog wel joh 5 per dag? Ik heb per jaar 2 weken waarin ik misschien nog iets meer blow maar dat is wel een bijzondere situatie, moet ik thuis en niet op vakantie ECHT niet aan denken hoor. Zit je de hele dag te spacen. Mwah ik hou 't op sporadisch blowen met af en toe een flinke piek.

eckies

Belezen gebruiker
Ja dat trek/trok ik wel ja, ik heb het nu over gemiddeld he op een vrijdag of zaterdag avodn zijn het er al gauw veel meer.

Heb het overigens al 23 dagen niet gebruikt, ben best trots op mezelf.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bijna 4 weken bereikt dus :) daarna zou je dus moeten gaan 'herstellen'. Minder verstrooid enzo... Hoe heb jij het nu dan?

DTFTW

Newbie
Ik kijk al tijdje rond op deze site en ik dacht ik meld me ook ff aan.

op een site van de overheid over drugs heb ik gelezen dat blowen geen permanente schade aan je hersenen toe brengt. alleen wanneer je stoned bent is je geheugen wat beroerd. volgens mij heeft het wel enige schade naar zwaar gebruik, het hersteld uiteindelijk wel weer.

toooz

Belezen gebruiker
Ik ben nu immers 2weeken gestopt omdat ik geen auto meer heb en niets meer kan gaan halen,

ik droom er van, om in holland of belgie te woonen !!!!!

ik rook een pakje per dag!!!!!!!!

vroeger rookte ik GEEN sigaretten en minimum 2 joints per dag (4jaar aan een stuk)
is eerste keer dat ik zo lang stop

stoppen hoeft echt niet, overdag vindt ik het niet erg, maar wanneer het donker wordt...man man wat mis ik dan men joint

alcool is gewoon niet het zelfde, voor mij is het 40% de smaak van een lekkere joint en 60% het effekt

eckies

Belezen gebruiker
Dumpy zei:
Bijna 4 weken bereikt dus :) daarna zou je dus moeten gaan 'herstellen'. Minder verstrooid enzo... Hoe heb jij het nu dan?

Zit nu precies op de 4 weken. Langzaam maar zeker heb ik minder moeite met het inslapen en slaap ook lekkerder. Ben echter nog wel verstrooid. Verder is het nog echt moeilijk. Elke dag blijft een opgave. Als het te erg word pak ik er een sigaretje bij. Op naar de volgende mijlpaal wat mij betreft. Voel me mentaal er overigens erg goed bij dat ik gestopt ben!

Peoples

Newbie
Nog 2 weken te gaan dan..
Ben er nu 2 weken mee gekapt.. bevalt me eigenlijk best wel.
En dat het nou zo veel moeite kost, kan ik niet zeggen.
Heb er toch ruim 13 jaar blowervaring op zitten.

troebadoer

Bewuste gebruiker
ben zelf ook wel eens paar maandjes gestopt met blowen...

Wat ik merkte was dat ik wel meer alcohol ging drinken ...

Soms na 2 maanden gestopt te zijn dan vergeet je een keer wat en dan denk je meteen dat het door je wiet gebruik kwam...

dit is soms onzin omdat je, ookal had je nooit wiet gerookt, ook zonder wiet roken dingen vergeet.

oja ging ook meer peuken roken idd...

Osi`

Bewuste gebruiker
toooz zei:
Ik ben nu immers 2weeken gestopt omdat ik geen auto meer heb en niets meer kan gaan halen,

ik droom er van, om in holland of belgie te woonen !!!!!

ik rook een pakje per dag!!!!!!!!

vroeger rookte ik GEEN sigaretten en minimum 2 joints per dag (4jaar aan een stuk)
is eerste keer dat ik zo lang stop

stoppen hoeft echt niet, overdag vindt ik het niet erg, maar wanneer het donker wordt...man man wat mis ik dan men joint

alcool is gewoon niet het zelfde, voor mij is het 40% de smaak van een lekkere joint en 60% het effekt
Just zelfde hier, alleen ik rook wel sigaretten (alleen op school en als we geen wiet roken bij kameraden, dan nog rook ik zeeer amper)
minimum 2 joints of toch 1 enzo. Maar alsek nu geen wiet heb en tis savonds idd, dan komt die drang boven. En vooral als ge een goeie film geprogrammeerd ziet staan op TV. Dan is die drang om een joint te willen roken groot. Maar dan kijkek gewoon geen film :tongueout: Kan nu eenmaal geen films zien zonder dat ik stoned ben, dan vervelen ze me gewoon. Als ik stoned ben, heb ik daar alle oren naar.

Maar de laatste tijd zittek ook vooral in m'n kop om te minderen maja pff, tis niet omdak zeg dat ik zoveel rook enzo, kvind het hatelijk nu dat ik niet meer weet hoe ik me vroeger "voeldde" want ik voel me nu heel anders. Maw. Dak precies niet in de realiteit leef. Kzie steeds meer en meer dingen die zo raar zijn voor mij of ik snap veel minder van m'n eigen en dat m'n kameraden mij precies maar moeilijk snappen met wat ik wil zeggen. Ik denk steeds dat het onze dialectverschil is (aangezien ik antwerpenaar ben en hij limburger.) Niet dat dat daar is mee te maken heeft, maar tis puur een voorbeeld.

Ook m'n gevoelens zijn steeds lusteloos, kmoet nog altijd m'n vitamine pillen eten omdak ijzer tekort heb en steeds oververmoeid. Ik weet niet meer echt wat "normaal slapen" is. Gewoon, normaal in slaap vallen enzo.
Maar de joint blijft gewoon zo lekker, een pure gewoonte, een verdoken verslaving. Ik weet het niet.

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik begrijp je point of view erg goed... 't leven na (te) veel blowen is net alsof je continu achter een videocamera staat, je eigen leven opnemend. :stoned:

Annæ

Belezen gebruiker
het werkt natuurlijk wel allemaal minder goed als tevoren
maar het moet wel weer beter worden
en ik denk niet dat als je nu 1 jointje rookt alles weer van 100 naar 0 gaat heur :}

acidboy

Badass junkie
Ben inmiddels ook een maandje gestopt.
Fitheid en conditie en me gewoon scherper voelen merkte ik al vrij snel (na de eerste week zegmaar, toen de slapeloosheid wat af was genomen). Maar mijn geheugen is nu pas een beetje aan het terugkomen.
Zal wel goedkomen dus, probeer een tijdje ook in het weekend niet te blowen (moeilijk.... I know).

Bovenaan