Stoppen met tabak joints roken en beginnen met een vaporizer

Goeie middag iedereen
Laaste tijd veel gezocht over de vaporizer
en had daar wat vragen over.
Ben sinds oktober al gestopt met sigaretten roken me lichaam had beetje genoeg van die dingen kreeg last van me keel en longen ervan begon me beetje zorgen om me gezondheid te maken dat had ik allemaal al vermeld in een ander topic.
Ik rookte mij joints dus wel gewoon met sigaretten en sinds ik gestopt met roken ben ben ik idd veel meer gaan blowen waarbij ik bijna elke dag blow nu waar ik nu wel gestopt mee ben want begon weer last van me keel en longen te krijgen en weer zorgen te maken om me gezondheid.
Ik heb zondag me laaste tabak joint gerookt
en dacht genoeg met die tabak joints en heb meteen een goeie vaporizer besteld wil wiet en hasj eens op een wat gezondere manier gebruiken.
Ik heb wat vragen voor de mensen die een vaporizer gebruiken

1 Blijkt dat ding inderdaad gezonder te zijn?
en verdwenen de long en hoest klachten die je van het roken had toen je ben overgestapt op vapen?

2 Ruikt dat ding of ruikt het helemaal niet en kan je dat ding gewoon in je huis poffen?

3 Hoe werkt dat ding stop je gewoon een topje wiet of blokje hasj erin?
of moet je het eerst verkruimelen?
en hoe veel doe je erin een klein beetje of vul je het tot de top?

4 Wat is de beste temperatuur voor wiet
en de beste temperatuur voor hasj?

5 Hoe rook je dat ding lurk je er gewoon aan tot het op is of neem je paar poffjes en leg je het ding weer weg?

Hoop dat jullie me er mee kunnen helpen ben nog best wel een noob met cannabis vapen

Heb alleen nicotine gevaped vroeger
dus niet veel verstand van

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Villainoftheyear
Ik heb zo'n ding, en het scheelt echt heel veel in de gezondheid. Maar de high ervan haalt het toch net niet vergeleken bij een echte joint, dat is dan wel weer jammer.

1. Ja dus.

2. Ja je ruikt wel wietlucht als je aan je vaper lurkt.

3. Ik verkruimel mijn wiet in een kamertje met gaatjes, die er in en dan vapen maar.

4. Tussen de 180 en 210 graden zit je goed, persoonlijke voorkeur/aanleg voor hoestprikkel of je wat lager of hoger temperatuur dampt. (Ik heb het over wiet, geen ervaring met hasj)

5. Ik lurk er meestal aan tot er geen zichtbare damp meer uit komt. Handig aan de mijne is dat die zich na zo veel seconden automatisch uitschakelt zodat je niet met je stonede harses elke keer eerst de accu moet opladen lol

Ik kon er niet helemaal aan wennen, en nu rol ik mijn joints met Daimana in plaats van met Cannabis. Die is niet verslavend en je gaat er niet van naar tabak stinken, terwijl de joints nog lekker zijn ook. Maar ik realiseer me wel dat ook dat ongezond is en ik eigenlijk beter weer zou moeten gaan vapen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met af en toe vapen, dus voor je meeste vragen heb ik nog geen panklaar antwoord, ben nog beetje aan het experimenteren.

Ik kan wel zeggen dat ik er zelf véél higher/stoneder van word dan dat ik werd van (tabak)joints. Ik hoor regelmatig van anderen dat ze dit juist andersom beleven, zoals ook @8️⃣6️⃣ hierboven beschrijft. Dus ik ga er dan maar vanuit dat het aan mijn beperkte rooktechnieken ligt (lag), aan zo’n ding lurken is als overall-niet-roker gewoon makkelijker. Ik ben er fan van, een van m’n beste drugsaankopen ooit.

De smaak van wiet vind ik nog altijd niet lekker en ik ga er flink van hoesten, minstens zo erg als van joints, als het niet erger is. Dat komt door de prikkeling in de keel - van pure wiet dus, hoe verser de wiet in de vape hoe zwaarder op de keel, zo ervaar ik het tenminste. Ga er dus niet perse vanuit dat je dat niet meer hebt mocht je er gevoelig voor zijn. Maar natuurlijk is vapen wel een stuk minder schadelijk voor je lichaam dan roken.

De geur vind ik minder agressief dan bij het roken van joints, uiteraard ruik je het wel, maar het blijft minder hangen, er zijn geen echte wolken. (Door dat laatste kan ik me wel voorstellen dat voor sommigen de charme er een beetje vanaf is.) Het is ook minder verstikkend, de kat blijft gewoon chillend naast me liggen terwijl ze eerder (begrijpelijk) direct wegvluchtte als er een keer een joint aan ging.

Nu weinig tijd voor een uitgebreide reactie, en ik kom dus zelf ook nog maar net kijken in vape world, maar dat was alvast wat ik zo snel kon bedenken.

@Villainoftheyear
Ik heb zo'n ding, en het scheelt echt heel veel in de gezondheid. Maar de high ervan haalt het toch net niet vergeleken bij een echte joint, dat is dan wel weer jammer.

1. Ja dus.

2. Ja je ruikt wel wietlucht als je aan je vaper lurkt.

3. Ik verkruimel mijn wiet in een kamertje met gaatjes, die er in en dan vapen maar.

4. Tussen de 180 en 210 graden zit je goed, persoonlijke voorkeur/aanleg voor hoestprikkel of je wat lager of hoger temperatuur dampt. (Ik heb het over wiet, geen ervaring met hasj)

5. Ik lurk er meestal aan tot er geen zichtbare damp meer uit komt. Handig aan de mijne is dat die zich na zo veel seconden automatisch uitschakelt zodat je niet met je stonede harses elke keer eerst de accu moet opladen lol

Ik kon er niet helemaal aan wennen, en nu rol ik mijn joints met Daimana in plaats van met Cannabis. Die is niet verslavend en je gaat er niet van naar tabak stinken, terwijl de joints nog lekker zijn ook. Maar ik realiseer me wel dat ook dat ongezond is en ik eigenlijk beter weer zou moeten gaan vapen.

Is goed bedankt voor je reactie!
Dus kwa gezondheid is het veel beter dus.
En zijn de long en hoest klachten langzamerhand verdwenen toen je overgestapt bent op vapen?

Ding ruikt dus wel dus beste raampje open zetten of paar trekjes uit je raam nemen
maar het ruikt niet zo erg als een joint toch?

Oh ok wiet verkuimel je erin ik rook meestal hasj dus heb een vaporizer besteld waarin je alle 2 kan vapen

Oke met hasj is dat dus nog ff uitvogelen met de temperatuur

Gewoon lurken tot er geen rook meer vandaan komt dus had van andere mensen gehoord dat je genoeg hebt aan 3 trekjes want je wordt er behoorlijk stoned van
ik zelf heb vaporizer storm van zamnesia besteld

wat is dat daimania spul dan? heb er veel over gehoord net zo iets als greengo?

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met af en toe vapen, dus voor je meeste vragen heb ik nog geen panklaar antwoord, ben nog beetje aan het experimenteren.

Ik kan wel zeggen dat ik er zelf véél higher/stoneder van word dan dat ik werd van (tabak)joints. Ik hoor regelmatig van anderen dat ze dit juist andersom beleven, zoals ook @8️⃣6️⃣ hierboven beschrijft. Dus ik ga er dan maar vanuit dat het aan mijn beperkte rooktechnieken ligt (lag), aan zo’n ding lurken is als overall-niet-roker gewoon makkelijker. Ik ben er fan van, een van m’n beste drugsaankopen ooit.

De smaak van wiet vind ik nog altijd niet lekker en ik ga er flink van hoesten, minstens zo erg als van joints, als het niet erger is. Dat komt door de prikkeling in de keel - van pure wiet dus, hoe verser de wiet in de vape hoe zwaarder op de keel, zo ervaar ik het tenminste. Ga er dus niet perse vanuit dat je dat niet meer hebt mocht je er gevoelig voor zijn. Maar natuurlijk is vapen wel een stuk minder schadelijk voor je lichaam dan roken.

De geur vind ik minder agressief dan bij het roken van joints, uiteraard ruik je het wel, maar het blijft minder hangen, er zijn geen echte wolken. (Door dat laatste kan ik me wel voorstellen dat voor sommigen de charme er een beetje vanaf is.) Het is ook minder verstikkend, de kat blijft gewoon chillend naast me liggen terwijl ze eerder (begrijpelijk) direct wegvluchtte als er een keer een joint aan ging.

Nu weinig tijd voor een uitgebreide reactie, en ik kom dus zelf ook nog maar net kijken in vape world, maar dat was alvast wat ik zo snel kon bedenken.

Je wordt er dus veel higher/stoneder van
Hoeveel trekjes neem jij meestal ervan?

Oh het prikkelt wel dus.
Heb laaste tijd wel last van me keel van al dat geblow waarschijnlijk een keel onsteking ben wegens de corona nog niet naar de huisarts geweest om alles ff te laten checken

Geur is minder agressief dat is mooi om te horen dus als ik paar trekjes in me kamer neem zal het ik de huiskamer niet ruiken?
of beste toch raampje open zetten?
niet iedereen in me huis kan de geur waarderen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Iets minder juist. Als ik vape dan mis ik toch iets, hoewel ik wel degelijk stoned ben dan.

Hoe hoger de temperatuur, hoe meer prikkeling. Zelf zet ik hem meestal op 185, want mijn luchtwegen hebben het wel te verduren gehad na 30 jaar dagelijks en veel roken, en blowen.

Het stinkt minder dan een joint en er komt nauwelijks rookontwikkeling. Ik heb die vaper trouwens ook gebruikt om tabak af te buwen (Dan vapte ik wat tabak als ik moordneigingen kreeg rijdens het stoppen) en de tabak die ruik je gewoon helemaal niet. Maar wiet dan weer wel.

inner_search

Badass junkie
Iets minder juist. Als ik vape dan mis ik toch iets, hoewel ik wel degelijk stoned ben dan.
Dit dus.
Ik rook graag men joint met tabak omdat ik dan stoned ben inplaats van high.
Ik vape (of puur blowen) heel zelden omdat ik het effect van weed alleen (high dus en niet stoned) niet zo fijn vind.
Ik krijg er een energierush van die me net niet het gevoel geeft toch iets te wille ondernemen.

En het effect scheelt ook op welke temp je je weed vaped. Er zweven ergens charts op het net waar je perfect kan zien , bij welke temperatuur welke stofjes vrij komen of juist niet vrijkomen of verbranden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je wordt er dus veel higher/stoneder van
Hoeveel trekjes neem jij meestal ervan?

Oh het prikkelt wel dus.
Heb laaste tijd wel last van me keel van al dat geblow waarschijnlijk een keel onsteking ben wegens de corona nog niet naar de huisarts geweest om alles ff te laten checken

Geur is minder agressief dat is mooi om te horen dus als ik paar trekjes in me kamer neem zal het ik de huiskamer niet ruiken?
of beste toch raampje open zetten?
niet iedereen in me huis kan de geur waarderen.

Ik wel ja. Maar aangezien ik het dus vaker andersom hoor van de meer diehard stonies (‘er mist iets’) neem ik aan dat ik gewoon niet zo skilled was in het goed roken van joints. Ik werd vroeger amper stoned, vond daardoor cannabis ook lang niets aan. Sinds ik Lurkie (m’n vape) heb gaat het vanzelf.

Hoeveel trekjes ik ervan neem verschilt. De vaporizer gaat uit na een bepaald tijdsbestek, dan heb ik meestal een paar trage maar effectieve hijsen genomen. Als het dan later wat weg begint te zakken zet ik hem weer aan voor nog wat kleinere hijsjes, afhankelijk van waar ik zin in heb. Er blijven uiteraard met elke trek wat minder werkzame stoffen over, dus je moet over de tijd steeds vaker eraan lurken om genoeg binnen te krijgen. Als er weinig meer uit komt en de boel begint naar een soort verbrande popcorn te ruiken en/of smaken (brrrr) dan weet ik dat het ‘op’ is en moet er een volgende keer nieuwe wiet in. Ikzelf doe meestal twee keer (dus niet twee trekken, maar twee avonden) met een gevulde vaporizer, maar ik laad hem ook weer niet helemaal vol. Is lastig om hoeveelheden aan te geven, ik weeg het niet af omdat het met dat ding op gevoel gaat. Ik doe het niet zo vaak, dus heb weinig tot geen tolerantie. En ben dus redelijk nieuw in het cannabiswereldje.

Wat ik heel opvallend vind met vapen is dat de high/het stonede gevoel veel later opkomt dan met het roken van een joint met tabak! Dit kan een beetje gevaarlijk zijn als je er als beginner niet op bedacht bent. :tongueout: Ik heb soms dat ik na vijf tot tien minuten pas denk, oei, die hijs was toch net effe wat groter dan ik dacht.

Hasj moet ik nog een keer proberen te vapen, zou met de nodige voorbereiding ook moeten kunnen (apart kamertje en eventueel je apparaat beschermen met iets als ontgomde hennepvezel). Staat nog op de to do list hier.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit dus.
Ik rook graag men joint met tabak omdat ik dan stoned ben inplaats van high.
Ik vape (of puur blowen) heel zelden omdat ik het effect van weed alleen (high dus en niet stoned) niet zo fijn vind.
Ik krijg er een energierush van die me net niet het gevoel geeft toch iets te wille ondernemen.
Dat hangt toch ook enorm van de wietsoort af? Zelf word ik alleen ondernemend als ik echte sativa wiet zoals Jack Herer neem. Als jij 's avonds een goede indica zoals bijvoorbeeld Northern Lights of zo vaped, dan word je niet stoned? Kan ik me bijna niet voorstellen.

Ik wel ja. Maar aangezien ik het dus vaker andersom hoor van de meer diehard stonies (‘er mist iets’) neem ik aan dat ik gewoon niet zo skilled was in het goed roken van joints. Ik werd vroeger amper stoned, vond daardoor cannabis ook lang niets aan. Sinds ik Lurkie (m’n vape) heb gaat het vanzelf.
Je bent niet de enige. :) Waarschijnlijk was ik ook gewoon niet goed in het roken van joints (met tabak erin dus) want ik werd er nooit prettig high van. Of ik hield gewoon echt niet van die nicotine buzz of zo. In ieder geval niet van die tabaksgeur... Maar ik was toen ook helemaal nieuw met roken. Dat is inmiddels bijna 15 jaar geleden denk ik.

Wat betreft het puur roken (in een pijp) vergeleken bij puur vapen, moet ik wel zeggen dat het bij vapen iets minder hard binnen lijkt te komen bij mij. Het is subtieler. Maar ik hou van de geur en smaak bij vapen (die eerste keer met nieuwe wiet erin!) en het minder hard aankomen op de keel. En ik word er toch wel goed high/stoned van. En daarnaast natuurlijk het feit dat het beter voor je is. Helaas is mijn Lurkie al een tijd kapot, maar op zich is dat ook weer goed want nu zit ik minder vaak aan de wiet. (roken is toch veel minder prettig imo) Wat voor vape heb jij eigenlijk @Roze Olifant?

@Villainoftheyear
In tegenstelling tot bij wiet roken is het bij vapen wel belangrijk om je wiet goed fijn te grinden. Dan heeft de wiet meer surface area en komt de damp dus met meer THC in aanraking.

inner_search

Badass junkie
Dat hangt toch ook enorm van de wietsoort af? Zelf word ik alleen ondernemend als ik echte sativa wiet zoals Jack Herer neem. Als jij 's avonds een goede indica zoals bijvoorbeeld Northern Lights of zo vaped, dan word je niet stoned? Kan ik me bijna niet voorstellen.
Bwa ja , vroeger merkte ik wel enorm verschil tussen indica en sativa.
Maar nu niet meer , ik zie (meestal) wel aan de top en geur of het indica of sativa is , maar door jaren dagelijks gebruik ben ik altijd wel hetzelfde stoned nu.

Maar als ik dan eens vape vind ik het niet wat het zou moeten zijn , mss omdat ik liever stoned dan high ben (?) Ik weet het niet.
Een dikke bonghit (wat ik altijd puur doe , geen tabak in men bong ! )vind ik soms nog wel leuk , dat geeft mee een energieke high voor een half uurtje , dat zich dan omzet naar een stoned gevoel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Je bent niet de enige. :) Waarschijnlijk was ik ook gewoon niet goed in het roken van joints (met tabak erin dus) want ik werd er nooit prettig high van. Of ik hield gewoon echt niet van die nicotine buzz of zo. In ieder geval niet van die tabaksgeur... Maar ik was toen ook helemaal nieuw met roken. Dat is inmiddels bijna 15 jaar geleden denk ik.

Wat betreft het puur roken (in een pijp) vergeleken bij puur vapen, moet ik wel zeggen dat het bij vapen iets minder hard binnen lijkt te komen bij mij. Het is subtieler. Maar ik hou van de geur en smaak bij vapen (die eerste keer met nieuwe wiet erin!) en het minder hard aankomen op de keel. En ik word er toch wel goed high/stoned van. En daarnaast natuurlijk het feit dat het beter voor je is. Helaas is mijn Lurkie al een tijd kapot, maar op zich is dat ook weer goed want nu zit ik minder vaak aan de wiet. (roken is toch veel minder prettig imo) Wat voor vape heb jij eigenlijk @Roze Olifant?

@Villainoftheyear
In tegenstelling tot bij wiet roken is het bij vapen wel belangrijk om je wiet goed fijn te grinden. Dan heeft de wiet meer surface area en komt de damp dus met meer THC in aanraking.

Oh wat jammer dat de jouwe kapot is, je had een goeie toch? Geen garantie meer?

Ik heb een relatief goedkopere vape (was een tip van Psychedelibee), de Boundless CFX. Bevalt prima, en denk dat de prijs-kwaliteitverhouding goed is, hoewel ik hem nog niet zo lang heb en ook geen ervaring heb met de echt duurdere modellen. Ik wilde eerst eens proberen of het iets voor mij zou zijn, en dat is het. :)

Ik snap wel dat de drempel hoger is met roken, ik vind de handeling vooraf veel omslachtiger bij een joint. Al heb ik zo’n jointmaak-dingetje, alsnog is het een gedoe. Dat vapen laagdrempeliger en sneller is kan tegelijkertijd een voor- en een nadeel zijn. Ik word vaak wat duf en hangerig van wiet (sativa, nog maar geen indica geprobeerd om die reden haha), dat houdt me tegen om het te vaak te doen. Maar als je wat meer tolerantie hebt en er je activiteiten (gamen o.i.d.) mee kan opleuken dan kan het wel tricky worden. Je hebt toch even snel een lurkje van Lurkie genomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bwa ja , vroeger merkte ik wel enorm verschil tussen indica en sativa.
Maar nu niet meer , ik zie (meestal) wel aan de top en geur of het indica of sativa is , maar door jaren dagelijks gebruik ben ik altijd wel hetzelfde stoned nu.

Maar als ik dan eens vape vind ik het niet wat het zou moeten zijn , mss omdat ik liever stoned dan high ben (?) Ik weet het niet.
Een dikke bonghit (wat ik altijd puur doe , geen tabak in men bong ! )vind ik soms nog wel leuk , dat geeft mee een energieke high voor een half uurtje , dat zich dan omzet naar een stoned gevoel.
Misschien doet een pauze wonderen? :wink:

Oh wat jammer dat de jouwe kapot is, je had een goeie toch? Geen garantie meer?
Ja een Crafty en nee helaas geen garantie. :( Zit ook maar 2 jaar op en had hem toen 'ie kapot ging minstens 4 jaar.

Ik heb een relatief goedkopere vape (was een tip van Psychedelibee), de Boundless CFX. Bevalt prima, en denk dat de prijs-kwaliteitverhouding goed is, hoewel ik hem nog niet zo lang heb en ook geen ervaring heb met de echt duurdere modellen. Ik wilde eerst eens proberen of het iets voor mij zou zijn, en dat is het. :)
Die ik heb en andere portable vaporizers van dat merk (Storz & Bickel) hebben een hele goede naam qua de werking van het apparaat, maar staan er tegelijk ook wel om bekend best wel vaak kapot te gaan... En dat is toch wel zuur voor een apparaat van 2 tot 3 honderd euro. Zeker als je geen garantie meer hebt. Maar zelfs al heb je wel garantie, is het ook niet leuk om steeds je apparaat op te moeten sturen en kwijt te zijn. Sommigen hebben in korte tijd drie Crafty's of Mighty's op moeten sturen.

Ik snap wel dat de drempel hoger is met roken, ik vind de handeling vooraf veel omslachtiger bij een joint. Al heb ik zo’n jointmaak-dingetje, alsnog is het een gedoe. Dat vapen laagdrempeliger en sneller is kan tegelijkertijd een voor- en een nadeel zijn. Ik word vaak wat duf en hangerig van wiet (sativa, nog maar geen indica geprobeerd om die reden haha), dat houdt me tegen om het te vaak te doen. Maar als je wat meer tolerantie hebt en er je activiteiten (gamen o.i.d.) mee kan opleuken dan kan het wel tricky worden. Je hebt toch even snel een lurkje van Lurkie genomen.
Ik kan niet eens goed een joint draaien. :wink: Maar ik gebruikte voordat (en nu ook weer btw) ik een vaporizer had een pijpje en dat is eigenlijk niet meer werk dan je hebt met een vaporizer. Ja hij wordt sneller vies, dat wel.

Ik word er ook suf van hoor. Het is dat ik soms pijn heb en daarom toch zo nu en dan wiet gebruik, anders had ik het veel minder gauw gebruikt. Dat suffe is niet fijn en wiet is al helemaal slecht voor mijn nachtrust. In eerste instantie omdat ik het vaak veel te laat maak met wiet en ten tweede omdat ik nooit echt goed uitgerust ben na het slapen na een avond wiet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oh balen @Mindless! Vier jaar is wel al lang. Wil je weer een vaporizer in de toekomst of bevalt je pijpje net zo prima? Scheelt natuurlijk een hoop geld.

Dat suffe is niet fijn, nee, dat vind ik ook. Toch zijn er ook veel mensen die zeggen dat ze er vooral ontspannen van worden, zonder die echte definitieve couch lock. Dat ze een activiteit toch wel kunnen doen, als-ie maar leuk genoeg is. Ik ben vrijwel overal te lui en lam voor, en dat is niet omdat ik té stoned ben, heb het ook na enkele trekjes. Wat mij aantrekt aan cannabis is vooral het trippy randje (maar zonder echt te trippen, bij heel stoned zijn wel een soort visuals), dat verwarde/verstoorde kortetermijngeheugen waardoor je steeds plots niet meer weet wat je aan het lullen was, en het typische cannabis sfeertje. Daar hoort dat lome natuurlijk wel een beetje bij, maar dat wordt al snel lam. Als er een wietsoort bestond die echt duidelijk meer oppeppend zou werken, zou ik daar geïnteresseerd in zijn.

Kratom heeft bij mij bijvoorbeeld wél een subtiel maar zeker merkbaar oppeppend effect (althans, de witte en niet op té hoge dosis) wat ik erg kan waarderen, maar dat mist dan weer een psychedelische rand. First world problems!

Suf wakker worden de volgende ochtend ken ik ook wel van cannabis ja.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oh balen @Mindless! Vier jaar is wel al lang. Wil je weer een vaporizer in de toekomst of bevalt je pijpje net zo prima? Scheelt natuurlijk een hoop geld.
Ik denk het niet. Eigenlijk wil ik toe naar helemaal geen wiet meer gebruiken namelijk. Maar ik heb wel geleerd om dat niet meer te forceren, want als ik het dan toch weer eens doe omdat ik bijvoorbeeld veel pijn heb, dan heb ik daar ook nog een schuldgevoel bij en daar heb ik geen zin in. Pijpje bevalt me op zich goed nu, al vind ik een vaporizer veel prettiger. Maar dat zorgt er ook weer voor dat ik er minder gauw naar grijp.

Dat suffe is niet fijn, nee, dat vind ik ook. Toch zijn er ook veel mensen die zeggen dat ze er vooral ontspannen van worden, zonder die echte definitieve couch lock. Dat ze een activiteit toch wel kunnen doen, als-ie maar leuk genoeg is. Ik ben vrijwel overal te lui en lam voor, en dat is niet omdat ik té stoned ben, heb het ook na enkele trekjes. Wat mij aantrekt aan cannabis is vooral het trippy randje (maar zonder echt te trippen, bij heel stoned zijn wel een soort visuals), dat verwarde/verstoorde kortetermijngeheugen waardoor je steeds plots niet meer weet wat je aan het lullen was, en het typische cannabis sfeertje. Daar hoort dat lome natuurlijk wel een beetje bij, maar dat wordt al snel lam. Als er een wietsoort bestond die echt duidelijk meer oppeppend zou werken, zou ik daar geïnteresseerd in zijn.
Ik herken mezelf eigenlijk in elk punt wat je hier zegt over wiet...

Kratom heeft bij mij bijvoorbeeld wél een subtiel maar zeker merkbaar oppeppend effect (althans, de witte en niet op té hoge dosis) wat ik erg kan waarderen, maar dat mist dan weer een psychedelische rand. First world problems!
Ik heb meerdere soorten kratom geprobeerd en helemaal in het begin vond ik het wel even lekker, maar al snel begon het me heel erg tegen te staan. Ik kreeg er het gevoel van alles wel gewoon oké te vinden en mijn interesse in denken en bewustzijnsverruiming verloor ik er door, wat ik gek genoeg tegelijk weer een heel nare gedachte vond... Wat je zegt, het mist dat psychedelische. Zelfs op MDMA heb ik nog interesse in introspectie, maar dat verdween dus op kratom. Niets voor mij. Opiaten lijken me om deze reden ook helemaal niets voor mij. Ik kan best genieten van niets doen, maar dan wil ik niet het gevoel hebben dat mijn bewustzijn onderdrukt wordt of iets dergelijks.

inner_search

Badass junkie
Jup , al van kleinsaf ben ik een zeer slechte inslaper.
Eens ik in slaap lig mag er een bom vallen , wordk niet wakker.
Maar als ik bvb zeg , hmmm nu laat ik die halve joint voor wat het is en kruip in men bed , gegarandeerd dat ik na een uur er terug uit moet om hem nog op te roken.

Ik ben soms suuuuupermoe in de dag (uur of 4) probeer een dutje te doen.
Maar raak dan gwn niet in slaap.

Het enige waar ik direct van in slaap val is na de sex , als ons "gebruikelijke" uur van slapengaan al een beetje overschreden is , en al in bed liggen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is knap waardeloos dan...

Maar ja, dan zit er niks anders op. Daar moet je vriendin dan maar wat begrip voor hebben toch. :wink:

Maar vraag me wel af of je lichaam zich aan zou passen bij langere tijd geen wiet.

inner_search

Badass junkie
Dat is knap waardeloos dan...

Maar ja, dan zit er niks anders op. Daar moet je vriendin dan maar wat begrip voor hebben toch. :wink:

Maar vraag me wel af of je lichaam zich aan zou passen bij langere tijd geen wiet.
Men vrouw valt na 10 seconden in slaap en weet van nix meer als ik terug naar beneden ga voor de 5de keer ofzo..

Mijn lichaam in ieder geval niet.
Ik ben 2 jaar geleden verplicht 7 maanden gestopt met blowen (dormonoct als inslaper dan) en toen ik men eerste joint rookte na de 7 maanden , leek het of ik niet gestopt was.
Zelfde high/stoned Als ervoor , nix extra door de tijd zonder.
Voelde me alleen wat helderder in men hoofd.
Maar dat deed da mind loops dan weer niet tegoed.

Heb adhd, maar ik denk dat er nog wel iets anders mis is met gaba receptoren in men koppie.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
IMG_7132.JPG
IK begruik sinds een aantal weken zo een ding. Vergt enige oefening en in het begin voel het heel vreemd aan maar vind het effect van pure weed nu zoveel beter als met tabakjointjes. En dat dat terwijl ik ook gewoon tabak rook.

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Ik ben ook gestopt met tabak maar wil weer van wiet gaan genieten (mijn buurman blowt en ik heb heimwee maar wil geen tabak meer).

Zelf hou ik enorm van het gevoel om relax stoned te zijn. Ik krijg Amesia Haze binnenkort. Maar moet ik op iets letten of zijn er betere variëteiten?

Dus aan wiet geraak ik wel, maar zoek een goede vaporizer. Ik woon in België dus wil ik een veilige bestelling/levering en uiteraard een goed apparaat.

Tips?

Thx!

Alakazam

Bewuste gebruiker
Bekijk bijlage 6076
IK begruik sinds een aantal weken zo een ding. Vergt enige oefening en in het begin voel het heel vreemd aan maar vind het effect van pure weed nu zoveel beter als met tabakjointjes. En dat dat terwijl ik ook gewoon tabak rook.
Hey, beetje laat antwoord, maar wat voor apparaat is dat? Heb dat nooit eerder gezien en ben wel benieuwd. Een soort pijpje?

Martinus

Wijs gebruiker
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Ik ben ook gestopt met tabak maar wil weer van wiet gaan genieten (mijn buurman blowt en ik heb heimwee maar wil geen tabak meer).

Zelf hou ik enorm van het gevoel om relax stoned te zijn. Ik krijg Amesia Haze binnenkort. Maar moet ik op iets letten of zijn er betere variëteiten?

Dus aan wiet geraak ik wel, maar zoek een goede vaporizer. Ik woon in België dus wil ik een veilige bestelling/levering en uiteraard een goed apparaat.

Tips?

Thx!

Ik heb een flowermate V5 nano. Als ik die op 170graden zet smaakt de wiet echt heerlijk. En word ik er soort van vrij helder high van.
Als ik hem 210graden zet dan smaakt het minder lekker en is de damp ietsje scherp, maar dan word ik super wazig, dromerig stoned. Een heuze aardappel.

Ik heb gisterenavond sinds lang weer eens geblowd. Kreeg terug trek omdat mijn buur ook toetert.
Heb een zalig trip gehad! Lekker jointje gerold en genoten van een paar uur stoned zijn.

nu heb ik ook vaporizer gekocht met conductor. De fowermate 5.

hie zit het met de geur bij het gebruik? Kan ik daarmee onopvallend buitenshuis vapen?

Wat hou ik toch van af en toe een jointje...

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb gisterenavond sinds lang weer eens geblowd. Kreeg terug trek omdat mijn buur ook toetert.
Heb een zalig trip gehad! Lekker jointje gerold en genoten van een paar uur stoned zijn.

nu heb ik ook vaporizer gekocht met conductor. De fowermate 5.

hie zit het met de geur bij het gebruik? Kan ik daarmee onopvallend buitenshuis vapen?

Wat hou ik toch van af en toe een jointje...

De smaak en geur van wiet verdampen is anders. Omdat je het niet verbrand zit er geen rook geur en smaak aan. Het lijkt wat meer op nectar ofzo. En het ruikt ook niet zo intens.

Bovenaan