Dan rook je toch nog steeds? En die E sigaretten zijn net zo slecht als gewoon roken. Ook die variant zonder nicotine. De vervangers zijn kankerverwekkend.Electronische sigaret..
Vind het ook altijd zo opmerkelijk dat mensen dan trots zeggen dat ze gestopt zijn met roken, maar het in werkelijkheid vervangen hebben voor een e-sigaret. Kijk als het je helpt om het af te bouwen is er op zich niks mis mee natuurlijk, maar je voed dan gewoon nog steeds je verslaving. Dus zolang je nog dat doet ben je niet gestopt in ieder geval.Dan rook je toch nog steeds? En die E sigaretten zijn net zo slecht als gewoon roken. Ook die variant zonder nicotine. De vervangers zijn kankerverwekkend.
Vind het ook altijd zo opmerkelijk dat mensen dan trots zeggen dat ze gestopt zijn met roken, maar het in werkelijkheid vervangen hebben voor een e-sigaret. Kijk als het je helpt om het af te bouwen is er op zich niks mis mee natuurlijk, maar je voed dan gewoon nog steeds je verslaving. Dus zolang je nog dat doet ben je niet gestopt in ieder geval.
Ik ben ook gestopt met roken na 5 jaar.
Gewoon...gestopt. Hoe meer je er een probleem van maakt hoe moeilijker het gaat worden. Had nergens last van (moeilijk slapen...naja boehoe...zijn ergere dingen in het leven).
Rook nu alleen soms in weekend een avondje, gaat prima zo.
Ik had dat met blowen. Ik keek er echt erg tegenop en plande het hele gebeuren. Nou na dag 3 viel mijn plan helemaal in het water want het was niet moeilijk. Althans, ja ik sliep slecht maar vanaf dag 6 alweer normaal geslapen en heerlijk! Ik kan nu goed af en toe blowen.
Sigaretten hebben mij veel meer moeite en pogingen gekost. En af en toe heb ik nog steeds een heel kort momentje trek in een peuk. Een paar seconden. Ik heb nooit meer een sigaret gerookt na het stoppen. Ik ben (nog) veel te bang dat ik terug val. Dat wil ik echt niet. Dus dan maar nooit meer een peuk.
Ja het valt echt mee stoppen met blowen. Wel denk ik dat je echt moet willen. Ik heb zelf een half jaar niks geblowt voor ik weer af en toe ging blowen. Toen rookte ik ook niet meer en heb ook geen alcohol of andrere drugs genomen. Een half jaar mijn lijf clean gehouden. "Ontgiften" hahaha. Ik merkte echt verschil.Goed dat je dan geen peuk maar aanraaktmile:
Had het ook met blowen, blowde 5 á 6 maanden dagelijks...gewoon omdat ik even op school die slechte jongen uithing maar er was een dag dat ik zei: oh ik heb al 3 weken niet geblowt. Sindsdien blow ik echt sporadisch, eens in de 4 maanden ofzo. Geen behoefte meer aan.
Dit bedoel ik niet bot hoor, maar een beetje een slap excuus vind je niet? Stop dan gewoon met koffie als het je tegenhoud om te stoppen met roken. Ik houd ook ontzettend van koffie en heb jaren echt minimaal 5 maar eerder 10 of meer kopen koffie per dag gedronken. Maar ik ben er inmiddels mee gestopt en drink misschien 1 keer per week nog een bak koffie omdat ik het lekker vind. Je hebt het gewoon lichamelijk niet nodig en nu de gewoonte weg is mis ik de smaak ook niet meer elke dag.Ik wil ook heel graag stoppen met roken, wat het voor mij extra moeilijk maakt, is dat ik dus echt geen koffie lust als ik niet rook. Ik ben al eerder een keer een jaar compleet gestopt geweest, en toen nog verschillende keren toch geprobeerd, maar krijg het echt niet weg dan. En dat is nou juist het gene waar ik iedere dag zo naar uitkijk, die 2 bakkies sóchtends en savonds..... Dat maakt de muur om het een nieuwe serieuze poging te geven super zwaar.
Het komt mij maar al te bekend voor uit mijn tijd dat ik dagelijks blowde, altijd wel excuses vinden om mijn gebruik goed te praten.Ja, je hebt ook gelijk. Ik blijf excuses verzinnen om maar niet te "hoeven" stoppen.