al hoef je dat zeker niet van mij te horen

maar je komt er wel hahahaha
maar mocht je toch ooit weer gaan denken om professionele hulp te gaan zoeken in de vorm van zo'n psych-geval .. het zegt tenslotte heel veel als iemand gebruikt om niet ziek te worden, of als iemand gebruikt om stoned te worden, ook al worden ze daarbij ziek .... daartussenin zit een grens.. eentje die mensen die nooit gebruikt hebben niet kunnen begrijpen, maar hij is er wel degelijk die grens ... en er zijn psychologen die dat begrijpen, als je die nodig hebt en kunt bereiken tenminste ....
ik zou niet eens durven zeggen of dat wel of niet echt nodig is bij jou, dat weet ik echt niet .... de enige die dat weet is het stemmetje diep van binnen bij jouzelf

... ik hoop dat je daar op zal kunnen vertrouwen
vergeet dan gewoon niet dat jij inmiddels ook een heel ander persoon bent dan degene die al die therapeuteraars afging, inmiddels weet je al veel beter te verwoorden en te verduidelijken waar jij mee zit, wat hetgeen is waar jij mee geholpen wil en kan worden. misschien wel op een veel betere manier dan dat je je dat eerder kon laten helpen....
iemand die met de psyche werkt van mensen, kan namelijk maar heel weinig ..... ze kunnen hooguit iets bereiken als je zelf keihard meewerkt en als je zelf totaal achter een behandeling en achter een gesprek staat, als je jezelf en de behandelaar dus echt kan vertrouwen .... misschien is het wel zo dat je vroeger, om welke reden dan ook, gewoon niet zo gemotiveerd was om dat gejammer van zo'n figuur aan te horen, waardoor die hele behandeling van toendertijd dus ook niet echt optimaal zijn ding kon doen ... je vertrouwde hen gewoon niet zo .. en vaak is dat zeker niet onterecht ... niet altijd het beste, maar o zo logisch ... het zijn nu eenmaal vreemden bij wie je opeens je hart uit moet gaan storten.
In mijn simpele visie heb je het belangrijkste nu wel helemaal door ... de enige die jou en je gezin kan helpen, dat ben jij .... maar omdat jij nu op dit moment die enige bent, kun je ook toelaten dat een ander dan jij, jouw gezin kan helpen ...natuurlijk wel samen met jou ... de kunst is dus om iemand te vinden, waarin jij je kan vinden .. iemand die weet waar hij of zij over praat, maar tegelijkertijd ook iemand die jij vertrouwd. Iemand die je niet alleen graag mag, maar waarvan je ook weet dat diegene het beste voor heeft met jou en degenen bij jou

en eerlijk is eerlijk .. zo iemand vind je nu eenmaal niet zo maar en al helemaal niet als therapeut .. maar gelukkig zijn ze er wel en nog best in flinke getale .. gewoon een beetje opletten en vertrouwen hebben in mensen zeg maar
maar tot die tijd

WTF .. ' ik voel me een mislukkeling' .. moet je nou eens kijken wat je zowat in je eentje, voor elkaar krijgt ... zoveel mensen lukt dat niet hoor ... het enige waar je gelijk in hebt is dat het niet genoeg is ... niet omdat jij te weinig gedaan hebt, maar gewoon omdat niet altijd het beste gedaan is .....
in andere woorden ... je hebt WEL vet genoeg gedaan, er zijn er maar weinig die je dat na kunnen doen. Echt mijn bewondering van wilskracht heb je echt .... Maar misschien zou je al die tomeloze inzet net iets anders kunnen inzetten, zodat het effect wat meer kan zijn. dat is zeker geen verwijt .. alleen jij kunt weten of alles de juiste 'richting' op gegaan is, maar mocht het in jouw ogen achteraf niet zo zijn gegaan zoals jij wilde.. hou dat zeker niet tegen jezelf ... want van wat ik kan lezen .. damned .. je hebt echt je best gedaan .. ik zou niet durven zeggen dat ikzelf dat beter gedaan zou hebben ... echt niet
maar soms kom je gewoon opeens uit op wat anders of toch bij iemand bij wie het klikt .. En dan kom je meestal gewoon uit op professionele hulp, en ik hoop echt echt echt, dat jij diegene vindt die zijn of haar professionele hulp aan kan sluiten op jouw inzet .. in mijn ogen zou dat een winning team zijn

die strijd gaat echt voorbij .. soms kost het gewoon wat meer moeite, mankracht en inzet, iets dat je niet altijd in je eentje kunt aanvullen/oplossen, soms moet het je gewoon aan komen waaien

ik hoop dus dat je wind jouw kant op staat
heel veel sterkte en voaroal gewoan doargoan meissie !!
AkA
pffffff tiepgriep ... ik wilde het echt kort houden