PepTalk zei:
Verdiep je wat in biologie en je vraag word beantwoord.
De wetenschappen hebben vaak wel antwoorden op zulke onbeantwoorde vragen, soms moet je alleen goed zoeken en er zelf een eigen draai aan geven om het te kunnen snappen.
Een van de weinige vragen die niet te beantwoorden is waarom wij, als mens en intelligente levensvorm, hier op aarde zijn.
Ik heb er de kennis nog niet voor, maar alles wat jij vraagt is beantwoord en goed uit te leggen..
De laatste tijd begin ik me heel erg te intresseren in biologie, en chemie. Ik vind het allemaal razend intressant. Ik denk terug aan de tijd op de middelbare school, in de 2e klas. We leerde er over de bloedsomloop. In grote lijnen natuurlijk, zoiets krijg je niet in 4 a4tjes uitgelegd. Maar ik krijg me toch goddomme spijt dat ik daar nooit serieus aan meedeed. Geweldig toch, om daar dingen over te leren? Je bloedsomloop, je hersenen, spieren, organen, botten alles van het menselijk lichaam. En dan dus ook de chemische reacties die er in plaatsvinden.
Maar je beweert dus dat al die dingen te verklaren zijn. Dat klinkt redelijk, maar... we kunnen het dus ook begrijpen dat een cel, of molecuul, die iets doet, een lichamelijke reactie uitlokt, waardoor je je gelukkig voelt, of slecht voelt? Want wat is gelukkig of slecht voelen? Het is ongrijpbaar, het is een... gedachte, een gevoel :P
Ik lul te veel. Eindvraag:
'Heeft de wetenschap het verklaard hoe een bepaalde gebeurtenis in het menselijk lichaam kan leiden tot een gevoel of emotie, en zo ja, hoe is dit mogelijk?'