Stoned

Smoken

Bewuste gebruiker
Iedereen heeft wel eens dingen bedacht, toen die stoned was, die eigenlijk heel erg slim of handig waren, maar heeft er nooit wat meegedaan omdat je lui bent, of omdat je het vergeten bent.

Ben jij nu stoned en heb je iets geniaals bedacht en vind je dat je dit moet delen met de wereld?

Doe het dan hier en deel het met andere stoners :P

Greetz, Peace, de ballen en groetekes..
:stoned:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha goed topic, ik zal hem onthouden. Het probleem is dat je die geniale dingen altijd vergeet als je weer nuchter bent. Gelijk posten dus!

Smoken

Bewuste gebruiker
Inderdaad, je moet het echt gelijk posten, deze moet je bij favorieten zetten ofzo.
Want ik had gister namelijk ook nog iets geniaals bedacht toen ik stoned was, maar ben het vergeten xD

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De geniaalste idëeen komen als ik in op de bank lig met me ogen op half 7 en niet achter de computer :) , tegen de tijd dat ik dan bij de computer ben, ben ik het al vergeten. :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
mandragora zei:
De geniaalste idëeen komen als ik in op de bank lig met me ogen op half 7 en niet achter de computer :) , tegen de tijd dat ik dan bij de computer ben, ben ik het al vergeten. :)

:grin: Klinkt bekend, toch is het leuk om te onthouden. Die ideeën blijken altijd minder goed achteraf, leuk om terug te lezen! :rock:

methy

Newbie
mandragora zei:

hahahahaha :stoned:

Smoken

Bewuste gebruiker
Neeeeee ik kan er niet tegen xD
Gister lag ik in bad en had ik iets geniaals bedacht, het was iets wat ik normaal nooit kon verklaren (iets wetenschappelijks), maar toen wist ik het!

En toen ik bij de PC was, was ik het al weer kwijt -_-''
Zucht xD

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Smoken zei:
Neeeeee ik kan er niet tegen xD
Gister lag ik in bad en had ik iets geniaals bedacht, het was iets wat ik normaal nooit kon verklaren (iets wetenschappelijks), maar toen wist ik het!

En toen ik bij de PC was, was ik het al weer kwijt -_-''
Zucht xD

Voala :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Daarom heeft de oude generatie stonies altijd een notitieblokje opzak, of naast z'n bed.
Of de moderne generatie een post-it functie/app op de slimmetelefoon.

Althans, door beide manieren heb ik al redelijk wat ideetjes kunnen onthouden :)
Achteraf 9 van de 10 keer bullshit, maar er zit wel eens wat bruikbaars tussen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
PepTalk zei:
Daarom heeft de oude generatie stonies altijd een notitieblokje opzak, of naast z'n bed.
Of de moderne generatie een post-it functie/app op de slimmetelefoon.

Althans, door beide manieren heb ik al redelijk wat ideetjes kunnen onthouden :)
Achteraf 9 van de 10 keer bullshit, maar er zit wel eens wat bruikbaars tussen.

Zelfde hier ;P
Kunnen leerzame lessen zijn als je ze eruit kunt vissen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
haha ik heb een half volgeschreven kladblok in m'n woonkamer liggen :tearsofjoy:

Meestal zijn het praktische dingen die ik niet wil vergeten of slappe activiteiten die ik nog eens stoned wil doen :stoned:

Oh ja en een hele hoop kindertekeningetjes :mrgreen:

Smoken

Bewuste gebruiker
Ja ik heb er een!
Namelijk de reden waarom mensen nu vaker kanker hebben dan vroeger.

Omdat de mensen ouder worden, hier de verklaring:

Dat komt omdat bij iedere celdeling een aantal mutaties op kunnen treden in het DNA, als mensen veel ouder worden hebben er meer mutaties plaatsgevonden in het DNA en op een gegeven moment kunnen er dus steeds minder mutaties optreden, omdat die al opgetreden zijn, dus dan wordt de kans steeds groter dat het DNA stuk muteert die staat voor de groei van cellen. Als dit stukje DNA is gemuteerd blijft de cel doorgroeien en dan is dit een kankergezwel.

Snappen jullie het? Ik wel want ik ben heftig space samen met een vriend van me :P

Peace! :stoned:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Is kinda logisch inderdaad... Toch is het gaaf om zulke verbanden/conclusies/verklaringen te kunnen creëren als je stoned bent.

Het lijkt gelijk alsof je een oplossing voor de wereldvrede vindt.

Zo hadden wij een heel gesprek over voortstuwing in de ruimte, je hebt daar geen weerstand dus een raketmotor zou daar niet moeten werken dan. We hadden een geniale oplossing, wat weet ik alleen niet meer, maar als ik Wikipedia lees herken ik niets van de uitleg in onze eigen oplossing haha.

Smoken

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Is kinda logisch inderdaad... Toch is het gaaf om zulke verbanden/conclusies/verklaringen te kunnen creëren als je stoned bent.

Het lijkt gelijk alsof je een oplossing voor de wereldvrede vindt.

Zo hadden wij een heel gesprek over voortstuwing in de ruimte, je hebt daar geen weerstand dus een raketmotor zou daar niet moeten werken dan. We hadden een geniale oplossing, wat weet ik alleen niet meer, maar als ik Wikipedia lees herken ik niets van de uitleg in onze eigen oplossing haha.

Haha ja toch vaak wordt je er toch echt filosofisch van

maar persoonlijk vind ik wat ik heb bedacht toch best geniaal, het is hardstikke logisch natuurlijk, maar om erop te komen moet je geest toch wel in een andere sfeer zijn zeg maar :P

En jammer dat je je oplossing niet meer weet man

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hahaha gisteravond de hele avond dit topic in mijn hoofd gehouden, maar er kwamen geen geniale dingen uit :stoned:

Smoken

Bewuste gebruiker
Haha jammer, ik heb weer een aantal nieuwe.
Een vriend van me heeft het allemaal in z'n mobiel gezet, dus er komen binnenkort weer een aantal nieuwe :P

ILikeWeedzz

Experimenterende gebruiker
ik had gister toen ik stoned was een gesprek over gevangenissen huurmoordenaars en drugsbende's op de fiets.. kan me alleen dat herrineren niet wat we allemaal over hadden binnen die onderwerpen

Eurotofobie

Newbie
Als ik stoned ben vraag ik me altijd af waarom dingen bedacht zijn, zoals een stoel..
& waarom ik er nooit op ben gekomen, dan kon ik nu redelijk rijk zijn (haha)!

Roll it, light it, smoke it! :stoned:

SteenS

Ik had vandaag wat Hasj melk gedronken en nar een paar uur geprobeerd wat wiet te verdampen in zon metalen warm houd pannetje en dan een stuk karton met 2 gaatjes er op gedrukt houden, onder een kaarsje houden en zuigen, ik weet nog steeds niet zeker of dat echt gewerkt had, het fijn geknipte wiet was wel droger en iets geler geworden maar volgens mij werd het net niet warm genoeg :P

Maarja daarna ging ik buiten zitten, zag ik een mier rond lopen, normaal kijk ik nooit naar die insecten maar ging ze nu vet zitten te bustuderen, en begon alles wat de mier deed te vergelijken met het menselijke leven, echt nutteloos maar wel grappig. Maar wel een raar gevoel dat je ineens dieper lijkt te kunnen denken over dingen, echt appart :openmouth:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zat vd week stoned na te denken over relaties tussen verschillende families. Dat uiteindelijk ver terug iedereen wel ergens familie van elkaar is.

Als je hele complete stambomen tot ver terug kunt vinden van meerdere families en die gaat vergelijken moet je uiteindelijk altijd kunnen terugvinden hoe ver je familie van iemand bent.

Kon er alleen nog niet helemaal uitkomen hoe je aan die stambomen gaat komen die zo ver terug gaan :sunglasses:

Vanavond verder blowen dus :mrgreen:

ILikeWeedzz

ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine

Smoken

Bewuste gebruiker
ILikeWeedzz zei:
ik heb altijd als ik stoned ben dat ik veel beter verbintenissen kan leggen tussen situaties en dingen die gebeurd zijn. Hierdoor heb ik vaak door gehad wie me nakte, kan nu mn echte vrienden op 1 hand tellen (waarvoor ik vroeger dacht dat mn echte vrienden wel 25+ waren) en kan dingen als zien gebeuren voor ze gebeurd zijn.

kortweg: wiet heeft mij superveel inzicht gegeven en ik ben er eigenlijk ook heel intelligent van geworden, enige waarvoor wiet slecht is is je longen, voor de rest is het eigenlijk alleen maar goed.

ben er ook achter gekomen dat ik moet op gaan passen met alcohol/harddrugs. met name xtc deden ik en vrienden op den duur al bijna 1x per 3 weken. hebben de stap terug gedaan naar 1x per 1,5 maand. ook drinken doe ik eigenlijk helemaal nooit meer.

weed is my medicine

Dat heb ik ook gehad man, dat je je vrienden echt leert kennen, omdat je er anders (objectiever misschien) naar kan kijken.
In een bepaald opzicht maakt het je slimmer ja.

Het is inderdaad ook niet slecht voor je. Een middel wordt pas slecht of goed, door wat je er zelf mee doet :P

Trouwens marijuana is niet slecht voor je longen. Dit is allang achterhaald, het schijnt zelfs de kans op long tumoren te verkleinen. Dus is het is nog bij verstandig gebruikt gezond.

Ik doe het al ongeveer 2 jaar en heb nooit echt problemen gehad. Ik heb juist het gevoel dat ik slimmer ben geworden (kan ook omdat ik nog ontwikkel hoor :P) en ik ben een wat relaxder persoon geworden.

Maar let wel op! Want het is en blijft een heerlijk gevoel in dit wordt al gauw een gewoonte. Zorg ervoor dat je NOOIT stoned zijn, verkiest boven studie of werk of relaties.

Verder heb ik geen spijt dat ik ooit ben begonnen. Ik doe het nu wel iedere dag en soms heb ik alleen spijt dat ik teveel heb gegeten of kan ik slecht slapen als ik heel high ben.

Maarja skunk is leuk :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Afgezien dat het aannemelijk is dat THC kankercellen muteert is het niet zo dat het roken ervan niet slecht voor je is.
Cannabis bevat veel teer en bij elke verbranding komt koolstofdioxide vrij.
Het roken ervan (wat nog steeds erg vaak samen met tabak word gedaan) is dus wel schadelijk.
Ook al doe je het 'al' twee jaar en je merkt niets, betekend niet dat er geen schadelijke effecten zijn opgetreden, smoken.

Uiteraard geeft het voor je psyche een aantal voordelen, zoals objectiever kunnen zijn en informatie op een andere manier kunnen verwerken (empathie).
Je word er alleen niet slimmer van. (misschien hoogstens wat wijzer).

Wiet gebruiken is dus, zelfs met mate, nooit gezond! Drugsgebruik (welk middel dan ook) brengt altijd risico's met zich mee. Bij eenmalig gebruik, elke week een pil of blowtje of elke dag. Risico's zijn er altijd en dienen niet onderschat te worden.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hm... de geniale ideeën tijdens een stoned trip, erg herkenbaar. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij zijn de zogenaamde geniale ideeen nooit echt geniaal. Je denkt dat ze geniaal zijn, omdat je anders tegen dingen aankijkt en je gedachtes een andere weg nemen. Het is jammer dat we niet meer over de hersenen weten. Ik weet hoe wiet werkt, ik weet dat het te maken heeft met bepaalde receptoren en axons en dendrieten en weet ik veel allemaal wat, maar HOE? Dat is de vraag. Als je leest 'een signaal die ervoor zorgt dat je je gelukkig voelt' wat the fuck is dat signaal dan? Hoe kan het dat dat gebeurt? Waarom weten we DAT nou net niet? Als je dat niet weet is alle andere informatie nutteloos. Je weet dát het gebeurt, maar je weet niet hoe het kan dat dat gebeurt.

Dusja, denk dat de geniale ideeen gewoon een illusie zijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind van niet.

Normaal, nuchter, kijk ik veel te subjectief naar dingen.
Objecten zijn zoals ze zijn, net als mijn standpunten en meningen.
Een gedachtegang gaat zoalstie gaat, en zo is het ook. Logisch redeneren noem ik dat.
Echter, wanneer ik onder invloed ben kan ik zoals je zegt dingen vanuit een ander perspectief bekijken en kan ik geniale ideeen bedenken. Ik denk dat juist die ideeën (uitgezonderd stereotyp stoner gedachtes) juist heel inspirerend kunnen zijn over de waarheid die je kent wanneer je nuchter bent. Vaag verhaal, maar als je het wetenschappelijk kunt bekijken misschien wel logisch.

Hoe je hersenen precies werken is wel degelijk bekend.
Ik begrijp het niet volledig, maar wat er exactly gebeurd met onze hersenen na het consumeren van cannabis is zeker wel bekend.

Waarom je gelukkiger gaat voelen? Omdat die signalen (van hersenregio naar hersenregio) verstoord raken. In plaats van A naar B te reizen, maken ze onder invloed van cannabis een omweg via C.
A. staat in dit voorbeeld voor je smaakzenuwen, en B. is het centrum waarbij geur aan smaak gekoppeld word (of andersom). Normaal geeft dat het eten de smaak die het hoort te geven.
Nu je stoned bent gaat het signaal ook nog langs C. Het beloningscentrum.
Doordat het signaal daarlangs gaat (en onder invloed van cannabis dus beloont word) gaat het eten ineens lekkerder smaken. Zo is dat ook met je gevoel (gelukig of blij).

Wat dat signaal is? Dat zijn elektrisch geladen deeltjes die via de zenuwen worden verstuurd.
Hoe kan het dat dit gebeurd? Dat komt dus door dat verhaal met de receptoren.
Normaal ontvangen en sturen je hersenen bepaalde signalen en stoffjes door de hersenen en het lichaam. De hoeveelheid word geregeld door receptoren.
Wanneer er onrust ontstaat, een afwijkende hoeveelheid of opnamehoeveelheid gaan de hersenen werken. Dit kan zijn doordat je moe bent, heel blij, door seks of door drugs.
Wanneer je receptoren dus meer signalen gaat ontvangen, of juist minder.
Of ze sturen ineens 2 keer zoveel stoffen door, merk je de fysiologische effecten van een emotie of drugs.

Ik hoop bij deze door een niet heel erg wetenschappelijk praatje te houden dat je het wat beter begrijpt? In feite werkt het dus allemaal heel erg simpel.

Actie-> reactie.. En dat duizenden keren achter elkaar in je hersenen. Dat is hoe ze werken, het is 1 grote ketting reactie die in een cirkel door blijft lopen.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik snap je punt. Ik snap wat je probeert duidelijk te maken.

De vraag die altijd onbeantwoord blijft is: HOE?

Hoe werken die cellen, moleculen, receptoren enzo en wat zijn die 'signalen' nou precies? Ze hebben het over electrische signalen, maar wat is het nou? HOE werkt het?

De grote lijnen van wat er gebeurd is duidelijk. Maar hoe het nou precies werkt blijft n raadsel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Verdiep je wat in biologie en je vraag word beantwoord.
De wetenschappen hebben vaak wel antwoorden op zulke onbeantwoorde vragen, soms moet je alleen goed zoeken en er zelf een eigen draai aan geven om het te kunnen snappen.

Een van de weinige vragen die niet te beantwoorden is waarom wij, als mens en intelligente levensvorm, hier op aarde zijn.

Ik heb er de kennis nog niet voor, maar alles wat jij vraagt is beantwoord en goed uit te leggen..

SomsGebruiken

Een soort discotheek, waar je honderd euro inkom betaalt en de rest van de avond mag smoren en pep snuiven of dergelijke, waar alles is toegelaten, wedden dat je volk trekt zelfs al kost het 80-100 euro?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SomsGebruiken zei:
Een soort discotheek, waar je honderd euro inkom betaalt en de rest van de avond mag smoren en pep snuiven of dergelijke, waar alles is toegelaten, wedden dat je volk trekt zelfs al kost het 80-100 euro?

Zulke feestjes heb je zelf tegen een belachelijke lage prijs al dan niet gratis hoor :wink: .

Paperplane.

Wijs gebruiker
mandragora zei:
SomsGebruiken zei:

Zulke feestjes heb je zelf tegen een belachelijke lage prijs al dan niet gratis hoor :wink: .
Wou net zeggen ja, welbekende raves.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
De wetenschappen hebben vaak wel antwoorden op zulke onbeantwoorde vragen, soms moet je alleen goed zoeken en er zelf een eigen draai aan geven om het te kunnen snappen.

Een van de weinige vragen die niet te beantwoorden is waarom wij, als mens en intelligente levensvorm, hier op aarde zijn.

Ik heb er de kennis nog niet voor, maar alles wat jij vraagt is beantwoord en goed uit te leggen..

De laatste tijd begin ik me heel erg te intresseren in biologie, en chemie. Ik vind het allemaal razend intressant. Ik denk terug aan de tijd op de middelbare school, in de 2e klas. We leerde er over de bloedsomloop. In grote lijnen natuurlijk, zoiets krijg je niet in 4 a4tjes uitgelegd. Maar ik krijg me toch goddomme spijt dat ik daar nooit serieus aan meedeed. Geweldig toch, om daar dingen over te leren? Je bloedsomloop, je hersenen, spieren, organen, botten alles van het menselijk lichaam. En dan dus ook de chemische reacties die er in plaatsvinden.

Maar je beweert dus dat al die dingen te verklaren zijn. Dat klinkt redelijk, maar... we kunnen het dus ook begrijpen dat een cel, of molecuul, die iets doet, een lichamelijke reactie uitlokt, waardoor je je gelukkig voelt, of slecht voelt? Want wat is gelukkig of slecht voelen? Het is ongrijpbaar, het is een... gedachte, een gevoel :P

Ik lul te veel. Eindvraag:
'Heeft de wetenschap het verklaard hoe een bepaalde gebeurtenis in het menselijk lichaam kan leiden tot een gevoel of emotie, en zo ja, hoe is dit mogelijk?'

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ik begin nou opeens te denken aan dat boek van yoram stein, waarin hij het had over de 'reageerbuis' mens. Volgens mij bedoelde hij zoiest van

de mens is een machine met chemische stofjes die allemaal iets kunnen veroorzaken in het lichaam. Een mens is gelukkig als hij/zij de goeie stofjes in de goeie combinatie heeft binnengekregen/aangemaakt. Dat zou dus betekenen dat wij ons hele leven maar 1 doel voor ogen hebben: 'het krijgen van de juiste stofjes. Waar je dus gelukkig door wordt.'

een beetje een enge gedachten vind ik. Hoe denke jullie hierover?

Smoken

Bewuste gebruiker
L-123-R zei:
PepTalk zei:

De laatste tijd begin ik me heel erg te intresseren in biologie, en chemie. Ik vind het allemaal razend intressant. Ik denk terug aan de tijd op de middelbare school, in de 2e klas. We leerde er over de bloedsomloop. In grote lijnen natuurlijk, zoiets krijg je niet in 4 a4tjes uitgelegd. Maar ik krijg me toch goddomme spijt dat ik daar nooit serieus aan meedeed. Geweldig toch, om daar dingen over te leren? Je bloedsomloop, je hersenen, spieren, organen, botten alles van het menselijk lichaam. En dan dus ook de chemische reacties die er in plaatsvinden.

Maar je beweert dus dat al die dingen te verklaren zijn. Dat klinkt redelijk, maar... we kunnen het dus ook begrijpen dat een cel, of molecuul, die iets doet, een lichamelijke reactie uitlokt, waardoor je je gelukkig voelt, of slecht voelt? Want wat is gelukkig of slecht voelen? Het is ongrijpbaar, het is een... gedachte, een gevoel :P

Ik lul te veel. Eindvraag:
'Heeft de wetenschap het verklaard hoe een bepaalde gebeurtenis in het menselijk lichaam kan leiden tot een gevoel of emotie, en zo ja, hoe is dit mogelijk?'

Ik ben erg blij dat je deze vraag stelt.
Wist je dat er een lijst is van onbeantwoorde vragen in de wetenschap?
De vraag die bovenaan staat, is de vraag die jij zojuist ongeveer stelde.
Namelijk hoe creëert het tastbare, namelijk miljoenen biochemische reacties iets ontastbaars als bewustzijn. Dit wordt ook wel het misterie van Quila genoemd.

Tevens ken ik wel een boek wat zeer wetenschappelijk en filosofisch is, maar als je je best doet en al een klein beetje kennis hebt, toch wel te begrijpen is.
Mij is het ook gelukt en ik ben maar een 17 jarig MBO'ertje, die iedere dag skunk rookt. :P
Dit boek gaat dus ook onder andere over het misterie van Quila, MAAR dat is niet het enige waar het boek over gaat.
En als je ONgellukig wilt worden maar wel alles wilt snappen, moet je dit boek vooral lezen.

Ik snap nu zoveel en heb nu zoveel kennis. Het voelt goed om alles te weten en te snappen, maar het is eigenlijk ook een beetje net als een goocheltruuk die je verklapt: de lol is eraf.
Het boek heeft mijn leven eigenlijk een beetje verpest.
Maar als je de titel van het boek echt wilt weten, moet je maar even reageren op dit bericht.

Mij heeft het veel geleerd en Kennis is Macht.
Maar in dit geval zeg ik toch liever: ''Wijsheid is ontwetendheid''
Normaal ben ik trouwens niet van die gezegdes hoor xD
Maar als je wilt weten hoe dit boek heet, moet je het maar even vragen, MAAR denk er goed over na!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
L-123-R zei:
Wow, dat zet me aan het denken
Stuur toch maar ff, kijk wel ik het ga lezen of niet :P

Ben ik ook wel in geïnteresseerd smoken.
L-123-R zei:
de mens is een machine met chemische stofjes die allemaal iets kunnen veroorzaken in het lichaam. Een mens is gelukkig als hij/zij de goeie stofjes in de goeie combinatie heeft binnengekregen/aangemaakt. Dat zou dus betekenen dat wij ons hele leven maar 1 doel voor ogen hebben: 'het krijgen van de juiste stofjes. Waar je dus gelukkig door wordt.'

een beetje een enge gedachten vind ik. Hoe denke jullie hierover?

Ik denk hierover als de absolute waarheid.
Dat is hoe ik de mens/het leven zie, en elke gebeurtenis (postitief of negatief, of juist neutraal) zorgt voor aanmaak/afbraak van bepaalde stoffen waardoor er andere verhoudingen ontstaan.
Dit beinvloed je hersenen waardoor zei een gevoel gaan ''maken''. Een emotie of ergens een bepaald gevoel bij hebben is dus niets meer dan een ketting van chemische reacties.

Natuurlijk hebben we de vraag over het bewustzijn, en hoe dat dan mogelijk is.
Waarom we hier zijn en wat ons uiteindelijke doel is, daar moeten we zelf maar achter komen denk ik. Maar WAT we doen, en waarom we dat doen en voelen is wel wetenschappelijk te verklaren.

Een klein puntje waar ik smoken 100% gelijk in geef, ook omdat ik op die leeftijd heel erg kennisgierig was:
Smoken zei:
Ik snap nu zoveel en heb nu zoveel kennis. Het voelt goed om alles te weten en te snappen, maar het is eigenlijk ook een beetje net als een goocheltruuk die je verklapt: de lol is eraf.

Zie het leven als een toets/test. Het is nooit leuk om op het begin ervan al de uitslag/antwoorden te weten.

Hiermee wil ik niet zeggen dat diepgaande kennis/gedachtes/theorieën maar niet gelezen of begrepen mogen worden.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dat zou dus betekenen dat wij allemaal gewoon materie zijn? Er is helemaal geen geest of ziel, het is allemaal wetenschappelijk te verklaren. We zijn een 'ding'. Een object. De illusie die we hebben is dat we allemaal een eigen leven hebben, maar dat leven is er dus helemaal niet. Het leven wat we leiden is een combinatie van stoffen, waardoor we 'denken' dat we leven. Zoiets?

Nogal een vage gedachte dit. Beetje eng ook. Krijg plotseling het gevoel dat alles zo nep is

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, daarom de waarschuwing dat je niet te hard moet doordenken en niet het antwoord op alles wil weten. Dan wordt je gek :)

Maar dat wij allen materie zijn ja, maar dat er bewustzijn bestaat vind ik ook een feit.
Maar denken (hersengolven/electronische impulsen) is wat anders dat gevoelens en emoties (veroorzaakt door hormonen en andere stofjes).

Wanneer iemand emotioneel word (huilen/boos/bang/etc.) gaan de emoties (en dus de hormonen en shit) het denken (het bewustzijn/hersengolven) overheersen en beheersen.

Bovenaan