St. Janskruid

Ehv

Newbie
Omdat ik door het vele drugsgebruik (Cocaine en MDMA) het idee had dat mijn serotonine pijl niet meer goed was, slik ik al bijna 2 jaar iedere dag een tablet voor het slapen gaan. Ik heb er bewust niet voor gekozen om geen andere farmaceutische middelen te nemen omdat ik dacht puur natuur beter zou zijn.

http://www.drogistplein.nl/winkel/produ ... kruid.html

Ik las op dit forum dat er een Serotonine syndroom kan ontstaan.

Wie kan mij vertellen wat ik dan zou moeten merken? De hoofdeigenschappen op wikipedia zeggen mij niet veel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Serotoninesyndroom

Alvast bedankt!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
omdat ik dacht puur natuur beter zou zijn.
Dat willen ze je graag laten denken. En het heeft als ik het goed heb een inhiberende fucntie en vermeerderd dus niet je serotonine en je wordt er nogal afgevlakt van. Ik zou gewoon voor 5-HTP gaan.

Ehv

Newbie
Dank je.

Ik dacht altijd dat het wel serotine verhogend was. Probleem dan is dat ik in Azie woon en hier geen 5htp kan krijgen.

Nog andere meningen/inzichten?

zazzoo

Bewuste gebruiker
Wordt L-theanine in het lichaam ook niet omgezet in 5-htp? Kan je daar niet via internet bestellen ofzo,zo ja dan zou ik zeker gaan voor suntheanine, ook natuurlijk en naar mijn mening veel beter dan valeriaan of st janskruid

Bij mij helpt st-janskruid echt voor geen meter. En een serotonine syndroom is denk ik enkel mogelijk als je één of andere antidepressiva gebruikt, en dan nog is die kans zeer klein.
Ik slik ook antidepressiva en heb al veel zwaardere middelen gebruikt waar er mogelijk ook een serotonine syndroom van zou kunnen komen. Nog nooit last van gehad.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ehv zei:
Dank je.

Ik dacht altijd dat het wel serotine verhogend was. Probleem dan is dat ik in Azie woon en hier geen 5htp kan krijgen.

Nog andere meningen/inzichten?

Uit azie komt al die rommel die we hier slikken, moet toch wel aan te komen zijn?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
zazzoo zei:
Wordt L-theanine in het lichaam ook niet omgezet in 5-htp? Kan je daar niet via internet bestellen ofzo,zo ja dan zou ik zeker gaan voor suntheanine, ook natuurlijk en naar mijn mening veel beter dan valeriaan of st janskruid

Bij mij helpt st-janskruid echt voor geen meter. En een serotonine syndroom is denk ik enkel mogelijk als je één of andere antidepressiva gebruikt, en dan nog is die kans zeer klein.
Ik slik ook antidepressiva en heb al veel zwaardere middelen gebruikt waar er mogelijk ook een serotonine syndroom van zou kunnen komen. Nog nooit last van gehad.

Voor zover ik weet wordt tryptofaan omgezet naar 5HTP en dat weer naar serotonine. Tryptofaan is een aminozuur en verkrijgbaar in de apotheek.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
nog een edit: gebruik sint-janskruid liever niet vanwege zijn MAO werking, mag niet gecombineerd worden met de meeste drugs, pas daar mee op.

En het mag al helemaal niet in combi met coke of MDMA !

Beeeb

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
nog een edit: gebruik sint-janskruid liever niet vanwege zijn MAO werking, mag niet gecombineerd worden met de meeste drugs, pas daar mee op.

Exactly, het wordt wel verkocht als een onschuldig plantaardig product. Maar zo braaf is het niet. Zeker in combinatie met andere middelen.

Daarnaast kan het in zonlicht overgevoeligheidsreacties veroorzaken en wordt je anti-conceptiepil minder betrouwbaar.

Beeeb

Bovenaan