(SPOED) EHBO iemand die te haard gaat

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hallo!

Ik ben hier op een feest en er gaat iemand ongelofelijk hard!
Zijn er tips om de desbetreffende persoon tijdelijk te helpen?
Water, suiker, vitamines?

Thank you!

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Waar gaat die hard op, ik zou zeggen geef een lage dosis valium of een bepaalde benzodiazepinen. Maar bij mdma raad ik het weer ten zeerste af omdat je dan in een soort benzodiazepinen xtc psychose komt. Wat je eigenlijk moet doen is gewoon naar huisartsenpost crisis dienst gaan en eerlijk zijn. Ging zelf toen ik nog aan de pep en coke zat heel vaak bij een huisarts langs en meestal kreeg ik valium om te stabiliseren. Suikerwater zal niet gaan helpen bij iemand die hart gaat en vitaminen kunnen meestal geen kwaad maar denk dat het wederom niet veel verschil gaat maken. Dus ik zou gewoon even eerst langs een huisarts gaan uitleggen en dan 5mg tot max. 20mg valium en rustig aan doen. Alcohol werkt averechts daar gaat het alles nog sneller door en is de kans om iets te krijgen groter.

Gewoon genoeg drinken en het uitzitten de drugs werkt vanzelf een keer uit. En gewoon naar een dokter gaan deze heeft ook zwijgplicht en zal het hoogstens tegen zijn eigen huisarts zeggen. Dat stukje van valium weet ik zeker dat het geen kwaad kan als je teveel hebt gesnoven(het kan wel negatieve bijwerkingen geven bij mdma). Ken meerdere mensen buiten mezelf die bij te hoge dosissen speed 10mg of 20mg valium kregen om te kalmeren en het lichaam af te laten remmen. Speed of coke pompt je op je bloeddruk hartslag alles gaat veel sneller. Een benzodiazepinen heeft precies de tegenovergestelde werking en bij elkaar stabiliseert het in zijn geheel. Maar wat ik zegt raadpleeg eerst een dokter misschien is het wel niet nodig volgens hem want kreeg zelf de valium pas als ik buiten veel speed ook nog hartklachten had. Was dat niet het geval dan was het antwoord meestal wacht maar het werkt wel uit.

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mrflame zei:
Hallo!

Ik ben hier op een feest en er gaat iemand ongelofelijk hard!
Zijn er tips om de desbetreffende persoon tijdelijk te helpen?
Water, suiker, vitamines?

Thank you!

De persoon ligt inmiddels op een bedje, hij lijkt te slapen maar mompeld nog wel wat en beweegt heel onrustig. Ik ben echt nog nooit zo bang geweest in mijn hele leven als deze nacht :(

Hij wist zijn eigen naam niet meer, zweette als een otter, liep naakt door het huis en alleen maar te zeggen dat hij geld had belegd. Uiteindelijk onder de douche gezet, laten kotsen en 112 gebeld. Zij hebben hem afgekoeld en verder verzorgt.

Ben naast hem gaan zitten en hopen dat als hij straks wakker wordt, dat hij er geen blijvende hersenbeschadiging aan heeft overgehouden.

Updates en nadere verhalen volgen!

Deze nacht heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik wat levensjaren mis :'(

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
willemvaag zei:
Waar gaat die hard op, ik zou zeggen geef een lage dosis valium of een bepaalde benzodiazepinen. Maar bij mdma raad ik het weer ten zeerste af omdat je dan in een soort benzodiazepinen xtc psychose komt. Wat je eigenlijk moet doen is gewoon naar huisartsenpost crisis dienst gaan en eerlijk zijn. Ging zelf toen ik nog aan de pep en coke zat heel vaak bij een huisarts langs en meestal kreeg ik valium om te stabiliseren. Suikerwater zal niet gaan helpen bij iemand die hart gaat en vitaminen kunnen meestal geen kwaad maar denk dat het wederom niet veel verschil gaat maken. Dus ik zou gewoon even eerst langs een huisarts gaan uitleggen en dan 5mg tot max. 20mg valium en rustig aan doen. Alcohol werkt averechts daar gaat het alles nog sneller door en is de kans om iets te krijgen groter.

Gewoon genoeg drinken en het uitzitten de drugs werkt vanzelf een keer uit. En gewoon naar een dokter gaan deze heeft ook zwijgplicht en zal het hoogstens tegen zijn eigen huisarts zeggen. Dat stukje van valium weet ik zeker dat het geen kwaad kan als je teveel hebt gesnoven(het kan wel negatieve bijwerkingen geven bij mdma). Ken meerdere mensen buiten mezelf die bij te hoge dosissen speed 10mg of 20mg valium kregen om te kalmeren en het lichaam af te laten remmen. Speed of coke pompt je op je bloeddruk hartslag alles gaat veel sneller. Een benzodiazepinen heeft precies de tegenovergestelde werking en bij elkaar stabiliseert het in zijn geheel. Maar wat ik zegt raadpleeg eerst een dokter misschien is het wel niet nodig volgens hem want kreeg zelf de valium pas als ik buiten veel speed ook nog hartklachten had. Was dat niet het geval dan was het antwoord meestal wacht maar het werkt wel uit.

Super erg bedankt!! Ik heb het overgelaten aan proffesionals!
Hij had naar eigen zeggen 4 pillen op (witte nintendo's). Die zijn volgens mij rond de 200 mg per pil. Dus hij heeft een aardig grote dosis gehad :(
Hij is weer deels aanspreekbaar, hij beantwoord de meeste vragen normaal.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je hebt goed gehandeld door 112 te bellen, bel altijd als je het niet vertrouwt al is het uit voorzorg. Wat is je belangrijker een leven of dat mensen weten dat je wat hebt genomen. Onderschat teveel drugs nooit want de afloop kan fataal zijn. Hoop voor hem dat hij er weer bovenop komt en misschien heeft hij geen hersenbeschadiging dat is denk ik ongeveer het ergste wat je eraan kan overhouden. Sterkte..

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hij ligt nog op bed, maar is wel bijna helemaal helder!
Ik schop hem zo de douche onder! >:)

SomsGebruiken

Experimenterende gebruiker
@ Hendroit, iemand die mdma /xtc niet gewend is kan of zal geen vier pillen in 1 keer slikken, zelfs ik die al 2,5 jaar gewend ben met mdma doe dat niet, max 2,5 of gewoon beginnen met 1 is voldoende.

Hendroid

Experimenterende gebruiker
Ja je hebt van die mongolen erbij die al een snoepje ophebben en er vervolgens 4 naar binnen werken :openmouth:
De 4e keer dat ik xtc ging gebruiken heb ik 5 pillen (blue defcon's) in een tijd van 9 uur geslikt en ik
niet te hard ofzo? Op het laatst word je gewoon vaag in de kop en je hebt steeds kotsneigingen waardoor je lucht in gaat slikken en dan een ziek harde boer laat en dat is dan echt heerlijk =D

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
SomsGebruiken zei:
@ Hendroit, iemand die mdma /xtc niet gewend is kan of zal geen vier pillen in 1 keer slikken, zelfs ik die al 2,5 jaar gewend ben met mdma doe dat niet, max 2,5 of gewoon beginnen met 1 is voldoende.

Onzin heb zelf een keer gemiddeld 12 schijven in 1 keer ingenomen en een andere keer 7 stuks. Allemaal mdma en mda bevattende pillen die 7 waren 7 verschillende en de 12 waren 30 stukjes pillen en poeder. Dit is wel bij 2 keer gebleven aangezien ik gewoon te hard ging en alles was aan het trillen oftewel ik was flink aan het wegdraaien. Wel moet ik toevoegen dat die 12 pillen een lage dosering mdma bevatte want als je ze zo nam moest je er minimaal 2 nemen om iets te merken.

Bovenaan