Spierafbraak

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
YOooo iedereen,

Ik las net dat wiet de spiergroei belemmerd, maar dat Opwekkende drugs zoals cocaine/speed enz nog erger waren. Is het effect dan zo erg?

Wie kan me hier wat meer over uitleggen :grin:

:wave:

Riel

Bewuste gebruiker
niet alles wat je leest klopt. internet is een bron van oneindig veel informatie waarvan een groot deel ook onjuist is. voor zover ik weet belemmerd wiet de spiergroei niet. hoe dat met speed en cocaine precies zit weet ik niet. kan me wel voorstellen dat van speed de spier/lichaamsherstel flink achteruit gaat als je slaap uitstelt. maar van de stof zelf weet ik niet wat het met de spiergroei doet net als cocaine. denk zelf dat het nogal meevalt als je niet al te extreem gebruikt.

misschien dat iemand anders het wel weet? :wave:

Pikachu

Wijs gebruiker
Volgens mij is het slecht voor je spieren omdat je doorgaat zonder dat je die energie natuurlijk hebt... Dus dan ga je je spieren verbranden omdat je lichaam toch ergens energie vandaan moet halen.

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb ook eens ergens gelezen of gehoord dat wiet - net als alcohol - wel degelijk je lichaamsontwikkeling belemmerd. weet het niet zeker hoor, maar kan iemand dit bevestigen of weerleggen met een bron of argument?

Flameon

Badass junkie
Met een bron of argument kan ik dat niet zo 123 bevestigen. Wel door mensen die ik ken van mijn werk. Ik ken iemand die op hoog niveau heeft geturnt en door alcohol en pep misbruik af is getakeld tot een wrak en geen spieren meer heeft. Alleen uitstekende botten.
Dus in die zin geloof ik zeer zeker dat drugs een aanslag doet op je lichaam, als je er onverstandig mee om gaat

Popper

Belezen gebruiker
Maarja met alle drugs schiet je eigenlijk niks op:wink: :wave:

Zelf merk ik wel dat als ik een joint rook voor het sporten(1-2uur) dat ik dan minder goed kan sporten. Dus in die zin verslechterd het de spieropbouw.
Lijkt me wel logisch, ik word niet echt actief van blowen. :P

Javaanse Jongen.

Experimenterende gebruiker
ik sport nu een jaar en drink al een half jaar shaky's maar k blow dus ook.en er is nog geen kilootje bij gekomen. als je stoned gaat slapen krijgen je spieren geen rust.en heti s ook niet goed voor je eerst sporte dus je spieren oppompe en dan weer smoke en super ontspanne worden. van blowen weet ik het uit eigen ervaring dus dat het niet werkt. en met andere drugs lijkt het me meer dan logisch dat het alleen maar tegenwerkt. als je spieren wilt moet je goed eten en om de dag sporte, omdat je spieren ook rust nodig hebben. goede voeding is het belangerijkste

Riel

Bewuste gebruiker
als voeding rust en training goed in elkaar zit kun je krachttraining makkelijk combineren met blowen.

Boner

Belezen gebruiker
Javaanse Jongen. zei:
ik sport nu een jaar en drink al een half jaar shaky's maar k blow dus ook.en er is nog geen kilootje bij gekomen. als je stoned gaat slapen krijgen je spieren geen rust.en heti s ook niet goed voor je eerst sporte dus je spieren oppompe en dan weer smoke en super ontspanne worden. van blowen weet ik het uit eigen ervaring dus dat het niet werkt. en met andere drugs lijkt het me meer dan logisch dat het alleen maar tegenwerkt. als je spieren wilt moet je goed eten en om de dag sporte, omdat je spieren ook rust nodig hebben. goede voeding is het belangerijkste
Dan doe je het mis jongen!

Ik powertrain al 3 jaar met voedingsschema's en trainingsschema's en ben 20 kg bijgekomen met hetzelfde vetpercentage en blow elka dag ongeveer 1 a 2 joints. :wave: :stoned:

raging_bull

Bewuste gebruiker
Hmm, ik probeer deze vraag ook te beantwoorden door middel van google alleen nu kom ik hier uit...

Ik heb deze vraag al eens gesteld hier, nog geen week ofzo geleden.. om precies te zijn was mijn vraag toen is coke nuttig tijdens het fitnessen bijvoorbeeld door het uithoudingsvermogen wat je erdoor krijgt.

Natuurlijk moet je hier wel heeeeel voorzichtig mee zijn want door de coke kan je langer doorgaan dan je lichaam aan andere energy stofjes kan verzamelen als je je niet goed genoeg voorbereid. Afgezien van de spierpijn die je de volgende dag of nog een dag later krijgt. Spierpijn komt door afval stoffen in je spieren door de intensieve inspanning die ze gemaakt hebben. Ik weet niet wat voor afvalstoffen coke oplevert, en of het in die zin maybe de spieren erger maakt misschien?

De vraag voor mij is nog steeds is coke bij juist gebruikt nuttig om spieren te kweken, ookal neem je misschien een dosis die je geestelijk niet voelt maar lichamelijk wel merkt... Ik heb het nog niet getest.. Maar bij zo'n lage dosis zou het toch wel een 10% boost moeten geven ofzo...? Soort natural steroids. :grin:

raging_bull

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
Hmm, ik probeer deze vraag ook te beantwoorden door middel van google alleen nu kom ik hier uit...

Ik heb deze vraag al eens gesteld hier, nog geen week ofzo geleden.. om precies te zijn was mijn vraag toen is coke nuttig tijdens het fitnessen bijvoorbeeld door het uithoudingsvermogen wat je erdoor krijgt.

Natuurlijk moet je hier wel heeeeel voorzichtig mee zijn want door de coke kan je langer doorgaan dan je lichaam aan andere energy stofjes kan verzamelen als je je niet goed genoeg voorbereid (maag goed vullen met spul wat lang te verteren heeft...). Afgezien van de spierpijn die je de volgende dag of nog een dag later krijgt. Spierpijn komt door afval stoffen in je spieren door de intensieve inspanning die ze gemaakt hebben. Ik weet niet wat voor afvalstoffen coke oplevert, en ze in die zin maybe de spierpijn erger maakt misschien?

De vraag voor mij is nog steeds is coke bij juist gebruikt nuttig om spieren te kweken, ookal neem je misschien een dosis die je geestelijk niet voelt maar lichamelijk wel merkt... Ik heb het nog niet getest.. Maar bij zo'n lage dosis zou het toch wel een 10% boost moeten geven ofzo...? Soort natural steroids. :grin:

raging_bull

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
raging_bull zei:

Natuurlijk moet je hier wel heeeeel voorzichtig mee zijn want door de coke kan je langer doorgaan dan je lichaam aan andere energy stofjes kan verzamelen als je je niet goed genoeg voorbereid (maag goed vullen met spul wat lang te verteren heeft...). Afgezien van de spierpijn die je de volgende dag of nog een dag later krijgt. Spierpijn komt door afval stoffen in je spieren door de intensieve inspanning die ze gemaakt hebben. Ik weet niet wat voor afvalstoffen coke oplevert, en ze in die zin de spierpijn erger maakt misschien?

caat

Newbie
Uh... halloo?! Is er iemand thuis in jouw hoofd?
Coke is een enorme aanslag op je lijf, lieverd. Vooral op je hart. Ga jij lekker sporten met coke in je neus, dan krijgt je hart een behoorlijke klap.. Anyway, misschien is het handig als je gewoon eens gaat googlen op 'coke en gezondheidsgevaren' of zo.. Maar eerlijk gezegd verbaas ik me over de naiviteit van je vraag. Je hebt maar een lijf, als je het kapot maakt word je waarschijnlijk wel wakker... en dan is het TE LAAT.

raging_bull

Bewuste gebruiker
Lol, ik denk dat ik het bericht per ongeluk 3 keer gepost heb omdat ik op vorige pagina heb gedrukt en toen weer op volgende..

caat zei:
Uh... halloo?! Is er iemand thuis in jouw hoofd?
Coke is een enorme aanslag op je lijf, lieverd. Vooral op je hart. Ga jij lekker sporten met coke in je neus, dan krijgt je hart een behoorlijke klap.. Anyway, misschien is het handig als je gewoon eens gaat googlen op 'coke en gezondheidsgevaren' of zo.. Maar eerlijk gezegd verbaas ik me over de naiviteit van je vraag. Je hebt maar een lijf, als je het kapot maakt word je waarschijnlijk wel wakker... en dan is het TE LAAT.

Lees je mijn bericht eigenlijk wel goed? Want ik heb het over een zeer kleine dosis die je geestelijk niet eens zou merken, maar alleen lichamelijk.

Sporten zelf is ook net zo goed een zware inspanning voor je hart. Het maakt geen verschil of je hart nu harder moet werken omdat je aan het sporten bent, dan dat je hart sneller moet werken omdat je aan de coke zit en dan lichamelijke inspanning maakt, het is allebei een proces wat je hart langzaam doet verslijten. Het is wel weer zo dat je misschien beter voelt dat je moet stoppen als je nuchter gaat sporten. In principe is een redelijke dosis cafeïne dan net zo goed schadelijk als je gaat sporten....

Sarori

Bewuste gebruiker
raging_bull zei:
Het maakt geen verschil of je hart nu harder moet werken omdat je aan het sporten bent, dan dat je hart sneller moet werken omdat je aan de coke zit en dan lichamelijke inspanning maakt, het is allebei een proces wat je hart langzaam doet verslijten...

Er bestaat geen verschil tussen langzaam slijten en keihard slijten?

Als jij je hart te hart op zijn flikker geeft kan het mss zomaar ineens gaan stilstaan, snappie?

Caat zei het al: "dream on, honey....haha....."

caat

Newbie
hihih... ik kan me sterk vergissen , maar volgens mij is sporten goed voor je lijf en leden. Dat heb ik nou nog nooit in een wetenschappelijk verantwoord stukkie gelezen over coke.

Van sporten maak je overigens 'happy-hormonen' aan.. voel je je blijer door. Ik zie om me heen heel weinig mensen die na een avond doorsnorkelen happy uit hun smoeltje kijken..

Zal ik doorgaan?

ronnai

Experimenterende gebruiker
PuppiiiEyes zei:
YOooo iedereen,

Ik las net dat wiet de spiergroei belemmerd, maar dat Opwekkende drugs zoals cocaine/speed enz nog erger waren. Is het effect dan zo erg?

Wie kan me hier wat meer over uitleggen :grin:

Door wiet daalt je testosteronspiegel dus minder spiergroei.
Coke en speed tast je spieren aan omdat je lichaam daar op gaat teren als je niks eet tijdens het strak staan volgens mij

Coke zorgt wel degelijk voor spierafbraak.

1) je eet niks of bijna niks als je onder invloed bent, waardoor je lichaam spierweefsel afbreekt.
2) door de hogere lichaamstemperatuur die de coke veroorzaakt breekt je lichaam ook spier af

en zoals mensen die bekend zijn met krachtsporten weten is het voornaamste van spieropbouw juist de rust periodes. En die mist je lichaam uiteraard als je veel of vaak gebruikt.

Nu is het niet zo dat je lichaam gelijk alles afbreekt na een paar keer, maar langer gebruik heeft wel degelijk dit effect.

alrik31

Newbie
Boner zei:
Javaanse Jongen. zei:

Ik powertrain al 3 jaar met voedingsschema's en trainingsschema's en ben 20 kg bijgekomen met hetzelfde vetpercentage en blow elka dag ongeveer 1 a 2 joints. :wave: :stoned:
nou nou boner moe je luistere ,20 kilo in 3 jaar da ken niet
als je optimaal traint ken je max 2 kg per jaar spiermassa op bouwe dus kwee niet wat die andere 17 kg is ?

alrik31

Newbie
Boner zei:
Javaanse Jongen. zei:

ehhh 14 kg lol

Ik heb voor mijn huisarts geen geheimen. Vind 't handig dat mijn huisarts weet dat ik af en toen eens een lijntje coke neem of een jointje, er is immers doktersgeheim, dus waarom je er voor schamen tegenover je huisarts. Bij 2 verschillende huisartsen hierover gehad wat de gevolgen kunnen zijn. Ben onderzocht, mijn gebruik besproken (maximaal gebuik is 2x per maand, dus weekends, en lang niet alle, soms maanden niet, soms par dagen feesten) en vond geen enkel probleem of gezondheidsgevaar. Het is goed om af en toe stoom af te blazen. Dus niks mis mee en het ontstrest, maar gebruik je meer dan moet je je sowieso achter de oren krabben, als je iedere dag blowt of snuift dan zit je klaarblijkelijk niet lekker in je vel. Zoek de reden daarvan en probeer een oplossing te vinden want dan is er echt iets niet ok. Als je te veel coke gebruikt en je eetlust verdwijnt dan kom je waarschijnlijk niet aan je dagelijkse hoeveelheid voedingstoffen die je voor je lichamelijke ontwikkelingen nodig hebt. Mijn motto is altijd geweest gebruik is lekker maar niet ten koste van mijn gezondheid. Dus neus bij thuiskomst spoelen met lauw water, overmatig veel (lauw) water drinken na je gebruik van de diverse stimuli om gifstoffen vlotjes af te voeren. Als je het op levensgenietende basis doet dan blijft het leuk en kun je er oud mee worden (ik ben over de 50 en experimenteer sinds mij pubertijd). Moet leuk zijn. :rock:

marc38

Newbie
Iedere vorm van overmatig drugs gebruik zal uiteindelijk zijn tol eisen, mentale en lichaamlijke afbraak.overdaad schaad simpel :smoke:

Rain

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Met een bron of argument kan ik dat niet zo 123 bevestigen. Wel door mensen die ik ken van mijn werk. Ik ken iemand die op hoog niveau heeft geturnt en door alcohol en pep misbruik af is getakeld tot een wrak en geen spieren meer heeft. Alleen uitstekende botten.
Dus in die zin geloof ik zeer zeker dat drugs een aanslag doet op je lichaam, als je er onverstandig mee om gaat

Zojuist 1/3 van de omvang van mijn armen kwijt. drank en speed, ik denk dat deze toedoening zich over 3 weekenden heeft verspreidt. dan wel minimaal 2 dagen wakker, en zeker niet de juiste voedingsstoffen.

anyhow, aantal blousejes zullen weer goed passen ;p

J.Woofer

Newbie
je kunt door speed juist meer spieren krijge. (mits je er ook bij traint)
stel jij zit je armspieren te trainen, maar na een tijdje stop je omdat je niet meer kunt.
maar door speed merk je niks van vermoeidheid dus je kunt heel lang doorgaan,
en door de adrenaline kick die je krijgt kun je juist veel zwaarderen gewichten tillen.

LET OP !
- zorg wel dat je er gezond bij eet. (veel vitamines en eiwitten)
- zorg dat je genoeg drinkt. (anders droogt je lichaam uit of raakt overhit)
- doe dit wel met maten! anders loop je kans op blessures of erger.
- geef je spieren rust. ( je spieren groeien juist in de rust periode)
- neem iets mee waar veel energy in zit (energy drank, dextro) anders put je lichaam uit
- je moet wel ervaring met speed hebben of neem iemand mee die je zeker kan helpen, ik raad het de mensen die weinig tot geen ervaring hebben aan iemand mee te nemen met verstand en genoeg ervaring die jullie kan waarschuwen als je te ver gaat en die de dosering voor je kan doen.

hierbij zeg ik niet dat het goed is om speed te gebruiken om je spieren te kweken.
dan kun je beter aan de anabolen gaan.
maar hierbij wou ik wel even duidelijk maken dan speed wel degenlijk help bij het trainen van je spieren.

norco

Newbie
Re:

J.Woofer zei:
- neem iets mee waar veel energy in zit (energy drank, dextro) anders put je lichaam uit

hierbij zeg ik niet dat het goed is om speed te gebruiken om je spieren te kweken.
maar hierbij wou ik wel even duidelijk maken dan speed wel degenlijk help bij het trainen van je spieren.

klopt, idd genoeg eten..
Er zit alleen bijna geen energie in energy drank of dextro.. beter pak je gewoon een grote portie mac&cheese :wink:
En de truuk voor mij is: wel speed, niet trainen..
Dan bouw je ook veel op mits je genoeg eet..

Als je spieren gaan afbreken is er niet "lekker" uit zien de minste van je zorgen btw.
Je nieren houden daar niet zo van :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
En de truuk voor mij is: wel speed, niet trainen..
Dan bouw je ook veel op mits je genoeg eet..

En wat bouw je dan precies op? Dat snap ik even niet.

Zelf train ik al vijftien jaar (maar niet zo constant als ik zou willen) en daarbij gebruik ik veel alcohol, wiet, speed enz.(maar in periodes, zeker niet altijd). En ik merk nog altijd dat ik steeds sterker en groter wordt. Dus de drugs hebben me zeker niet geholpen of zo, maar ik merk maar weinig van de negatieve effecten op mijn spieren.

Ik heb nooit speed met trainen gecombineerd omdat dat waarschijnlijk mijn dood wordt door verschillende factoren. Voor sommige mensen zou het kunnen werken, maar zeker voor mensen met een zwak hart (hoge bloeddruk) is het ten sterkste af te raden. En anabolen zijn natuurlijk ook niet aan te raden op een forum als dit. Je nieren en lever hebben al genoeg te verduren en anabolen kunnen dan misschien wel net te veel zijn.

Mr.Vanderkart

Belezen gebruiker
Je hebt veel meer kunnen groeien zonder drugs.
Alcohol verminderd de eiwitsynthese, eiwitten worden omgezet in voeding voor spieren.
Grootste probleem met speed is de drang om te eten die weg is en je gebruikt veel energie dus ga je, zoals hierboven al gezegd is, kannibaliseren. Je lichaam gaat spier verbranden voor energie.
Drugs+ Fitness is geen combi.
Tenzij je natuurlijk anabolen als drugs ziet:P Die werken voor mij wel hehe

edblok2

Bewuste gebruiker
voordat je lichaam aan je spieren gaat knabbelen pakt hij toch Echt eerst je vet reserves hoor!!! Na training heeft je lichaam rust nodig, ga je trainen en daarna blowen/snuiven rust je lichaam niet uit ook niet tijdens de slaap en is de training voor niets geweest. De dag voor en na een training niet gebruiken is het verstandigst.

sinslord

Belezen gebruiker
THC verminderd de Testosteron aanmaak, gemiddeld bij een volwassenmens 7mg perdag,
THC verminderd dit. Het kan gewoon wat minder zijn maar ook ernstig minder zoals bv,
Drastisch minder aanmaak van "Sperma"/spieren/stem/beharing, Dat is allemaal afhankelijk van Testosteron.

Maar dan praat je bij 1a2x perweek gebruik dat dit al effect heeft.

Ook word je bloed dunner van Cannabis waardoor er minder zuurstof door je bloed naar je spieren gaan = minder uithoudingsvermogen en minder bouwstoffen worden opgenomen.

Dit zal ook voor andere Psychadelishce & Hallucinogene stoffen gaan, over chemie weet ik verder niet zoveel qua drugs. maar zal net zo min zo goed zijn voor je op lange termijn.

Bovenaan