Speed pauze.

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
Vraagje over hoe het zit met pauzes tussen speed gebruik want kan het nergens vinden.

MDMA heeft 2-3 maanden per keer voor verstandig gebruik, hoe zit dit met pep? :openmouth:?

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
MDMA zorgt ervoor dat de serotoninevoorraad in de hersenen geleegd wordt en het heeft tijd nodig om weer opnieuw aangemaakt te worden, pep werkt op dopamine en die voorraad wordt niet leeggemaakt zoals de serotoninevoorraad leeggemaakt wordt en het dopaminesysteem is wat robuster. Regelmatig pep gebruiken zorgt niet voor hersenschade zoals regelmatig MDMA-gebruik dat doet en daarom is er ook niet echt een minimumtijd voor tussen twee pepsessies. Zolang je niet iedere dag pep gebruikt en genoeg eet, drinkt en rust veroorzaakt het niet zo snel schade, maar om verslaving te voorkomen is het aan te raden om het niet te vaak te nemen. Ik heb wel eens gelezen dat het aangeraden wordt om niet vaker dan 1 keer per maand pep te gebruiken, maar persoonlijk denk ik dat iets vaker niet echt kwaad kan, zolang je maar oppast dat het niet iets structureels wordt, zoals bv iedere zaterdag, want dan wordt het moeilijk om het een keer niet te nemen.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik vind zelf 1x per maand eigenlijk wel goed om aan te houden deamon, als je het vaker doet moet ik dus denken aan 2 á 3 x per maand? Dan gebruik je dus 50% van de maand in het weekend pep, en bij 3x zelfs 75.%. (Snel even ervan uitgaande dat een maand 4 weken ongeveer telt) Dat is toch wel aan de risky kant hoor, ik denk dat het verslavende karakter van speed op een gegeven moment te groot wordt en je het gebruik zich niet langer beperkt tot 2 á 3 x per maand. Waarschijnlijk ga je op een gegeven moment dan toch elk weekend pakken, want je hebt eigenlijk al een vaste regelmaat. 1x pep in de maand vind ik eigenlijk wel de grens, daarnaast kom je wat mij betreft in de gevarenzone. (al geef ik gelijk toe dat er ongetwijfeld mensen zijn met een stalen discipline die de 2 a 3x per maand in stand kunnen houden) Lijkt mij in ieder geval wel moeilijk!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat leipebaviaan zegt. Ik ken zat mensen die vaker dan 1x per maand pep gebruiken en moet zeggen dat die er beter uitzagen vóórdat ze dat deden. Al kan ik niet precies zeggen wat het is dat ik er aan af zie, maar ik zie het wel degelijk.

Al veroorzaakt het geen schade als je het 2x per maand zou doen, ik zou het voor je eigen lichamelijke gezondheid toch gewoon 1x per maand aanhouden. Vooral ook als je nagaat dat je wss ook nog wel eens xtc of andere drugs erbij neemt, is het denk belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt en niet telkens allemaal drugs afwisselt zodat je uiteindelijk alsnog ieder weekend naar de klote gaat. Maar goed, dat geldt ook voor ieder weekend zuipen. Geef je lichaam gewoon genoeg rust, eet goed, en dan kan hier en daar wat drugsgebruik idd best.

Bovenaan