Speed hartinfarct

Flowkes

Belezen gebruiker
ik weet dat je bijna niet in slaap kan vallen bij gerbuik van speed , maar stel dat dit toch zou lukken door middel van slaapmiddelen ofzo . dus ik heb me laten wijsmaken dat je groot risico loopt om hartinfarct te ebben als je in slaap valt en onder invloed bent van speed . ik geloof het zelf niet , echt maar wou toch ff hier checke

Funky Monkey

Badass junkie
Hoezo speed nemen en daarna toch willen slapen? Neem gewoon geen nieuwe en ga slapen als het uitgewerkt is... neem desnoods een jointje :)

Northawke

Wijs gebruiker
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van slapen met speed in je bloed, maar echt gezond is het niet om er bijvoorbeeld slaapmiddelen bij te slikken. Je hebt een verhoogd risico dat er dan iets misgaat, maar dat is bij alle combo's zo.

neti

Badass junkie
Vraag: gesteld op: 30 April 2006
Ik heb een vraag over niet kunnen slapen na het gebruik van speed.
Als ik op een zaterdagavond speed heb gebruikt (gesnoven) dan heb ik zeer grote moeite om in slaap te komen.
Ik blijf dan meestal de hele zondag wakker, maar wil van zondag op maandagnacht wel graag slapen, maar zelfs dit gaat niet of nauwelijks.
Is dit iets wat "tussen je oren" zit, of heeft dit te maken met het biologische of lichamelijk gestel van dat moment?

Is het gevaarlijk om dan een slaapmiddel (downer) te nemen?

Is het gebruik van speed in combinatie met een downer (valium, oxacepam 50 etc.) extra risicovol?

Alvast bedankt.

Groet
Speedy J

Antwoord:

Beste vraagsteller,
wat jij beschrijft is normaal. Zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheden speed die je gebruikt. in ieder geval is het niet abnormaal om niet te kunnen slapen van zondag op maandag na een nacht gebruik en een dag wakker zijn.
Ik snap ook wel dat je graag zou slapen en dat je er een middel voor wilt maar wees daar heel voorzichtig mee. Speed is een middel wat je lichaam kan uitputten en als je niet zorgt dat je je gebruik in de hand houdt kun je er verslaafd aan raken. Zeker als je middelen gaat nemen die het effect van speed wegnemen. Mijn advies zou dan eerder zijn om minder speed te gebruiken tot een nivo dat je wel slaapt de volgende nacht. Dat is veel gezonder dan drugs met drugs bestrijden want kalmerende middelen zijn feitelijk ook drugs.
Als je overigens besluit toch wat te nemen zou ik niet die oxazepam 50 pakken want dat is gelijk wel een hele zware. dan lijkt me 10 mg. een beter alternatief. 50 is namelijk de zwaarste die er is.

groeten

jeroen berkvens (medewerker brijder verslavingszorg)

www.brijder.nl

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben een keertje bijna dood gegaan van een combi speed en 5 (!) stuks oxazepam (seresta) van 50 mg. Gelukkig waren er vrienden bij die nog enigszins bij kennis waren en ontdekten zij dat ik lag te stikken in mijn eigen braaksel....
Dit is alweer een hele lange tijd geleden, maar sinds deze ervaring combineer ik NOOIT meer slaappillen met pep. Speed is zo'n sterk spul dat je al snel naar te veel slaappillen grijpt als het niet lukt om in slaap te vallen. Je wordt overmoedig en denkt dat nog een slaappilletje extra niet zo'n kwaad kan, totdat je letterlijk nokkie gaat en je lichaam protesteert. Gevaarlijke combi dus!!

-spaceman-

Badass junkie
Holy Shit!!

Gelukkig dat je het overleeft het zou een hele lullige dood zijn als ik het zo mag zeggen...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
-spaceman- zei:
Holy Shit!!

Gelukkig dat je het overleeft het zou een hele lullige dood zijn als ik het zo mag zeggen...

Heeeeel lullig en verschrikkelijk ja, ik was/ben mijn vrienden dan ook eeuwig dankbaar! En zelf doe ik dus nooit meer zo dom met slaappillen!

-spaceman-

Badass junkie
Marla Singer zei:
-spaceman- zei:
Holy Shit!!

Heeeeel lullig en verschrikkelijk ja, ik was/ben mijn vrienden dan ook eeuwig dankbaar! En zelf doe ik dus nooit meer zo dom met slaappillen!

Helaas gaat het zo met alles, eerst de mist in gaan om er vervolgens achter te komen dat het gevaarlijk is...

Dat maakt het leven ook interessant :hearteyes:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ikzelf heb 1 keer een slechte ervaring gehad met de combo speed-slaapmiddelen, maar dat was mn eigen stomme schuld. Als ik ècht wil slapen, maar dat gebeurt niet veel =P, neem ik 1 benzo (lorametazepam of bromozepam, meestal de sterkste dosering), maar ook niet meer dan 1. Een halfuurtje daarna een DIKKE joint. Nooit echt slechte ervaringen mee gehad...Doorgaans minstens 8 uur knock-out, en nog behoorlijk helder 's anderendaags. Ook neem ik die benzo pas ten vroegste 2 uur na mijn laatste lijn...

Maar als het je gezondheid is waar je bezorgd om bent, moet je niet bezighouden met benzo's, en ZEKER niet met speed.

Kaoutar

Experimenterende gebruiker
Hm, ik wilde een keer slapen (omdat het toch wel tijd werd eigenlijk) en heb valium erbij genomen.
En het hielp niet :/

JewCookie

Wijs gebruiker
Valium is ook geen inslaper. Het is dan misschien een downer, maar hij is niet bedoeld om je in slaap te laten vallen. Valium is een kalmeringsmiddel, het brengt je gedachten snelheid omlaag en ontspant je hersenen. Tenminste als je nuchter bent, tegen amfetamine is geen enkele drug opgewassen in hoge dosis.

Gelukkig heeft valium wel een prettig effect onder invloed van speed.. :)

Flugeltje

Wijs gebruiker
tegen amfetamine is geen enkele drug opgewassen in hoge dosis.

ghb :wink:

Maar dan nog, eerst lig te woelen in je bed zonder dat je het doorhebt.

Ben nu terug wakker geworden en hier zit ik dan voor mijn pc
Ik heb van vrijdag op zaterdag ook niet geslapen. Daarjuist om 1u gaan slapen, nu ben ik al terug wakker :angry:

berbe

Bewuste gebruiker
Northawke zei:
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van slapen met speed in je bloed, maar echt gezond is het niet om er bijvoorbeeld slaapmiddelen bij te slikken. Je hebt een verhoogd risico dat er dan iets misgaat, maar dat is bij alle combo's zo.
toch denk ik nog steeds dat een diazepammetje als slaapmuts na een nacht snuive niet zo veel kwaad kan omdat het je terug kalmeert

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
berbe zei:
Northawke zei:
toch denk ik nog steeds dat een diazepammetje als slaapmuts na een nacht snuive niet zo veel kwaad kan omdat het je terug kalmeert

Maar van een enkel valiumpje merk je niet zoveel na een nachtje goed doorsnuiven, dus pak je al snel meer....

a.combe

Newbie
Ik gebruik aardig lang en meestal elke dag speed en als ik wil slapen of uitrusten neem ik een valium 10 mg, en daarbij drink ik ook dagelijks,o,o,o, wat gevaarlijk,welnee! als je voor jezelf maar weet wat je kan hebben en wat je tolerantievermogen is ten opzichte van de gebruikte middelen,maar dat heb je snel genoeg door als je het probeert,tuurlijk wel uitkijken..(eet na een valiumpje ook veel smakelijker dan alleen op de speed)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
a.combe zei:
Ik gebruik aardig lang en meestal elke dag speed en als ik wil slapen of uitrusten neem ik een valium 10 mg, en daarbij drink ik ook dagelijks,o,o,o, wat gevaarlijk,welnee! als je voor jezelf maar weet wat je kan hebben en wat je tolerantievermogen is ten opzichte van de gebruikte middelen,maar dat heb je snel genoeg door als je het probeert,tuurlijk wel uitkijken..(eet na een valiumpje ook veel smakelijker dan alleen op de speed)

Ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar uitziet...

Wacky

Badass junkie
Ik zou zeggen maak het niet te gek, ga niet een gram weg snuiven en dan proberen een paar uur later te slapen met heel veel slaapmiddelen.

Maar als je de zondag op maandag nacht goed wil slapen na zaterdag nacht met speed door te halen, dan is daar niet zo veel voor nodig. 10 of 20 oxazepam, een halve bromazepam of een klein beetje ghb is dan genoeg. Dat lijkt me niet direct echt gevaarlijk.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wacky zei:
Ik zou zeggen maak het niet te gek, ga niet een gram weg snuiven en dan proberen een paar uur later te slapen met heel veel slaapmiddelen.

Maar als je de zondag op maandag nacht goed wil slapen na zaterdag nacht met speed door te halen, dan is daar niet zo veel voor nodig. 10 of 20 oxazepam, een halve bromazepam of een klein beetje ghb is dan genoeg. Dat lijkt me niet direct echt gevaarlijk.

Ik neem aan dat je 10 of 20 mg oxazepam bedoelt he? :wink:

marko

Het is bedoeld dat mensen, die een zwak hart hebben geen speed mogen gebruiken, omdat het dan hartritmestoornissen kan veroorzaken, en daarbijdan aaan een hartinfarct als gevolg kan overleiden. Geloof daar maar gerust in dat, dat iedereen kan gebeuren die daar geen rekening mee hebben gehouden. Gr. Marko(drugservaringsdeskundige) :wave:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
marko zei:
Het is bedoeld dat mensen, die een zwak hart hebben geen speed mogen gebruiken, omdat het dan hartritmestoornissen kan veroorzaken, en daarbijdan aaan een hartinfarct als gevolg kan overleiden. Geloof daar maar gerust in dat, dat iedereen kan gebeuren die daar geen rekening mee hebben gehouden. Gr. Marko(drugservaringsdeskundige) :wave:

Enige hartritmestoornissen die ik heb gehad waren door het snuiven van speed 'vervuild' met cafeïne of cafeïne gekocht als speed. Ik betwijfel of speed wel degelijk zo'n grote impact heeft/kan hebben op je hart. Ik denk meer dat het de cafeïne is welke vaak gemixt wordt met speed die hier voor zorgt.

marko

Hier met Marko: Ik weet dat speed die gemix is met caffeine vaak hartritmestoornissen veroorzaakt, maar dan spreek je niet meer over speed maar over caffeine. De ECHTE speed in de jaren 80-90 was de speed waarbij je uithoudingsverschijnselen kreeg waarbij je lichaam heel wat te verduren had, vooral tijdens housepartys. Ik ken die speed destijds positief, maar ook negatief ervaren waarbij ik ettelijke malen tijdens gebruik hartritmestoornissen kreeg en 2 keer in het ziekenhuis ben terecht gekomen in de intensief care. Dus willen jullie zeggen dat de toekomstige speed rotzooi is vanwege die hartkwalen, dan moet je die speed van de jaren 80-90 eens een keer hebben moeten/willen meemaken. Dan wil je die speed liever niet meer gebruiken. En ik kan dat wel ervaren, die tijd was wel zeer gevaarlijk dan die kaffeine shit die ongevaarlijk is. Gr. Marko

marko

Marla Singer zei:
a.combe zei:

Ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar uitziet...

Hier met Marko de drugservaringsdeskundige: Valium? Ben je daar nog niet verslaafd aan geworden. Vind je artz dat wel verantwoordelijk nu je valium gebruikt of wordt er gedeald met dat soort drugs.....Ik ben een echte diehard die zijn roest zonder valium te gebruiken wel in de hand heeft...door er mee te oefenen slaap ik toch zonder die rotzooi! Gr aan je artz..Marko :wave:

marko

Geen hartinfarct dus meid. Laat je niets wijsmaken de volgende keer. Laat je goed inlichten zodat je weet ermee om te gaan....Gr. Marko :wave:

Wacky

Badass junkie
marko zei:
Hier met Marko: Ik weet dat speed die gemix is met caffeine vaak hartritmestoornissen veroorzaakt, maar dan spreek je niet meer over speed maar over caffeine. De ECHTE speed in de jaren 80-90 was de speed waarbij je uithoudingsverschijnselen kreeg waarbij je lichaam heel wat te verduren had, vooral tijdens housepartys. Ik ken die speed destijds positief, maar ook negatief ervaren waarbij ik ettelijke malen tijdens gebruik hartritmestoornissen kreeg en 2 keer in het ziekenhuis ben terecht gekomen in de intensief care. Dus willen jullie zeggen dat de toekomstige speed rotzooi is vanwege die hartkwalen, dan moet je die speed van de jaren 80-90 eens een keer hebben moeten/willen meemaken. Dan wil je die speed liever niet meer gebruiken. En ik kan dat wel ervaren, die tijd was wel zeer gevaarlijk dan die kaffeine shit die ongevaarlijk is. Gr. Marko

Eerst zeg je dat caffeine hartritme stoornissen veroorzaakt, en daarna zeg je dat "kaffeine shit" ongevaarlijk is. Wat wil je nou precies ? Wil je misschien vooral maar de indruk wekken dat je betere speed gewend bent dan wij ? Ben je er misschien trots op hoe lang je al speed gebruikt ? (gezien dit in meerdere posts vermeld word)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Als je tegenwoordig speed met 70% amfetamine hebt, hoe is die dan minder goed dan in de jaren 80-90? Raar ventje die marko.

Het is een "wijze man" die marko... :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Marla Singer zei:
Exceptional Insight zei:
Als je tegenwoordig speed met 70% amfetamine hebt, hoe is die dan minder goed dan in de jaren 80-90? Raar ventje die marko.

Het is een "wijze man" die marko... :rolleyes:

Nee het is een drugservaringsdeskundige ( de rest van het df heeft nog nooit iets ongezonds aangeraakt!), zijn woord hoeft niet weerlegd te worden en kan klakkeloos worden overgenomen als waarheid.

Bovenaan