Speed en anorexia

Myme

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Me even voorstellen. Ik ben 22j en heb in het verleden al veel meegemaakt. De psychiatrie is meer mijn thuis dan iets anders. Telkens weer doe ik mijn best om me zo goed mogelijk kapot te maken, dat blijkt een karaktertrek te zijn geworden.

Drugs ben ik lang afgebleven. Tot ik speed tegen kwam. Het wondermiddel tegen alles. Rust in mijn hoofd (ADD) en niet meer altijd moe (narcolepsy). Enige nadeel, drugs word niet getolereerd in psychiatrie dus werd ik meermaals ontslagen voor mijn 'weekend'gebruik. Tevens willen ze mij geen betere medicijnen geven, krijg ook geen rilatine ofzoiets.

Fast forward tot nu. Speed gebruik terug begonnen, maar deze keer loopt het fout. Ik gebruik nu elke dag voor ongeveer een goede week. Eerste keer veel te veel daarna soms niets of 2 a 3 lijnen. Slaap voldoende dus geen probleem. Maar er Is iets erg aan het gebeuren. Speed stopt mijn eetlust enorm. Na dag 4 ging mijn lichaam in starvation mode. En ik voelde iets dat ik al 5 jaar vergeten was. Het voelt godverdomme goed die toestand. Alsof ik mijn lichaam uitdaag te overleven. En ja ik besef goed, dit Is een trigger voor anorexia waar ik 5 jaar terug kortstondig mee te maken heb gehad. Dag 6 kon ik plots mentaal en fysiek niet meer drinken, dat zorgde voor paniek. Zelfs snuiven vond ik vreselijk en Zonder drinken overleef je niet lang. Ik heb bijna de ambulance gebeld omdat ik dacht dat ik zou neervallen en mijn hart zou stoppen. Toch kunnen drinken, iets zoet en even wat eten maar ook niet veel. Nu Is het dag 8 en ik word obsessief. Soms ben ik super zwak en heb ik heel veel pijn, soms Is er niets aan de hand. Eigenlijk gebruik ik helemaal niet veel speed meer zelfs. Slapen doe ik zelfs veel. Maar als ik dan toch eens wat helder wil zijn, kan een lijntje me zeker een halve dag recht houden. Ik wil niet stoppen. Maar ik weet dat het ooit wel moet. Binnen een maand word ik terug opgenomen op dubbeldiagnose. Dus ik denk, nog een maand om even dit gevoel vast te houden. Ik besef goed dat het ongezond is enzo en dat jullie nu wrs denken dat ik ziek in mijn hoofd ben. Maar eerlijk? Als ik nu niet in hongerstaking en speedgebruik zat, had ik het niet meer lang vol gehouden thuis. Dus denk ik, wat Is het beste?

Sorry dat ik dit post, ik vind gwn geen enkele ziel op het gehele web dat net zoals ik honger lijdt tijdens het gebruik. Mijn vraag is simpel: houdt mijn lichaam dit gedrag 40 dagen vol zonder te sterven? Ik heb veel vetreserve over, en dat mag gerust gebruikt worden. Men zegt zelfs dat 40 dagen vasten gezond Is en als detox werkt. Vele mensen doen het, dus waarom ik niet? Is dit zo drastisch slecht? Na een maand moet ik toch sowieso stoppen en krijg ik goede begeleiding in de kliniek. Ben al eens gestopt na een speedverslaving maar dat was geheel anders (misbruik, veel medicatie). Daar ga ik niet over uitwijken. Speed Is voor mij gwn een wondermiddel tegen al mijn psychische klachten. Ik ben ook zeker niet bang voor psychotische klachten, want hoe raar het ook mag zijn. Speed heeft mijn psychose gevoeligheid gestopt. Zelfs daarvoor Is het een wondermiddel.
Modknip. Vragen om drugs is niet toegestaan. Maar na 3 jaar zagen en klagen krijg ik nog geen dosisje rilatine of iets dergelijks.

Soit waar ik dus wel van wakker lig. Hoe weet ik wnr mijn lichaam zegt, nu Is het genoeg? Ik wil niet doodvallen. Maar bv. Hartkloppingen zijn doodeng, maar meestal niet gevaarlijk tijdens gebruik. Toch? Of heb ik het helemaal fout? Denkt niet iedereen dat ie dood gaat tijdens een afkick? En neh stuur me aub niet naar de dokter. Ik wil niet opgesloten worden in een gesloten instelling. Been there done that. Verklaar me niet ziek, zover was ik al. Aub serieuze reacties met medische informatie over deze combinatie.

Als dit te heftig Is voor dit forum, haal ik het er direct af. Ik weet gwn echt niet waar ik met deze vraag heen moest.

Dank jullie voor het begrip.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Aub serieuze reacties met medische informatie over deze combinatie.
Zo werkt het niet. Iedereen kan/mag reageren hoe die wil, natuurlijk wel de huisregels in acht nemend. Ik walg van 'ik wil alleen maar dit soort reacties' die je vooral in facebookgroepen ziet.

Lijkt me niet zo'n goed idee om je bewust een speedverslaving + anorexia in te snuiven.

Als je wil afvallen doe je dat maar zoals iedereen. Ik ben zelf vorig jaar 20 kilo afgevallen door met suiker te stoppen, geen bewerkt voedsel meer te eten en dat in combinatie met een koolhydraatarm dieet, als je wil kan ik je wel tips geven.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mijn vraag is simpel: houdt mijn lichaam dit gedrag 40 dagen vol zonder te sterven? Ik heb veel vetreserve over, en dat mag gerust gebruikt worden. Men zegt zelfs dat 40 dagen vasten gezond Is en als detox werkt. Vele mensen doen het, dus waarom ik niet? Is dit zo drastisch slecht?

Nou, of je al dan niet gaat sterven, daar kunnen wij je natuurlijk echt geen antwoord op gaan geven, maar ik neem aan dat je zelf begrijpt dat dit niet bepaald een goed idee is en dus wél drastisch slecht voor je lichaam. Niks detox en gezond.

Sowieso klinkt het helemaal niet alsof je in een stabiele periode zit en word je naar eigen zeggen over een maand opgenomen voor een dubbeldiagnose. Niet echt het moment om een maand lang aan de speed te gaan. Dat is hoe dan ook gevaarlijk en een uitputtingsslag voor je lichaam. Je zegt dat je niet bang bent voor psychotische klachten, maar fysiek en mentaal niet meer kunnen drinken, daardoor in paniek raken en overwegen de ambulance te bellen omdat je denkt dood neer te vallen klinkt voor mij toch al als de mogelijke start van het optreden van psychotische verschijnselen.

Wat is de reden dat je geen methylfenidaat voorgeschreven krijgt? Is ADD officieel gediagnosticeerd? Of krijg je het niet voorgeschreven omdat ze denken dat je de medicatie niet op een veilige manier gebruikt? Want je verhaal klinkt voor mij extreem zelfdestructief.

Sterkte! Hopelijk wordt alles snel wat minder zwaar.

Myme

Zo werkt het niet. Iedereen kan/mag reageren hoe die wil, natuurlijk wel de huisregels in acht nemend. Ik walg van 'ik wil alleen maar dit soort reacties' die je vooral in facebookgroepen ziet.

Lijkt me niet zo'n goed idee om je bewust een speedverslaving + anorexia in te snuiven.

Als je wil afvallen doe je dat maar zoals iedereen. Ik ben zelf vorig jaar 20 kilo afgevallen door met suiker te stoppen, geen bewerkt voedsel meer te eten en dat in combinatie met een koolhydraatarm dieet, als je wil kan ik je wel tips geven.

Bedankt, ik had gwn schrik voor kwetsende opmerkingen, daarmee. En ik doe het niet voor het afvallen, das mooi bijgenomen wel. Het is mijn zelf destructieve kant die de bovenhand neemt. Mss stom om het hier te schrijven. Sorry

Myme

Mijn vraag is simpel: houdt mijn lichaam dit gedrag 40 dagen vol zonder te sterven? Ik heb veel vetreserve over, en dat mag gerust gebruikt worden. Men zegt zelfs dat 40 dagen vasten gezond Is en als detox werkt. Vele mensen doen het, dus waarom ik niet? Is dit zo drastisch slecht?

Nou, of je al dan niet gaat sterven, daar kunnen wij je natuurlijk echt geen antwoord op gaan geven, maar ik neem aan dat je zelf begrijpt dat dit niet bepaald een goed idee is en dus wél drastisch slecht voor je lichaam. Niks detox en gezond.

Sowieso klinkt het helemaal niet alsof je in een stabiele periode zit en word je naar eigen zeggen over een maand opgenomen voor een dubbeldiagnose. Niet echt het moment om een maand lang aan de speed te gaan. Dat is hoe dan ook gevaarlijk en een uitputtingsslag voor je lichaam. Je zegt dat je niet bang bent voor psychotische klachten, maar fysiek en mentaal niet meer kunnen drinken, daardoor in paniek raken en overwegen de ambulance te bellen omdat je denkt dood neer te vallen klinkt voor mij toch al als de mogelijke start van het optreden van psychotische verschijnselen.

Wat is de reden dat je geen methylfenidaat voorgeschreven krijgt? Is ADD officieel gediagnosticeerd? Of krijg je het niet voorgeschreven omdat ze denken dat je de medicatie niet op een veilige manier gebruikt? Want je verhaal klinkt voor mij extreem zelfdestructief.

Sterkte! Hopelijk wordt alles snel wat minder zwaar.
Dank voor het antwoord. ADD is idd nooit officieel vastgesteld omdat je dan 6 maand clean moet zijn en ze dat niet standaard doen in een psychiatrie. Mijn excuses voor mijn post, ik besef dat deze idd heel zelfdestructief is. Ik heb een probleem dat zelfs na 3,5 jaar psychiatrie niet duidelijk is, het Is enkel erger geworden. Bedankt om toch te antwoorden, ik ga vandaag naar huis en men mama zal wel zorgen dat ik overleef. Hoewel ik hoop het daglicht niet meer te zien

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dank voor het antwoord. ADD is idd nooit officieel vastgesteld omdat je dan 6 maand clean moet zijn en ze dat niet standaard doen in een psychiatrie. Mijn excuses voor mijn post, ik besef dat deze idd heel zelfdestructief is. Ik heb een probleem dat zelfs na 3,5 jaar psychiatrie niet duidelijk is, het Is enkel erger geworden. Bedankt om toch te antwoorden, ik ga vandaag naar huis en men mama zal wel zorgen dat ik overleef. Hoewel ik hoop het daglicht niet meer te zien

No problem, geen excuses nodig, maar ik hoop wel dat je je realiseert dat je jezelf in gevaar brengt. Goed dat je naar huis gaat, is beter en veiliger om niet alleen te zijn als je je zo voelt. Nogmaals veel sterkte, en ik hoop echt dat je snel weer een beetje licht aan het eind van de tunnel ziet. Blijft hier vooral posten als dat enigszins helpt, ben sowieso benieuwd hoe het verder gaat met je.

T

ToetjesMonster

Gast
Ik hoop oprecht dat je z.s.m. aan de bel gaat trekken bij een vetrouwingspersoon in je omgeving. Hier eventueel een tijdje verblijft en iemand naast je hebt die op je let en voor je zorgt. Want ik vrees ervoor als je de komende 40 dagen zo door wilt blijven gaan.

22:22

Newbie
Soms lees je zo’n verhaal waarvan je bij jezelf denkt... Is dit nou serieus of loopt iemand gewoon keihard de boel in de zeik te nemen?!

Deze comment is geenzins bedoeld om jou af te zeiken of je verhaal in twijfel te trekken want ik geloof echt wel dat iemand zo ver heen kan zijn dat hij/zij dit zonder blikken of blozen opschrijft maar ik plaats dit omdat ik echt oprècht hoop dat je je eigen verhaal nog eens overleest op een helder moment en ziet hoe bizar het is, en een wake up call krijgt.
Veel sterkte en succes met alles, hoop echt dat je snel de juiste hulp krijgt!!

Myme

Soms lees je zo’n verhaal waarvan je bij jezelf denkt... Is dit nou serieus of loopt iemand gewoon keihard de boel in de zeik te nemen?!

Deze comment is geenzins bedoeld om jou af te zeiken of je verhaal in twijfel te trekken want ik geloof echt wel dat iemand zo ver heen kan zijn dat hij/zij dit zonder blikken of blozen opschrijft maar ik plaats dit omdat ik echt oprècht hoop dat je je eigen verhaal nog eens overleest op een helder moment en ziet hoe bizar het is, en een wake up call krijgt.
Veel sterkte en succes met alles, hoop echt dat je snel de juiste hulp krijgt!!

Bedankt voor de reactie. Onder tussen paar dagen later ben ik terug helder. Ook terug beginnen eten. Het verhaal is geschreven in uiterste crisis en onder invloed van Veel te veel speed. Leefde bij mijn ondertussen ex. Hij Is zo verslaafd dat hij me telkens aanzette meer en meer te gebruiken. Ik heb de drugs volledig misbruikt. En niet eten was pure zelf destructie en eigenlijk gwn een trage zelfmoord poging. Dit gebeurt niet nog eens. Ik heb er veel uit geleerd. Ik ben nu veel helderder dus als ik straks iets nieuw zou posten hoop ik niet dat iedereen zich vasthoudt aan dit voorval. Bedankt!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Eten en drugs is tricky... Ik ben ook altijd blij als ik een dag niet gegeten heb door drugs (tja na jaren nog steeds fucked up gedachten) maar het verergert de kater en alles zo dat ik mezelf altijd maar gewoon dwing te eten. Goed voor jezelf zorgen en tegen al die negatieve gedachten in gaan is echt belangrijk. Gelukkig gaat het nu beter met je :)

Bovenaan