Speed eerste keer bommetje

thenr10

Newbie
Hoi!

Al een tijd meelezer en veel handige tips kunnen toepassen, maar ik heb een vraag over de dosering van speed in een bommetje en heb dit niet in andere topics kunnen vinden.

Extra info:
- Vrouw
- 65 kg
- Ervaring met xtc/mdma, cocaïne
- Speed is getest bij testcentrum op 65%

Ik heb een maand geleden voor het laatst xtc gebruikt en ga binnenkort naar een hardstylefeest. Ik zit echter nog in mijn xtc-pauze en ik wil op dit feest voor de eerste keer speed gebruiken (ben bang dat ik het anders niet volhoud, het feest is van 22:00 tot 07-00). Ik ben de dagen erna vrij om goed te kunnen herstellen.
Ik wil de speed in een bommetje doen en hoef niet keihard te gaan, maar wil wel lekker in de flow komen.

Ik heb de speed laten testen bij een testcentrum en deze is op 65% getest. Wanneer er in andere topics gezegd wordt: "voor een beginner is een bommetje van 50mg voldoende" wordt hier dan mee bedoeld:
- 50mg van de speed zoals deze nu is óf
- 50mg van de werkzame stof (dit is dan ca 75mg van de speed zoals deze nu is)

Afhankelijk van het antwoord op de vorige vraag, wat is de beste aanpak om de dag erna 's avonds weer te kunnen slapen? Als het advies 50gr van de speed zoals deze nu is, in één keer de hele dosis nemen aan het begin van het feest of in twee keer en in welke verhouding en op welke tijd bijpakken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

HappyMind

Badass junkie

Informatie over toedieningsvorm, hoe veel je nodig hebt ligt, ook aan de ervaring die je hoopt te bewerkstelligen (gemiddelend of heavy). Verwachtingsvrij je drugsavontuur induiken is natuurlijk de beste manier om al snel content te zijn lijkt mij. Er helemaal oke zijn met dit situatie zoals hij is. Al is mijn persoonlijke mening dat Psychonaut aan de brave kant blijft van de dosis. En er is een verschil tussen snuiven of pep oraal in te nemen (dat heeft ook mijn persoonlijke voorkeur). Gewoon lekker go with the flow. Voorzichtig doseren en later nog wat bijpakken kan natuurlijk ook! Rustig stapelen kan soms fijn zijn in plaats van een bom die heftig inslaat. Heb je een miligramweegschaal waar je je substantie op kan wegen?

En over het slapen na de pep, bedoel je dan de dezelfde nacht of letterlijk de dag erna?

Veel plezier alvast op je feestje 😄

Laatst bewerkt:

thenr10

Newbie
Een lichte tot gemiddelde dosis is wat mij betreft prima. Ik wil graag vooral de positieve effecten van de drug. Bij xtc 1x iets meer genomen dan de aanbevolen hoeveelheid en dat gevoel van strak staan vond ik maar mwah. En omdat het mijn eerste ervaring met speed is wil ik voorzichtig beginnen.

Ik heb een milligramweegschaal en wil de bommetjes thuis dan ook al klaar maken.

In de link in je reactie kan ik echter nog niet het antwoord vinden wat ik zoek. Wordt met (bijv) 50mg oraal innemen de werkzame stof bedoeld (dus ca 75mg totaal) of 50mg (waarvan de werkzame stof dan ca 35mg is)?

En ik bedoel idd niet dezelfde nacht. Het feestje is zaterdagavond/nacht en ik hoop zondagavond/nacht weer te kunnen slapen. Zou dit met een beginnersdosis lukken?

HappyMind

Badass junkie
In de link in je reactie kan ik echter nog niet het antwoord vinden wat ik zoek. Wordt met (bijv) 50mg oraal innemen de werkzame stof bedoeld (dus ca 75mg totaal) of 50mg (waarvan de werkzame stof dan ca 35mg is)?

En ik bedoel idd niet dezelfde nacht. Het feestje is zaterdagavond/nacht en ik hoop zondagavond/nacht weer te kunnen slapen. Zou dit met een beginnersdosis lukken?
@Neo-Shulginist weet jij toevallig hier het antwoord op?

caninus

Bewuste gebruiker
Ik vind 50mg wel erg weinig, ik zou eerder 100mg pakken. Waar ik zelf wel altijd voor zorg is dat ik ze op een volle maag inneem. Maar dat is vooral zodat ze wat rustiger opkomen en op een lege maag krijg ik later op de avond last van kramp in mijn buik

Laatst bewerkt:

caninus

Bewuste gebruiker
Of wat nog fijner is met doseren, gewoon oplossen in flesje drinken, dan hoef je maar een extra slokje te pakken

caninus

Bewuste gebruiker
Bommetjes in capsules werken bij mij in de regel lang niet zo goed als die in een vloeitje , hoe dat komt weet ik ook niet, want zijn toch de grootste maat capsules en als ik ze goed aanduw past er een gram in. Terwijl als ik een gram in mijn drinken doe, werkt het altijd. In AA proef je nauwelijks wat van, maar ik zou er wel daarna altijd ff een slok normaal drinken achteraan drinken . Beter voor je gebit ook

CuriousExplorer

DF-koning
Bommetjes in capsules werken bij mij in de regel lang niet zo goed als die in een vloeitje , hoe dat komt weet ik ook niet, want zijn toch de grootste maat capsules en als ik ze goed aanduw past er een gram in. Terwijl als ik een gram in mijn drinken doe, werkt het altijd. In AA proef je nauwelijks wat van, maar ik zou er wel daarna altijd ff een slok normaal drinken achteraan drinken . Beter voor je gebit ook
Wil je hiermee zeggen dat jij 1gr per keer neemt?

Vincent A

Bewuste gebruiker
Hoi!

Al een tijd meelezer en veel handige tips kunnen toepassen, maar ik heb een vraag over de dosering van speed in een bommetje en heb dit niet in andere topics kunnen vinden.

Extra info:
- Vrouw
- 65 kg
- Ervaring met xtc/mdma, cocaïne
- Speed is getest bij testcentrum op 65%

Ik heb een maand geleden voor het laatst xtc gebruikt en ga binnenkort naar een hardstylefeest. Ik zit echter nog in mijn xtc-pauze en ik wil op dit feest voor de eerste keer speed gebruiken (ben bang dat ik het anders niet volhoud, het feest is van 22:00 tot 07-00). Ik ben de dagen erna vrij om goed te kunnen herstellen.
Ik wil de speed in een bommetje doen en hoef niet keihard te gaan, maar wil wel lekker in de flow komen.

Ik heb de speed laten testen bij een testcentrum en deze is op 65% getest. Wanneer er in andere topics gezegd wordt: "voor een beginner is een bommetje van 50mg voldoende" wordt hier dan mee bedoeld:

Afhankelijk van het antwoord op de vorige vraag, wat is de beste aanpak om de dag erna 's avonds weer te kunnen slapen? Als het advies 50gr van de speed zoals deze nu is, in één keer de hele dosis nemen aan het begin van het feest of in twee keer en in welke verhouding en op welke tijd bijpakken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Op grond van mijn ervaringen met speed zou ik je aanraden bommetjes van 70/80 mg te maken en dan een uur voor aanvang in nemen en het laatste bommetje tussen 2,00 en 3,00 Uur, dan moet je de volgende nacht wel kunnen slapen

caninus

Bewuste gebruiker
Wil je hiermee zeggen dat jij 1gr per keer neemt?
Ja, ik heb een hekel aan bijpakken op een feestje en al helemaal om drugs te moeten zoeken als ik binnen ben). Dus van te voren gewoon een gram geteste 73% amfetamine in mijn drinken. En daarbij moet ik wel vermelden dat ik altijd maar kort op feestjes ben (ik wordt daar een beetje te oud voor, dus ga alleen nog op feestjes waar vrienden moeten draaien), max 5 uur (wel tot het einde natuurlijk, dus de laatste 4-5 uur).

Ik zeg ook niet dat een ander deze hoeveelheid moet pakken. Want na 27 jaar gebruik heb ik een iets hogere tolerantie dan de meesten van jullie

Zeehond

Badass junkie
Ja, ik heb een hekel aan bijpakken op een feestje en al helemaal om drugs te moeten zoeken als ik binnen ben). Dus van te voren gewoon een gram geteste 73% amfetamine in mijn drinken. En daarbij moet ik wel vermelden dat ik altijd maar kort op feestjes ben (ik wordt daar een beetje te oud voor, dus ga alleen nog op feestjes waar vrienden moeten draaien), max 5 uur (wel tot het einde natuurlijk, dus de laatste 4-5 uur).

Ik zeg ook niet dat een ander deze hoeveelheid moet pakken. Want na 27 jaar gebruik heb ik een iets hogere tolerantie dan de meesten van jullie
1000mg ineens?

CuriousExplorer

DF-koning

Kom op.

1gr om 5uurtjes te feesten?
Hoe zot kun je zijn 😂😭

caninus

Bewuste gebruiker
Kom op.

1gr om 5uurtjes te feesten?
Hoe zot kun je zijn 😂😭
Als je het maar 1x per maand doet, dan is het wel wat veel ja. Maar bij frequent gebruik bouw je een enorme tolerantie op. Maar zolang je je leven op de rit hebt en je zorgt voor voldoende slaap en eet ondervind ik er echt nauwelijks problemen van. En zorgen dat je niet afhankelijk bent van 1 of ander dealertje bij wie het maar een verassing is wat voor rommel hij je meegeeft.

caninus

Bewuste gebruiker
Ervaring met die mate van gebruik bedoelde ik. Ik ken maar weinig mensen die er niet door in de problemen zijn geraakt naar verloop van tijd

CuriousExplorer

DF-koning
Als je het maar 1x per maand doet, dan is het wel wat veel ja. Maar bij frequent gebruik bouw je een enorme tolerantie op. Maar zolang je je leven op de rit hebt en je zorgt voor voldoende slaap en eet ondervind ik er echt nauwelijks problemen van. En zorgen dat je niet afhankelijk bent van 1 of ander dealertje bij wie het maar een verassing is wat voor rommel hij je meegeeft.
Nauwelijks problemen?
Je voelt je goed?

Eigenlijk zou je je eens moeten vergelijken met iemand van hetzelfde geslacht en leeftijd die geen drugs neemt.

Iemand van 70 kan zich ook goed voelen. Misschien is je lichaam 25j ouder dan je zelf beseft?

caninus

Bewuste gebruiker
Nauwelijks problemen?
Je voelt je goed?

Eigenlijk zou je je eens moeten vergelijken met iemand van hetzelfde geslacht en leeftijd die geen drugs neemt.

Iemand van 70 kan zich ook goed voelen. Misschien is je lichaam 25j ouder dan je zelf beseft?
Waarom zou ik me met iemand anders moeten vergelijken? Dat zal best zo kunnen zijn, dat iemand anders zich beter voelt als ik. Maar de dingen waar ik waarde aan hecht heb ik op orde. Ben 27 jaar met mijn vrouw, heb eigen bedrijf en en eigen huis, ben financieel onafhankelijk. Heb 2 hbo opleidingen afgerond en mijn vrouw heeft een universitaire opleiding afgerond. Het enige wat afwijkend is, zijn mijn vrienden. Althans voor "normale" mensen. Voor mij betekenen mijn vrienden meer voor mij, maar eerlijk is eerlijk, er zitten er weinig bij die niet gemiddeld 5 jaar hebben vastgezeten in het verleden. Maar dat levert alleen op verjaardagen wat vreemde situaties als mijn familie er ook is. 🤣🤷

caninus

Bewuste gebruiker
Tot nu toe ben ik er door mijn gebruik in ieder geval niet dommer op geworden. Ik gebruik ook niet om te kunnen feesten.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een lichte tot gemiddelde dosis is wat mij betreft prima. Ik wil graag vooral de positieve effecten van de drug. Bij xtc 1x iets meer genomen dan de aanbevolen hoeveelheid en dat gevoel van strak staan vond ik maar mwah. En omdat het mijn eerste ervaring met speed is wil ik voorzichtig beginnen.

Ik heb een milligramweegschaal en wil de bommetjes thuis dan ook al klaar maken.

@Neo-Shulginist weet jij toevallig hier het antwoord op?

Met advies-doseringen wordt altijd bedoeld het getal wat je op het display van de weegschaal afleest. Dus niet rekensommen toepassen met de zuiverheid.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Met advies-doseringen wordt altijd bedoeld het getal wat je op het display van de weegschaal afleest. Dus niet rekensommen toepassen met de zuiverheid.
De meetapparatuur bij het testpunt meet namelijk alleen het amfetamine-molecuul, en niet de 'sulfaat' waarmee het een chemisch zout vormt. Als mensen het hebben over 'amfetamine', dan bedoelen ze bijna altijd amfetamine-sulfaat. Pure amfetamine is een olie-achtige substantie die snel vergaat. Van de meeste drugs wordt een kristallijn poeder gemaakt (door zuur toe te voegen totdat het neerslaat) zodat 1. de drug langer houdbaar is, en 2. de drug makkelijker in het lichaam wordt opgenomen.

Het punt is dus dat de meetapparatuur alleen amfetamine meet, en niet sulfaat. Dus de onderzoekers wegen de sample (bijvoorbeeld 100 milligram), en het apparaat kan vertellen hoeveel milligram amfetamine daarin zit. Dan kom je dus op een percentage (milligram amfetamine per milligram sample).

De testapparatuur kan niet ALLES meten. Er moet gericht gezocht worden naar soorten stoffen. Meestal wordt er gezocht naar alkaloïden, wat grofweg betekent 'alle soorten psychoactieve stoffen'. Dus op basis van de testuitslag kunnen ze zeggen hoe zuiver de speed is, en of er nog andere psychoactieve stoffen in zitten.

Dus dat percentage krijg je omdat de test zo werkt. En de doseer-adviezen in milligram worden gegeven zodat mensen het netjes op een weegschaal kunnen leggen en dan precies kunnen aflezen 'ah, dit is 50 milligram'.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Laat je overigens niet gek maken. De door jou uitgekozen 50 milligram is inderdaad een aardige recreatieve startdosis. Sommige mensen ontwikkelen hoge tolerantie voor de effecten door jarenlang gebruik. Daar moet je je niet aan meten.

Even ter vergelijking: een medicinale dosis (dex)amfetamine is 2,5 of 5 milligram. Dus eigenlijk neem je nu een 10-voudige medicinale dosis. Je kan wel raden wat ik dan denk over het nemen van een 200-voudige dosis.

thenr10

Newbie
Ik vind 50mg wel erg weinig, ik zou eerder 100mg pakken. Waar ik zelf wel altijd voor zorg is dat ik ze op een volle maag inneem. Maar dat is vooral zodat ze wat rustiger opkomen en op een lege maag krijg ik later op de avond last van kramp in mijn buik
Wat erin zit kan er niet meer uit, dus gelijk 100mg durf ik niet aan. Maar als ik na de eerste dosis het gevoel heb dat het wel goed zit, kan ik altijd nog bijnemen.

Op grond van mijn ervaringen met speed zou ik je aanraden bommetjes van 70/80 mg te maken en dan een uur voor aanvang in nemen en het laatste bommetje tussen 2,00 en 3,00 Uur, dan moet je de volgende nacht wel kunnen slapen
Thnx!
Laat je overigens niet gek maken. De door jou uitgekozen 50 milligram is inderdaad een aardige recreatieve startdosis. Sommige mensen ontwikkelen hoge tolerantie voor de effecten door jarenlang gebruik. Daar moet je je niet aan meten.

Even ter vergelijking: een medicinale dosis (dex)amfetamine is 2,5 of 5 milligram. Dus eigenlijk neem je nu een 10-voudige medicinale dosis. Je kan wel raden wat ik dan denk over het nemen van een 200-voudige dosis.
Bedankt voor je uitgebreide informatie! En ik wil idd liever aan de voorzichtige kant zitten, zeker omdat je met speed makkelijk kunt bijnemen. Ik denk dat ik dan een startbommetje neem van 50mg en nog 2 bommetjes van 25mg meeneem. Dan kan ik op de avond zelf kiezen of ik nog meer wil en hoeveel.

caninus

Bewuste gebruiker
Pure amfetamine is een olie-achtige substantie die snel vergaat. Van de meeste drugs wordt een kristallijn poeder gemaakt (door zuur toe te voegen totdat het neerslaat) zodat 1. de drug langer houdbaar is, en 2. de drug makkelijker in het lichaam wordt
Bedoel je dan dat de amfetamine olie sneller in kwaliteit achteruit gaat in vloeibare vorm dan wanneer deze als sulfaat wordt opgeslagen? En wat houdt dat precies in: dat olie van een half jaar oud uiteindelijk een lager percentage amfetaminesulfaat oplevert of een kleinere hoeveelheid eindproduct in vergelijking met olie van bijvoorbeeld een week oud?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat erin zit kan er niet meer uit, dus gelijk 100mg durf ik niet aan. Maar als ik na de eerste dosis het gevoel heb dat het wel goed zit, kan ik altijd nog bijnemen.

Thnx!

Bedankt voor je uitgebreide informatie! En ik wil idd liever aan de voorzichtige kant zitten, zeker omdat je met speed makkelijk kunt bijnemen. Ik denk dat ik dan een startbommetje neem van 50mg en nog 2 bommetjes van 25mg meeneem. Dan kan ik op de avond zelf kiezen of ik nog meer wil en hoeveel.
Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin! :handok:

Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren:

(1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen
(2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen

Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor?
Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven?

Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na.

Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bedoel je dan dat de amfetamine olie sneller in kwaliteit achteruit gaat in vloeibare vorm dan wanneer deze als sulfaat wordt opgeslagen? En wat houdt dat precies in: dat olie van een half jaar oud uiteindelijk een lager percentage amfetaminesulfaat oplevert of een kleinere hoeveelheid eindproduct in vergelijking met olie van bijvoorbeeld een week oud?
Ja dat bedoel ik inderdaad.

Amfetamine-olie is heel reactief. Ik weet niet exact hoe snel dat gaat, maar er kunnen dan al snel (soms in enkele uren) andere stoffen ontstaan doordat de amfetamine reageert met stoffen uit de omgeving.

Als van amfetamine (of andere drugs) een chemisch zout wordt gemaakt, dan blijft het bijna oneindig goed. Amfetaminesulfaat kun je gemakkelijk 20 jaar bewaren en dan is het geen probleem (zolang het op kamertemperatuur, donker en droog bewaard wordt).

caninus

Bewuste gebruiker
Ja dat bedoel ik inderdaad.
Maar hoe uit zich dat dan? Is de opbrengst dan lager? (Normaal haalt men uit 950ml olie tussen de 2 en de 2.4kg, bedoel je dan dat er bij oudere olie een lager gewicht uit komt?) Of bedoel je dat het amfetamine gehalte procentueel lager zoi zijn bij oudere olie? Ik bedoel dat oude olie bijvoorbeeld nog maar max.50 amfetamine bevat ipv 73? Kenissen van mij bepaalde eigenlijk altijd de kwaliteit aan de hand van het gewicht wat er aan zwavel op 1 kg ging (zonder de ph door te laten schieten tot onder de gewenste waarde) Is van die redenering dan eigenlijk wel iets waar? Ik heb wel een keer gezien dat indien die kennissen de jerrycans niet goed hadden geschud, dat er op de eerste liters meer zwavel ging dan op de laatste liters uit de jerrycan.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar hoe uit zich dat dan? Is de opbrengst dan lager? (Normaal haalt men uit 950ml olie tussen de 2 en de 2.4kg, bedoel je dan dat er bij oudere olie een lager gewicht uit komt?) Of bedoel je dat het amfetamine gehalte procentueel lager zoi zijn bij oudere olie? Ik bedoel dat oude olie bijvoorbeeld nog maar max.50 amfetamine bevat ipv 73? Kenissen van mij bepaalde eigenlijk altijd de kwaliteit aan de hand van het gewicht wat er aan zwavel op 1 kg ging (zonder de ph door te laten schieten tot onder de gewenste waarde) Is van die redenering dan eigenlijk wel iets waar? Ik heb wel een keer gezien dat indien die kennissen de jerrycans niet goed hadden geschud, dat er op de eerste liters meer zwavel ging dan op de laatste liters uit de kan.
Ik bedoel met 'reageren' dat er een chemische reactie ontstaat. Dan verandert amfetamine in een andere stof (bijvoorbeeld fenylpropanolamine). Als je dan kijkt naar het percentage amfetamine per liter, dan daalt dat percentage. Met zwavelzuur kun je echter niet betrouwbaar het percentage amfetamine in een oplossing meten, omdat er bij die neerslagreactie ook andere factoren een rol spelen.

In de chemie heb je de wet van behoud van massa. Dat houdt in dat er geen gewicht verloren gaat bij chemische reacties. Dat gebeurt alleen bij atoomsplijting (dus een nucleaire reactie). Echter kan een mengsel natuurlijk wel lichter worden doordat er gas ontsnapt. Net zoals je aardappels droogkoken als je ze te lang op het gasfornuis laat staan :wink:

thenr10

Newbie
Lijkt me verstandig inderdaad! Goed voorbereid begin! :handok:

Let wel op dat speed heel verslavend is. En dat merk je op twee manieren:

(1) Als het effect van speed uitwerkt dan krijg je heel veel zin om meer te nemen
(2) Nadat je voor het eerst speed hebt genomen, kun je er steeds vaker zin in krijgen

Wat dus belangrijk is bij de voorbereiding, is dat je ook bepaalt wanneer het genoeg is geweest. Heb je daar al plannen voor?
Ik kan van harte aanraden om een maximum hoeveelheid voor de avond in te stellen. Vraag je ook af: hoe lang wil ik wakker blijven? En onthoud dat je minimaal 12 uur na de laatste dosis amfetamine niet kunt slapen. Dus je moet echt bij elke keer bijpakken jezelf afvragen: wil ik nog minimaal 12 uur wakker blijven?

Het liefst heb je dat allemaal van te voren uitgedacht, want als je cravings hebt doordat de speed uitwerkt denk je meestal niet meer helder na.

Daarnaast kan ik aanraden om een maximum aan jezelf te stellen hoe vaak per jaar je speed mag gebruiken. Ik kan aanraden om niet vaker dan 2 keer per jaar te doen, juist omdat het zo verslavend is. Die verslaving gaat sluipenderwijs, over de jaren heen steeds vaker en meer. Totdat het een grote impact heeft op je functioneren, maar je niet meer kunt stoppen. Dan ben je te laat. Dus om dat moment voor te blijven: zet een strenge gebruiksregel, en houd jezelf daaraan.
Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis.

Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest.

Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja, ik bereid me altijd goed voor. Geen ongetest spul en altijd goed inlezen over de risico's. Ik ben me ervan bewust dat het heel verslavend is, daarom gebruik ik het alleen op een feest als dit en dus ook oraal omdat snuiven door de directe werking (nog meer) cravings geeft. Kreeg al ingefluisterd om het een keer thuis te testen, maar ik wil drugs niet associeren met thuisgebruik, alleen bij speciale gelegenheden. Heb het dan ook al 2 maanden ongebruikt in huis.

Ik neem dus 3 bommetjes mee, max 100gr, meer gaat er niet in. En ik wil die zondagavond mijn gewone ritme weer op kunnen pakken, dus iets voor/rond de starttijd feest eerste bommetje en effect afwachten. Afhankelijk daarvan na een uur of 3 evt bijnemen en waarschijnlijk blijft het daar ook wel bij. Drugs geven bij mij meestal een goed effect, dus verwacht dat ik hiermee al wel goed ga. Ik licht mijn vrienden ook in zodat die me in de gaten houden tijdens het feest.

Ik wil nu speed gebruiken om 3 redenen: 1. ik zit in mijn mdma-pauze 2. ik ben nieuwsgierig naar speed 3. ik ga een feest zoals dit niet volhouden zonder wat extra energie. Per jaar ga ik zo'n 4x naar een festival/feest en ben niet verslavingsgevoelig, dus ik ben daar niet heel bang voor. Maar wel bedankt voor je waarschuwing!
Top :wink:

caninus

Bewuste gebruiker
Ik bedoel met 'reageren' dat er een chemische reactie ontstaat. Dan verandert amfetamine in een andere stof (bijvoorbeeld fenylpropanolamine). Als je dan kijkt naar het percentage amfetamine per liter, dan daalt dat percentage. Met zwavelzuur kun je echter niet betrouwbaar het percentage amfetamine in een oplossing meten, omdat er bij die neerslagreactie ook andere factoren een rol spelen.

In de chemie heb je de wet van behoud van massa. Dat houdt in dat er geen gewicht verloren gaat bij chemische reacties. Dat gebeurt alleen bij atoomsplijting (dus een nucleaire reactie). Echter kan een mengsel natuurlijk wel lichter worden doordat er gas ontsnapt. Net zoals je aardappels droogkoken als je ze te lang op het gasfornuis laat staan :wink:
Kun je dan misschien ook verklaren (puur uit interesse) waarom bijvoorbeeld vroeger er simpelweg een vaste hoeveelheid zwavel op 10 liter olie ging? En die kon je er in 1 keer opgooien en dan was de ph goed (sommige gooiden zelfs de methanol en zwavel er samen in 1 x bij de olie en dan was het een paar keer roeren en hij was klaar . Als je dat nu zou doen dan verkloot je misschien wel de hele kuip, als de ph doorschiet. Tegenwoordig zie ik iedereen de olie opkloppen terwijl de olie heel geleidelijk wordt toegevoegd tot de juiste ph. Wat me ook opvalt is dat sommigen bijvoorbeeld uit paniek dat hij verbrandt, bij een ph van 7.4 of 7.5 al ophouden met zwavel toedienen, terwijl andere doorgaan tot 6.8. Kunnen hierdoor kwaliteitsverschillen ontstaan? Of is de ph daar niet voor verantwoordelijk?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
ik vind doseringen aanraden die dubbel zo hoog liggen als een bijvoorbeeld psychonautwiki aangeeft niet echt een goed advies als ik eerlijk ben.

Dit zijn de gangbare doseringen:
1699978932021.png

Daarbij zoals @Neo-Shulginist zegt zou ik na een onderzoek over de zuiverheid daarmee niet gaan omrekenen hoeveel amphetamine je nou precies binnenkrijgt. Dus ook als het 64% is zou ik bovenstaande doseringen aanhouden en daarbij.... Hogere doseringen nemen kan altijd nog een andere keer toch? Ik zou altijd laag starten met een nieuw onbekend middel en vanuit daar je sweet spot vinden kwa dosering(en).

Ikzelf zou op 50mg speed behoorlijk goed gaan en als ik dat laat in de middag zou nemen dan weet ik zeker dat ik pas ergens de volgende ochtend als ik mazzel heb kan slapen.

caninus

Bewuste gebruiker
Dat gaat mij een beetje te dichtbij de grens van de forumregel zitten dat je niet over productiemethoden mag praten.
Het effect van de ph zegt toch niets over de productie-methode? Wat ik me juist afvroeg is of eventuele verschillen hierin negatieve gevolgen kan hebben voor de gezondheid? En eventueel op de kwaliteit?

caninus

Bewuste gebruiker
Leek mij wel belangrijk om te weten. Want is speed pas een amfetamine sulfaat bij een ph van 7 of geldt dat bij elke ph waarde?

caninus

Bewuste gebruiker
Ze hebben mij eens ooit gezegd dat het anders kankerverwekkend zou zijn. Vandaar mijn vraag

Bovenaan