Speed + alprazolam - probleempje

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik zit momenteel met een klein probleempje..

Gisteren heel de dag speed liggen gebruiken met als laatste lijntje rond 8h.. Totale dosis 240mg (afgewogen) van speed van HEEEL goede kwaliteit, wel niet getest.

De werking van speed was heerlijk maar aangezien ik vandaag moet werken in de avond had ik geen zin in slaaptekort/kater.

Dus heb ik voor ik ging slapen rond 1h 3mg alprazolam genomen.
Ik heb al vaker gecombineerd maar altijd max 1,5mg :)
Heerlijk geslapen, maar toen ik opstond had ik opeens geen evenwicht meer.

Ik kan dus niet rondlopen zonder dat ik me ergens aan moet vasthouden & val soms regelmatig gewoon achterover :confused: & ik heb ook zo'n hoofd net of ik 20 biertjes heb gezopen :tearsofjoy:

Kan iemand me vertellen hoelaat zit nog ongeveer gaat duren aangezien ik vanavond moet gaan werken, maar in deze toestand gaat dat zeker niet lukken :confused: Is dit trouwens een bijwerking van een hoge dosis Alprozalam? Heb trouwens geen tolerantie aangezien ik niet dagelijks gebruik.

EDITJE: Normaal zijn mijn pupillen de dag erna nog enorm groot, nu zijn ze terug normaal, komt dit ook door de alprazolam?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Heb het gevoel dat ik elke moment Nok-out ga gaan.
Even men hartslag gevoelt en na 15 sec is ie 52.. Dus even rekenen dan is ie 208..
Dokter gaan? Of benzo nemen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Over de werkingsduur enzo kan ik je niet veel zeggen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een hartslag van over de 200 wel een beetje zorgwekkend vind klinken. Misschien voor de zekerheid toch even de huisarts bellen?

Sterkte man! Rustig aan

EDIT

ben je ook aan het hyperventileren?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Heb me even aan zo'n bloeddrukmeter gehangen, heb echt tot aan de kast moeten kruipen :confused:
18 over 11 :openmouth: en hartslag van 224 :openmouth: :openmouth:

Ben niet aan het hyperventileren, gelukkig niet, wel constant wegdraaien en kan niet normaal meer lopen zonder me ergens aan vast te houden :confused:

Maar tijdens dit bericht te typen gaat het precies al wel wat beter..

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Heb me even aan zo'n bloeddrukmeter gehangen, heb echt tot aan de kast moeten kruipen :confused:
18 over 11 :openmouth: en hartslag van 224 :openmouth: :openmouth:

Ben niet aan het hyperventileren, gelukkig niet, wel constant wegdraaien en kan niet normaal meer lopen zonder me ergens aan vast te houden :confused:
Dit klinkt echt niet gezond, doe jezelf een groot plezier en ga naar een dokter toe.

Fool

Badass junkie
Een dergelijke hartslag is gevaarlijk, dat is met verve over de maximum hartslag die iemand mag hebben! Raad je aan zo snel mogelijk een arts raad te plegen of ergens beta-blockers vandaan te toveren!

Zelfs als het over is, kan het geen kwaad even een korte controle bij de arts te doen!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ben even buitenwesten gegaan :openmouth: een uurtje.. wakker geworden in de tuin, geen idee hoe ik daar ben geraakt :rolleyes: Denk dat ik door het oog van de naalt ben gekropen...
Gaat nu wel wat bete, hartslag is terug rond de 140..

Fool

Badass junkie
Zou je even laten controleren bij een huisarts, gewoon vertellen hoe en wat. Dat soort dingen zijn niet goed voor je!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Niet best hoor.. een uur buiten westen is vrij lang en wakker worden in de tuin is ook niet echt een goed teken. Zo te horen heb je geluk gehad. Mocht je zo iets nog een keer mee maken (ik hoop van harte van niet voor je) dan gelijk de huisarts bellen.

Verder zou ik alsnog even heen gaan inderdaad, gewoon even een checkup to be sure.

Misschien vanavond maar even vrij nemen van je werk. Neem wat rust...

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Bedankt Fool & Smartie voor de reacties :wink: op jullie kan ik altijd rekenen.
Ik heb altijd gezegd dat mijn werk niet mag lijden onder mijn gebruik dus ik ga gewoon werken.

Maar shit ik had echt de schrik van men leven :openmouth: dacht dat men hart het ging begeven.
Ik denk dak ik in de tuin ben wakker geworden omdat ik net van plan was om naar de dokter te gaan, maar toen ik dat besliste lag ik nog in bed :mrgreen:

Nu mijn vraag is kan dit door de combi van pep en benzo's komen?

& denk dat ik toch eens mezelf ga laten nakijken of ik geen afwijking op men hart heb of dergelijke..

Fool

Badass junkie
Met hartproblemen zouden benzodiazepines en amfetamine best wel eens, door hun wisselwerking, hartproblemen naar het oppervlak laten komen. Het valt écht aan te raden om dit zo snel mogelijk te laten controleren, als er niets aan gebeurd zou er best een gevaarlijke oorzaak achter kunnen zitten!

Beetje needless to say hoop ik, maar blijf eventjes van de stimulanten af (en voor de zekerheid dus ook koffie :P). :wink:

En ik hoop dat je je beseft dat, hoewel je werk niet mag lijden onder je gebruik, je je gezondheid niet zou moeten laten leiden onder werk of principes?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ja klopt.. maar vind geen verhalen terug van mensen die zo hard op reageren.
& ik heb nog al benzo's + speed gebruikt en toen ging men hartslag omlaag ipv torenhoog ;o

Fool

Badass junkie
Dat kan kloppen. Echter werken amfetamine en benzodiazepines elkaar tegen, het zou kunnen dat je (met hartproblemen) hart niet meer weet wat hij moet doen en op tilt slaat. Dat zou dus ook echt een reden moeten zijn om je na te laten kijken. Vergeet vooral niet te vertellen wat je gebruikt hebt!

(Kort en simpel gezegd, uiteraard. De exacte werking op je hart ben ik niet hélemaal bekend mee)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ok bedankt Fool, in ieder geval eens een sealtje wegdoen om te testen of het niet versneden is met troep. Zou me wel verbazen want het komt eigenlijk op 1 persoon na van de producent.

Het rare is ook dat ik 13h heb gebruikt dan Benzo's genomen & dan 8h geslapen & wakker geworden, geen probleem , sigaretje gerookt & beetje later begon het :confused:
Dan zouden de Benzo's toch al redelijk uit men systeem moeten zijn.
Het zijn wel retard tabletten maar had deze fijn gemaakt & ingenomen.
Dus zou niet zo lang mogen werken.

Fool

Badass junkie
De halfwaardetijd van alprazolam (extended release) ligt tussen de 10.7 en 15.8 uur (volgens wikipedia, instant release: ongeveer 11.2 uur), dat betekend dat er na (voor het gemak) 12 uur de helft van deze dosering in je lichaam zit. Ná 24 uur zit er dan nog een kwart(de helft van de helft) in je lichaam, en ga zo maar door. De halfwaardetijd van amfetamine is niet héél veel beter, dus je snapt wel dat dergelijke chemicaliën lang in je lichaam blijven zitten. :wink:

Hoe het éxact fout gaat durf ik niet te zeggen, ik kan enkel ongefundeerd speculeren, maar ben geen arts en heb geen uitgebreide kennis van de werking van het hart en dergelijke stoffen erop. Wel wil ik nogmaals benadrukken dat ik denk dat het een héél goed idee is om je echt na te laten kijken, goed duidelijk te maken aan je huisarts wat er gebeurd is, dat je denkt dat het serieus is en dat je je hart wilt laten nakijken. Probeer bij voorkeur aan te dringen op een check door een professional, in plaats van genoegen te nemen met een hartslag/bloeddrukmeting door de huisarts. Ik denk niet dat de kans extreem hoog is dat je écht hartproblemen hebt(want je doseringen waren best stevig :P) en wil ik je verder ook geen angst aanpraten, maar het lijkt me absoluut geen goed idee het risico te lopen dat er wel iets aan de hand is.

Ben wel benieuwd naar je vervolg hierop! :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ok bedankt Fool voor de uitgebreide uitleg.

Volgend jaar een afspraak maken bij het ziekehuis , zal dit jaar toch niet meer binnenraken.
Ga wel wat rustiger aan doen met speed, volgende keer pas met oud op nieuw.
Dat zal ook wel even goed doen. :)

Hartslag is terug normaal voor mij, 95 :)

Lemon

Experimenterende gebruiker
Het zou kunnen komen omdat speed de bloedvaten erg vernauwd, en alprazolam deze juist verwijdt. Als reactie op de dalende bloeddruk (als gevolg van alprazolam) heeft je lichaam extra zijn best gedaan om de bloeddruk weer op pijl te krijgen door middel van vaatvernauwing, waardoor het hart nóg sneller gaat kloppen.

Oftewel je brengt je lichaam enorm in de war, het lichaam probeert altijd een balans te vinden en met zowel uppers als downers in het bloed valt dat niet mee.
Ik zou het zeker even met de huisarts overleggen.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Heb weer hetzelfde probleem maar dan minder erg.
Hartslag 180.. Bloeddruk kan ik momenteel niet meten.
Deze keer zonder benzo's...

Ik zal maar eens wat spoed zetten achter die check up!

Fool

Badass junkie
Ik zou gewoon gelijk je huisarts bellen, het probleem uitleggen en die laten bepalen of er een spoedcheck nodig is. :P

MeejheM

Badass junkie
misschien nog handig om te weten:

retard/time-release medicijnen hebben ze tegenwoordig in een soort matrix van bindmiddel gestopt, die vormt in de maag/darmen een soort gel waaruit de actieve stof langzaam word vrijgegeven.

pillen breken of pletten heeft dan niet heel veel effect op de tijd die het kost om opgenomen te worden in het lichaam.

ik weet niet welke middelen zo geformuleerd zijn, alleen wel dat het steeds vaker toegepast word.

Bovenaan