Speed & afvallen

Hallo iedereen.
Ik heb hier al een aantal pols gelezen over speed & afvallen.
Ik zou graag weten ofdat wel werkt want hoor veel verhalen daarover.
Zou u mij meer informatie over geven liefst mensen met ervaring hierin.
Dankjewel!

Skirre

Bewuste gebruiker
Welkom op het forum!

Je kan speed gebruiken om af te vallen maar dit is ontzettend ongezond om verschillende redenen. Allereerst zal je eetlust verminderen waardoor je minder eet. Je kan denken; "dit is dan toch juist goed?". Hier kom ik zo nog op terug.
Ten tweede zit het gevaar van een verslaving heel dichtbij als je door middel van speed wil afvallen omdat je dan meerdere keren per week zal gaan gebruiken. Ook kan het zijn dat je minder gaat slapen en dit zorgt op zijn beurt weer voor een slechtere lichamelijke conditie. Je valt met speed af door uitputting van je lichaam, je krijgt minder energie.

Om gezond af te vallen moet je juist eten. Klinkt tegenstrijdig maar het is nodig om voedingsstoffen te hebben.
Je zal zelf ook wel begrijpen dat iedereen zegt; eet gezonder (minder vetten en calorieën), beweeg meer (ga sporten) en slaap goed. Ik neem aan dat je dit ook al geprobeerd hebt en dat dit niet de gewenste resultaten met zich meebrengt?

Een strikt dieet is niet voor iedereen weggelegd maar de mensen die het hardst schreeuwen dat ze helemaal niet zoveel eten werken veel meer eten weg dan dat ze zich er bewust van zijn. Een vriend van me volgt ook een dieet en houdt zich er prima aan. Jammer genoeg drinkt hij ook minimaal 1 of 2 dagen per week 10-15 bier met het excuus "dat is maar één keer per week". Heeft hij gelijk in; maar dat zijn net wel de dingen die je de das omdoen. Laat een pak koekjes liggen en eet een appel. Vervang die zak chips door een kommetje yoghurt om 20:00.

Vermijd speed om af te vallen. Er zijn veel betere manieren die helaas iets meer moeite kosten. Achteraf zul je je veel beter voelen, zeker als je je beseft dat je het helemaal zelf hebt gedaan.

Mag ik vragen waarom je denkt over het gebruik van speed?

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Meisje1996,

BEgin hier echt gewoon niet aan lijkt me het meest onverstandige dieet wat je kan doen. Ik ben zelf 26 kilo kwijt geraakt in een half jaar tijd Dit is me gelukt door hard te werken en op te letten. Maar ook door mezelf niet te straffen.

Het lijkt aanlokkelijk om het op de manier te doen zoals je voorstelt. Je kan natuurlijk denken "Ik val gewoon af met speed en als het eraf is stop ik en leef ik gezonder door" Heel nobele gedachte maar het gaat niet werken je eet alles er zo weer aan en aan het eind heb je een ongezond lijf met meer schade dan je je kan indenken.

Daarnaast werken die goede voornemens gewoon niet goed. Wat wel merkte voor mij was om het niet als een dieet te zien maar als een verandering van je levenswijze. Ook het sporten deed ik niet om het afvallen maar omdat ik me beter wou voelen. Beter in mijn lijf, fitter, knapper en mijn zelfbeeld wou verbeteren. En zonder dat ik het heel erg door had vlogen de kilo's er af. De eerste paar kilo's waren het moeilijkst die gaan langzaam. Maar die zijn aan de andere kant ook weer heel erg belonend. Je hebt hard voor die kilo's gewerkt en die kilo's doen iets magisch met je. Ze zorgen ervoor dat je ziet dat het werkt en daardoor ga je nog meer anders eten en je best doen.

Zie dieet niet als een dieet en zie het niet als een straf. Maar als een verandering in je leven, net als sporten.

Hey!
Niet doen hoor! Je zal zeker afvallen, maar je zal er echt niet beter uit gaan zien. Dat weet ik uit ervaring. Zou ik mogen vragen of het echt nodig is om af te vallen, heb je echt overwicht? Als je daar geen antwoord op wilt geven begrijp ik dat hoor!

Fool

Badass junkie
Zoals al gezegd is is het een erg slecht plan! Ja, je zult afvallen door speed, maar het is ongelofelijk ongezond en je zult waarschijnlijk een heel slecht afweersysteem hebben op dat moment. Daarnaast zul je, zodra je stopt met gebruik, net zo hard weer aankomen.

borderlijntje zei:
Hey!
Niet doen hoor! Je zal zeker afvallen, maar je zal er echt niet beter uit gaan zien. Dat weet ik uit ervaring. Zou ik mogen vragen of het echt nodig is om af te vallen, heb je echt overwicht? Als je daar geen antwoord op wilt geven begrijp ik dat hoor!

Ik weeg nu 77kilo.
Zelf ben ik nietmeer gelukkig met mijn eigen.
Daarmee dat ik het zou overwegen..

SirErick

Wijs gebruiker
Meisje1996 zei:
Ik heb hier al een aantal pols gelezen over speed & afvallen.
Speed of andere soorten drugs gebruiken om af te vallen is echt het laatste wat je zou moeten doen. Heb je enig idee wat jij jezelf aanricht? Afvallen is prima, maar doe het wel op een verantwoorde manier en niet door speed of iets dergelijks te gaan gebruiken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Meisje1996 zei:
borderlijntje zei:
Hey!

Ik weeg nu 77kilo.
Zelf ben ik nietmeer gelukkig met mijn eigen.
Daarmee dat ik het zou overwegen..

Ik raad je zeer aan om eens te gaan praten met iemand (een therapeut bijvoorbeeld). Het is absoluut niet iets waar je je voor hoeft te schamen en is een veel betere optie dan afvallen door middel van Speed.

Wat jij voelt momenteel, is iets waar heel veel jongedames last van hebben. Je hebt het gevoel dat je te dik bent en je bent niet tevreden met je lichaam. Dat is iets wat volledig tussen je oren zit. Uiteraard kun je op gezonde wijze wat kilo's verliezen als je dat graag zou willen, maar als je door middel van speed wilt gaan afvallen kan ik je garanderen dat je over een paar jaar nog veel minder lekker in je vel zit en dat de kans vrij groot is dat je dan ook nog een speedverslaving hebt.

Speed laat je afvallen door je lichaam uit te putten en je eetlust weg te nemen, je wordt er dus zwak en minder fit van en daarnaast wordt je geestelijk minder stabiel. Dat kan die ongemakkelijke gevoelens die je nu al hebt alleen maar versterken. Je brengt jezelf er dus heel gemakkelijk mee in een vicieuze cirkel.

Daarnaast, als je er mee stopt zul je meestal gewoon weer aankomen daarna. Kortom, zorg voor een goede gebalanceerde voeding, voldoende sporten en een goede nachtrust en dan val je op gezonde wijze af en zie je er veel beter uit. Doe geen gekke dingen!

Lees ook dit topic even door, je bent niet de eerste met dit idee :)
viewtopic.php?f=4&t=52281&p=1163426

Ik weet precies hoe je je voelt, en het lijkt lekker makkelijk. Maar als je hier mee begint heb je straks heel veel andere problemen. En die zullen veel erger zijn dan een beetje overgewicht (weet trouwens niet of je echt overgewicht hebt, hoe lang ben je?)

En 77 vind ik nou ook niet zo heel zwaar en daar is makkelijk wat aan te doen, gezond eten en vooral opletten wat je eet. En sporten natuurlijk. Je zal hierdoor afvallen en het belangrijkste, je eigen goed gaan voelen.

Mag ik vragen of je überhaupt ooit drugs hebt gebruikt?

Heel veel succes, en als je een keer behoefte hebt om te praten! Ik dacht precies hetzelfde en helaas heb ik het wel gedaan. En heb erg veel spijt kan ik je vertellen.

borderlijntje zei:
Ik weet precies hoe je je voelt, en het lijkt lekker makkelijk. Maar als je hier mee begint heb je straks heel veel andere problemen. En die zullen veel erger zijn dan een beetje overgewicht (weet trouwens niet of je echt overgewicht hebt, hoe lang ben je?)

En 77 vind ik nou ook niet zo heel zwaar en daar is makkelijk wat aan te doen, gezond eten en vooral opletten wat je eet. En sporten natuurlijk. Je zal hierdoor afvallen en het belangrijkste, je eigen goed gaan voelen.

Mag ik vragen of je überhaupt ooit drugs hebt gebruikt?

Heel veel succes, en als je een keer behoefte hebt om te praten! Ik dacht precies hetzelfde en helaas heb ik het wel gedaan. En heb erg veel spijt kan ik je vertellen.
Ja heb al drugs gebruikt ongeveer 3x speed en dat was altijd van een periode van 1 week ongeveer.
Zou je meer over u ervaring ervan willen vertellen?
Dankjewel!

Zeg maar gewoon je hoor! :tongueout:

Ik heb je nog een pb gestuurd weet niet of je die al hebt gelezen, verder heb ik gisteren bij de catogorie beetje heel globaal mijn verhaal verteld. Misschien kan je dat doorlezen. En wil op pb wel meer in detail vertellen, want dat voegt niet veel toe aan dit forum. Lijkt mij, als het wel zo is hoor ik het graag dan plaats ik het gewoon hier.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Nee man, ik ben met alle gebruik van drugs gestopt. Geestelijk ging ik er aan onderdoor. Nu al 1/5 of 2 maand clean van alle drugs. :sunglasses:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Daar klopt trouwens ook niet veel van, want ik ben wel zwaar afhankelijk van benzodiazepinen. Ben nu druk bezig met afbouwen, maar door torenhoge tolerantie blijf ik na een stevige dosis diazepam (legaal nu) nog vrolijk wakker. Ik weet niet eens meer hoe het is om zonder pillen te slapen. Gebruik na al zo een jaar lang slaapmedicatie om m'n uurtjes per nacht te pakken. :rolleyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Nee man, ik ben met alle gebruik van drugs gestopt. Geestelijk ging ik er aan onderdoor. Nu al 1/5 of 2 maand clean van alle drugs. :sunglasses:
Goed bezig :sunglasses:

leipebaviaan zei:
Daar klopt trouwens ook niet veel van, want ik ben wel zwaar afhankelijk van benzodiazepinen. Ben nu druk bezig met afbouwen, maar door torenhoge tolerantie blijf ik na een stevige dosis diazepam (legaal nu) nog vrolijk wakker. Ik weet niet eens meer hoe het is om zonder pillen te slapen. Gebruik na al zo een jaar lang slaapmedicatie om m'n uurtjes per nacht te pakken. :rolleyes:

Nu nog even die benzo's weg en dan lekker tot rust komen :) Succes! (of ben je niet van plan helemaal te stoppen?)

leipebaviaan

Wijs gebruiker

Zeker, gister op feest waar ik was werd er ook het nodige gebruikt. Maar ik heb alleen maar gedronken. :grin:

Nu nog even die benzo's weg en dan lekker tot rust komen :) Succes! (of ben je niet van plan helemaal te stoppen?)

Dat afbouwen van die benzo's gaat nog lang duren, ik gebruikte voorheen diclazepam. Nu ben ik overgestapt diazepam via mijn behandelaar. Daarnaast is er geen ruimte om dik tot rust te komen, ik loop bij meerdere instellingen. (waaronder verslavingszorg). Verder loop ik mijlenver achter met de studie door dat achterlijke drugsgebruik. Lachen allemaal. Afsluitend kan ik niet zeggen of ik ooit nog drugs ga doen, misschien als ik er geestelijk weer helemaal bovenop ben. In ieder geval is drugs nu echt uit den boze omdat ik ook antidepressiva slik. Ben praktisch overgestapt van drugs op medicijnen. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Zeker, gister op feest waar ik was werd er ook het nodige gebruikt. Maar ik heb alleen maar gedronken.

Keurig. Kostte het moeite?

leipebaviaan zei:
Dat afbouwen van die benzo's gaat nog lang duren, ik gebruikte voorheen diclazepam. Nu ben ik overgestapt diazepam via mijn behandelaar. Daarnaast is er geen ruimte om dik tot rust te komen, ik loop bij meerdere instellingen. (waaronder verslavingszorg). Verder loop ik mijlenver achter met de studie door dat achterlijke drugsgebruik. Lachen allemaal. Afsluitend kan ik niet zeggen of ik ooit nog drugs ga doen, misschien als ik er geestelijk weer helemaal bovenop ben. In ieder geval is drugs nu echt uit den boze omdat ik ook antidepressiva slik. Ben praktisch overgestapt van drugs op medicijnen.

Sja iedereen zag het wel een beetje aankomen, maar jijzelf waarschijnlijk net zo hard. Goed dat je het in ieder geval onder begeleiding doet. Als je maar een doel voor ogen houd, anders blijf je bijslikken.

Succes bro!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Keurig. Kostte het moeite?

Nee, ik had er zelf geen zin in en vrienden waren ook aanwezig, die mij wat zouden aandoen als ik gebruik. Dus wat dat betreft is het heel chill.

ja iedereen zag het wel een beetje aankomen, maar jijzelf waarschijnlijk net zo hard. Goed dat je het in ieder geval onder begeleiding doet. Als je maar een doel voor ogen houd, anders blijf je bijslikken.

Klopt, fool heeft het me 1000 maal gezegd, maar ik wou maar niet luisteren. Gelukkig tast het benzo gebruik me dagelijkse leven totaal niet aan, ik ben niet duf ofzo en kan zelfs wat voor school doen. Het enige probleem is dat ik zonder medicatie niet kan slapen. :rolleyes:

Bedankt voor je steun echter!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Leipebaviaan je bent goed bezig!!!!!!!!

Volhouden en hopelijk ben je snel weer de oude!! En ja iedereen gaf nog wel zoveel goed advies....zowel hier als elders. Maar goed de realiteit is de beste plek om te leren. En gelukkig ben je op tijd tot inkeer gekomen.

Ik ben nu zelf een aantal weken totaal clean, ook geen alcohol. Ga dit proberen vol te houden. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
oh wow.. Maakte eigenlijk een beetje een grapje in mn vorige post. Wist niet dat het zo erg was...

Maar goed om te horen dat het beter gaat! Volhouden nu!

Bovenaan