Liefhebbertje zei:
Bijna niet te doseren je maakt beslag voor cake
Dus ene plakje zit veel meer in als de andere
Als je het beslag goed mixt is het wel redelijk gelijk verdeelt is mijn eigen ervaring.
Een andere manier om goed controle over je dosering te hebben is het per consumptie maken. Dus je wiet boter per consumptie maken en daar dan 1 cup cake mee maken of warme chocolademelk ofzo. Alleen per consumptie is natuurlijk erg veel werk als je met meerdere bent, in je eentje is dat geen probleem.
autysd zei:
ik ben een leek, maar heb toch een geldige vraag denk ik : kun je de hoeveelheid weed/wiet in de cake niet zelf bepalen ?
Dosering kun je dus tot op zekere hoogte wel zelf bepalen, maar omdat zo laat inwerkt kan het al snel teveel worden voor mensen. Zeker de eerste keer gaan mensen vaak ook nog meer eten omdat ze denken dat het niet werkt, terwijl het wel 2 uur kan duren voordat het werkt.
Met roken kun je telkens een trekje nemen en 5 minuten wachten op het effect en dat het zo lang herhalen tot je het gewenste effect bereikt. Die strategie gaat met spacecake niet op helaas.
Daarbovenop veranderd je lever de thc in een net iets anders variant waardoor het effect ook anders wordt dan van blowen, wat meer psychedelisch of trippend.
Dat alles bij elkaar maakt dat spacecake vaak te heftig is voor mensen. Mijn eerste keer had ik 3 plakjes gegeten omdat ik ongeduldig was, ik dacht echt dat ik dood ging. Alle keren daarna gelukkig altijd een fijne maar sterke ervaring gehad.