Soorten paddo

moonflower

Experimenterende gebruiker
Zijn er verschillende soorten paddo's? en zo ja zit er dan verschil in het effect :stoned: dat ze opleveren, net als bij wiet :mrgreen: ??

ruubje

moonflower zei:
Zijn er verschillende soorten paddo's? en zo ja zit er dan verschil in het effect :stoned: dat ze opleveren, net als bij wiet :mrgreen: ??
Een zakje mexicaanse paddo's is goed voor hallucinaties. Let dan wel weer op dat de een hele nuchtere maag hebt. Het beste is zelfs een dag niks te eten of een weekje dieet te houden.
Je gaat leuke dingen zien en je bent ontzettend blij. De stoeptegels zie je ronddraaien en bewegen ook hebben ze gekke kleurtjes. Als je in de buurt bent van bloemen, planten of bomen zie je ze groeien en lijken ze veel groener dan ze zijn. Je ziet echt van alles bewegen, zo'n beetje alles wat je tegen komt op straat. Een vriend van mij heeft zelfs een keer kabouters gezien. Ook een tip: drink genoeg water en geen alcohol, want die ontkracht de paddo's. Als je een slok water neemt, zie je alles weer even een beetje normaal en een minuut later zie je weer gekke dingen. Echt een melige drug en je zou haast zeggen een aanrader :)

Crop

Newbie
Waar kan je paddo's halen, ik heb echt weleens gehoord dat er mensen gewoon kabouters zagen rondlopen, Dat lijkt me echt Weird!!, en zeker superwaus man!! :beer:

DyNaStie

Newbie
paddo's kunnen supergaaf zijn, maar had dus 3 maanden geleden een vriend van me die echt compleet ging flippen dat was echt niet leuk meer, hij wilde bijna van het balkon afspringen, we hebben hem net tegen kunnen houden... :openmouth:, niet echt stoer was dat, maar hij heeft het overleefd, en we blowen de laatste tijd veel meer :stoned:

Locke

Crop zei:
Waar kan je paddo's halen, ik heb echt weleens gehoord dat er mensen gewoon kabouters zagen rondlopen, Dat lijkt me echt Weird!!, en zeker superwaus man!! :beer:

Is onzin

Heb schotse mexicaanse hawaiaanse en gewoon nederlandse gehad en de schotse waren zeker wel het best :)

Mijn ervaringen waren niet zo leuk, twee van de drie keer kreeg ik een bad-trip.

Ruubje schreef:
Ook een tip: drink genoeg water en geen alcohol, want die ontkracht de paddo's.

Nou, het is nog veel erger van de combo alcohol-paddo´s kun je erg ziek worden!!! Heel erg ziek, een vriend van mij raakte in een delerium tremens, hij had na zijn trip maar 2 glaasjes vodka gedronken. Oppassen dus, het is een welgemeend advies. :wave:

jacqie

Newbie
Ik durf het ook niet te doen, bang voor die bad-trip en dat het helemaal niet relaxed dan is......teveel nadenken en men zegt dat als je er zo van te voren al overdenkt dat je het niet moet doen dus paddo's sla ik over...

Tip van mensen zorg dat er suikerklontjes op tafel staan als iemand in een bad-trip komt laat diegene dan suikerklontjes eten....stopt het sneller...

Drazzic

Bewuste gebruiker
Locke zei:
Crop zei:

Is onzin

Heb schotse mexicaanse hawaiaanse en gewoon nederlandse gehad en de schotse waren zeker wel het best :)

schotse hebben ze hier in eindhoven niet.
hawaiiaanse waren de beste die ze hier hebben, daarna mexican gold ook wel geinig.. Paddo's is zeker een aanrader!

pacman

Newbie
nou, hier misschien eindelijk een fatsoenlijke uitleg over de verschillende paddo's

ik kan maar over 2 soorten praten omdat ik maar 2 soorten heb geprobeerd :wink:

de eerste keer dat ik paddo's vrat waren hawaiaanse paddo's, een hele portie. dat was de HEFTIGSTE trip die ik ook heb meegemaakt. hawaiaanse paddo's zijn geestelijk erg diep, en erg heftig

mexicaanse paddo's daarentegen zijn makkelijker onder controle te krijgen. het is iets lichter. de visuele effecten zijn nagenoeg hetzelfde maar geestelijk minder diep :)

Crop schreef:
Waar kan je paddo's halen, ik heb echt weleens gehoord dat er mensen gewoon kabouters zagen rondlopen, Dat lijkt me echt Weird!!, en zeker superwaus man!!

Is onzin

Dat is geen onzin, ik heb serieus een kabouter gezien in de soeplepels die aan de muur hangen in mijn keuken, en achteraf snapte ik er niks van.... jah het was dus een zwevende kabouter/trol tjah... maar ik zie geen kabouters lopen... paddo's kosten 11-15 euro's geloof ik, ik heb meestal 11,50 of 12,-

Bal0n

Badass junkie
moonflower zei:

Mexicaanse of Equadoriaanse (Psilosybe Cubensis en Stropharia Cubensis), deze zijn het minst sterk. Je gedachten wisselen elkaar in enorm snel tempo af, je moet veel veel lachen. Soms willen er enige visuals op treden, maar deze zijn meestal maar heel minimaal.

Hawaaiiaanse (hier ken ik de wetenschappelijke naam niet van?), Visuel het sterkst, maar veel minder innerlijke space. Bij deze moest ik ook erg veel lachen, maar minder dan met Mexicaanse of de Equadoriaanse.

De sterkste paddo, de Philosopher's Stones (psilocybe tampanensis), geven weinig visuals. Maar je gaat zo onwaarnemelijk hard, al je gevoelens, zintuigen en gedachtes worden 1 grote mix en daar vloeit wat prachtigs uit voor 5 uur lang :).

Dan heb je nog de vliegenzwam (amanita muscaria), korte hevige trip die meestal niet even fijn is dan anders. Net als de Philosopher's Stones geen aanrader voor beginners.

Al deze paddo's kan je bij je locale smartshop kopen. Begin overigens niet met Hawaaiiaanse, die gaan te hard voor je. Begin met een half - 3/4e portie Mexicaanse. Sommige mensen zijn namelijk gevoeliger dan anderen.

hf :stoned:

Bal0n

Badass junkie
shroombuddha zei:
Crop schreef:
Waar kan je paddo's halen, ik heb echt weleens gehoord dat er mensen gewoon kabouters zagen rondlopen, Dat lijkt me echt Weird!!, en zeker superwaus man!!

Is onzin

Dat is geen onzin, ik heb serieus een kabouter gezien in de soeplepels die aan de muur hangen in mijn keuken, en achteraf snapte ik er niks van.... jah het was dus een zwevende kabouter/trol tjah... maar ik zie geen kabouters lopen... paddo's kosten 11-15 euro's geloof ik, ik heb meestal 11,50 of 12,-

Mja, met paddo's zie je geen dingen die er niet zijn. Het zijn anderen dingen die vervormen en smelten in elkaar. Met m'n laatste trip heb ik een half uur op de stoeprand gezeten, en zag i kde straat heel erg hevig ademen en smelten in de stoep.

Zit ik zo van die stoeprand af te staren, en te schreeuwen naar mn medetrippers: "De grond smelt in de stoep! De grond smelt in de stoep! Jeuzus, wat is dit hoooooog! Het smelt! Het smelt!"

Prachtig :smoke:

bever

Newbie
weet iemand wat het verschil in sterkte is tussen mexicaanse en columbiaanse cubensis?

De mexicaanse heb ik al een paar keer geprobeerd, maar die waren niet heel sterk. En aangezien hawaaiiaanse paddo's niet bij mij in de buurt te koop zijn vroeg ik me af of die columbiaanse daar een goed alternatief voor zou zijn...

De philosopher stones zijn natuurlijk SUPERVET, bij die heb ik ongeveer evenveel visuals als bij de mexicaanse, alleen gaan mn gedachten veel dieper.

Bal0n

Badass junkie
bever zei:
weet iemand wat het verschil in sterkte is tussen mexicaanse en columbiaanse cubensis?

De mexicaanse heb ik al een paar keer geprobeerd, maar die waren niet heel sterk. En aangezien hawaaiiaanse paddo's niet bij mij in de buurt te koop zijn vroeg ik me af of die columbiaanse daar een goed alternatief voor zou zijn...

De philosopher stones zijn natuurlijk SUPERVET, bij die heb ik ongeveer evenveel visuals als bij de mexicaanse, alleen gaan mn gedachten veel dieper.

Colombiaanse en Equadoriaanse zijn vergelijkbaar met de Mexicaanse. Maar ik hoor van sommige dat de Equadoriaanse minder sterk zijn, zelf heb ik juist het tegen over gestelde heb gemerkt (alhoewel de dosering ook iets lager lag met Mexicaanse). Behalve dat ik weet dat Colombiaanse vergelijkbaar zijn met Mexicaanse kan ik je eigenlijk er nix duidelijks over vertellen.

:flushed:

bever

Newbie
hmmm...ik denk dat ik dan toch maar de fiets moet pakken en opzoek gaan naar de hawaaiiaanse...die lijken me wel erg vet

ik zag toevallig dat er bij de local smartshop hier ook nog paddo's werden verkoch die op lichtbruine 'stokjes' leken, van ongeveer 3 cm lang...et was een behoorlijk zakje vol en ze werden verkocht als kaalkopjes...weet iemand toevallig welke soort dit is en wat het effect ervan is?

ik heb me al kapot gezocht op et internet en van al die verschillende latijnse namen door elkaar word ik ook niet veel wijzer, maar goed....

Bal0n

Badass junkie
bever zei:
hmmm...ik denk dat ik dan toch maar de fiets moet pakken en opzoek gaan naar de hawaaiiaanse...die lijken me wel erg vet

ik zag toevallig dat er bij de local smartshop hier ook nog paddo's werden verkoch die op lichtbruine 'stokjes' leken, van ongeveer 3 cm lang...et was een behoorlijk zakje vol en ze werden verkocht als kaalkopjes...weet iemand toevallig welke soort dit is en wat het effect ervan is?

ik heb me al kapot gezocht op et internet en van al die verschillende latijnse namen door elkaar word ik ook niet veel wijzer, maar goed....

Kunnen alle soorten psilocybe zijn.

HellBound

Newbie
Radolf wizard of the West zei:
Heel goed idee, ik doe het ook nooit meer van mijn leven! Salvia is wel goed, daar krijg ik nooit een bad-trip van.

Bad trip komt omdat ge er zelf mee bezig zijt en onbewust creert ge het eigenlijk0.

psilocybine

Bewuste gebruiker
Duss...

:rolleyes:

Mr.rhythm

ik heb laatst een halve portie golden teacher genomen, visueel was het echt minimaal tot bijna niks, maar body high was wel te merken en brain high ook wel heel erg.. volgende keer zou ik wel wat meer visueel willen hebben.. is het dan slimmer een hele portie golden teacher te kopen of 2/3 hawaiiaanse?(A)

jcutter

Badass junkie
ruubje zei:
moonflower zei:
Een zakje mexicaanse paddo's is goed voor hallucinaties. Let dan wel weer op dat de een hele nuchtere maag hebt. Het beste is zelfs een dag niks te eten of een weekje dieet te houden.
Je gaat leuke dingen zien en je bent ontzettend blij. De stoeptegels zie je ronddraaien en bewegen ook hebben ze gekke kleurtjes. Als je in de buurt bent van bloemen, planten of bomen zie je ze groeien en lijken ze veel groener dan ze zijn. Je ziet echt van alles bewegen, zo'n beetje alles wat je tegen komt op straat. Een vriend van mij heeft zelfs een keer kabouters gezien. Ook een tip: drink genoeg water en geen alcohol, want die ontkracht de paddo's. Als je een slok water neemt, zie je alles weer even een beetje normaal en een minuut later zie je weer gekke dingen. Echt een melige drug en je zou haast zeggen een aanrader :)

Cynisme is meer jou ding zeker?

OT: Psychedelica erg interessant voor in het begin, maar je opent niks meer dan je 3de oog voor een tijdje. Na veel gebruik leer je dat steeds meer te herkennen en of het nou voordelen opleverd? Kennis levert je wel veel voordelen op...
Mexicaantjes zijn goed om lekker je te liggen op bed en heel diep in je bewustzijn te gaan graven. Knip het in stukjes en gooi het in chocoladevla en je gaat mij bedanken :wink: Je moet eens informatie zoeken over het 3de oog concept en je nog eens goed bedenken of je mushrooms wilt gaan gebruiken. Misschien staat je oog trouwens al open door blowen? Iets wat de paranoia verklaard van veel mensen. Eet paddestoeltjes en ga net zo maf lullen zoals ik dat doe :wink: :wave:

raging_bull

Bewuste gebruiker
Mr.rhythm zei:
ik heb laatst een halve portie golden teacher genomen, visueel was het echt minimaal tot bijna niks, maar body high was wel te merken en brain high ook wel heel erg.. volgende keer zou ik wel wat meer visueel willen hebben.. is het dan slimmer een hele portie golden teacher te kopen of 2/3 hawaiiaanse?(A)

Hawaiaanse zijn veel minder sterk dan Golden Teachers. Mijn persoonlijke ervaring is dat Hawaiaanse gewoon prettig aanvoelen. Je spaced meer naar buiten je lichaam in de plaats van dat je in jezelf keert.

Ik heb met Golden Teachers geen lekkere ervaring.. Hele portie op en dan was ook wel te merken. Ik ben niet bad gegaan ofzo, maar ben ergens helemaal de draad kwijt geraakt. het was een beetje te zwaar voor me.

Mr.rhythm

o ok, misschien de moeite waard voor een hele portie golden teachers dan.. of is dat niet verstandig :rolleyes:

bersenka

raging_bull zei:
Mr.rhythm zei:

Hawaiaanse zijn veel minder sterk dan Golden Teachers. Mijn persoonlijke ervaring is dat Hawaiaanse gewoon prettig aanvoelen. Je spaced meer naar buiten je lichaam in de plaats van dat je in jezelf keert.

Ik heb met Golden Teachers geen lekkere ervaring.. Hele portie op en dan was ook wel te merken. Ik ben niet bad gegaan ofzo, maar ben ergens helemaal de draad kwijt geraakt. het was een beetje te zwaar voor me.

Hawaiaanse is de sterkste soort zoals je ook in het plaatje van psilocybine kunt zien. Maar ligt aan de omstandigheden hoe je dit ervaart, je kunt net pech hebben met de paddo's of dat je bijv bij de golden teachers een legere maag had dan bij de hawaiaanse. Ik heb de meeste soorten wel gehad en Hawaiaanse heb ik wel ervaren als de sterkste.

@Mr.rhytm probeer eens 3/4 bakje Ecuadoriaanse. Werkt ook wel goed meestal.

Annn1986

Newbie
Ik heb 2 weken geleden voor de eerste keer mexicaanse paddo's genomen, 1 portie. Samen met mijn broer en een vriend. We deden het om 10-11 uur savonds in een tent buiten, mijn moeder lag binnen te slapen en ze wou niet dat we lawaai zouden maken, mijn vader was gaan werken.

Ik had geen enkel effect ervan... niks, alles was hetzelfde. Mijn broer en die vriend hadden wel effect. Ze konden na een tijd niet meer lezen en voelden alsof ze elastisch waren. Ook zagen ze overal alles heel scherp en mooie kleuren. En ze moesten vaak lachen. Die vriend had golden teachers, mijn broer had ook gewoon mexicaanse. Hij kreeg bijna een bad trip, omdat hij wat ziek begon te worden (wsch van het vuurtje in de tent, was net een oven :P) en hij werd wat bang. ik kon gewoon met hem praten dus kon hem gerust stellen en alles ging prima. Ook de tent afbreken heb ik alleen moeten doen omdat ze het allebei niet meer konden :P hahaha
Mijn broer zag me ook altijd als een soort demon zei hij lol, soms keek hij heel raar naar mij en zei dat mijn ogen eruit kwamen:tongueout: En dan zei hij: steek je ogen terug in je kop! :tearsofjoy: en die vriend van ons, daar zag hij zijn hoofd heel klein bij. En die vriend zag mijn broers hoofd soms verdwijnen.

Door die vele opmerkingen over mijn ogen keek ik toch eens in de spiegel en mijn pupillen waren echt supergroot, en daarna klein, groot, klein groot.. dat was ook zo bij die vriend die die golden teachers had genomen. Wel raar dat ik geen effect had, maar dat toch mijn pupillen zo groot stonden.

Bovenaan