(softdrugs)verslaving en rationaliteit

Hallo whoop,

ik kwam op deze site en je bericht uit omdat ik nu net 5 dagen gestopt ben met gamen. Ik heb mezelf meer dan 20 jaar verloren in het gamen en ik lees zoveel herkenbaars in je verhaal dat ik er van schik.

Ik ben gelukkig ondertussen wel ruim een jaar en van de drank af en al iets langer van het blowen, wat je beschrijft is in ieder geval enorm herkenbaar en ik heb zelf ook heel veel gehad aan het boek en de video van Allan Carr en ook aan het boek van Jan Geurtz "De verslaving voorbij" en het boek van Erik Stofferis "De grote verdoving" over de alcohol.

Ik ben wel eens eerder een tijdje van het gamen afgeweest maar er dus ook weer mee begonnen, de laatste jaren ben ik toch blijven zoeken naar wat het vluchtgedrag (gamen) in stand hield en dat was omdat ik maar steeds maar mezelf bleef veroordelen en zo bleef ik maar in die vicieuze verslavings cirkel zitten.
De laatste jaren ben ik een stuk aardiger voor mezelf geworden en dat is de factor geweest dat ik nu ben waar ik ben, geen alcohol en wiet meer en nu ook al 5 dagen gestopt met gamen en geen zin ook maar om weer terug te gaan naar de eenzaamheid van het gamen, het leven heeft meer te bieden dan die pixels op het beeldscherm.

De tijd dat ik aan het gamen was is voorbij, ik kan wel gaan huilen dat het zonde is geweest maar dat roept weer een schuldgevoel op en voordat ik het weet ben ik weer terug bij het gamen, dus aanvaarden dat het is geweest en naar de toekomst kijken....voor ik dit heb kunnen doen heeft het wel een paar jaar gekost van opvallen en weer doorgaan maar ik heb nu goede hoop en mocht er eventueel een terugval komen ik ben erop voorbereid.

Heel veel bedankt voor het verhaal, je heb me meer dan genoeg inspiratie gegeven om het gamen nu te laten voor wat het is.
p.s. misschien ga ik er later nog meer over schrijven.

R..

Dessie

Experimenterende gebruiker
Whoop ik zou graag in contact met je komen! Hoop stiekem dat je dit nog leest haha

whoop

Newbie
Hoi allemaal,

Misschien leuk om te laten weten, bijna tien jaar later. De beslissing om te stoppen is voor mij de beste ooit geweest. Sinds die beslissing pak ik dingen echt aan en is mijn leven in een heerlijke ontwikkeling terecht gekomen. En een geruststelling: het wordt met tijd makkelijker.

Whoop ik zou graag in contact met je komen! Hoop stiekem dat je dit nog leest haha
Ik heb je een privébericht gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Whoop

Bovenaan