sluiting coffeeshops MENING

DRUGSBUGS

Newbie
binnen een paar jaar kan je wss nergens meer in nederland weed kopen.
de sluiting van deze cofeeshops is nog maar het begin..

waarom doen ze zo moelijk ovr een plant die al eeuwen voor de beschaving was ?
de natuur heeft die plant gemaakt.
wie zijn wij om dat verboden te maken ?
een fucking PLANT
alchol kan je op 16 (volgends de wet dan) eender waar kopen,
in een frietuur
in de nachtwinkel
in de supermarkt
..

terwijl alchol volgens mij een veel zwaardere drug is dan weed.

ik snap het fucking probleem niet en zou dat zoo graag eens tegen de wereld (of gewoon belgie en nederland :rolleyes: ) zeggen maar dat kan niet.

weed heeft mij een chiller persoon gemaakt, het boeit mij niet meer wat mensen van me denken,
smorende mensen zijn over het algemeen (zeker niet allemaal) toch iets vredelievender enzo dan mensen die bv heel drinken ?
maar daar heeft de overheid geen probleem mee..

ik snap het niet
echt niet.

:stoned: :stoned: :stoned:

pawelonius

Belezen gebruiker
Ik heb zelf ook problemen om het te begrijpen, maar volgens mij draait het allemaal uiteindelijk om geld. Het zijn economische redenen die het huidige drugsbeleid hebben gemaakt.
En het paddoverbod komt bijvoorbeeld door de druk die werd uitgeoefend op nederland door andere landen, met name Frankrijk denk ik.

DRUGSBUGS

Newbie
pawelonius zei:
Ik heb zelf ook problemen om het te begrijpen, maar volgens mij draait het allemaal uiteindelijk om geld. Het zijn economische redenen die het huidige drugsbeleid hebben gemaakt.
En het paddoverbod komt bijvoorbeeld door de druk die werd uitgeoefend op nederland door andere landen, met name Frankrijk denk ik.

maar de overheid verdient massa's door de verkoop van tabak en alchol..
dus zou er voor hun toch enkel meer geld binnen komen ?
paddo's.. nog zo iets
gecreëerd door de natuur verboden door de overheid..

pilliemonster

Experimenterende gebruiker
hier in bergen op zoom zijn ze al gesloten :angry: en in roosendaal ook.
het is gewoon iets wat nederland bizonder maakt en nu gaan ze dat verbiede.

OT: kk triest :( !

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
ik zou het alleen maar dom vinden,
we kennen de vrijheid, we hebben hem al geproefd, we hebben er voor gevochten!! :rock:
en dan zouden ze het af pakken... nee tuurlijk niet :angry: als ze dat willen doen moeten ze eerst maar eens de criminaliteit totaal neutraliseren, anders verdwijnd het wietgebruik gewoon ondergronds
en komt er zo weer criminaliteit naar boven(dealers, etc(je kent het wel))

DRUGSBUGS

Newbie
Joint-Evangelist zei:
ik zou het alleen maar dom vinden,
we kennen de vrijheid, we hebben hem al geproefd, we hebben er voor gevochten!! :rock:
en dan zouden ze het af pakken... nee tuurlijk niet :angry: als ze dat willen doen moeten ze eerst maar eens de criminaliteit totaal neutraliseren, anders verdwijnd het wietgebruik gewoon ondergronds
en komt er zo weer criminaliteit naar boven(dealers, etc(je kent het wel))

idd en ik snap niet dat ze ondertusse nog niet beseffen dat wat je verbied alleen maar meer gewilt is (vooral voor de jeugt dan)
een legale hande is toch beter dan een illigale ?

maar zo slim zijn ze blijkbaar niet

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
en trouwens dan heb je ook nog eens die drugs toeristen,
die speciaal helemaal vanuit amerika(mag je niet smoke :stoned: )
helemaal naar amsterdam komen om daar een jointje (legaal) te kome roken,
dat is dan toch kassa voor onze overheid :P (als we het dan toch al over mierenneuken hebben :P )

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sjaak herremans zei:
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#

Nee, belgie en frankrijk hebben er geen last van, integendeel doordat 'hun volk' hier wiet kan halen hebben ze zelf minder dealers.

Verder is het onmogelijk de coffeshops open te houden vanwege de toenemende druk van de EU.
Ook probeert de overheid het te verbieden aangezien je van blowen lui word-> Luie mensen werken niet of minder veel/hard waardoor er minder belasting binnen komt-> hierdoor kan het onderwijs niet betaald worden, zitten bejaardetehuizen overvol en sta je elke dag uren in de file's.

Jullie zeggen allemaal dat je van blowen een 'chiller' medemens word en iedereen in z'n waarde kan latem, en dit klopt ook. Maar ikzelf en naar ik begrijp hebben de meeste blowers ook een vergroot inlevingsvermogen, dus probeer je eens in te leven in de politici.

Verder vind ik hetzelf natuurlijk zeker net zo erg dat de shops sluiten, maar ik kan het ook begrijpen.

Er zit gelukkig nog wel 1 voordeel aanvast, de wiet verdwijnt in het criminele circuit waardoor het een stuk goedkoper word dan in de shop. Alhoewel de kwaliteit en betrouwbaarheid hier op moet inleveren natuurlijk.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wat kan jou het schelen? Achterlijke schijnvrijheden. Als je dope wilt kom je er toch wel aan. Laat ze maar lekker alles sluiten, maar dan ook niet mauwen als het verkeerd gaat, want dat gaat het natuurlijk.

pawelonius

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
Wat kan jou het schelen? Achterlijke schijnvrijheden. Als je dope wilt kom je er toch wel aan. Laat ze maar lekker alles sluiten, maar dan ook niet mauwen als het verkeerd gaat, want dat gaat het natuurlijk.
dan gaan we ook in nederland die thug life leven :mrgreen:

Hislordship

Wijs gebruiker
Het sluiten van coffeeshops is naar mijn mening zinloos.
Het brengt alleen maar meer mensen op de straat voor dope.

Lana

Wijs gebruiker
Bergen op Zoom meldt zich.... :angry:
Nu is er nog veel politiecontrole na de sluiting van de shops vorige week. Maar het is een kwestie van afwachten en dan vieren de drugsrunnertjes feest hier. En dan beginnen de problemen pas echt. Want die mannekes springen gewoon op je motorkap als je niet uitkijkt.
Ik geef liever m'n goeie geld aan de shop weg, dan aan die frusties.
Er zijn vele manier om eraan te komen en zo lukt het ons ook wel. Maar het handige 'ff naar de shop' is er niet meer bij en daar hebben we nu al last van!
En we doen geen vlieg kwaad met ons goei gedrag :smoke:

Laten ze gewoon enkel de Belgen weren (sorry Belgen :flushed: ), dan kunnen wij tenminste gewoon ons jointje roken.
Ik heb aan een uitvalsweg naar belgie gewoond hier, bij een shop, en last van de Belgen? Ik niet hoor. Tja, het was wat drukker zo tegen 20.00uur. Parkeren kunnen ze ook niet :P Maar who cares?
Ze gaan toch ook weer weg...
Domste beslissing ever.

Ik heb ook 2 zoontjes. Ik zou liever hebben dat ze naar de shop gaan straks als ze wat groter zijn, dan dat ze het ergens halen waar het daglicht helemaal niet komt.

Ik snap de reden tot sluiting wel.
Maar vind het niet echt nodig.

Ik vind het vreselijk irritant, als je bijv naar de shop gaat, en der komen van die snotneusjes naar je toe die vragen of je wiet voor ze wilt halen.
Als jochies van 13/14 al lopen te blowen, snap ik idd wel wrom mensen gaan klagen en de shops dicht willen hebben.

Maar mensen die blowen en het gwn relaxend vinden, voor die mensen moeten de shops gwn open blijfen.
Je kan niet iets geven en dan ineens afnemen, nederland haed er eerder aan moeten denken vind ik.
Nu lijkt het me nogal moeilijk om alle shops te sluiten.
Alleen amsterdam al, zoveel toeristen komen daarheen voor de shops.
Het zal zeker wel rellen veroorzaken als alle shops sluiten!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ImmortalTech zei:
Ehm.. heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het zeker dat alle coffeeshops gesloten gaan worden?

Niet alle, maar vorige week zijn ALLE shops in Bergen op zoom en roosendaal definitief gesloten.
Ook Middelburg en heel zeeuws-vlaanderen zit zonder. Het is nu of Goes of Breda geworden als ik me niet vergis.

H3DII31

Experimenterende gebruiker
Mensen komen er toch wel aan, als ze willen. Het enige wat zal veranderen is dat de grens voor een groep mensen te groot wordt (naar een dealer gaan) en dat ze het voor de groep die ze hierdoor niet "beschermen" voor de drugs het alleen maar stukken gevaarlijker maken doordat ze het enkel kunnen krijgen door het illegale circuit in te gaan.

Hartstikke hypocriet dat alcohol gelegaliseert is, hoeveel mensen gaan er dood of kapot aan alcohol? Of aan roken? Hoeveel mensen worden wel niet wat aangedaan doordat een persoon zich niet meer kon beheersen onder invloed van alcohol...

Tuurlijk snap ik dat er ook grenzen moeten zijn, of in ieder geval dat het niet té vrij moet zijn in de zin dat je het kan gebruiken zonder dat je weet wat je gebruikt. Dat vind ik niks, zorg maar voor goede voorlichting en laat het dan de mensen gebruiken die bereid zijn de risico's te accepteren.

Dat ze het gevaarlijk voor de gezondheid vinden oké, maar om het dan maar domweg te verbieden? Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Bullshit. Leg het ze dus maar uit wat het gevaar nou is, verstrek goede informatie erover.

Dat vind ik met alle drugs zo, dat mensen niet weten wat ze gebruiken, hoe het samen met andere middelen werkt en het illegale gedeelte maken het juist zo gevaarlijk.

In eerste instantie zou ik het allemaal legaal willen zien, en dan niet bij de eerste de beste shop om te hoek als zestienjarige je weekvoorraad heroine inslaan. Het moet niet makkelijk te krijgen zijn maar de mensen die bereid zijn de risico's te nemen moeten wel de mogelijkheid krijgen, en die moet je niet het illegale circuit indrijven met alle risico's van dien.

Aan de andere kant bescherm je dus ook wel een bepaalde groep mensen door het te verbieden, die zullen niet naar een dealer durven gaan en die zullen dus niet in aanraking met die drugs komen. Bij bijvoorbeeld heroine begrijp ik dat wel, met de informatie die ik heb denk ik dat dat vooral mis gaat, en dan ook goed mis. Daar red je mensen gewoon mee, door dat te verbieden. Maar ik weet niet of dat de juiste keuze is, onwetende mensen moeten er iig niet aan kunnen komen (al is dat ook een beetje krom, want deze zullen dan ook naar het illegale circuit gaan, al is dat weer een grotere stap en is er dan kans dat ze er al meer over te weten zijn gekomen) mensen die de risico's weten moeten de mogelijkheid kunnen krijgen, wie is de overheid om te bepalen wat jij met je leven doet? Als je er geen andere mensen mee lastig valt en jij voor de mogelijke kosten/narigheid opdraait.

Legaal dus, net als alcohol, het illegale maakt het alleen nog maar gevaarlijker voor de groep die het echt wil proberen, en zeker bij iets als wiet of hasj ontneem je de burgers gewoon vrijheid... Er zijn grenzen, maar als iemand inziet wat hij/zij doet, vind ik dat hij tot bepaalde grenzen zelf mag weten wat hij doet.

Hmm, ik zal dit misschien nog eens overtypen, beetje rommelig/herhaling/onsamenhangend.

cropp

Badass junkie
ik sluit me bij EI aan, ik heb me nog nooit wat aan getrokken van den haag en dat zal ook niet zo snel gebeuren...

ik kan de heren in den haag wel vertellen dat het gruwelijk uit de hand kan lopen, en dat ik er echt niet minder door ga blowen, ik wil het best om fietsen om naar de shop te gaan, maar ik ga net zo lief naar een dealer, het verschil zit hem niet in de prijs, hoeveelheid of kwaliteit, maar in de gezelligheid van de shop en de fietsafstand er naar toe...

ik zou zeggen laat lekker open, uit maatschappelijk belang en niet uit eigen belang...

Wietje

Belezen gebruiker
Mijn mening / gedacht:

Wiet is iets dat meer doet dan je wat relaxter maken, wiet veranderd (voor mij) een beetje
hoe je kijkt naar de wereld, en veranderd als in verruimt mijn visie/kijk op de wereld..
Waar ik vroeger haat voelde, voel ik nu begrip, en nee dit komt niet alleen door wiet maar
het heeft me zeker wel geholpen.

Kijk het grote probleem is de cultuur. onze cultuur, de westerse cultuur..
Als je het niet snapt, leg ik het kort uit:

Mensen zijn niet meer de prioriteit de dag van vandaag.Onze westerse / capitalistische cultuur bouwt zichzelf op uit productie, en vooruitgang..
En wat is er mis met vooruitgang vraag u zich af?
Kijk, elke medaille heeft een keerzijde, en hoe meer vooruitgang hoe meer MENSEN er de duppe van zijn.

Op wiet is een verbod gekomen, omdat in de jaren 60 - 70 (of toch rond die tijd) er mensen
waren met veel geld, en connecties, en omdat cannabis als grote concurent werd beschouwd van de productie van kleren toen, katoen & nylon enz.. waar al onze kleren dus uit gemaakt zijn nu.
De hennep vezels zijn buitengewoon sterk, van de plant zelf zijn er al meer dan 25.000 toepassingen gevonden, (dus zaken waarvoor ze het kunnen gebruiken)

en daar begint de miserie, die rijke mensen zagen meer winst in andere kledings stoffen en dan begint de bal te rollen.

En that's just the way it is, zoveel jaar geleden, beslissen mensen iets, en zonder enige echte reden word cannabis illegaal. want ja, "The War on drugs" die al miljoenen heeft gekost, heeft 0,0% vooruitgang opgeleverd, (als je mij niet geloofd,bron-> http://stopthedrugwar.org/chronicle .. heb een reportage gezien van mannen die meehielpen aan die war on drugs, en na zoveel jaar hadden ingezien dat ze eigenlijk helemaal verkeerd bezig waren, en hebben dan nu ook grote spijt van hun acties staat ok op die site)
maar buiten dat is "The war on drugs" een bewijs zwart op wit hoe fout ze waren toen, en nu.

Ok dat is misschien niet kort, maar toch wel nuttig om te weten hoe het komt dat het er de dag van vandaag zo aan toe gaat.

En UITERAARD vind de overheid redenen om het illegaal te maken, zelden met deftige reden, en nooit algemeen genoeg, voor elke gebruiker (zoals de stepping-stone theorie. wat trouwens bullshit is, onze cultuur is meer een steppingstone voor drugs dan cannabis!.)
(Akkoord dat er mensen zijn die niet omkunnen met wiet, maar kan iedereen autorijden? en ja, met niet auto te rijden kan je meer schaden berokkenen dan met niet overweg kunnen met smoren.)

Het is eigenlijk zuiver HOE de mensen kijken naar cannabis.
Mensen als geert wilders, filip de winter,bush... zijn sorry, een kankergezwel op de humanitaire vooruitgang.

Mijn petje gaat het te boven dat zulke mensen zoveel te zeggen hebben..
(maar het is nooit anders geweest..)

Tijd voor verandering? ik dacht het wel!
Hoe? ieder mens is en blijft een mens, besef dat jij BENT, en dat jij een wereld van verschil kan maken. doen we dat allemaal, dan kan het niet echt fout lopen...
(misschien een beetje utopisch maar toch :) )

Wat ik zou willen doen?
Protesteren, u laten horen, veel & hard, zodat ze misschien een idee krijgen van wat er zich in een échte maatschapij afspeelt.
Politici zijn vaak zéér subjectief, en dan loopt het natuurlijk fout...

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
sjaak herremans zei:
Hele documentaire over de situatie in amerika, hier groeien we naartoe als we de shops gaan sluiten lijk. Boeiend filmpje hoor :P Snap sowieso niet dat shops moeten sluipen omdat er te veel toeristen op af komen, ligt het probleem dan niet bij de omliggende landen en niet NL

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... b=1&dur=3#

Nee, belgie en frankrijk hebben er geen last van, integendeel doordat 'hun volk' hier wiet kan halen hebben ze zelf minder dealers.

Verder is het onmogelijk de coffeshops open te houden vanwege de toenemende druk van de EU.
Ook probeert de overheid het te verbieden aangezien je van blowen lui word-> Luie mensen werken niet of minder veel/hard waardoor er minder belasting binnen komt-> hierdoor kan het onderwijs niet betaald worden, zitten bejaardetehuizen overvol en sta je elke dag uren in de file's.

Jullie zeggen allemaal dat je van blowen een 'chiller' medemens word en iedereen in z'n waarde kan latem, en dit klopt ook. Maar ikzelf en naar ik begrijp hebben de meeste blowers ook een vergroot inlevingsvermogen, dus probeer je eens in te leven in de politici.

Verder vind ik hetzelf natuurlijk zeker net zo erg dat de shops sluiten, maar ik kan het ook begrijpen.

Er zit gelukkig nog wel 1 voordeel aanvast, de wiet verdwijnt in het criminele circuit waardoor het een stuk goedkoper word dan in de shop. Alhoewel de kwaliteit en betrouwbaarheid hier op moet inleveren natuurlijk.

Indeed :stoned:, maar denk dan wel van ja---> Maaaar :P Wiet is ook een "beetje"(<--voor de haters...) cultureel erfgoed hea :P , naast de kaas en klompen past binnen het kader ook toch echt wel een jointje(toch?) :stoned: , maar je hebt wel gelijk man. ik snap ook wel dat ze er problemen over maken, maar soms kun je dingen beter accepteren dan er over te lopen frusteren :P en of ze het nou willen of niet als coffeeshops worden verboden dan word dat baantje al snel door gegeven aan de ondergrondse ratten :P en of iedereen daar zo blij mee is :confused: , maar zoals jy ook al zei dan gaat de kwaliteit/betrouwbaarheid ook achteruit dat dus ook de ontspannings meter reduceerd :kots: en het aantal gebruikers (waarschijnlijk) afneemt. wat de overheid waarschijnlijk dus al van plan is :kots: maarja blowe doe je met mate en je moet er zkr niet in door draaien, overal waar te voor staat is te veel :) :P (duuuuh) et puis na de pil is het leven ook nog steeds chill :wink:

Peace out :stoned: Maar peptalk je brengt wel waarheid :stoned:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Jonge tieners die wiet willen proberen zullen naar een dealer gaan en het kopen.
Hier komt bij dat de dealer ze waarschijnlijk ook iets anders probeert aan te smeren.
Pillen, poeders etc. Wat misschien ook nog goedkoper is en "leuker".

Dan gaat het echt fout.
In het ergste geval wordt er ook nog in wapens gehandeld.

Coffeeshops zijn/waren er om soft- en harddrugs gescheiden te houden.

Plantjes groeien, laten we met z'n alle wietplantjes wild gaan zaaien. :rock: :smoke:

psych-out

Bewuste gebruiker
alcohol is ook al lang ingeburgerd, iedereen drinkt wel eens graag een pintje bier of een wijntje en daar horen natuurlijk ook de koning en ministers,... bij.
de sluiting van alle coffeeshops zou geen goed idee zijn.
dan komt de wietverkoop trug helemaal in de illigaliteit.
en dat gaat voor veel meer problemen zorgen dan nu.
volgens mij is het ook te danke dat de oudere van nu nog wat van de oude stempel zijn.
drugs is taboe, rook één joint en je bent meteen gedoemd als junk,...
belachelijk eigelijk magoed, wat kan je er tegen doen ?
als iemand een idee heeft... ik doe mee !!!

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Wietje zei:
Mijn mening / gedacht:

Wiet is iets dat meer doet dan je wat relaxter maken, wiet veranderd (voor mij) een beetje
hoe je kijkt naar de wereld, en veranderd als in verruimt mijn visie/kijk op de wereld..
Waar ik vroeger haat voelde, voel ik nu begrip, en nee dit komt niet alleen door wiet maar
het heeft me zeker wel geholpen.

Kijk het grote probleem is de cultuur. onze cultuur, de westerse cultuur..
Als je het niet snapt, leg ik het kort uit:

Mensen zijn niet meer de prioriteit de dag van vandaag.Onze westerse / capitalistische cultuur bouwt zichzelf op uit productie, en vooruitgang..
En wat is er mis met vooruitgang vraag u zich af?
Kijk, elke medaille heeft een keerzijde, en hoe meer vooruitgang hoe meer MENSEN er de duppe van zijn.

Op wiet is een verbod gekomen, omdat in de jaren 60 - 70 (of toch rond die tijd) er mensen
waren met veel geld, en connecties, en omdat cannabis als grote concurent werd beschouwd van de productie van kleren toen, katoen & nylon enz.. waar al onze kleren dus uit gemaakt zijn nu.
De hennep vezels zijn buitengewoon sterk, van de plant zelf zijn er al meer dan 25.000 toepassingen gevonden, (dus zaken waarvoor ze het kunnen gebruiken)

en daar begint de miserie, die rijke mensen zagen meer winst in andere kledings stoffen en dan begint de bal te rollen.

En that's just the way it is, zoveel jaar geleden, beslissen mensen iets, en zonder enige echte reden word cannabis illegaal. want ja, "The War on drugs" die al miljoenen heeft gekost, heeft 0,0% vooruitgang opgeleverd, (als je mij niet geloofd,bron-> http://stopthedrugwar.org/chronicle .. heb een reportage gezien van mannen die meehielpen aan die war on drugs, en na zoveel jaar hadden ingezien dat ze eigenlijk helemaal verkeerd bezig waren, en hebben dan nu ook grote spijt van hun acties staat ok op die site)
maar buiten dat is "The war on drugs" een bewijs zwart op wit hoe fout ze waren toen, en nu.

Ok dat is misschien niet kort, maar toch wel nuttig om te weten hoe het komt dat het er de dag van vandaag zo aan toe gaat.

En UITERAARD vind de overheid redenen om het illegaal te maken, zelden met deftige reden, en nooit algemeen genoeg, voor elke gebruiker (zoals de stepping-stone theorie. wat trouwens bullshit is, onze cultuur is meer een steppingstone voor drugs dan cannabis!.)
(Akkoord dat er mensen zijn die niet omkunnen met wiet, maar kan iedereen autorijden? en ja, met niet auto te rijden kan je meer schaden berokkenen dan met niet overweg kunnen met smoren.)

Het is eigenlijk zuiver HOE de mensen kijken naar cannabis.
Mensen als geert wilders, filip de winter,bush... zijn sorry, een kankergezwel op de humanitaire vooruitgang.

Mijn petje gaat het te boven dat zulke mensen zoveel te zeggen hebben..
(maar het is nooit anders geweest..)

Tijd voor verandering? ik dacht het wel!
Hoe? ieder mens is en blijft een mens, besef dat jij BENT, en dat jij een wereld van verschil kan maken. doen we dat allemaal, dan kan het niet echt fout lopen...
(misschien een beetje utopisch maar toch :) )

Wat ik zou willen doen?
Protesteren, u laten horen, veel & hard, zodat ze misschien een idee krijgen van wat er zich in een échte maatschapij afspeelt.
Politici zijn vaak zéér subjectief, en dan loopt het natuurlijk fout...

aan tavel bij de wereld draait door :grin:
en dan allemaal van die hoge dudes oproepen om in discussie te komen(als ze durven..)
en dan maar hopen dat we slapende honden hebben wakker gemaakt :smoke:
Ik doe mee!! :rockband:

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
LSDmathXtc zei:
alcohol is ook al lang ingeburgerd, iedereen drinkt wel eens graag een pintje bier of een wijntje en daar horen natuurlijk ook de koning en ministers,... bij.
de sluiting van alle coffeeshops zou geen goed idee zijn.
dan komt de wietverkoop trug helemaal in de illigaliteit.
en dat gaat voor veel meer problemen zorgen dan nu.
volgens mij is het ook te danke dat de oudere van nu nog wat van de oude stempel zijn.
drugs is taboe, rook één joint en je bent meteen gedoemd als junk,...
belachelijk eigelijk magoed, wat kan je er tegen doen ?
als iemand een idee heeft... ik doe mee !!!

ik wou eigenlijk een soort van religie/levensstijl oprichten genaamd: "Marijuanisme"
ik wou er zelfs nog een boek over gaan schrijven(I'm sirieus!!) met beloofde land Jâméo :wink:
als je meer wilt weten :P ik hoop dat het boek ooit uitkomt :stoned:
als je erover wil nadenken, er zit een verhaal achter :wink:

afraidtech

Bewuste gebruiker
daar gaat dan alles waar nederland voorstaat, ik ben dus een fervent tegenstander.

om eerlijk gezegd zo moeten alle drugs legaliseren en dan moet gecontrolleerde verkoop met pasjes en het aantal wat je koopt om zxo voorkomen van misbruik.

maar das een hersenspinsel sta enorm strak namelijk

Flaffie

Wijs gebruiker
Het is allemaal heel raar, maar er zijn zoveel regels die verzonnen zijn door "de overheid" die zelfs een mongool nog beter zou kunnen vaststellen.
Hier in Rotterdam moesten er ook heel wat coffeeshops sluiten ivm de basisscholen die binnen een grens van 100m oid lagen.
Dan moest de ene coffeeshop sluiten en 10 m verderop mocht de coffeeshop blijven bestaan.
I mean What the fuck?!
Net zoals dat je in de coffeeshops geen joints mag roken met tabak erin.
I mean What the fuck?!

Net zoals bepaalde fietspaden waar je met je brommer mag rijden waar bordjes staan met losloop plaats voor honden. Dat is zo kanker gevaarlijk, echt een kind van 3 kan nog betere regels verzinnen. En die mensen die die regels vaststellen boeit het allemaal geen flikker als ze maar betaald krijgen.

Niet dat ik me er echt druk om maak.
Dit soort dingen gebeuren nou eenmaal als je in een wereld leeft met zoveel debielen.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Heeey mensen :stoned:

dankjewel voor al deze steen sterke argumenten :grin:
ik heb binnekort me levo betoog en het heeft als standpunt sluiting coffeeshops,
tuurlijk ben ik tege dit afschuwelijke vooruitzicht...
maaree ik zeg dankjewel tege allen die hier een post hebben gezet, ik zal er zeker paar
gebruiken voor naslagwerk :) zie je nou wel dat drugs en school wel same gaan :wink:

peace out

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Dit is het betoog voor levo Enjoyyy :stoned:

Nou ik ben tegen het sluiten van coffeeshops, van mijn shit blijf je af!

Eerst zal ik de zinsopbouw opnoemen zodat jullie al een beetje de inhoud kunnen verkennen.
En daarna begin ik met mijn echte verhaal!

Inleiding:
-Eerst zal ik enkele argumenten geven waarom het niet verstandig is om coffeeshops te sluiten
-vervolgens zal ik enkele mogelijke tegenargumenten belichten en ontkrachten.
-voor het laatst bewaar ik de samenvatting met een kleine conclussie.

Waarom is het niet verstandig om coffeeshops te bannen uit nederland?:
-Besef wanneer je een rat in de val laat lopen, hij zeker naar een andere weg zal zoeken om alsnog te ontsnappen. Dit verhaaltje slaat ook een beetje op deze stelling, want wanneer je een gebruiker verbied iets te gebruiken (zeker wanneer dit verslavend kan zijn) zal hij proberen hetzelfde middel op een andere manier te verkrijgen.In dit geval dus mogelijk gemaakt via een dealer(=iemand die wiet verkoopt op straat).

Het aantal dealers stijgt:
-Gelukkig is het aantal dealers nu nog schaars vergeleken met wat het resultaat kan worden wanneer je de coffeeshops sluit. Wat heb jezelf nou liever: gedoogd om zo het marihuana verkeer beter te controleren of je verklaart het illigaal en verliest zo de grip over controle.
Dus je kan wel stellen: Wanneer je de coffeeshops sluit stijgt het aantal dealers

Nederland kent criminaliteit:
En laten we allen even eerlijk zijn, Nederland is geen land zonder criminaliteit. Dus wanneer je de coffeeshops zou gaan sluiten zou dat dus betekenen dat het criminele circuit een extra rondje kan rijden, waardoor je waarschijnlijk meer last zult gaan ondervinden van marihuana op verschillende vlakken waaronder:

Jongeren komen sneller in aanraking met marihuana:

-Jongeren zullen nu minder moeite hoeven te doen om aan wiet te komen, want wat illigaal is kent geen regels!: Je kan er dus bijna zeker van zijn dat een dealer niet naar iemands ID zal gaan vragen, omdat wat hij doet toch al illigaal is. Het vertonen van een ID is echer wel verplicht in de Coffeeshops (Het stellen van de leeftijdsgrens brengt meer controle op het gebruik van Jongeren).
De kans bestaat dus dat Jongere veel sneller in contact komen met marihuana, wat toch wel iets nadeligs kan zijn.

Wiet kwaliteit zakt:
-Ook zal de wiet kwaliteit zakken, onder andere doordat de wiet zal worden geteelt door particulieren en niet langer meer door de overheid zelf en omdat een zolder ook niet echt het gewenste klimaat simuleert zal de wiet kwaliteit hierop zeker een vrijeval gaan maken.
Mede doordat er met gebrek aan kennis word gehandeld.
Wat dus niet gebeurd wanneer je de nodige professionele krachten er bij inhuurd.
Want om er nou vanuit te gaan dat iedereen een bioloog is en veel verstand heeft van planten is een beetje te gemakkelijk gedacht. wiet word echter wel goedkoper!

Drugstoeristen die een trip willen maken in Amsterdam zullen niet langer zich maar aangetrokken voelen door het Amsterdams gedoogd beleid:
Vele toeristen die naar Amsterdam komen komen A: voor de stad zelf, maar B: ook voor de trip on drugs in AMSTERDAM. Wanneer je de coffeeshops sluit zullen B-Toeristen niet langer meer naar Amsterdam willen gaan, wat betekend minder geld in het laadje!. Ook kunnen de A-Toeristen vaker worden lastig gevallen omdat dealers met hun nieuwe taak ook klanten in Amsterdam blijven zoeken

Tegenargumenten:

Wat je mogelijk kan denken is dat:

Owh de wiet kwaliteit daalt dus, dat betekend dat er dus minder mensen wiet willen gebruiken omdat de kwaliteit laag ligt. De gedachte hierachter kan zijn: Als ik iets eet en ik vind het vies, dan zal ik in vervolg dit niet meer gaan eten of zonodig het liefst vermijden.
Nou positief toch minder mensen die wiet gebruiken?, Nou laat me het tegendeel bewijzen:
Als je verder breit op het verhaal van net zul je al snel tegen een aantal obstakels lopen,
Onder andere deze: wanneer iemand dus bijvoorbeeld iets vies vind, zal hij natuurlijk proberen een ander product te vinden dat hij wel lekker vind. Dit zelfde verhaaltje slaat op dat van drugsgebruikers. Wanneer het ene middel vervalt zullen ze naar een ander middel gaan zoeken om als nog dat 7e hemel gevoel te krijgen. Wat dus ervoor zorgt dat Wietgebruik het voorportaal word naar de andere drugs (incl. Harddrugs). Wat zou de boodschap hierachter zijn? Zou de overheid willen dat we allemaal alcolisten werden?(voorbeeld van een wel makkelijk aan te komen drugs)

Nog 1tje:
Nederland staat onder druk van andere landen:
Alweer incorrect, Nederland staat juist niet onder druk van andere landen,
Laat me verder verklaren en kijk eens met een nuchter oog tege dit verhaal aan:
Wanneer er vraag is naar marihuana in Frankrijk, Duitsland en België zullen ze zich allen al snel wenden tot Nederland, de vraag word beantwoord door Nederland door ze te voorzien van marihuana. Waarom zouden landen hier boos op moeten worden, als dit voor hen juist een probleem minder is, als de vraag al door Nederland word beantwoord hoeven zij dus niks meer te zeggen. En dat scheelt dus dealers aan de grenzen!. En omdat wij de beste wiet van de wereld hebben JAJA!!, zullen sommige mensen omdat het bij hen slechte kwaliteit heerst toch welleens een trip maken naar Amsterdam om daar het effect te verkrijgen. Wat dus leid tot minder marihuana gebruik binnenlands. Dus eigenlijk zouden ze juist blij moeten zijn dat Nederland die taak op zich neemt! Het scheelt voor de andere landen!

Wiet gebruik is slecht voor je:
Dit is correct, maar niet helemaal waar.
Alles waar te voor staat is te veel en inderdaad als je teveel blowt is ook dit niet goed voor je,
Maarja dat geld tegewoordig bijna voor alles!
Marihuana word ook gebruikt in de geneeskunde, het geeft een rustig gevoel onder degene die pijn of iets anders hebben, ook brengt het de zuiker spiegel omlaag wat gunstig kan zijn voor degene met zuikerziekte. Ook heeft marihuana een werkende stof (delta9-thc) dat kankercellen in de hersens aanvalt en wat ook nog eens niet toxistisch is! Een nieuw inzicht dat waarschijnlijk zal leiden tot een soepelere omgang met soft-drugs. De tijd zal het leren!

Ik hoop dat ik u nu genoeg heb ingeligt over deze situatie en ik hoop dat jullie allen er wat aan hebben gehad als kort slot wil ik meegeven:
Drugs verbieden heeft geen zin, want het word anders toch wel op andere manieren verkregen.
Voor een leuk voorbeeld kijk maar naar Amerika die probeerde het ook en vaalde.
>Illigaliteit kent geen regels<

--------------------------------------------------------------------------------------------\
dit is hem geworden, Nogmaals dankjewel iedereen!! :grin:

Gemini

Badass junkie
Ook ik moet een betoog houden en heb dit onderwerp gekozen. Ik ben te lui om me er echt in te verdiepen, dus aan dit topic heb ik een hoop en ook aan het betoog hierboven. Scheelt me een hoop werk. :grin:

spacelord

Wijs gebruiker
Mensenlief geen rede tot paniek! Ook al worden alle shops gesloten, wiet zal altijd te krijgen zijn (en ik kan het weten, woon in Belgie en nooit last gehad met wiet te vinden) en de growshops zullen blijven bestaan. Gewoon je eigen rokertje kweken bespaart je een hoop geld en je zal er alleen maar meer van genieten :stoned:

cropp

Badass junkie
ze zoeken het maar uit daar in den haag...

ik weet niet wat jullie doen, maar ik ga naar de shop :stoned:

Maddo17

Belezen gebruiker
De coffeeshops sluiten? :tearsofjoy:

Wat een bullshit, kan me sowieso geen Amsterdam zonder shops voorstellen. De dichtstbijzijnde coffeeshop bij mij in de buurt is 1 min lopen. Verder kom je in het centrum op veel plekken echt om de 20/30 meter eentje tegen. Willen ze hier alleen al ruim 270 coffeeshops gaan sluiten? Die bovendien altijd bomvol zitten. Er komen echt fócking veel happy toeristen op af. En dan ook nog al die andere steden. Sounds like trouble.

Ik had wel al gehoord dat ze die in de buurt(250 m) van scholen willen sluiten. Dat is al helemaal onzin, want 250 m is echt niks :wink:

http://www.nd.nl/artikelen/2010/februar ... niet-dicht

Volgens dit (oude) artikel leidt het sluiten trouwens niet tot meer criminaliteit

Marijnen: "Ook wij geloven niet in de vlucht naar de illegale handel. Na de sluiting gaan we dat extra streng controleren."

http://www.nu.nl/algemeen/1840024/sluit ... iteit.html

Dit moet vast een grap zijn. Wat een lozers zeg.

Bovenaan