Slapen na gebruik. Tips?

kook

Newbie
Ik gebruik één avond/nacht per week. Na een feestelijk nachtje met vriendlief, zonder slaap, gaat hij zijn pad en ik mijn pad. Ik ben die dag (erna) altijd vrij. In slaap komen op die vrije dag? Ik ben ermee gestopt. Lukt niet. En 's avonds stort ik in. En juist die avond daarna wil ik toch graag weer afspraken kunnen maken. Nee, de dag erna gebruiken is geen optie.
Als ik 'the day after' een paar uurtjes kan slapen, dan heb ik daarmee net weer die energie om 's avonds wat leuks te gaan doen.
Iemand tips?

Fool

Badass junkie
Benzo's, minder veel gebruiken, minder laat je laatste speed innemen of accepteren dat het zo werkt. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Helaas werkt het nu eenmaal zo, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten zegmaar.. :P Als je eerder wilt slapen zul je eerder moeten stoppen met gebruiken. Zorg dat je voldoende eet, met een lege maag is slapen moeilijker. Zorg daarnaast dat je de laatste twee uur voor het slapen gaan geen computer/televisie/smartphone schermen bekijkt ivm het koele licht.

Fool zei:

Is het zo dat je meer uitrust als je een benzo neemt en jezelf in slaap forceert, dan wanneer je wakker blijft?

Ik heb vaker naar dat antwoord gezocht, maar nooit een duidelijk antwoord kunnen vinden. Ik heb mijn twijfels of het wel z'n voordelen heeft, het zou zo maar kunnen dat simpelweg fysiek uitrusten door te liggen en ontspannen net zo veel rust geeft als met een benzo slapen.

Als het je het gevoel geeft dat je meer uitrust, is dat natuurlijk ook al een voordeel, dat wel.

Fool

Badass junkie
Hoeveel het wetenschappelijk voordeel oplevert durf ik niet te zeggen, wel weet ik uit mijn eigen ervaring en die van anderen dat je voor je gevoel wel beter uitgerust bent.

Zoals in eerdere reacties al vermeld, eerder stoppen met gebruiken, minder gaan gebruiker & anders accepteren dat het erbij hoort.

Komt bij dat als jij je van te voren al druk maakt over hoe je in slaap gaat komen, Je inderdaad niet makkelijk in slaapt komt. Als je gewoon gaat liggen en zoiets hebt van: "ik zie het wel" lukt het al beter.

Er bestaat altijd andere drugs waardoor je kunt slapen, maar dat raad ik je sterk af. Het is per gebruiker verschillend, maar bij mij helpt het als ik of heel veel drink, of homeopatische slaapmiddelen slik. Dit zijn gewoon slaapmiddelen van natuurlijke producten/kruiden. Kun je gewoon bij de drogist halen. Verder gewoon stil proberen te liggen, je ademhaling rustig houden en ke ogen dicht doen. Je moet er niet teveel mee bezig zijn, dan lukt het sowieso niet.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik heb ook altijd zo iets van " Ik ga liggen als ik slaap heel fijn als ik niet slaap heeft mijn lijf in ieder geval rust gehad"

Soms gebruik ik ook wel een benzo. Meestal Etizolam omdat die ook niet zo mega lang werkt 6-8 uur en het is wel over. Ik slaap er lekker op ook en voor mijn gevoel ben ik de dag erna wel fit. Meestal slaap ik dan zon 6 uur en dan heb ik nog wel 2 uur dat ik een beetje suffig ben van de Etizolam.

Andere benzo's vind ik vaak te lang werken.

xStuiterbal zei:
Zoals in eerdere reacties al vermeld, eerder stoppen met gebruiken, minder gaan gebruiker & anders accepteren dat het erbij hoort.

Komt bij dat als jij je van te voren al druk maakt over hoe je in slaap gaat komen, Je inderdaad niet makkelijk in slaapt komt. Als je gewoon gaat liggen en zoiets hebt van: "ik zie het wel" lukt het al beter.

Er bestaat altijd andere drugs waardoor je kunt slapen, maar dat raad ik je sterk af. Het is per gebruiker verschillend, maar bij mij helpt het als ik of heel veel drink, of homeopatische slaapmiddelen slik. Dit zijn gewoon slaapmiddelen van natuurlijke producten/kruiden. Kun je gewoon bij de drogist halen. Verder gewoon stil proberen te liggen, je ademhaling rustig houden en ke ogen dicht doen. Je moet er niet teveel mee bezig zijn, dan lukt het sowieso niet.

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Heeft iemand ervaring met melatonine om na de coke nog in slaap te vallen ??

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
xEmilyy zei:
Melatonine is veels te zwak om te werken bij sterk stimulerende middelen zoals coke. Bovendien wordt het afgeraden om melatonine buiten je gebruikelijke slaapritme te nemen omdat je hiermee je normale melatonine productie in de war gooit. Helaas niet echt een optie dus.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
xEmilyy zei:
Ja, werkt niet. Sowieso vind ik dat melatonine tabletjes niet werken.

Oxazepam werkt bijv. wel na coke gebruik, maar echt beter uitrusten doe je er niet van voor mn gevoel. Gewoon kut slapen werkt eigenlijk net zo goed, alleen dat is misschien minder leuk. De dagen er na gewoon wat meer rust nemen en goed eten en drinken om te herstellen.

Uiteindelijk betaal je toch altijd de prijs voor je gesnuif als het om uitputting van je lichaam en geest gaat. Niks omzeilt dat, je neemt alleen nog maar meer tot je wat je lichaam moet verwerken als je dat wel probeert. Tenminste dat denk ik er van met mijn ervaringen.

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
zo lang werkt coke toch helemaal niet?
Bij mensen die af en toe gebruiken duurt het effect zo'n drie kwartier tot maximaal anderhalf uur, maar bij een coke addict zoals ik duurt het effect gemiddeld zo'n 30-45 minuten.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Klopt, een lijntje werkt na ongeveer een half tot één uur uit. Maar als je de hele avond hebt gesnoven (en je hebt een halve gram op ofzo), heeft je lichaam nog niet alles verwerkt een uurtje na je laatste lijntje. Je high gevoel is dan wel weg, maar je bent nog wel onder invloed (je zit waarschijnlijk in de comedown fase) en één van de effecten op dat moment is dat je minder makkelijk kunt slapen en dat effect kan uren duren.

Bovenaan