Slapen en Speed

Biertje

Bewuste gebruiker
We slapen wel als we dood zijn...
'
Oh nee, m'n bed ligt wel érg lekker.

Nou ja, af en toe een weekendje niet slapen mag dan wel...

Het was de afgelopen week wel wat meer dan een weekendje maar dat maakt niets uit.

Ik ga slapen.

Liesette

Bewuste gebruiker
pep neem je als je op staat ... niet als het bedtijd is !!

das fout nr. 1
snuiven is fout nr 2
ongeteste rommel nemen is nr 3.
iedere keer maar bijnemen en meer en meer ... das de fout die je junk maakt.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Liesette zei:
pep neem je als je op staat ... niet als het bedtijd is !!

das fout nr. 1
Heh, ik zie het snuiven van taat wanneer je net op staat als een veel slechter idee dan om lekker een avondje door te trekken. Lijkt me zoals jij voorstelt een veel makkelijkere manier om er een gewoonte van te maken welke mogelijk kan leiden tot een verslaving.

Liesette zei:
snuiven is fout nr 2
Niet helemaal mee eens. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Of je 't spul nou dropt, plugt of snuift heeft vooral te maken met persoonlijke voorkeur.

Liesette zei:
ongeteste rommel nemen is nr 3.
Tja.. Het wordt aanbevolen om te testen, maar ik schiet er zelf al enige tijd niets mee op. Ik weet dat ik eigenlijk altijd goed spul heb, ongeacht wat 't is.

Liesette zei:
iedere keer maar bijnemen en meer en meer ... das de fout die je junk maakt.
Hah! Bij twijfel bijpakken is vaak het hoofdmotto als ik weer eens met een stel andere een vaag-4-daagse houden. Ik zie ook niet echt hoe dit wie dan ook kan helpen, iedereen moet toch zelf z'n grenzen ontdekken, die kan niemand je voorkauwen. Als je goed naar je lichaam en mentale toestand luistert weet je zelf wel wanneer het genoeg is.

Liesette

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Heh, ik zie het snuiven van taat wanneer je net op staat als een veel slechter idee dan om lekker een avondje door te trekken. Lijkt me zoals jij voorstelt een veel makkelijkere manier om er een gewoonte van te maken welke mogelijk kan leiden tot een verslaving.

ik snap het niet, : snuiven van taat ?

iedere dag drugs leidt altijd tot een verslaving + dat snuivers altijd neus problemen hebben, detecteerbaar zijn met het blote oog en open oor en er zeer ongezond uitzien.

ik stel niets voor, dat doet mijn psychiater, en ook die zegt:

Ga op tijd naar bed sta op tijd op en eet eerst een broodje voor je de pep erin gooit.

:hearteyes:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
taat = speed

Ik heb geruime tijd dagelijks gebruikt en 't is nooit uitgegroeid tot een verslaving, ken je grenzen.

Ik heb nooit blijvende neus problemen ondervonden ook niet na een periode dagelijks gebruik. Het enige echte neus probleem, als je het zo wilt noemen, is hooikoorts. Dit heeft dus niks te maken met enige vorm van drugsgebruik, dit is een allergie voor graspollen.

Heh, niemand die weet dat je gebruikt ziet dat je gebruikt hebt. Vooral niet als ze je voor het eerste zien, en hoe kan je in hemelsnaam een gebruiker horen? Het ongezond uitzien vind ik ook zwaar overtrokken, net als de rest van je 'weetjes', merendeel van de gebruikers die ik ken leven verder gewoon gezond en zien er verder ook normaal en gezond uit. Ik weet niet waar jij je gebruikers ziet, maar volgens mij niet in de realiteit.

Liesette

Bewuste gebruiker
ik zie ze van dichtbij, overdag en nuchter, vaak wekelijks en dan irriteer ik mijzelf al.
als ik ze niet zie dan gaat het heel goed met hun en hebben ze eindelijk het woord RESPECT met vallen en opstaan moeten leren ...
als ik de pep oraal neem verdwijnt de hooikoorts.

Diegenen die dagelijks pep snuift en 's nachts leeft i.p.v. overdag heeft maar 1 doel en toekomst

Rehab.

Misschien ben jij die ene uitzondering, maar speed is een sluiper met behoorlijke potentie toch craven. Daarnaast maakt het de gebruiker wijs dat hij goed bezig is en alles onder controle heeft.

Hoelang kun je zonder ? In weken of maanden aub ?

:hearteyes:

:wave:

mijn bommetje ligt al klaar zo ff slapen, ik ben nu dus op omdat ik PTSS heb, ik lag er 0m 22.00 pm in namelijk.

:rock:

Hoeveel speed snuift u dan per dag ?
Welke tijden begint u ?
% ?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik heb meerdere keren al tussen pauzes van 2 tot 5 maanden gehad, en dan heb ik 't niet alleen over speed maar alle drugs. Gister was weer m'n eerste keer in een maand. Ik heb er echt geen problemen mee van drugs af te blijven, ik neem 't ook alleen als ik weet dat het kan.

Bovendien haal je door speed oraal te nemen i.p.v. nasaal de hooikoorts niet weg, en je ontwijkt het daarmee ook niet. Hooikoorts is namelijk een allergie. Ik denk dat je refereert naar zooikoorts, dat is iets anders.

Ik heb overigens 2 jaar lang s'nachts geleefd zonder enige echte repercussies. Dit had zowel met m'n werk als m'n speed gebruik te maken. Blind beweren dat iedereen die aan de speed zit en meer s'nachts dan overdag leeft als enkele uitkomst rehab heeft is simpelweg onzin en bangmakerij.

Als ik aan de speed zit doe ik 't over het algemeen ook meteen goed en ga ik wel even door. Ik houd 't dan ook niet echt bij hoeveel ik snuif, maar dit kan best rond de 1,5-2 gram per dag zitten. Ik stop dan ook niet tot het op is en dan ga ik lekker lang slapen. De kwaliteit varieert meestal tussen de 50 en 72%. Wat wel een hoop scheelt is dat ik tussendoor, mits aanwezig, fruit blijf eten. Lijkt me overigens altijd verstandig om tenminste iets of wat natuurlijke brandstoffen binnen te krijgen.

Liesette

Bewuste gebruiker
nee mijn HOOIKOORTS gaat weg van de pep, het werkt dus beter tegen de pollen als ieder hooikooortsmiddel ooit aangeboden ....

ik krijg hooikoorts druppeltjes van 275 eu per flesje das nog duurder dan mijn liquid lsd !

zooikoorts ... neem jij nog een lijntje ouwe ? anders val je om !! :grin:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Het is praktisch onmogelijk dat speed je hooikoorts weg haalt. Het is namelijk niet actief in het remmen van histamine. bovendien, als je 275 euro neer moet tellen voor simpele histamine remmende druppels wordt je goed opgelicht.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Het is praktisch onmogelijk dat speed je hooikoorts weg haalt.quote]

Nee speed geneest geen hooikoorts. Maar onder invloed van speed heb ik totaal geen last meer van m'n hooikoorts...

En ik ben echt een extreem geval wat allergie betreft,
ik ben echt allergisch voor alles wat in de lucht kan zweven.

Beanhead

Badass junkie
TeKNoZem zei:
taat = speed

Ik heb geruime tijd dagelijks gebruikt en 't is nooit uitgegroeid tot een verslaving, ken je grenzen.

Ik heb nooit blijvende neus problemen ondervonden ook niet na een periode dagelijks gebruik. Het enige echte neus probleem, als je het zo wilt noemen, is hooikoorts. Dit heeft dus niks te maken met enige vorm van drugsgebruik, dit is een allergie voor graspollen.

Heh, niemand die weet dat je gebruikt ziet dat je gebruikt hebt. Vooral niet als ze je voor het eerste zien, en hoe kan je in hemelsnaam een gebruiker horen? Het ongezond uitzien vind ik ook zwaar overtrokken, net als de rest van je 'weetjes', merendeel van de gebruikers die ik ken leven verder gewoon gezond en zien er verder ook normaal en gezond uit. Ik weet niet waar jij je gebruikers ziet, maar volgens mij niet in de realiteit.

:tearsofjoy: Daar had ik vandaag nog ervaring mee.

Halfzeven deze morgen "opgestaan" (lees: Nacht doorgetrokken met pep) beetje nog aan het naspacen.

Moeder: Waw Beanhead je ziet er eens uitgeslapen uit, en zo goedgezind! & zie je wel dat op tijd slapen handig is, nu zie je er nog eens gezonder uit ook.

*Gniffel* Yep mam

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
TeKNoZem zei:
taat = speed

Halfzeven deze morgen "opgestaan" (lees: Nacht doorgetrokken met pep) beetje nog aan het naspacen.

Moeder: Waw Beanhead je ziet er eens uitgeslapen uit, en zo goedgezind! & zie je wel dat op tijd slapen handig is, nu zie je er nog eens gezonder uit ook.

*Gniffel* Yep mam

Haha geweldig!
Ja ik ken dat ook wel ja.

Als ik een hele nacht doorhaal dan zie ik er 's ochtends heel fit uit,
want als ik wél slaap, dan word ik altijd wakker met zo'n opgezwolle zombiekop. ik ben echt niet aanspreekbaar voor een uur ofzo xD Dikke slaapwallen onder me ogen...

knolselderij

Wijs gebruiker
Beanhead zei:
TeKNoZem zei:
taat = speed

*Gniffel* Yep mam

ik neem aan dat je moeder je niet egt beanhead noemt :P

J.Woofer

Newbie
Bij ADHD en ADD komt het vaak voor dat je er juist ruistig van word.
daarom worden ook heel vaak ritalin pillen etc. (pillen voor mensen met adhd en add) als speed verkocht. omdat er bij bijden de stof Methylfenidaat in zit.
dit licht echter niet aan de stoornis adhd of add maar aan hoe je hersenen het verwerken.
ongeveer 85% van de mensen met deze bijwerkingen hebben wel een gedrachs stoornis.

norco

Newbie
J.Woofer zei:
Bij ADHD en ADD komt het vaak voor dat je er juist ruistig van word.
daarom worden ook heel vaak ritalin pillen etc. (pillen voor mensen met adhd en add) als speed verkocht. omdat er bij bijden de stof Methylfenidaat in zit.
dit licht echter niet aan de stoornis adhd of add maar aan hoe je hersenen het verwerken.
ongeveer 85% van de mensen met deze bijwerkingen hebben wel een gedrachs stoornis.
"Rust in je onregelmatige dopamine output"

justateenagegirl

Experimenterende gebruiker
Heeft IEMAND misschien alsjeblieft een tip hoe je eventueel in slaap zou kunnen komen met massa's speed in je lichaam?
Ik ben 17 jaar, en zwaar verslaafd aan die zooi,gebruik elke dag, slaap nooit langer dan 2 uurtjes per 3 nachten en regelmatig dat zelfs maar 1 keer per week.
Normaal geen enkel probleem, maar aankomende en volgende week heb ik eindexamens havo, die ik in principe met gemak haal, maar ik word volledig wanhopig en gek van dat slaaptekort op dit moment! :'(
Puur omdat mijn volledige bioritme is veranderd in een oude legende van vroeger, en ik soms op de raarste momenten ineens WEL moe word... Ik ben dus bang dat, omdat ik nu alweer 6 dagen + nachten wakker ben, ik dinsdag of woensdag tijdens een examen volledig instort! :(

Dus als iemand misschien een tip heeft om gewoon snachts een uurtje of twee te kunnen slapen, zodat ik fit ben?
Eerst vrat ik valeriaanpillen, maar dat merkte mijn moeder en die heeft ze verstopt, omdat ze het gevaarlijk vind om de effecten van speed dan maar even 2 uurtjes lam te leggen met een halve pot valeriaan...

Help :(

pinnes

Belezen gebruiker
justateenagegirl zei:
Heeft IEMAND misschien alsjeblieft een tip hoe je eventueel in slaap zou kunnen komen met massa's speed in je lichaam?
Ik ben 17 jaar, en zwaar verslaafd aan die zooi,gebruik elke dag, slaap nooit langer dan 2 uurtjes per 3 nachten en regelmatig dat zelfs maar 1 keer per week.
Normaal geen enkel probleem, maar aankomende en volgende week heb ik eindexamens havo, die ik in principe met gemak haal, maar ik word volledig wanhopig en gek van dat slaaptekort op dit moment! :'(
Puur omdat mijn volledige bioritme is veranderd in een oude legende van vroeger, en ik soms op de raarste momenten ineens WEL moe word... Ik ben dus bang dat, omdat ik nu alweer 6 dagen + nachten wakker ben, ik dinsdag of woensdag tijdens een examen volledig instort! :(

Dus als iemand misschien een tip heeft om gewoon snachts een uurtje of twee te kunnen slapen, zodat ik fit ben?
Eerst vrat ik valeriaanpillen, maar dat merkte mijn moeder en die heeft ze verstopt, omdat ze het gevaarlijk vind om de effecten van speed dan maar even 2 uurtjes lam te leggen met een halve pot valeriaan...

je moet gewoon de keuze maken:confused:peed of slapen.Ik persoonlijk slaap ook slecht maar het kan me niks meer schelen.

justateenagegirl

pinnes zei:
justateenagegirl zei:

je moet gewoon de keuze maken:confused:peed of slapen.Ik persoonlijk slaap ook slecht maar het kan me niks meer schelen.

Washet maar zo makkelijk, dan was ik niet wanhopig geweest.
Normaal kan het me ook geen fuck schelen dat ik niet slaap, maar ikMOET mijn examens halen...
En ik kan niet gewoon 'kiezen' voor slaap ipv speed, dat heet dus een verslaving

pinnes

Belezen gebruiker
Wat gebeurt er dan als je probeert te stoppen?
Waarom MOET je je examens halen? Je kan het jaar toch gewoon overdoen?
Je ziet allemaal problemen die er niet zijn.

justateenagegirl

Als ik stop kan ik niet meer lopen, niet meer op mijn benen staan, me niet meer concentreren
Ik ben helemaal niks zonder die zooi.
En ik MOET dit jaar mijn examen halen omdat dat de enige manier zou zijn dat ik er ook maar het kleinste beetje vertrouwen ik heb dat het ooit nog wat word met mijn toekomst, als ik mijn examens niet haal geef ik op

pinnes

Belezen gebruiker
Leg het aan je huisarts voor. Dan kan die misschien slaappillen voorschrijven. Of je gaat naar verslavingszorg. Er is altijd een oplossing. Je bent nog jong; op die leeftijd zag ik het ook vaak niet zitten maar later zal je er om lachen; dat garandeer ik je.
Succes

Tufnut

Badass junkie
Je moet helemaal niets, het zou alleen wel goed zijn aan je probleem te gaan werken. Lijkt me belangrijker dan een diploma. Die kun je volgend jaar ook halen, of het jaar daarna.
Ga naar een instelling voor verslavingszorg bij jou in de buurt en zoek hulp!!

it'sme

Belezen gebruiker
justateenagegirl zei:

Je moeder weet dus ook van je speed gebruik? En je bent 17? Mag je de speed dan wel hebben......
Mijn god in die leeftijd werd ik achter het behang geplakt, huisarrest en geen zakgeld en/of beslaglegging op mijn salaris van bijbaantje......

Misschien beter naar je huisarts te gaan, probleem voor te leggen. Hopen dat je iets krijgt om te slapen en misschien je examens nog kunt halen. Daarna heb je een lange tijd geen school. Werk aan jezelf! je bent nog veel te jong om door zo'n verslaving je hele toekomstbeeld te verliezen! Sterkte ermee, het is niet makkelijk, maar eenmaal weer "nuchter" en je zult blij zijn niet meer afhankelijk te zijn.

In die erge mate zoals jij beschrijft niet gehad.......maar poeh wat ben ik blij dat ik het niet meer gebruik als ik je posts lees..........zo herkenbaar........

justateenagegirl

@ It's me
Ja mijn moeder weet van mijn speedgebruik, was niet echt meer over het hoofd te zien op een gegeven moment, want ik woonde een tijdje bij mijn vader, en ze kreeg na 3 jaar (waarin ik dus toen al 2,5 jaar gebruikte, begon toen ik 15 was) een heel ander kind terug dan ze had laten gaan. Ze is er niet blij mee, sterker nog, ze gaat er flink aan kapot, maar dat probeert ze niet te laten merken. Als het me na mijn examens niet lukt om te stoppen ga ik daarom ook het huis uit, dan hoeft ze me niet meer elke dag als een skeletzombie door het huis te zien dwalen en snachts wakker te liggen omdat ik op de raarste momenten besluit om bijv. Mijn kamer eens een grondige opruimbeurt te geven.

@ alle anderen
Ik weet dat het stom klinkt, maar als ik nu mijn diploma niet zou halen zou ik echt niet de motivatie op kunnen brengen om te stoppen met mijn gebruik en dan NOG een jaar middelbare scholier te zijn. Naar de huisarts voor slaappillen lijkt me ook een minder strak plan, die laat me wss per direct opnemen in de een of andere kliniek.
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm

it'sme

Belezen gebruiker
Het huis uit om je moeder er niet meer mee te confronteren............
meid :wink: je bent nog jong......kies niet voor de drugs maar voor je toekomst. Denk je dat je moeder er niet kapot onder zal gaan als je doorgaat met gebruiken..maakt niks uit of je dan thuis woont of niet.......
Een verslaving is echt overheen te komen.....

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn examens zijn ondertussen begonnen, en met een 15 gram pep op zak en nog 5 examens te gaan, heb ik er ruim vertrouwen in dat ik het ga halen. Volgens vrienden is het meer de vraag of ik het eind van de examens uberhaupt haal, omdat ik ondertussen evenveel weeg als mijn 11-jarige oppaskindje, dikke zwarte wallen onder mijn ogen heb, en me niet eens kan herinneren wanneer ik voor het laatst gegeten heb (volgens mij vrijdag)
Ik heb besloten nog EVEN op deze manier door mijn examens heen te sneltreinen, en ik weet dat ik daarna keihard zal instorten, want dit is natuurlijk wel echt het meest extreme uiterste van je lichaam vragenm

:(

justateenagegirl

Het komt wel goed hoor :) het is alleen nog maar tot volgende week woensdag, daarna doe ik niet meer zo ziek veel (kan niet eens, ik vrees dat ik NET genoeg heb om de dag van mijn laatste examen door te komen, en heb pas daarna kans om nieuwe te halen)

Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan? Ik heb al mijn hele leven een hypermobiliteitsstoornis, maar ik ben tegenwoordig dus gewoon de helft van mijn leven aan het benutten met dingen terug in de kom schuiven.
EN ik begin sinds gisternacht te hallicuneren... Hoopte dat het eenmalig was, maar zit nu op mijn kamer voor me uit te staren en ik zie vanalles wat er niet is, doodeng.

Nu ga ik douchen, en dan hopen dat ik misschien toch nog heel even kan slapen, en anders iig een poging doen tot een beetje ontspannen en waat voor me uit staren, want ik word nu gewoon volledig gek... Gelukkig kan ik na morgen gewoon even een slaapmarathon houden, 10 uur slaap op de zaterdag moet wel te doen zijn :)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan?

Kraakbeen wordt inderdaad aangetast, en hetgeen verdwijnt komt ook nooit meer terug. Spieren worden ook slapper dus zul je ook sneller last hebben van verschuivingen.

justateenagegirl

Svali zei:
Weet iemand trouwens of pep ook iets met je kraakbeen of spieren doet wat zorgt dat dingen sneller uit de kom gaan?

Kraakbeen wordt inderdaad aangetast, en hetgeen verdwijnt komt ook nooit meer terug. Spieren worden ook slapper dus zul je ook sneller last hebben van verschuivingen.

Oh lekker... Naja kan der ook nog we'll bij

it'sme

Belezen gebruiker
ik denk dat het idd tijd gaat worden dat spul eens aan de kant te schuiven......
Dat hallucineren vind ik niet zo gek.......je slaapt bijna niets, je eet bijna niets, je snuift dagelijks......
Wat betreft aantasting op spieren en kraakbeen.....jup, wordt aangetast :wink:

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ergens hoop ik nog steeds dat het een flauwe grap is, het is vrijwel onmogelijk (in mijn ogen) om vijf dagen niks te eten en alleen maar speed te snuiven. Dat zien ze op school toch ook?

justateenagegirl

Svali zei:
Ergens hoop ik nog steeds dat het een flauwe grap is, het is vrijwel onmogelijk (in mijn ogen) om vijf dagen niks te eten en alleen maar speed te snuiven. Dat zien ze op school toch ook?

Nope, geen flauwe grap, ik kan als je wil best eens foto's bijvoegen, welliswaar niet van mijn hoofd, want anders herkent dalijk iemand me.
En je hebt gelijk, op school zien ze dat ook. Mijn vader heeft sowieso aan mijn rector verraden dat er 'vermoeden is van speedgebruik'
Ze zien dat ik erg mager ben, verder ben ik ondertussen erg goed geworden met make up, en op een paar docenten na, boeit het ze geloof ik ook niet zoveel.
Nu ik dit weekeind geen examens heb probeer ik dit weekeind niet te gebruiken, en ben per direct volledig ingestort. De hele dag geslapen, met alleen kleine onderbrekingen voor eten eten eten eten. Verder doet nu echt gewoon ALLES in mijn lichaam pijn, en hangen mijn ogen op halfzeven.
Ik ga nu weer verderslapen, en hopen dat ik me na nog een nacht doorslapen morgen iets beter voel, zodat ik zonder gebruik misschien nog even kan leren.

justateenagegirl

Owja, nog 2 vraagjes,
Is het normaal dat ik met 1 vinger een tikje tegen mijn huid, een hudge blauwe plek veroorzaak, ik heb dan over mijn hele lichaam?

En ik heb dinsdag een afspraak bij mijn longarts in het ziekenhuis. Zal een longarts het merken, en zo ja, is zij in staat maatregelen te nemen?

Bovenaan