Nou kort een wat tegenvallende update.
Zojuist met m'n psychiater gepraat waar er eigenlijk heel kort gezegd werd, leer er mee leven en kwa ondersteuning voorlopig quetiapine erbij nemen voor de avondden. Blijf doorgaan met de huidige slaaptherapie.
Ook telefonisch overleg gehad met de slaappoli waar deze waren eigenlijk ook maar heel kortaf met de boodschap, ga eerst verder met het huidige slaaptherapie want is niet gek als deze therapie pas na maanden aan gaat slaan.
Ik krijg er stiekem wel steeds meer een hard hoofd in dat dit de weg is die ik moet lopen. Het stemmetje van ga dan maar weer blowen want toen functioneerde ik vele malen beter dan nu met Dex en Seroquel, dat stemmetje begint wel steeds harder te roepen.
Deze week gaat de slaaptherapie helaas niet door maar volgende week vrijdag staat er weer een afspraak.
Afgelopen twee weken met de seroquel is mijn gemiddelde slaap tussen de 4,5 en 5uur wat echt al als een wereld van verschil voelt met de weken ervoor.
Eigenlijk voel ik me relatief erg goed en positieve stemming maar alleen het idee dat het niet zonder een middel kan staat me nog wat tegen.
Voor nu gaat het in iedergeval wel even goed en daar geniet ik dan maar even van.
Verder moet ik gewoon hard en consequent het slaap protocol blijven volgen.
Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en slaat de therapie binnenkort toch nog aan.
Have a good day all !
Ahh, wat vervelend om dat te horen te krijgen

juist van de mensen waarvan je hoopt dat ze het wel serieus nemen of er de ernst van inzien.. Ze zouden zelf eens een soortgelijk slaapritme moeten proberen voor weken/maanden, kijken hoe zij dan nog functioneren
Wel fijn dat de seroquel in ieder geval wel iets doet! Ik weet ook niet zeker of het eigenlijk goed is voor doorslapen? Want ik werd er ook regelmatig wakker mee, alleen ik kon dan wel weer doorslapen (na een peuk..)
En ik snap ook wel heel goed wat je zegt over blowen, weet niet meer precies hoe lang je nu gestopt bent en hoe lang je geblowd hebt? Maar, ik zeg het heel voorzichtig, het kan wel echt een flinke tijd duren voordat je slaapkwaliteit die flink verpest wordt door blowen wat verbeterd. Bij de meeste mensen die ik ken die járenlang elke dag (errug veel) blowden heeft het zeker langer dan 1 jaar geduurd voor hun slaap weer wat normaler was, en ik merk ook nu pas na ruim 1,5 jaar een beetje verschil. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik precies dezelfde gedachte die jij hebt ook niet dagelijks zou hebben
Ik hoop in ieder geval voor je dat de slaaptherapie toch nog wel iets gaat doen! Ik snap dat het in theorie zo kan werken dat als je consequent elke dag om hetzelfde tijdstip gaat slapen en op staat je slaapritme zich dan ook tot een normaal niveau zou moeten keren, maar ik weet uit ervaring dat dit zéker niet bij iedereen zo werkt. Blijft toch wel jammer dat bijvoorbeeld artsen en psychiaters dat dan niet willen zien.. 😅