slagroompatronen / lachgas

Als wij op zoek zijn naar slagroompatronen keken wij meestal naar de prijs en verzendkosten, maar bij toeval kwamen wij er achter dat er veel verschil zit in de hoeveelheid gas. Dus wij hebben op een zaterdagmiddag (tja je moet wat doen in het weekend) verschillende merken patronen naast elkaar gezet en dezelfde ballonnen gepakt.
Wij hebben 4 patronen in een ballon gedaan en wat bleek, sommige ballonnen waren bijna 1/4 groter dan de andere. Wij hebben de fles na elk merk open gedraaid, er zat geen rest meer in. Dit hebben we nog een keer gedaan en we hadden hetzelfde resultaat.
Wij hebben de volgende patronen gebruikt, Liss, Kayser, Isi, Mosa , Makro en 1x Kidde (daar hadden we nog maar een paar patronen van. De kleinste ballon was die van de makro, daarna Liss en Kayser en de grootste ballonnen waren die van ISI en Mosa en Kidde (maar die hebben we maar 1x getest).

Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons. Wij gaan het binnenkort nog een keer doen, want daarna zijn al de ballonnen natuurlijk lekker opgrgaan :rock: :wave: :wave:

Blokfluit

Experimenterende gebruiker
Kverlangen zei:
Als wij op zoek zijn naar slagroompatronen keken wij meestal naar de prijs en verzendkosten, maar bij toeval kwamen wij er achter dat er veel verschil zit in de hoeveelheid gas. Dus wij hebben op een zaterdagmiddag (tja je moet wat doen in het weekend) verschillende merken patronen naast elkaar gezet en dezelfde ballonnen gepakt.
Wij hebben 4 patronen in een ballon gedaan en wat bleek, sommige ballonnen waren bijna 1/4 groter dan de andere. Wij hebben de fles na elk merk open gedraaid, er zat geen rest meer in. Dit hebben we nog een keer gedaan en we hadden hetzelfde resultaat.
Wij hebben de volgende patronen gebruikt, Liss, Kayser, Isi, Mosa , Makro en 1x Kidde (daar hadden we nog maar een paar patronen van. De kleinste ballon was die van de makro, daarna Liss en Kayser en de grootste ballonnen waren die van ISI en Mosa en Kidde (maar die hebben we maar 1x getest).

Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons. Wij gaan het binnenkort nog een keer doen, want daarna zijn al de ballonnen natuurlijk lekker opgrgaan :rock: :wave: :wave:

Ook als je 50 patronen van de Makro haalt voor 11 euro?

Als je ruim 1/3 meer nodig hebt wel. Dan kost een doos ineens 15 euro

Blokfluit zei:
Kverlangen zei:

Ook als je 50 patronen van de Makro haalt voor 11 euro?

Narayani

Bewuste gebruiker
Kverlangen zei:
Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons.

Ik vraag me dus af in hoeverre dat op gaat. Prijs-kwantiteit is het enige wat blijkt uit je stukje. Merkte je ook echt verschil tussen merken of vind je het gewoon leuker als je een grote ballon hebt? Want groot zal ie zeker zijn met 4 patronen erin. Als ik zo veel lachgas op één avond zou doen zou het me geen hol meer uitmaken.

Blokfluit

Experimenterende gebruiker
Narayani zei:
Kverlangen zei:
Prijs -kwaliteit moet je dus de Mosa of ISI patronen hebben, dan ben je veel voordeliger uit volgens ons.

Ik vraag me dus af in hoeverre dat op gaat. Prijs-kwantiteit is het enige wat blijkt uit je stukje. Merkte je ook echt verschil tussen merken of vind je het gewoon leuker als je een grote ballon hebt? Want groot zal ie zeker zijn met 4 patronen erin. Als ik zo veel lachgas op één avond zou doen zou het me geen hol meer uitmaken.

Ik denk dat hij 4 verschillende patronen in 4 verschillende ballonnen bedoelt en deze heeft vergeleken :P

MeejheM

Badass junkie
heb je de patronen gewogen?

co2 patronen van 12g hebben bijna allemaal hetzelfde gewicht leeg.
van 16g (voor de fietspomp) ook.

Narayani

Bewuste gebruiker
Blokfluit zei:
Ik denk dat hij 4 verschillende patronen in 4 verschillende ballonnen bedoelt en deze heeft vergeleken :P

Dat hoop ik, maar ik ken ook mensen die dat wél doen en daar speciaal van die huge partyballonnen voor kopen. Niet doen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Om het echt goed te doen zul je de patronen voor en na gebruik moeten wegen, en dit dan ook met meerdere patronen per merk herhalen. Dan weet je hoeveel gram gas erin zat. De grote van de ballon zegt niet alles, want dat heeft ook met temperatuur te maken. Ik vul wel eens meerdere ballonnen en als je even wacht krimpt de ballon in grote, er zit echter nog steeds even veel gas in. Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.

MeejheM

Badass junkie
Als je ballonnen vult uit een cilinder moet je ook af en toe stoppen. meestal is je fles na een paar minuten van onderaf bevroren tot het niveau waar de vloeibare gas zit. dit ken je er wel afkrabben, maar als je even pauzeert kun je zeker 20% meer ballonnen vullen uit dezelfde fles. waarschijnlijk is het volume/gewicht in de ballonnen opgeteld wel hetzelfde, als het weer opwarmt in de ballon.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.
Wow dit wist ik niet, goed om te weten. Had altijd het idee dat m'n ballon langzaam leeg liep terwijl ik op m'n vrienden wachtte en zij hun ballonnetjes nog moesten fixen ghehe.

Narayani

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Psychedelibee zei:
Gas heeft de neiging om uit te zetten of te krimpen onder invloed van temperatuur. Tevens heb ik gemerkt dat wanneer je de bus heel rustig leeg spuit je ballonnen ook minder groot worden, zal vermoedelijk ook met temperatuur te maken hebben. Kortom, er zijn teveel factoren die invloed hebben op de grote van de balonnen.
Wow dit wist ik niet, goed om te weten. Had altijd het idee dat m'n ballon langzaam leeg liep terwijl ik op m'n vrienden wachtte en zij hun ballonnetjes nog moesten fixen ghehe.

Doet me denken aan de stikstof experimentjes die wij op de middelbare school gedemonstreerd kregen door studenten om ons enthousiast te maken voor scheikunde. Daar lieten ze ook ballonnen krimpen en groeien onder invloed van temperatuur :grin:

Afgelopen zaterdag hebben we het nog een keer geprobeerd. Gas krimpt inderdaad, maar niet binnen 2 minuten.
We hebben met 2 verschillende slagroomspuiten onze test herhaald, we zijn begonnen met de Mosa en ISI patronen, 4 in een ballon, daarna Liss en Kayser 4 in een ballon en wederom zit er een groot verschil in. Daarna hebben we nog een ballon gemaakt met 3 Mosa en 3 Isi patronen en 4 Kayser patronen en dan is hij ongeveer net zo groot. Kortom je haalt meer uit de Mosa en ISI patronen.

Tot zover ons test...) Als we nog een keer visite krijgen met een ander merk dan herhalen we de test, maar wij blijven de Mosa en of ISI patronen gebruiken. Veel voordeliger :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Waarom hebben jullie nu niet gewoon de patronen voor en na gewogen? Dat is de enige betrouwbare manier om zo'n test uit te voeren. Ik zie mijn ballonnen soms echt wel krimpen hoor, zelfs binnen een paar minuten. Leuk voor jullie dat jullie wat te doen hebben en vervolgens lekker wat lachgas kunnen nuttigen natuurlijk, maar de zogenaamde test die jullie telkens uitvoeren is echt totaal waardeloos zo.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb maar 1 site gevonden die patronen bezorgd voor 15euro per 50stuks en volgens mij geven die prima volume ballonnen. :)

Narayani

Bewuste gebruiker
cocosmatje zei:
Hoe kan ik de patronen gebruiken zonder slagroomspuit? Want de patronen heb ik. :confused:

Met een zgn cracker, maar beter investeer je gewoon in een spuit of leen je er een van iemand, werkt veel fijner. Ze worden in genoeg winkels verkocht tegenwoordig.

wapboy

Wijs gebruiker
Lekker oud topic

Maar de vraag is waar halen jullie balonnen?.....de gewone van de action etc vind ik gewoon te klein,Heb ze ook eens gezien met lang mondstuk maar weet niet waar te koop.

Bovenaan