Sjaakklapperkaak

festivals

Newbie
Heeft er iemand tips tegen de welbekende klapperkaak?
In vergelijking met andere mensen heb ik het echt heel erg, tenminste als ik het vergelijk met de mensen die ik ken.
Als ik er aan denk beginnen mijn kaken al te klapperen (bij wijze van dan natuurlijk), ik heb het bij verschillende soorten xtc en eigenlijk alles waar MDMA inzit.
Bij een lage dosis beginnen mijn kaken al te klapperen en dit houdt lang aan, zelfs als ik muziek luister een dag of aantal dagen erna danst mijn kaak lekker mee.
Tijdens de trip eet ik lolly's en kauw ik op de stokjes, eet ik waterijsjes(tegen de zwelling van mijn lippen)

Iemand gouden tips of gewoon maar accepteren????

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou zeggen accepteren, als je constant gaat bezig zijn om te denken dat je niet 'mag' klapperen ga je niet ten volle kunnen genieten lijkt me.
Het zal lukken voor eventjes maar wanneer je terug 'in the moment' zit zal je zien dat je weer een tijdje onbewust aan het klapperen bent..., voor mij vroeger was het ook een hopeloze zaak :wink: , gewoon laten gaan die kaakjes.

grts

darkbull

Bewuste gebruiker
slecht voor je gebit.

bij het kruitvat kun je antiknarsgebitjes kopen.
of de tandarts kan het op maat maken maar dat is wel een stuk duurder.

ik zet de kauwgom al vast klaar als ik ga spacen (en heb een op maat gemaakt gebitje maar die heb ik al jaren tegen het knarsen).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
darkbull zei:
Is dat niet irritant om heel de tijd op een feestje in je mond te hebben?

darkbull zei:
ik zet de kauwgom al vast klaar als ik ga spacen.
Deed ik ook altijd vroeger maar dan blijf je nog steeds als een malle doorgaan soms :) .
Misschien wel beter voor je tanden ja...

grts!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben er ook zo 1 die extreem klappert :wink: maar inderdaad, ik accepteer het maar gewoon. Ik gebruik meestal thuis en dan heb ik altijd een paar goedkope tandenborstels klaarliggen waar ik dan de hele tijd het rubber vanaf probeer te klauwen enzo, gewoon lekker hard bijten zodat ik in ieder geval niet mezelf pijn doe. Ziet er een beetje vreemd uit, maar helpt wel enigszins. :grin:

Niksie

Newbie
ha goedendag,

DE gouden tip tegen een klap kaak is een fopspeen!
het klinkt misschien raar, maar ik heb tijdens Fusion of Dance ( Festival ) een fopspeen in mijn mond geduwd gekregen en geloof me; het is alsof je de 7e hemel instapt! geen klapkaak, geen kapotte lippen en/of tanden, maar heerlijk sabbelen tijdens het losgaan! :rock:

oke, het geeft wel reacties bij mede feestgangers, maar daar ben ( teminste ik niet ) echt niet mee bezig met wat andere van me denken.

festivals

Newbie
Niksie zei:
ha goedendag,

DE gouden tip tegen een klap kaak is een fopspeen!
het klinkt misschien raar, maar ik heb tijdens Fusion of Dance ( Festival ) een fopspeen in mijn mond geduwd gekregen en geloof me; het is alsof je de 7e hemel instapt! geen klapkaak, geen kapotte lippen en/of tanden, maar heerlijk sabbelen tijdens het losgaan! :rock:

oke, het geeft wel reacties bij mede feestgangers, maar daar ben ( teminste ik niet ) echt niet mee bezig met wat andere van me denken.

Klinkt wel prima eigenlijk! Afgelopen weekend weer heel m´n tanden lopen knarsen en lopen klapperen, alleen jammer dat het zo raar staat... Lijkt me wel een grappig gezicht een heel festival/feest vol met mensen met een fopspeen.

festivals

Newbie
mandragora zei:
Ik zou zeggen accepteren, als je constant gaat bezig zijn om te denken dat je niet 'mag' klapperen ga je niet ten volle kunnen genieten lijkt me.
Het zal lukken voor eventjes maar wanneer je terug 'in the moment' zit zal je zien dat je weer een tijdje onbewust aan het klapperen bent..., voor mij vroeger was het ook een hopeloze zaak :wink: , gewoon laten gaan die kaakjes.

grts

Het is niet echt dat het niet mag van mezelf, want op dat moment maakt het mij niet uit wat anderen van mij denken oid. Maar het is bij mij altijd zo extreem, het voelt alsof mijn kaak een keer uit de kom klappert en dan ben ik ver van huis denk ik. Ik heb trouwens wel ontdekt dat het bij sommige xtc ietsje minder is, dan staat ie wat strakker zeg maar.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goh, die speen ga ik ook eens een keer proberen. Laat nog wel weten wanneer ik weer een keer gebruik, of het voor mij ook de gouden oplossing was! :wink: Voor mij helpt masseren niet, daar trekt 'ie zich niks van aan haha.

Klinkt bekend @festivals, ik heb ook 1 keer toen de pil nog maar net aan het werken was een enorme foute beweging met m'n kaak gemaakt blijkbaar, heb toen nog een paar uur bijna gehuild van de pijn was behoorlijk extreem. Maar na een week was het wel zo goed als over, dus zal wel niet uit de kom zijn geweest, maar ik begrijp je angst goed hierdoor. Ik let nu wel altijd op dat ik m'n kaal niet té veel z'n gang laat gaan, dus altijd iets tussen m'n kaken.

gregory94

Experimenterende gebruiker
darkbull zei:
slecht voor je gebit.

ik zet de kauwgom al vast klaar als ik ga spacen (en heb een op maat gemaakt gebitje maar die heb ik al jaren tegen het knarsen).

ik dacht dat kauwgom net slechter was voor je gebit... omdat je dan net meer , en langduriger gaat lopen kauwen , en omdat je dan zoveel kauwt je in je slaap zelfs verder op je tanden ligt te bijten?

Ik kan uiteraard fout zitten , maar heb idd wel al gemerkt dat ik ERG stijve kaken krijg van kauwgom.

Katatonia

Experimenterende gebruiker
Ik neem 's ochtends voor het feestje een magnesium-tablet, en net voor het feestje nog één.
(en als ik thuis ben nog één.)

Dat vermindert het klapperen bij mij aanzienlijk.

Als ik toch gespannen kaken voel, neem ik 4 kauwgommetjes tegelijk. Die kauw ik snel goed fijn, en maak er dan vier 'lapjes' van, welke ik over mijn kiezen heen leg. En dan er niet meer aan zitten. Dat vergt even wat concentratie, maar op een gegeven moment heb je het niet meer door.
(Even experimenteren wat voor jouw werkt. Je kunt de brok kauwgom in tweeën delen, en tussen je boven- en onderkiezen leggen. Kaken op elkaar. Wat er aan de zijkant uitsteekt, met je tong of vingers 'uitspreiden' over de scherpe delen van je kiezen.

Dit werkt beter als je even niet hoeft te praten.

Zo bescherm ik mijn wangen tegen mijn scherpe tanden.

Met deze tips heb ik nog maar zelden echt last van mijn mond de volgende dag.

festivals

Newbie
Sherlock zei:
Een goeie dosis magnesium zorgt er voor dat je minder last hebt van klappertanden!

bedoel je dan gewoon de magnesium tabletten? Ik hoor er vaker wel mensen over. Zijn die gewoon bij de plaatselijke drogist te koop?

Bovenaan