shotten

weedlover

Experimenterende gebruiker
als het over voetbal gaat zit je alleszins op het verkeerde forum :grin:
als het drugsgerelateerd is (zal wel zeker :P ), kijk eens rond

AkA_1

zolang je niet intramusculair of subcutaan shot, gaat het meestal wel goed hoor :sunglasses:

:wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Ik ben 11 jaar geleden met shotten begonnen, maar na een paar jaar had ik geen aderen meer over. Ik hield stug vol, begon onderhuids te spuiten (bovenbeen, voeten etc.). Elke keer als ik ging afkicken kreeg ik giga abcessen, waardoor ik 4x met spoed een chirurgische ingreep moest doorstaan.

Ik heb nu al 7 jaar niet meer geshot, maar heb er elke zomer weer spijt van: op mijn armen zitten allemaal littekens die eruit zien alsof er sigaretten op zijn uitgedrukt (blaren ten gevolge van te heet shot). Hoeveel mensen er al niet zijn geweest die d8en aan automutilatie...

Je zei dat je er wat over wilde weten en je zei niet wát je wilde weten. Nou, dit kan ik je vertellen: ik ben letterlijk voor het leven getekend...

Voor het eerst in mijn leven weet ik zeker dat ik niet meer ga gebruiken, niet shotten en niet roken. Er is namelijk iets wezenlijks veranderd deze lente: ik loop voor het eerst in jaren met korte mouwen. Het is moeilijk, maar ik zet door. Dit ben ik, met mijn mooie en minder mooie, beschadigde kant. Zowel van buiten als van binnen...

Probeer nieuwsgierig te zijn naar andere dingen in het leven. Er is zoveel te ontdekken wat wél mooi is...

R@r@

Flameon

Badass junkie
Mooi beschreven hier boven ... of mooi, in de zin van duidelijk en kei eerlijk.
Waar je moet wezen is denk ik nergens! (shotten doe je normaal aan de binnenkant van je elleboog)

drugs are bad!

Heb mezelf lekgeprikt in 16 jaar dopegebruik en werkte op een Operatieafdeling, met VEEL te veel medicijnen.
Heb leren spuiten voor mijn beroep en spoot dagelijks van alles in mijn spieren.
Make-up cover-ups,omkleden met niemand in de buurt..altijd bont en blauw.
Heb wel elke shotplek goed afgedrukt na injectie en altijd beschikking over de beste ziekenhuisspullen.
Maar ik heb gewoon GEEN littekens overgehouden.
Veel wisselen van bloedvaten en je vaten rust gunnen tussendoor werkt soms ook.
Maar voor jou, wear your scars with pride, misschien leert er nog iemand iets van! :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Erover praten durf ik nog niet. Ik zit natuurlijk ook met 3 jonge zoontjes. Ik moet ervoor zorg dragen dat bijv. "moeders op het schoolplein" het nóóit komen te weten.

De kinderen hebben allemaal fijne vriendjes en mijn verleden brengt hun toekomst in gevaar...

Maar mijn man, naaste familie en 4-5 goede vrienden (niet verslaafd!) weten alles van mij, bij hen durf ik het nu te laten zien.

En als de moeders op het schoolplein ernaar kijken, doe ik net of ik hen niet zie kijken. Mensen hoeven ook niet alles te weten, alleen de mensen van wie ik houd en die van mij houden...

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf nooit geshot dus kan ik je geen gebruikshanleiding geven.
Dat wat ik wel weet is dat je er beter niet aan kunt beginnen.
En dat is voor mij meer dan voldoende...

Yoro

Bewuste gebruiker
Beetje vroeg om er zeker van te zijn, maar nu je het zegt.....
Ik moet toegeven, het zou heel goed kunnen!
Daar komen we vanzelf wel achter als er van die TR reacties uit komen :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
*.exe zei:
klinkt als (naam verwijderd)

Lekkere adertjes, T.

AkA_1

whaaaaaaa eendje ... brrrrrrrrrrrrrrrrrr haal die gek uit mn zicht :wink:

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook aan drollekoppie d8 bij het lezen van ts ...

het probleem is gewoon .. tot nu toe had ik het eigenlijk elke keer wel goed dat het junkieschnitzel was, ook al bleek dat achteraf.

ik heb dan alleen zoiets van : ga ik er vol in met afkeer of kijk ik het aan en post ik dan gewoon even niet ( of post ik kortaf als tussenweg) ... ik koos voor het laatste lekker de schnitzel uit de boom kijken zeg maar

want eerlijk is eerlijk, er zijn zat mensen die dope gebruiken die net zo vaag zijn als die malloot .. en als wij dan met zn allen erbovenop duiken van heeeee jij bent timo tappenade :wink: .. en het blijkt niet zo te zijn, wat zou dat doen met de goede sfeer, die wij hiero zo koesteren :) en misschien erger nog ... wat zou dat doen met de gemoedsrust van een nieuw onschuldig lid dat wanhopig op zoek is naar wat ervaringen en meningen ( meer verkondigen we hier tenslotte niet! ) ...

mijn oplossing is dit : verdenk ik iemand van onoirbare dingen, bv narren, dan post ik niet of sarcastisch( sommigen vragen er gewoon om tenslotte, ben ook weer geen heilige) ...

blijkt diegene dan wel 'echt' te zijn .. dan kan ik nog prima overschakelen op 'mooi weer' ... blijkt diegene dat narretje te zijn( eigenlijk alleen te herkennen met een mod die ips kan vergelijken) dan had ik toch al niet (serieus) gereageerd en blijf ik dat dus niet doen.

of ze moeten gaan klieren en zielig lopen jankmuilen zoals sambalbij junkieschnitzel laatst, dan laat ik me van wat mindere kanten zien ( kanten van mezelf waar ik overigens zeer blij mee ben :wink: )

wat ik wil zeggen is dat het heel makkelijk is om anderen voor een drol aan te zien, omdat het voor jouzelf erop lijkt dat ze hetzelfde tiepen .. maar mensen tiepen nu eenmaal vaak dingen die ze eerder lazen, dus daar kun je niet van uit gaan :wink: wees voorzichtig met iemand bestempelen als in dit geval de forum debielo zijnde ... soms zijn het gewoon mensen die niet beter weten maar toch een ander zijn ...

zo lang is het niet geleden dat er mensen hier dachten dat ik die drol was alleen maar door het gebruiken van een andere naam ..

voorzichtigheid is broodnodig, bekrompenheid heeft niemand nodig :wink: gewoon niet doorschieten :smoke:

r@r@

Wijs gebruiker
Wat kunnen jullie goed stoken, zeg; jullie lijken wel "Desperate Housewifes", gez(w)ellig zo'n theekransje :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
AkA_1 zei:
...omdat het voor jouzelf erop lijkt dat ze hetzelfde tiepen .. maar mensen tiepen nu eenmaal vaak dingen die ze eerder lazen, dus daar kun je niet van uit gaan..

...zo lang is het niet geleden dat er mensen hier dachten dat ik die drol was alleen maar door het gebruiken van een andere naam ..

-eend stikt wederom in stukje oud brood van het lachen-

Arie my men, waarom tik je dan zo verdacht :wink: Eend wordt er een beetje Para van. Hier een Timo'tje, daar een Timo'tje, look-a-like Timo'tjes hier, wannabe Drollendoosjes daar. Neen, het moet niet gekker worden.

Yoro

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Hier een Timo'tje, daar een Timo'tje, look-a-like Timo'tjes hier, wannabe Drollendoosjes daar. Neen, het moet niet gekker worden.

:grin: geen oud stuk brood in mijn snavel, maar stik wel bijna van het lachen :grin:

Acetyllysergic

Ik vraag mij nog altijd af wat mensen met de pijn doen bij het shotten...

(Ik geef het toe, ik ben een echt watje als het op naalden aankomt :P )

r@r@

Wijs gebruiker
Acetyllysergic zei:
Ik vraag mij nog altijd af wat mensen met de pijn doen bij het shotten...

Die pijn woog helaas niet op tegen het gevoel dat het shotje gaf, helaas het kenmerk van verslaving... Je hebt er veel voor over als je verslaafd bent om dat "ene" gevoel weer op te kunnen roepen. Die pijn was dus helaas "peanuts".

Was de pijn maar erger geweest dan de behoefte aan shotten destijds. Dan had ik nu mooie armen gehad...

R@ra :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik heb het zelf ook niet zo op naalden, maar ik had het desondanks zeker willen proberen.
Wat mij (gelukkig) weerhield was de wetenschap dat mijn oom door een overdosis te shotten overleden is. Dat was voor mij een goede reden om de verleiding te weerstaan.
Tevens nog dat hele kleine beetje gezond verstand van toendertijd die me bewust maakte dat ik daar niet voor bekwaam was. Ik was me toen al wel bewust van mijn verslavingsgevoeligheid.
Als ik daar aan was begonnen had het voor mij zeer hoogstwaarschijnlijk anders afgelopen...

bloodyM.

Newbie
hoe erg is t n luchtbel naarbinnen te spuiten,
en als t stropperig word omdat t niet meteen wil
is dat dan gevaarlijk om toch te shotten?
ik begin vaak te flippen en verneuk dan mn flash,

bloodyM.

Newbie
weet niet of jullie ervaren shotters sijn of die hier sijn,
maar dan weet je ook dat dat in n klein hoekje sit,
krijg de laatste tijd steken in mn borst dan denk ik strax sit er wel n klein belletje
terwijl ik daar heus wel om denk,
en dan flip ik so dat ik mn flash verneuk
ook als ik sie hoe snel bloed klonterd
dan denk ik waar ben ik mee besig
als ik n ongeluk krijg dan kunnen se echt geen aders vinden
snap...........

r@r@

Wijs gebruiker
bloodyM. zei:
als ik n ongeluk krijg dan kunnen se echt geen aders vinden

Klopt als een bus, Bloody! Ik ben vorig jaar met een dubbele longontsteking opgenomen in het ziekenhuis. Ze dachten echter aanvankelijk dat ik hersenvliesontsteking had en moesten heel snel een infuus aanleggen. Dat heeft een uur geduurd en was volgens mijn familie heel eng om mee te maken voor hen...

Ik heb al bijna 7 jaar niet meer geshot, maar waar bij anderen aders zitten in hun arm, zit er bij mij enkel littekenweefsel.

Het infuus kwam uiteindelijk in mijn voet, maar daar gaat het niet om.

De mensen van wie ik heel veel houd, zijn heel bang geweest. Deze littekens gaan nooit meer weg, mijn aders zullen nooit meer herstellen.

Ik hoop dat je, een volgende keer dat je die flash zo wanhopig zoekt en niet vindt, hier aan denkt. Ik weet dat wat ik zeg waarschijnlijk bij jou het ene oor ingaat en het andere weer uit, maar hé, dat is verslaving...

Ik hoop dat je het dan niet zult doen. Maar dat is aan jou.

Ik wens je heel veel suc6 een goede keuze te maken...

R@r@ :wink:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hi there Bloody M,

Ik denk dat je hier op deze afdeling betere tips kunt krijgen om van je verslaving af te komen, dan tips om je professioneel verslaafde te maken. :wink:
Uiteraard kun je hier altijd om advies vragen, ook over het gebruiken van drugs.
Maar je moet beseffen dat velen van ons zijn geweest waar jij nu bent.
En dus goed bedoeld en uit eigen ervaring je het advies geven om beter je verlsavingsprobleem aan te pakken, in plaats van je gebruikersprobleem.
Je zegt zelf:
Dan denk ik, waar ben ik mee bezig

Want het aan willen pakken van je verslavingsprobleem kom je onvermijdelijk tegen op je levensweg. Sooner or later...
Maar dat weet je zelf pas wanneer het zover is.
Tot die tijd, probeer zo veilig mogelijk te gebruiken.
Het is zowiezo nooit zonder risico's natuurlijk, maar beperk die dan tot een minimum.
En als je daarvoor tips nodig hebt van de ervaren (ex)shotters onder ons, be my guest.
Maar het beste advies wat je gegeven kan worden: just do'nt do it at all. :wink:

succ6 en de groeten,

Yoro

bloodyM.

Newbie
snap ik wel,
ik shot nu 5 jaar heroine
tis niet dat ik hier wat wil leren
ik ben nieuw hier
maar als ik hier geen vragen ka stellen
waar wel dan
good for you
ik ben 24 en seker niet afgeschreven

bloody mary,

bloodyM.

Newbie
ik bedoel eigenlijk
tuurlijk wil ik wel stoppen en weet ikook wel dat
je beter niet kan doen
groetjes,
bloody mary,
828

Yoro

Bewuste gebruiker
Hold your horses there Marlboro, no offence!
Ik wil je niet de les lezen of denegrerend overkomen.
Enkel een goed bedoeld advies.
Natuurlijk weet je zelf ook wel dat helemaal niet gebruiken het beste is.
Ik heb zelf ook zo'n 5 jaar heroine gebruikt, en wist al die tijd net zo goed dat het beter was om het niet te doen. Dat is gewoon boerenlogisch verstand.
Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat het is echter iets anders daar ook naar te handelen.
En dat wilde ik enkel even onder de aandacht brengen.
Voel je niet aangevallen want dat is absoluut niet mijn intentie.
Juist omdat je nog maar 24 bent en zeer zeker nog niet bent afgeschreven is het denk ik goed om serieus met je verslavingsprobleem bezig te zijn ipv je gebruikersprobleem.

Maar ik snap je wel hoor, als een of andere onbekende idioot dit jaren geleden tegen mij had gezegd had ik hem keihard uitgelachen en het al weer gauw zijn vergeten onder het genot van de nodige drugs. Pas wanneer je zelf zover bent snap je al dat slap geouwehoer.
Ik zal het dus laten rusten.

Hopelijk vind je hier de antwoorden om in ieder geval te kunnen genieten van je shotjes zonder stikpara je flash te verpesten. Want zoals je zegt, als je ergens dit soort vragen kunt stellen, dan is het wel hier. Het is en blijft natuurlijk een drugsforum!

Suc6 ermee, en het beste!

Gr, Yoro :wave:

bloodyM.

Newbie
blij met je reactie,hoor
heroine is een kutdrugs
dat weten we allebei
eve over die belletjes nog
ik heb dus wel reden om so opgefokt te raken
als t toch so gevaarlijk is,

needlefreak

Bewuste gebruiker
Om eerlijk te zijn, ik heb al zovéél keer kleine luchtbelletjes in m'n aders gespoten en ik heb daar nog nooit iets van gemerkt. Het zal wel niet goed zijn en ik raad het je zeker niet aan. Probeer altijd alle lucht uit je spuit te doen voor je gaat shotten. Das nog altijd het beste. :wink:

bloodyM.

Newbie
ik heb me er 5 jr niet drug om gem@@kt
ik wil gewoon @lles er in tot t tuitje
m@@r d@n denk ik @ls ik steken in mn borst krijg of gewoon kopijn
ik s@l toch niet wel lucht ..
je sn@pt m
of soms wordt t bloed stroperig en d@n sie je t niet goed

speeseend

Wijs gebruiker
Je begint nu ook al raaraar te tikken.. Laat jezelf niet langer lijden, niet zijken als een oud wijf, gewoon die bellen erin spuiten! Je bent een Hero, per slot van rekening.

bloodyM.

Newbie
dus ik seik als n oud weif,
whatever.....................
en waar bemoeide jij je mee
lul niet over dingen waar je toevallig niet
alles vanaf weet,
behalve andere mensen vertellen hoe of ie iets moet doen,
gelukkig weet ik nu dat ik me geen sorgen hoef te maken,
(niet danksij jou)
wwwp,

bloody mary,

speeseend

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Correctie; kán dodelijk zijn! En kán dus leiden tot hartfalen!!

Duidelijk toch? Eend is mijns inziens ook nog eens informatief :)

En ja, je zeikt maar door, als een oud wijf over dat punt. Dat terwijl jij een sneller en eerlijker antwoord had kunnen google-en (eta van vijf minuten). Doeidoei!!!

bloodyM.

Newbie
ik ben blij met de reactie van iemand die hier ervaring in heeft
dat socht ik hier,
raar he
dat speeseend ook eve mee wil praten whatever,
mij sal sijn "informatieve" bijdrage wel ontgaan sijn,

Yoro

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy: Eend, je krijgt geen stukjes brood meer toegeworpen hier in dit topic :grin:
Maar daar zit deze speeseend volgens mij ook niet echt op te wachten :wink:

Ik moet me aansluiten bij the Duck.
Als je al 5 jaar aan de bruin hangt kan ik me niet voorstellen dat je er nu ineens zo'n drama van maakt. Als ik het allemaal zo lees krijg ik zoiets van, verman jezelf nou eens man...
Je bent toch zeker geen oud wijf.
Een beetje hardcore junk die al 5 jaar die naalden door zijn arm jast moet toch onderhand wel weten hoe het werkt, waar voor op te passen, wat wel en niet kan etc.
Uit jarenlange eigen ervaring en van je medegebruikers die je al die jaren vast ook wat naalden erin hebt zien jassen. Lijkt mij dat je daar dan erg behendig wordt.

Dan had ik dus een reactie verwacht zoals onze needlefreak geeft....

Je druk maken over belletjes en stroperig bloed lijkt mij meer een beginnersangst.
Als je het al jaren doet, en nog steeds rondloopt zou ik me daar wel het laatst druk over maken.

Mij bekruipt zo'n timo drolledoos gevoel....
Ik vind het allemaal een beetje raar en erg sterk.
In mijn tijd was het altijd hoe gekker hoe beter, en niet erover liggen janken want dan moet je gewoon helemaal geen drugs gebruiken.
Take it like a man, or don't take it all was ons motto met alle drugs.

Drugs gebruiken is nou eenmaal niet zonder risico's.
Die neem je voor lief omdat het je toch allemaal geen fuck kan schelen zolang je maar van de wereld af raakt. Als het je dus wel interesseert en echt zo bang bent, dan zou ik alsnog heel serieus overwegen om er maar helemaal mee te stoppen!

Suc6 ermee :wave:

Bovenaan