Shagvervanger

L

Lid 6909

Gast
Haii

Ik wil stoppen met roken, dus ook met het roken van nicotine met mijn jointjes, heeft iemand een shag/tabaksvervanger die ik in mijn jointjes kan stoppen?

kom maar op met je tips!

Groetjessss

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Puur je wietje roken? dit kan op veel verschillende manieren, en zijn heel veel verschillende pijpjes te koop, je kan vaporizen of gewoon in vloeitje..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Damiana?
Knaster?
Smaaktabak voor in de waterpijp ( zit volgens mij ook geen of heeel weinig nicotine in )

3970

Wijs gebruiker
Google eens op "Soex Herbal Molasses":
Soex Herbal Molasses is een tabaksvervanger op basis van kruiden.

Dit revolutionaire product bevat 0% teer, 0% nicotine en 0% tabak!

Desondanks rookt Soex Herbal Molasses minstens zo bevredigend als tabak dat bovengenoemde schadelijke stoffen wel bevat!

Herbal Molasses is perfect voor iedereen die wel wil genieten van de waterpijp, maar roken van teer en nicotine wil voorkomen.

Azhara

Experimenterende gebruiker
Hier ben ik dus ook naar op zoek.
In sommige coffeeshops hebben ze sinds het rookverbod
van die kruiden op de toonbank staan, om in je jointje te rollen.
Zou je hier niet wat van kunnen kopen?

cropp

Badass junkie
Azhara zei:
Hier ben ik dus ook naar op zoek.
In sommige coffeeshops hebben ze sinds het rookverbod
van die kruiden op de toonbank staan, om in je jointje te rollen.
Zou je hier niet wat van kunnen kopen?

dat moet je daar vragen :P

ik denk dat je het zowiezo in de betere smartshop of funshop kan kopen, en ik denk ook wel in shops waar dat spul op de toonbank staat

L

Lid 6909

Gast
PepTalk zei:
Puur je wietje roken? dit kan op veel verschillende manieren, en zijn heel veel verschillende pijpjes te koop, je kan vaporizen of gewoon in vloeitje..

Ik vind het jointjes draaien duidelijk horen bij wiet roken, dus een pijpje lijkt me niks.

Ik heb Knaster Cherry besteld, ik laat wel weten hoe dat is.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Gebruiken ze dat als tabaksvervanger? Ik had een keer dat extract, wat was dat smerig zeg.

Ik nam meestal Tranquilitea. Die is op zich goed te roken en verkopen ze in de smartshop (in Eindhoven in ieder geval). Zitten wel wat irritante takjes tussen welke door je vloei prikken als je niet oppast. Knarster is meer poeder en heeft dat niet. Knarster vond ik echter stinken en niet lekker (paar smaken geprobeerd).

Ik weet niet hoeveel je blowt, maar ik deed dat toen iedere dag. Dan is het wachten tot de dag dat je tabaksvervanger een keer op is en je toch wilt blowen. Bij mij was hij toen ook in de smartshop op en toen heb ik toch weer geblowt met shag, waardoor ik weer ben gaan roken vanaf toen. Als je iedere dag blowt zorg je beter voor een goede voorraad of een goed alternatief (waterpijp, maar dat vind ik niet zo relaxed).

L

Lid 6909

Gast
Ik doe het toch wel redelijk vaak, maar niet elke dag. Ik hoorde ook dat het roken van pure jointjes verspilling is, omdat de hoeveelheid THC die je naar binnen haalt met 1 hijs, nooit in 1 keer opgenomen kan worden.

3970

Wijs gebruiker
gNuxx zei:
Ik doe het toch wel redelijk vaak, maar niet elke dag. Ik hoorde ook dat het roken van pure jointjes verspilling is, omdat de hoeveelheid THC die je naar binnen haalt met 1 hijs, nooit in 1 keer opgenomen kan worden.

Je moet niet alles geloven wat je hoort :rolleyes: Als je een bong rookt, en je vult hem met genoeg wiet, dan kun je met wat oefening je bowl in één grote teug leeg zuigen. Gegarandeerd dat ie dan hard aankomt....hoe groter de hoeveelheid rook die je inademt, hoe meer THC je longen opnemen. Voor beginners soms wel eens te veel :rolleyes:

L

Lid 6909

Gast
3970 zei:
gNuxx zei:

Je moet niet alles geloven wat je hoort :rolleyes: Als je een bong rookt, en je vult hem met genoeg wiet, dan kun je met wat oefening je bowl in één grote teug leeg zuigen. Gegarandeerd dat ie dan hard aankomt....hoe groter de hoeveelheid rook die je inademt, hoe meer THC je longen opnemen. Voor beginners soms wel eens te veel :rolleyes:

Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)

hodgepodge

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Je leest ook niet wat ik zeg, als je een pure joint draait, de thc die in een hijs verbrand kan niet allemaal worden opgenomen, dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)
Maar een waterpijp is sowieso veel efficiënter. Ik geloof dat 70% van de THC de lucht in gaat als je een joint rookt. Hij bedoelde dus te zeggen dat als je de THC uit een flinke hit uit een bong kan verwerken (je longen dan), dan kan je dat met een hijs van een pure joint ook.

Ik merk heel erg dat je met tabak erbij veel stoneder (gaarder) wordt. Zonder is meestal wat subtieler, meer high. Ik vind een jointje met tabak ook erg lekker, komt geen enkele ander manier van cannabis gebruiken in de buurt (maar ik wil je niet demotiveren natuurlijk).

3970

Wijs gebruiker
gNuxx zei:

Ik denk dat je wat minder vaak moet roken...wat je hierboven schrijft is voor niemand te begrijpen. :rolleyes:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik begrijp hem wel.

Hij DENKT dat je longen een maxiumum hebben wat betreft de thc-opname.
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk bij hoeveelheden die je in 1 keer kunt inademen.

Wel kun je gewoon beter 5 x 0.1 gram smoken ( puur) aangezein dit fijner rookt en er minder verloren gaat. ( voorbeeld: te grote hijs nemen van een puurpijpje helemaal volgestouwd, hierdoor kun je dan meteen moeten hoesten en ben je een hoop kwijt.)

Maar je kunt gewoon zoveel mogenlijk thc opneme als dat kan lijkt mij.

Beanhead

Badass junkie
Je kan je tabak ook roasten (soort van verbranden) voor alle smaak te verwijderen. Of wil je effectief totaal met tabak stoppen? Een vervangingsmiddel lijkt me eigenlijk niet zo smakelijk, probeer anders blauwe lotus, is ook ietwat effectief en heeft best wel een lekker smaakje.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik snap echt niet waarom iedereen altijd moeilijk doet over hoeveel THC er wordt opgenomen of dat er een heel klein stukje extra joint wegbrandt omdat je bijvoorbeeld as wegblaast. Kom op zeg, ik denk dat ik één van de mensen op het forum ben die het minst te besteden heeft en toch boeit het me echt geen ruk, wat maakt dat kleine beetje uit.. Snap de hele gedachter erachter niet, dat ene hijsje of dat ene procentje THC dat meer of minder wordt opgenomen door je longen maakt toch niks uit? :confused:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Volgens mij was het eerder dat als je je adem inhoudt om stoneder te worden bullshit was, in zekere zin.

Als je je adem inhoudt na een hijsje is na een paar seconde alle thc al opgenomen, en wordt je alleen maar "stoneder" door het niet krijgen van zuurstof.

Je kan er ook bier bij drinken, schiet het ook aardig op.

L

Lid 6909

Gast
3970 zei:
gNuxx zei:

Ik denk dat je wat minder vaak moet roken...wat je hierboven schrijft is voor niemand te begrijpen. :rolleyes:

nou nou jongen, waarom direct zulke opmerkingen als jij het vermogen niet hebt om dat simpele stukje tekst te begrijpen, dat zal heus niet aan mij liggen!!

Ik heb Knaster Cherry vandaag ontvangen, heb net een beetje getest (zonder wiet) en vond het eigenlijk best lekker roken. Blauwe Lotus zal ik ook nog proberen!

trouwens, zo kom ik aan dat stukje van verspilling:
Ook het roken van sticks (pure wiet) wordt wel als verspilling gezien. Dit vanwege het feit dat bij elke 'haal' slechts een bepaalde hoeveelheid THC kan worden opgenomen door de longen, en die hoeveelheid is minder dan in 1 haal van een sticky aanwezig is.

wikipedia

3970

Wijs gebruiker
gNuxx zei:
nou nou jongen, waarom direct zulke opmerkingen als jij het vermogen niet hebt om dat simpele stukje tekst te begrijpen, dat zal heus niet aan mij liggen!!

Nou "jongen", ik zal het proberen duidelijk te maken voor je...je schrijft:

gNuxx zei:
dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)

Dat kun je op twee manieren lezen;
-als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, (dat) je een beter effect hebt, (dan) als je 0.1 gram per keer op rookt.
-als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt als je 0.1 gram per keer op rookt.

Dus "jongen", leg jij het mij maar uit. Met mijn vermogen om begrijpend te lezen is trouwens niets mis...

L

Lid 6909

Gast
3970 zei:
gNuxx zei:

Nou "jongen", ik zal het proberen duidelijk te maken voor je...je schrijft:

gNuxx zei:
dus wat ik bedoel is dat als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt, als je 0.1 gram per keer op rookt. dus 5 pijpjes/jointjes met 0.1 gram(voorbeeld)

Dat kun je op twee manieren lezen;
-als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, (dat) je een beter effect hebt, (dan) als je 0.1 gram per keer op rookt.
-als je zeg maar een joint van 0.5 gram wiet draait, je een beter effect hebt als je 0.1 gram per keer op rookt.

Dus "jongen", leg jij het mij maar uit. Met mijn vermogen om begrijpend te lezen is trouwens niets mis...

Jou begrijpend lezen is wel erg fout dus.
zie wat dik gedrukt is, ik snap niet hoe je dit anders kunt begrijpen, want er staat ook nog dubbel achter VOORBEELD enzo, niet te begrijpen idd!! GOEDZO MAN :rock:

misschien moet jij maar minder roken, waarom mij direct zo aanvallen..
jij leest het fout hoor vriendje, het zal ook nooit aan jou liggen ofwel :wink:

cropp

Badass junkie
3970 zei:
gNuxx zei:

dan moet ik ook minder roken, want ik snap precies wat ie bedoelt en ik ben het met hem eens.

Beanhead

Badass junkie
Kom, kom mensen. Zand erover.

Het gaat hier over wiet, you know. Herb is healing healing of the nation :stoned: ?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter

Ik heb dit vorig weekend gerookt, longkruiden. Je kunt het ook op een ceremonieel vuurtje gooien. In ieder geval, het rookt lekker en schijnt veeeel minder slecht te zijn. :)

Je kunt het onderandere halen bij frontier, op de leliegracht in Amsterdam.

http://www.dutchspirit.info/

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb de site eens doorgelezen, Ze zeggen dat het zwijn afgebeeld op het pakje staat voor eerlijkheid.

Nu vind ik dat ze hun product ongeloofelijk ophemelen, alsof het een reddingsmiddel is voor mensen met long klachten.

Als het zo 'goed' zou zijn voor de longen, waarom is het dan bijv. niet verkrijgbaar bij de dokter?
Mahjah ik geloof wel dat het gezonder is dan tabak:)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb de site niet doorgelezen, en het interesseert me ook weinig. Maar ik heb het gerookt en het heeft een aangename smaak en rookt prettig. Je voelt het ook niet zo in je longen. Een prima alternatief lijkt mij.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke prima voor jou dan :grin:
Wilde alleen even mededelen dat een bedrijf wat volgens hun eigen beleid voor eerlijkheid staat, op deze manier met hun producten promoten.

Er word gegooit met termen als : 'betere longen, een betere ademhaling bewerkstelligen en daardoor meer bewustzijn!''

'Dutch Spirit - de kosmische kracht van planten'

En allerlei gepraat over hoe kosmisch en buitennatuurlijk het allemaal wel niet is. Hier kan ik gewoon beetje over gaan miereneuken sorry daarvoor.

Bovenaan