Pak Suiker zei:
sharon zei:
Dit meen je niet ik schrik ervan wat ik lees,
het wordt gebruikt als recreatieve drug....
Ik moet het helaas dagelijks gebruiken 700mg per dag,
mijn leven is helemaal naar de klote door dit rotspul ,
ik ben extreem moe slaap elke dag tussen de 12 en 14 uur
en ben er 18 kilo van aangekomen.
Werken lukt me nog net maar, het is ech een strenge
aanrader om dit spul niet te nemen,
zijn genoeg andere en leukere recreatieve drugs!
700 mg. is dan ook wel echt een die hard dosering hoor.
Als je 700 mg. per dag slikt mag je ofwel enorm ongevoelig zijn of een flinke psychose hebben.
Dan gebruik je het niet? Ik kreeg het ook voorgeschreven maar ik ging gewoon vriendelijk naar de psychiater dat ik het niet wou omdat ik er een zombie van werd, m'n hoofd leeg werd en ik me nog steeds raar voelde, alleen versuft en halfdood..
Of neem anders rispedal als je antipsychotica nodig hebt, ik vond het middel zelf *iets* vriendelijker, niet veel trouwens, als het even kan neem ik helemaal geen antipsychotica tenzij ik zo heftig psychotisch ben dat ik anders echt acuut gevaar ben voor mezelf of m'n omgeving.
Opzich is het, indien je in staat bent dingen licht te relativeren en je flipmomenten uit te zitten en gewoon te wachten, hoe moeilijk dat ook is(indien het niet te heftig is natuurlijk), omdat je door antipsychotica te slikken juist jezelf nog gevoeliger maakt voor psychoses (dempt dopaminereceptoren, dopaminereceptoren gaan dat compenseren door gevoeliger te worden, eenmaal gestopt met medicatie ben je er een langere tijd gevoeliger voor).
Trouwens, ik wil NIEMAND aanraden om zonder advies van z'n arts te stoppen met medicatie, sommige mensen kunnen zo extreem reageren daarop dat ze een gevaar voor zichzelf worden, etc. Maar overleg het met je psychiater zou ik zeggen. Ik kon het zelf opzich wel omdat als ik psychotisch word ik enorm veel paranoide angsten krijg die totaal niet reeël zijn en ideeën als ME'ers die m'n trap op stormen omdat ik m'n ex heb vermoord, dat soort dingen heb ik vaak gehad, maar nooit echt dat ik kwijt was wie of waar ik was, dus ik kon opzich wel door benzodiazepines te gebruiken een *redelijk* normaal leven leiden toen. Na een tijdje leer je soms wel om door te hebben wanneer je het zelf doet, en als je eenmaal kan relativeren ben je niet werkelijk psychotisch meer, omdat dat juist de hoofdzaak van een psychose is, totaal niks meer kunnen relativeren.
Ik heb nu opzich nog steeds wel eens bijv. dat ik aanvoel dat er microfoontjes in m'n kamer zitten en agenten in m'n huis rondsluipen (vooral de trap opkomen naar m'n kamer, komt vaak terug) om scherven roestig ijzer in m'n eten te gooien, maar ik kan het aan de kant schuiven en denken van "je doet weer raar, gewoon negeren" en dan merk ik uiteindelijk wel dat er niks aan de hand is. Ik heb een beetje het idee dat ik dat nu dus niet zou kunnen als ik 3 jaar lang antipsychotica was blijven slikken. Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik heb nu wel ongeveer geleerd om met m'n hoofd om te gaan.