Scriptie!

Sparkar

Newbie
Hallo allemaal,

Nu in mijn laatste jaar van mijn opleiding. Hiervoor moet ik een scriptie schrijven met een vraagstelling. Deze luidt als volgt: Welke mogelijkheden zijn er om van een verslaving af te komen, en welke hulp kan worden geboden na een afkickproject/traject? Vooral dat laatste deel van mijn vraagstuk word lastig om te vinden. Al een aantal dagen aan het zoeken op internet maar dit is moeilijk te vinden. Ik vroeg me af of er iemand is die me hierbij een tip kan geven. Misschien heb je zelf een verslaving gehad en heb je een traject gevolgd? Of weet iemand waar ik interesante literatuur kan vinden? Thanx! :)

Renate

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Literatuur nee. Maar het gaat allemaal om moeilijke prikkels vermijden en gezonde afleiding te behouden. Als nazorg zou je dus het dagelijkse leven kunnen plannen zoals bijvoorbeeld bij een voetbalclub weer gaan aanmelden, een intrument leren spelen, leuk werk zoeken etc.

Altijd handig om eens langs een afkickkliniek te gaan, die kunnen je zat tips etc geven waar je moet zoeken.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Sparkar zei:
Ik vroeg me af of er iemand is die me hierbij een tip kan geven. Misschien heb je zelf een verslaving gehad en heb je een traject gevolgd? Of weet iemand waar ik interesante literatuur kan vinden? Thanx! :)

Renate

een beetje nieuwsgierige begint met Christina F auf der Bahnhofstrasse ...
Dan kijk je trainspotting, en daarna koop je je eerste mdma lsd en pep.
Probeer het is, laat je opnemen bij de Brijder punt P of een andere zieke instelling.
wat betaald het allemaal ? Mijn broer kan je wel 20 jaar schrijfwerk bezorgen als jij op tijd die medicijnen in zijn mond stopt.

wat weet je eigenlijk wel over drugs ? Drugs verslaving ? Waarom mensen drugs nemen ?
En is bier geen drugs ?

www.trimbos.nl
www.brijder.nl
www.puntp.nl

dan heb je nog wat sites over mensen zoals ons op dit forum en zie je waarom ze de pijn en haat moeten wegblowen wegsnuiven wegspuiten.:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisocial ... dsstoornis

wist je dat liefdesverdriet en het craven om haar / hem weer te zien, vast te houden vele malen sterker is dan de heroine zucht?

Liefdesverdriet kent iedereen .... keihard craven dus ook.

groetjes

bonnie

Bovenaan