Salbutamol en roken

R

Revolutionair

Gast
Na 25 jaar lang te hebben gerookt.
En ook nog 12 jaar lang wiet te hebben gerookt.
Kreeg ik een rokershoest.
Ik ben toen gestopt en over gestapt op het vapen.
Wat mij 3 maanden van het roken heeft afgeholpen.

Maar ik kreeg geen goed gevoel van het vapen en het leek er op alsof ik mij slechter en slechter voelde. Dus was weer gestopt met het vapen en binnen de kortste weer aan het roken.

Hartstikke dom natuurlijk.
Uiteindelijk piepende longen en weer een rokershoest.
Nu heb ik foto's laten maken en blijken mijn longen 'nog gezond' te zijn.
Maar heb ik een lichte vorm van rokersastma gekregen.

20191017_233048.jpg
Nu heeft mijn dokter mij Salbutamol voorgeschreven en gebruik ik dat.
Ik ben een aantal dagen gestopt met roken en toch weer een pakje gekocht en dat gaat nu zo een tijdje al door.

Ik rook dagen soms niet maar toch kan ik het niet laten om soms weer bij het boodschappen doen weer een pakje te kopen.

Nu mijn vraag:

Mijn dokter zegt dat het niet heel erg is om te roken en de medicijnen te gebruiken, maar dat ik nu echt moet stoppen voor dat ik COPD ontwikkel.

Maar nu heb ik pijn aan beide longen ook als ik de dagen niet rook.
Nu ben ik natuurlijk heel internet aan het afspeuren hoe of wat en kom ik verschillende verhalen tegen over Salbutamol.

https://www.longfonds.nl/nieuws/problemen-door-inhalator-sandoz

Zijn er mensen hier op dit forum die ervaring hebben met dit medicijn en mij er meer over kunnen vertellen?
Die het langer hebben gebruikt?

Natuurlijk ben ik van alles aan het doen om het roken te stoppen maar de verslaving is :grimacing::grimacing::grimacing:

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
Hey,

Ik heb voor mijn asthma een tijdje dit middel gehad. Salbutamol is een vrij onschuldig medicijn. Als je op internet gaat googlen vind je over vrijwel elk medicijn wel allemaal akelige bijwerkingen. De meeste zijn gewoon mensen die erg hypochondrisch zijn. Dit klinkt misschien akelig, maar ik ben ook wel eens een van die mensen geweest, dus ik bedoel dat niet negatief verder. Ik denk dat je de oplossing toch echt bij jezelf gaat moeten zoeken. Stoppen met roken lijkt mij de enige manier, al is dit natuurlijk super moeilijk. Maar als ik jouw comments lees over hoe jij omgaat met drugs in het algemeen, ben jij best wel een harde jongen, en kan je best stoppen als je het alles geeft. In principe zal het over grote deel van de patiënten geen negatieve bijwerkingen van dit middel ervaren. Disclaimer, ik ben geen arts. Dit is misschien een wat stomme vraag, maar heb je de bijsluiter gelezen? Staat daar pijn in de longen op? Ik gok van niet maar je kan voor de veiligheid even checken als je dat nog niet gedaan hebt.

Fiets

R

Revolutionair

Gast
Thanks voor de goede woorden.
Uiteraard heb ik alles gelezen en het met de dokter er over gehad.
Maar zoals ik dat stukje deelde hierboven van het longfonds heb ik gewoon vragen gekregen.
En geloof ik ook dat elke dokter niet alles weet en vraag ik dus ervaringen van mensen die dit medicijn hebben gebruikt.

Ja ik heb Ghb onder controle gekregen en Coke en alle andere drugs.
Maar 25 jaar roken is toch een ander verhaal.
Het is de meest nutteloze verslaving!
Het geeft je geen high het geeft je geen toegevoegde waarde in dit leven.
Maar het is voor mij een verslaving waar ik al 2 jaar tegen vecht zonder resultaat.

Ik denk dat dit wel herkenbaar is voor vele mensen.
Daarom ben ik nog steeds nieuwsgierig wat mensen hun ervaring is met Salbutamol.

De Zandman

DF-koning
  • Te gaan roken om " erbij te horen" als brugpieper is de allerdomste keuze die ik ooit in mijn leven gemaakt heb.
  • Ik kan er niet meer mee stoppen goddome.
  • Een k.tverslaving is het!!

R

Revolutionair

Gast
Te gaan roken om " erbij te horen" als brugpieper is de allerdomste keuze die ik ooit in mijn leven gemaakt heb.

Dat was het niet alleen..
Qa69vmb_d.jpg

Zo groeide we op!
Er werd ook gewoon gerookt in de auto met de ramen dicht
In de trein en overal waar we kwamen, was de normaalste zaak van de wereld..

De Zandman

DF-koning
Idd.
Wat een omslag eigenlijk als je het goed bekijkt!
Eerst overal no problemo
Nu ben je haast een crimineel als je een peukje opsteekt.....

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat was het niet alleen..
Bekijk bijlage 4827

Zo groeide we op!
Er werd ook gewoon gerookt in de auto met de ramen dicht
In de trein en overal waar we kwamen, was de normaalste zaak van de wereld..
Ik zeg niet dat het gezond was maar zo ging t bij ons ook. Pa en ma rookten in de auto bij ons, op tafel stond een speciaal glas met sigaretten voor de visite, in vliegtuigen rookten we gewoon. Je bent nu als roker een paria. Bijna erger als een crimineel!

R

Revolutionair

Gast
Ja en ondertussen willen ze meer geld en meer geld op sigaretten, terwijl ze ook wel weten dat mensen niet stoppen.
Dan maar hun zakken leeg kloppen.
Maar als het om RC's gaat of een elektrische sigaret waar ze weinig aan verdiennen dan kan een verbod ineens wel...

De Zandman

DF-koning
Dat is Nederland nu eenmaal.
Ten voeten uit!
Alles, wat goed werkt, wordt verboden.
Of, zeer zwaar belast.
Wat niét werkt, krijgt voorrang.

Bovenaan