Rookverbod in coffeeshops?

RoosJe16

Experimenterende gebruiker
Niet meer roken/blowen in coffeeshops, en niet roken in andere horecagelegenheden.

Naar mijn mening is dit volkomen belachelijk, als je in de kroeg al niet meer mag roken.. Lijkt me geen slim plan. En dan, stopt iedereen en word de benzine een stuk duurder? Of gaat iedereen buiten staan? Of zijn jullie van plan om niet meer uit te gaan?

Gatver, ik moet er niet aan denken!

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat het in coffeeshops niet doorgezet gaat worden; dat zou zó absurd zijn dat het gewoon te absurd voor woorden is.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Lijkt me erg vreemd als dat echt doorzet.
In coffeeshops komen alleen maar rokers/blowers :confused:

Als ze zelf mogen kiezen lijkt me er niets aan de hand :grin:

jcp

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het meer gericht is op de werknemers van de coffeeshop, die mogen niet de hele dag in de rook staan...

Dus dan krijg je dat je in de shop komt, en dan bij de bar je ganja wilt halen. Zit daar een gastje achter een glasplaat die je door een doorgeef luikje je je wiet aangeeft (net als benzinestation :wink:)

erwin krol

Bewuste gebruiker
er komt een uitzondering voor coffeeshops is tot nu toe gebleken in alle besprekingen. Je berichtgeving klopt niet om mee te beginnen roosje.

Maar wie weet wordt het strenger, ik zou er nu vooral nog niet wakker van liggen.

Eier

Bewuste gebruiker
Wat zal 't lekker naar gemorst bier en zweer ruiken in de horeca als dat doorgevoerd wordt. :mrgreen:

jcp

Bewuste gebruiker
Ja en een boel gestresste mensen omdat ze al te lang niet gerookt hebben :wink:

CHAOS!!! :smilingimp: :grin:

Osi`

Bewuste gebruiker
Hoezo, een rookverbod is juist goed. Ze zouden eerder iedereen moeten verplichten ene te smoren

voor degene die het niet snappen, ik ben belg. -_-

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Tabak roke wordt missschien ooit verboden in de shops, maar tis toch niet verboden om wiet puur te roken dan, ofwel?

BUBBLEPUNK

Belezen gebruiker
In belgie gaat t er hier al zo aan toe in sommige kroegen en resto's... wij zijn er al stillekes aan gewoon

...Maar in coffeeshops zal je mogen blijven roken, zolang ze maar geen versnaperingen verkopen. Hier in belgie gaat t er vooral om dat eten en tabak gescheiden blijven.

Northawke

Wijs gebruiker
Tja, je komt in een coffeeshop toch om te kopen, maar ook om te roken. Zou raar zijn als dat niet meer mag. Dat gaan ze vast niet doorzetten. Maar ja, dat zei ik ook over het paddo-verbod...

-spaceman-

Badass junkie
t gaat toch puur om de werknemers, die krijgen een rookvrij loketje maar de rest van die coffeeshop wordt gewoon rookruimte volgens mij...

RoosJe16

Experimenterende gebruiker
erwin krol zei:
er komt een uitzondering voor coffeeshops is tot nu toe gebleken in alle besprekingen. Je berichtgeving klopt niet om mee te beginnen roosje.

Excusie, ik bedoelde ook niet dat het echt zeker was, want daar was ik zelf nog niet over uit :wink: Mag ik straks eindelijk de shop binnen, mag ik er geen jointje meer roken :P Hoop maar dat het waar is wat je zegt!

In horeca-gelegenheden is het wel zeker toch? Las laatst ergens dat er wel al wat discotheken een rookverbod hebben ingediend. Snap hier niks van, wat willen ze nou? alsof NL-ers zomaar alles pikken :wave: :smoke:

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik zou dan ook gelijk voorstellen om zweten in sportzalen en gymzalen te verbieden.

En op hard werken moet ook maar eens ene verbod komen, want het kan toch godver nooit de bedoeling zijn dat je er moe van wordt?

En schijten in de wc vind ik ook niet kunnen.

buzzy

Badass junkie
Maar dat is verknipt als je niet eens meer mag blowen in de shop :openmouth: DAN krijg je juist dat jongere lui op straat gaan smoke

Vrije Geest

Belezen gebruiker
jep, dus gaan ze hun eigen beleid tegen, ze willen met coffeeshops het gebruikt toch centreren op een plek waar niemand er last van heeft...Als er een rookverbod in de shop zou komen gaan ze zichzelf tegen en verhuis ik uit nederland...want op dat moment snap ik het echt niet meer :confused:

-spaceman-

Badass junkie
pipoxyz zei:
Je kunt bij sommige growshops ook 'dutch spirit' kopen. Dat is een shag vervanger. ( www.dutchspirit.info ) gemaakt van longkruiden.. ik krijg er alleen hartkloppingen van, maar dat kan aan mij liggen, De smaak is verder wel goed.

longkruiden inderdaad, maar die komen alleen tot hun recht als je er thee van zet, voorderest is het een tabakvervanger voor in joints...

vergis je niet in de term longkruiden

Ik had het gekocht in een space bui op lowlands, ik vind het erg smerig om te roken, thee ervan is lekker...

Robdebob

Bewuste gebruiker
Als je niet meer mag roken in de coffeeshop gaan alle blowers dus buiten wiet smoken. Ik denk niet dat de heren van de tweede kamer daar zo blij mee zijn :stoned:

jcp

Bewuste gebruiker
Je hebt ook nog zo'n soort kruidentabak, Knaster...

http://www.knaster-benelux.nl/

Die gele is met hennep :) ik moet het zelf ook nog proberen...

Ben wel benieuwd of iemand deze wel eens geprobeerd heeft.

jcp

Bewuste gebruiker
Dissonant:

Da's nou ff balen, net een pakketje besteld was te nieuwsgierig :wink:

Maar daar zitten 3 soorten in maybe zit er een andere relaxte tussen...

DTFTW

Newbie
niet meer roken in de shop lijkt me erg vreemd, je komt daar om te roken namelijk (en om wiet te kopen natuurlijk) als alles gaat volgens het al zo vreemde overheid van nederland dan mag je in 2011 nergens meer binnen een sigaret opsteken. in 2011 is namelijks als laatste de plaatselijke discotheek aan de beurt. ik kan het ook allemaal gewoon verkeerd hebben.

Bovenaan